Die botsing van cultuur en ouders hebben we wel al gehad... Mike Changquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:21 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Van mij ook![]()
Blake is goed maar ik sta niet te wachten op zo'n typische pretty boy. Alli heeft een irritante stem en nog een rolstoeler hoeft van mij ook niet. Lily vind ik niet leuk, en alweer het dikke meisje, dat weten we nu ook wel. Ik vind Mercedes al genoeg, hoef geen blanke versie van haar erbij. Michael, geen idee wat ze daarmee zouden moeten. En dan houden we Aylin over, iemand waarmee ze eindelijk eens een nieuw verhaal kunnen beginnen, het moslimmeisje. Biedt genoeg voor een goede verhaallijn. Botsingen tussen de moslimcultuur en de moderne 'alles moet kunnen en mogen-cultuur' waar zij tussen in zit. Wie weet ouders die dingen niet goedkeuren of juist conflicten in zichzelf omdat ze het allebei wil. Ja, ik zie optiesNaast de verhaallijn is Aylin gewoon flink getalenteerd en kan ze wel wat op zowel zang- als acteergebied
Maar dat is toch wel een andere botsing (Asian F, verwachtingen op studiegebied vooral die werden benadrukt) dan de verwachtingen op meer sociaal gebied, zeker als meisje, die ze aan kunnen snijden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die botsing van cultuur en ouders hebben we wel al gehad... Mike Chang
Ja precies, daar ging het vooral om hoge verwachtingen om te presteren, dit zou meer kunnen gaan over dat haar cultuur bepaalde dingen niet toelaat die zij wel graag wil doen. En wellicht ook een conflict met zichzelf omdat ze respect heeft voor haar afkomst en die regels ook wil naleven, maar dat ze ondertussen ook graag wil optreden of verliefd wordt of noem maar opquote:Op zondag 5 augustus 2012 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar dat is toch wel een andere botsing (Asian F, verwachtingen op studiegebied vooral die werden benadrukt) dan de verwachtingen op meer sociaal gebied, zeker als meisje, die ze aan kunnen snijden.
Dat ontkent toch niemand, dat het ook ene culture clash is. Dit zou alleen een heel andere clash opleveren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:32 schreef Ang3l het volgende:
Dat is de Aziatische cultuur, de prestatiedrang, de hoge verwachtingen en het volgen van je vaders voetstappen plus de familieschande als je dat niet doet. Dus dit was ook wel degelijk een culture clash met boze ouders. En een conflict met zichzelf. De regels willen naleven, ouders trots willen maken, maar zo graag willen dansen en voor de droom gaan.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:54 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Heb je de clip voor volgende week gezien?Nope, ik laat me verrassenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik juich een slechte acteerprestatie alleen maar toe, Lily mag van mij lekker naar huis
(met Ali rolstoelend erachteraan)
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:54 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Heb je de clip voor volgende week gezien?Zo mee eens!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Zeker, maar ik denk dat dit weer botsingen op andere manieren teweeg zal brengen. En er dan dus van uitgaande dat ze uit een streng gelovig gezin komt. Vriendje of geen vriendje? Meedoen aan de Glee club en dan in sexy jurkjes optreden, dat soort dingen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:32 schreef Ang3l het volgende:
Dat is de Aziatische cultuur, de prestatiedrang, de hoge verwachtingen en het volgen van je vaders voetstappen plus de familieschande als je dat niet doet. Dus dit was ook wel degelijk een culture clash met boze ouders. En een conflict met zichzelf. De regels willen naleven, ouders trots willen maken, maar zo graag willen dansen en voor de droom gaan.
+1quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:05 schreef ejiraM het volgende:
MORGEN!Beter staat ie er direct op.. En begin het nu toch wel een klein beetje spannend te vinden, ik voel me vreselijk kansloos
Maar dat is het probleem van vakantie, ik heb vrij weinig omhanden op het moment
![]()
Ik ben mn scriptie aan het afronden, kben jaloers...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:05 schreef ejiraM het volgende:
MORGEN!Beter staat ie er direct op.. En begin het nu toch wel een klein beetje spannend te vinden, ik voel me vreselijk kansloos
Maar dat is het probleem van vakantie, ik heb vrij weinig omhanden op het moment
![]()
Ik heb de hoop al weer een beetje opgegeven voor vandaag, hoewel vakantie vierende Amerikanen zo ongeveer nu uit bed zullen komen, dus wie weet..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:08 schreef Catwoman1986 het volgende:
Verdorie, kom je thuis na een dag hard werken, helemaal blij omdat je zo Glee Project kan kijken, is er nog niks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |