abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114985821
Ik werk een week via een uitzendbureau bij de gemeente, maar rond een uur of 13 zegt iemand 'och, ga maar naar huis' omdat het hele kantoor toch met vakantie is.

Nu moet ik wel elke dag 'beschikbaar' zijn deze week en heb ik ook dingen afgezegd/opzij geschoven om aanwezig te kunnen zijn. Er is van tevoren beloofd dat ik fulltime kan werken.

Eigenlijk wil ik de gehele week uitbetaald krijgen, want ik kan er zelf niets aan doen dat er geen werk is. Dan hadden ze mij niet moeten aannemen. Ik ben bereid te werken (of 'aanwezig' te zijn), maar dat heeft dus niet zoveel zin.

Mag ik dat 'eisen'? Er staat niets over in mijn contract, ik heb het nagekeken.
pi_114985856
Heb je een 0 uren flex contract kan je niks eisen. Als je een contract heb voor minimale uren en daar zit je onder kan je het eisen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:12:46 #3
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_114985924
Gewoon zzper worden en een rekening van 40 uur sturen.. :Y
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_114985945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:10 schreef MeneerLogica het volgende:
Heb je een 0 uren flex contract kan je niks eisen. Als je een contract heb voor minimale uren en daar zit je onder kan je het eisen.
Mwah, het is natuurlijk iets ingewikkelder dan dat. 0-uren betekent dat ze niet verplicht zijn mij werk aan te bieden als deze klus afloopt, maar er is wel beloofd dat ik deze week kan werken.
pi_114985964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:13 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Mwah, het is natuurlijk iets ingewikkelder dan dat. 0-uren betekent dat ze niet verplicht zijn mij werk aan te bieden als deze klus afloopt, maar er is wel beloofd dat ik deze week kan werken.
Hoeveel uren staan er in je contract, als je een bindend contract heb tekent zegt een mondelinge belofte niet zoveel.
pi_114986013
Wjj huren regelmatig 'uitzenders' in en gebeurt weleens dat ze dubbel staan ingepland en weer naar huis mogen. De uren waarvoor ze ingepland stonden krijgen ze dan gewoon uitbetaald.

Jij dus ook.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:17:47 #7
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_114986027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:13 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Wat moet een uitzendbureau anders zeggen..? Nee er is geen werk
en jou vervolgens weer laten lopen..? weg winst
Dus je vult gewoon je urenstaat in zoals je normaal ook doet als je werkt, doet t uitzendbureau ook richting opdrachtgever..

Of je nou gewerkt hebt of niet afspraak is afspraak
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:18:25 #8
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_114986046
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:17 schreef TripleS het volgende:
Wjj huren regelmatig 'uitzenders' in en gebeurt weleens dat ze dubbel staan ingepland en weer naar huis mogen. De uren waarvoor ze ingepland stonden krijgen ze dan gewoon uitbetaald.

Jij dus ook.
Dit dus..
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:50:26 #9
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_114987016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:14 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Hoeveel uren staan er in je contract, als je een bindend contract heb tekent zegt een mondelinge belofte niet zoveel.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:53:43 #10
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_114987122
Vreemd hoor als uitzendkracht fulltime bij de gemeente nu, het is toch zomerreces? Bij de overheid/gemeente ligt haast alles op zijn gat.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_114987420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Vreemd hoor als uitzendkracht fulltime bij de gemeente nu, het is toch zomerreces? Bij de overheid/gemeente ligt haast alles op zijn gat.
Ik kan nog wel 10 dingen opnoemen die vreemd geregeld zijn hoor ;)
pi_114987474
Sowieso Fulltime bij de gemeente.
Daar waar de mensen die later komen en de mensen die eerder weggaan elkaar bij de ingang tegenkomen. :')

:P
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_115129803
Gemeentes bezuinigen ook dus daar gaan solliciteren is geen oplossing
omdat de meeste Gemeenten een vacaturestop hebben ingevoerd.
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:27:42 #14
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_115132483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik denk voor een functie als burgerzaken o.i.d. waar juist de burger heel veel voor naar het gemeentehuis komt omdat hij toch vakantie heeft ;)
pi_115132893
was er niet een regel dat wanneer je op je werk komt, je minimaal voor 3 uur uitbetaald moest worden, ongeacht of je eerder weggestuurd (dus niet vrijwillig) wordt door gebrek aan werk? Of is dit ook afhankelijk van het aantal uren wat je in je contract hebt staan?

zoiets dus: (alleen inleiding gelezen want ik ben lui) http://www.penoactueel.nl(...)3-uur-loon-7287.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')