abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114989964
Hi all,

aankomend seizoen zal ik waarschijnlijk voor mijn team gaan keepen, en vroeg me iets af.

veel hoger spelende keepers gebruiken geen keepershandschoenen tijdens de wedstrijd, maar doen dit vaak met blote handen. ik heb nu ook gezien dat sommige keepers hun handen inttapen (ik denk om het doorklappen van de vingers te voorkomen?)

zou je je handpalmen o.i.d. ook in kunnen tapen? heb namelijk het idee dat je meer grip hebt op de bal dan dat je dat hebt wanneer je met handschoenen gaat staan keepen!
pi_114990332
Palmen intapen lijkt mij niks.

Wel vingers niet te strak om en om en de polsen voor meer weerstand. ;)

En anders gewoon handschoenen.
'Als' is einde discussie.
pi_114990653
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:20 schreef Paralectic het volgende:
Palmen intapen lijkt mij niks.

Wel vingers niet te strak om en om en de polsen voor meer weerstand. ;)

En anders gewoon handschoenen.
en wat voor soort tape zou ik moeten nemen dan? ben een tamelijke leek in dat soort dingen. is er iets als "normale sporttape", of moet ik aan iets specifiekers denken?
pi_114991495
Ik gebruik altijd van die keepershandschoenen waarvan die vingers nog open zijn. werkt prima bij mij. Dichte handschoenen vind ik maar niks bij zaalvoetbal; ik heb er te weinig grip door.

Ik moet zeggen dat ik zelf geen keeper van hoog niveau ben, maar ik speel wel vaak (altijd oefenpotjes, ik doe geen competitie) tegen 'hoge' teams...en tegen hun werkt het prima! :)
pi_114993512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik gebruik altijd van die keepershandschoenen waarvan die vingers nog open zijn. werkt prima bij mij. Dichte handschoenen vind ik maar niks bij zaalvoetbal; ik heb er te weinig grip door.

Ik moet zeggen dat ik zelf geen keeper van hoog niveau ben, maar ik speel wel vaak (altijd oefenpotjes, ik doe geen competitie) tegen 'hoge' teams...en tegen hun werkt het prima! :)
Grip is minder belangrijker bij zaalvoetbal, ik mag hopen dat je sterke vingers hebt, want een plofbal op je vingers komt dubbel zo hard aan als een normale bal. Als het geen hoog niveau is zou ik gewoon handschoenen nemen met fingersave bescherming.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_114993694
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:31 schreef raptorix het volgende:
Grip is minder belangrijker bij zaalvoetbal, ik mag hopen dat je sterke vingers hebt, want een plofbal op je vingers komt dubbel zo hard aan als een normale bal.
Zo'n plofbal was juist de reden dat ik die handschoenen ging dragen ^^
Tot nu toe nog geen last van zo'n plofbal gehad...

Voor de goede orde: ik heb het dus over deze handschoenen:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')