abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:01:13 #251
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118331626
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_118331913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:59 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ik wel.
Hoe doe je dat? Hij wil bij mij niet booten van CD..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:11:52 #253
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118332090
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:07 schreef deNeger het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Hij wil bij mij niet booten van CD..
:D
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_118332109
;(
pi_118333955
I'd just like to interject for a moment. What you're referring to as Linux, is in fact, GNU/Linux, or as I've recently taken to calling it, GNU plus Linux. Linux is not an operating system unto itself, but rather another free component of a fully functioning GNU system made useful by the GNU corelibs, shell utilities and vital system components comprising a full OS as defined by POSIX.

Many computer users run a modified version of the GNU system every day, without realizing it. Through a peculiar turn of events, the version of GNU which is widely used today is often called "Linux", and many of its users are not aware that it is basically the GNU system, developed by the GNU Project.

There really is a Linux, and these people are using it, but it is just a part of the system they use. Linux is the kernel: the program in the system that allocates the machine's resources to the other programs that you run. The kernel is an essential part of an operating system, but useless by itself; it can only function in the context of a complete operating system. Linux is normally used in combination with the GNU operating system: the whole system is basically GNU with Linux added, or GNU/Linux. All the so-called "Linux" distributions are really distributions of GNU/Linux.
pi_118333970
Niet je eigen GNU/Distributie compileren :')
pi_118398853
Ubuntu staat (nog steeds) in de kinderschoenen ten opzichte van windows en mac. Ik zit nog vast aan windows door Steam en games, maar Steam voor linux is al in de maak dus dat belooft nog wat. Ik denk dat veel pc gamers dan toch linux/ubuntu gaan proberen, wat kan leiden tot developers die games voor linux gaan maken net zoals dat nu met Mac gebeurt. Hoe meer systemen je als developer ondersteund des te meer je kan verkopen. Maar ik denk dat ik nu maar wat aan het dromen ben...
Wat een kuttopic :')
pi_118399619
Lekker anders
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:50:09 #259
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_118400050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Rivalo het volgende:
Niet je eigen GNU/Distributie compileren :')
Linux from scratch :9
-weg-
pi_118402567
Ik zit nog steeds te wachten op die ene echt grote distro, uitgegeven door één partij, die potentie heeft om de complete markt om te gooien. Wellicht een soort samenwerkingsverband tussen Google en een aantal ontwikkelaars. Dit met een complete, consistente GUI die aantrekkelijker is dan OSX en gebruikersvriendelijker dan Windows, niet leunt op alleen de commandline, aantrekkelijk is voor grote softwareuitgevers, bloedsnel is met weinig geheugengebruik (zou al op een Pentium II met 256 MB kunnen draaien).

De community mag bijdragen aan software en verbeteringen aan het OS, maar absoluut geen wildgroei zoals Linux, de ontwikkeling wordt gecontroleerd door die ene partij. Voor het ontwikkelen van apps zijn er net als bij Apple een aantal richtlijnen waaronder de kwaliteit van de app en consistentie met de look en feel van het OS.
url
pi_118403660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op die ene echt grote distro, uitgegeven door één partij, die potentie heeft om de complete markt om te gooien. Wellicht een soort samenwerkingsverband tussen Google en een aantal ontwikkelaars. Dit met een complete, consistente GUI die aantrekkelijker is dan OSX en gebruikersvriendelijker dan Windows, niet leunt op alleen de commandline, aantrekkelijk is voor grote softwareuitgevers, bloedsnel is met weinig geheugengebruik (zou al op een Pentium II met 256 MB kunnen draaien).

De community mag bijdragen aan software en verbeteringen aan het OS, maar absoluut geen wildgroei zoals Linux, de ontwikkeling wordt gecontroleerd door die ene partij. Voor het ontwikkelen van apps zijn er net als bij Apple een aantal richtlijnen waaronder de kwaliteit van de app en consistentie met de look en feel van het OS.
Dat bestaat al.. dat heet Windows.
pi_118403813
Maar dan voor bijna niets verkrijgbaar, veilig, deels open source, goedlopende appstore, geen kekke interfacegrappen zoals Metro van Windows 8, vanaf scratch opgebouwde (UNIX?) kernel zonder DLL en registershit, uitstekende online driver-database en draaiend op zelfs erg oude hardware.

Een alternatief op dure, vastgeroeste, chauvinistische en gefragmenteerde OS'en.

[ Bericht 9% gewijzigd door Drommelsch85 op 25-10-2012 01:59:26 ]
url
  donderdag 25 oktober 2012 @ 02:17:30 #263
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_118404149
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:22 schreef robin007bond het volgende:
Arch Linux _O_

En TS, vaak is het inderdaad een gebrek aan kennis die ze moeten projecteren op het OS. We moeten dus eigenlijk medelijden met hen hebben.
Jij gebruikt ook Linux? :D

Respect. :)

Ik gebruik al jaren Ubuntu en met tevredenheid. :7

Ik zou echt niet meer terug willen naar Windows. :{w

_O_ :7
pi_118404187
quote:
Leuke wallpaper :P

quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 02:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Jij gebruikt ook Linux? :D

Respect. :)

Ik gebruik al jaren Ubuntu en met tevredenheid. :7

Ik zou echt niet meer terug willen naar Windows. :{w

[ afbeelding ]

_O_ :7
Waarom niet? :+

* Blue_Panther_Ninja is vaste FLOSS gebruiker sinds 2 Januari 2005 *O*
  donderdag 25 oktober 2012 @ 02:28:20 #265
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_118404224
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:09 schreef DragonBlade het volgende:

[..]

^O^ Juist!

Mensen die 'draadjes' zeggen ;( :')
Ik noem topics altijd draden en users gebruikers. :@
pi_118404373
Pardus altijd nummer één, omdat Turkse Linux-distro. _O_.

:').

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2012 02:53:15 ]
  donderdag 25 oktober 2012 @ 03:07:47 #267
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_118404432
quote:

Eigenlijk zit je hier Android te beschrijven. Dat is immers een Linux-fork door Google, die niet leunt op de commandline leunt, met een gecontroleerde appstore. B-)
iedereen is uniek behalve ik
pi_118404436
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 02:53 schreef zarGon het volgende:
Pardus altijd nummer één, omdat Turkse Linux-distro. _O_.

:').
Kan wel een update gebruiken O-)
pi_118406523
Geen Windows en Linux gebruiken. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:46:21 #270
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118406803
Vandaag Windows 8 een kans gegeven. Allemaal leuk en wel maar ... toch blij toen ik terug in mijn primaire partitie kon booten, unity te voorschijn kwam en er geen commerciële onzin door mijn strot geduwd werd :)

Aangezien ik het maar niks vind zal Windows 8 dus wel een groot succes worden (ik vond usb maar niks omdat firewire stukken beter was, ide vond ik achterlijk omdat scsi veel beter was, ik geloofde nooit dat Windows Vista zou aanslaan ... ow wacht, dat was zo voor de hand liggend dat het niet eerlijk is om te vernoemen :'-) ... )

neen alle gekheid op een stokje ... ik zeg zeker niet dat Linux de perfectie is maar voor mij is het iets waar ik dagelijks op vertrouw en waar alles over het algemeen genomen best goed op werkt huidige apparaten:
- desktop pc -> ubuntu / Windows 8 (60 dagen versie)
- netbook -> xubuntu
- media pc met atom dual core aan tv -> ubuntu
- sony telefoon -> android
- MiuMiu tablet -> android
- Garmin navigati -> Linux based
- Telenet digibox -> java op Linux kernel
- Laptop werk -> Dual boot Windows XP / Ubuntu
- Laptop prive -> ubuntu

Ik speel geen of weinig spelletjes daarin ben ik heel eerlijk dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik een WII :) gewoon omdat ik dat wel een leuk ding vind. Geen idee wat dat als OS gebruikt of waar dat op gebasseerd is.

Wat men hierboven aan haalt over centrale appstore, degelijke drivers, etc ... persoonlijk vind ik dat Ubuntu daar best wel aardig aan voldoet toch.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_118407194
Ik vind Ubuntu ook fijn, alleen hij geeft me wel veel huiswerk.. video drivers krijg ik niet werkend, sinds de laatste keer zijn al m'n interface elementen verdwenen... nu mag ik daar weer achteraan.. daarna is het de beurt aan m'n bose boxjes en het kunnen regelen van de brightness van het beeld
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:09:52 #272
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118407506
nja ik gebruik wat oudere hardware en geef wel toe dat ik specifiek kijk dat alles er onder werkt. Ik heb enkel pc's met nvidia grafische kaarten ... mijn eigen laptop en vaste pc is ook al paar jaar oud :) dus geen high tech stuff ... voor geluid heb ik optische uitgang naar mijn marantz versterker dus weinig geregel aan. Brightness en zo doe ik op mijn scherm zelf :) lekker retro maar denk wel dat dat bij mij met de software ook allemaal werkt. Zelf dus super tevreden en geen klachten over Ubuntu. Nu ieder heeft eigen noden en wensen en ik denk dat daar vooral de clou ligt.

Verder Android ook erg tevreden van. Ik werk heel erg vaak op mijn tablet ... ding is echt geweldig. 200 euro heb ik er voor betaald en dat ding kan echt meeste van mijn dagtaken (surfen, email, facebook, ssh sessies, vnc, terminal service client)
pi_118407770
quote:

Android?
pi_118407942
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:46 schreef HaerdenC het volgende:
Vandaag Windows 8 een kans gegeven. Allemaal leuk en wel maar ... toch blij toen ik terug in mijn primaire partitie kon booten, unity te voorschijn kwam en er geen commerciële onzin door mijn strot geduwd werd :)

Aangezien ik het maar niks vind zal Windows 8 dus wel een groot succes worden (ik vond usb maar niks omdat firewire stukken beter was, ide vond ik achterlijk omdat scsi veel beter was, ik geloofde nooit dat Windows Vista zou aanslaan ... ow wacht, dat was zo voor de hand liggend dat het niet eerlijk is om te vernoemen :'-) ... )

neen alle gekheid op een stokje ... ik zeg zeker niet dat Linux de perfectie is maar voor mij is het iets waar ik dagelijks op vertrouw en waar alles over het algemeen genomen best goed op werkt huidige apparaten:
- desktop pc -> ubuntu / Windows 8 (60 dagen versie)
- netbook -> xubuntu
- media pc met atom dual core aan tv -> ubuntu
- sony telefoon -> android
- MiuMiu tablet -> android
- Garmin navigati -> Linux based
- Telenet digibox -> java op Linux kernel
- Laptop werk -> Dual boot Windows XP / Ubuntu
- Laptop prive -> ubuntu

Ik speel geen of weinig spelletjes daarin ben ik heel eerlijk dus daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik een WII :) gewoon omdat ik dat wel een leuk ding vind. Geen idee wat dat als OS gebruikt of waar dat op gebasseerd is.

Wat men hierboven aan haalt over centrale appstore, degelijke drivers, etc ... persoonlijk vind ik dat Ubuntu daar best wel aardig aan voldoet toch.
Zou xubuntu omwisselen met lubuntu.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:29:24 #275
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118408049
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:25 schreef Boomeister het volgende:

[..]

Zou xubuntu omwisselen met lubuntu.
inderdaad maar ik ben IT-er en lui ... ding werkt, werkt vlot, dus waarom zou ik er tijd aan verliezen om het om te zetten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')