quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:07 schreef deNeger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Hij wil bij mij niet booten van CD..
Linux from scratchquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Rivalo het volgende:
Niet je eigen GNU/Distributie compileren
Dat bestaat al.. dat heet Windows.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op die ene echt grote distro, uitgegeven door één partij, die potentie heeft om de complete markt om te gooien. Wellicht een soort samenwerkingsverband tussen Google en een aantal ontwikkelaars. Dit met een complete, consistente GUI die aantrekkelijker is dan OSX en gebruikersvriendelijker dan Windows, niet leunt op alleen de commandline, aantrekkelijk is voor grote softwareuitgevers, bloedsnel is met weinig geheugengebruik (zou al op een Pentium II met 256 MB kunnen draaien).
De community mag bijdragen aan software en verbeteringen aan het OS, maar absoluut geen wildgroei zoals Linux, de ontwikkeling wordt gecontroleerd door die ene partij. Voor het ontwikkelen van apps zijn er net als bij Apple een aantal richtlijnen waaronder de kwaliteit van de app en consistentie met de look en feel van het OS.
Jij gebruikt ook Linux?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:22 schreef robin007bond het volgende:
Arch Linux
En TS, vaak is het inderdaad een gebrek aan kennis die ze moeten projecteren op het OS. We moeten dus eigenlijk medelijden met hen hebben.
Leuke wallpaperquote:
Waarom niet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jij gebruikt ook Linux?![]()
Respect.![]()
Ik gebruik al jaren Ubuntu en met tevredenheid.![]()
Ik zou echt niet meer terug willen naar Windows.![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ik noem topics altijd draden en users gebruikers.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:09 schreef DragonBlade het volgende:
[..]Juist!
Mensen die 'draadjes' zeggen![]()
Eigenlijk zit je hier Android te beschrijven. Dat is immers een Linux-fork door Google, die niet leunt op de commandline leunt, met een gecontroleerde appstore.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op die ene echt grote distro, uitgegeven door één partij, die potentie heeft om de complete markt om te gooien. Wellicht een soort samenwerkingsverband tussen Google en een aantal ontwikkelaars. Dit met een complete, consistente GUI die aantrekkelijker is dan OSX en gebruikersvriendelijker dan Windows, niet leunt op alleen de commandline, aantrekkelijk is voor grote softwareuitgevers, bloedsnel is met weinig geheugengebruik (zou al op een Pentium II met 256 MB kunnen draaien).
De community mag bijdragen aan software en verbeteringen aan het OS, maar absoluut geen wildgroei zoals Linux, de ontwikkeling wordt gecontroleerd door die ene partij. Voor het ontwikkelen van apps zijn er net als bij Apple een aantal richtlijnen waaronder de kwaliteit van de app en consistentie met de look en feel van het OS.
Kan wel een update gebruikenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:53 schreef zarGon het volgende:
Pardus altijd nummer één, omdat Turkse Linux-distro..
.
Android?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Zou xubuntu omwisselen met lubuntu.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:46 schreef HaerdenC het volgende:
Vandaag Windows 8 een kans gegeven. Allemaal leuk en wel maar ... toch blij toen ik terug in mijn primaire partitie kon booten, unity te voorschijn kwam en er geen commerciële onzin door mijn strot geduwd werd![]()
Aangezien ik het maar niks vind zal Windows 8 dus wel een groot succes worden (ik vond usb maar niks omdat firewire stukken beter was, ide vond ik achterlijk omdat scsi veel beter was, ik geloofde nooit dat Windows Vista zou aanslaan ... ow wacht, dat was zo voor de hand liggend dat het niet eerlijk is om te vernoemen :'-) ... )
neen alle gekheid op een stokje ... ik zeg zeker niet dat Linux de perfectie is maar voor mij is het iets waar ik dagelijks op vertrouw en waar alles over het algemeen genomen best goed op werkt huidige apparaten:
- desktop pc -> ubuntu / Windows 8 (60 dagen versie)
- netbook -> xubuntu
- media pc met atom dual core aan tv -> ubuntu
- sony telefoon -> android
- MiuMiu tablet -> android
- Garmin navigati -> Linux based
- Telenet digibox -> java op Linux kernel
- Laptop werk -> Dual boot Windows XP / Ubuntu
- Laptop prive -> ubuntu
Ik speel geen of weinig spelletjes daarin ben ik heel eerlijk dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik een WIIgewoon omdat ik dat wel een leuk ding vind. Geen idee wat dat als OS gebruikt of waar dat op gebasseerd is.
Wat men hierboven aan haalt over centrale appstore, degelijke drivers, etc ... persoonlijk vind ik dat Ubuntu daar best wel aardig aan voldoet toch.
inderdaad maar ik ben IT-er en lui ... ding werkt, werkt vlot, dus waarom zou ik er tijd aan verliezen om het om te zettenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:25 schreef Boomeister het volgende:
[..]
Zou xubuntu omwisselen met lubuntu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |