abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114951569
Er wordt allemaal wel gesproken over bezuinigingen en nieuwe belastingen, wel ik heb een voorstel waar veel mensen mogelijk zelfs blij mee zullen zijn: Kattenbelasting.

Er is nu eenmaal ook hondenbelasting betaald, en katten veroorzaken vaak veel overlast omdat ze constant overal in andermans tuin hun behoefte doen.

Ook zal dit mensen aanmoedigen een gezonder aantal katten in huis te hebben, sommige mensen hebben een huis vol katten wat vervolgens compleet vervuild raakt, en dat is voor die beestjes ook niet gezond. Ze kunnen een ziekte oplopen en dat vervolgens door de buurt verspreiden. En natuurlijk is het ook niet goed voor de eigenaar.

Ergens is het onbegrijpelijk dat er wel hondenbelasting is, maar geen kattenbelasting.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_114951611
Honden schijten echt overal en die baasjes ruimen het niet op en ze maken een takke herrie.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_114951783
Wat een geweldig nieuw en origineel idee.

Mijn kat komt trouwens nooit de tuin uit, en zo ken ik er nog vele. Toch betalen? En waar zijn die kosten dan precies voor?
pi_114951855
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:09 schreef Jula123 het volgende:
Wat een geweldig nieuw en origineel idee.

Mijn kat komt trouwens nooit de tuin uit, en zo ken ik er nog vele. Toch betalen? En waar zijn die kosten dan precies voor?
Ik ruimde de stront van de hond altijd op en ze kon niet eens blaffen en toch betaalden we hondenbelasting :)
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:13:32 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114951977
Hondenbelasting heeft niets met de vervuiling te maken, dat was een smoesje om er mee door te kunnen gaan; anders zouden ze met de opruimings-plicht en aanlijn-geboden overal en nergens deze belasting moeten verlagen of afschaffen.

Hondenbelasting is gerelateerd aan het gegeven dat ooit het houden van (jacht-)honden iets van de elite was.

Wat we zouden moeten invoeren is paardenbelasting. Die beesten zijn een elite-accessoire, en schijten de openbare weg en de publieke natuur vol met het equivalent van 100 honden per paard.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114951996
Van mijn leven nog nooit per ongeluk in kattenstront gaan staan, wel in hondenstront.
Katten ruimen het over het algemeen netjes op en doen het ook nog eens op plekken waar geen mens loopt.(of in de kattenbak)
dude here
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:15:34 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114952070
Briljant idee ^O^

Ik heb er 8. Wat zou dat ongeveer gaan kosten denk je??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114952135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:15 schreef ElisaB het volgende:
Briljant idee ^O^

Ik heb er 8. Wat zou dat ongeveer gaan kosten denk je??
8 katten! :o :D
Heb je ook wake-up call katten erbij? :X

OT: Geen goed idee, katten ruimen hun poepjes nog netjes op ook, ooit wel eens in kattenpoep gestaan?
Twiddel
pi_114952169
Kattenbelasting, muhahaha. _O- Jullie Nederlanders zijn mij toch een mooie volk. :7 Wat voor accijnzen en belastingen gaan we de komende jaren heffen en Den Haag kan ook rekenen op de hulp van de mensen.
pi_114952171
Hondenbelasting is trouwens per gemeente verschillend of wel/niet.
Vind jij dat dit gewoon landelijk moet worden (dus betalen aan de belastingdienst) of ook per gemeente?
pi_114952338
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef nutoj het volgende:
Van mijn leven nog nooit per ongeluk in kattenstront gaan staan, wel in hondenstront.
Katten ruimen het over het algemeen netjes op en doen het ook nog eens op plekken waar geen mens loopt.(of in de kattenbak)
En ik heb vaker in de tuin in een kattendrol zitten grabbelen dan in een hondendrol. En kinderen kunnen ook amper meer in een zandbak spelen zonder kattenkak tegen te komen.
Tap tap tap
pi_114952382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef mvdejong het volgende:
Hondenbelasting heeft niets met de vervuiling te maken, dat was een smoesje om er mee door te kunnen gaan; anders zouden ze met de opruimings-plicht en aanlijn-geboden overal en nergens deze belasting moeten verlagen of afschaffen.

Hondenbelasting is gerelateerd aan het gegeven dat ooit het houden van (jacht-)honden iets van de elite was.

Wat we zouden moeten invoeren is paardenbelasting. Die beesten zijn een elite-accessoire, en schijten de openbare weg en de publieke natuur vol met het equivalent van 100 honden per paard.
Volgens mij hondenbelasting vroeger juist ingevoerd voor de arme mensen. De rijke konden zich paarden veroorloven die de wagen konden trekken over geprepareerde wegen waar ze tol moesten betalen. De arme konden zich geen paarden veroorloven en gebruikte honden om karren te trekken en. Zo ontliepen ze ook de tol omdat die op paarden gericht was. En om dat recht te trekken is hondenbelasting ingevoerd
pi_114952426
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En ik heb vaker in de tuin in een kattendrol zitten grabbelen dan in een hondendrol. En kinderen kunnen ook amper meer in een zandbak spelen zonder kattenkak tegen te komen.
Daarom is bij ons op het binnenhof 's nachts de zandbak altijd afgedekt ;)
Er kan net zo goed vogelschijt invallen, zit je nog met gore handen :P
dude here
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:24:22 #14
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114952455
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:22 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Volgens mij hondenbelasting vroeger juist ingevoerd voor de arme mensen. De rijke konden zich paarden veroorloven die de wagen konden trekken over geprepareerde wegen waar ze tol moesten betalen. De arme konden zich geen paarden veroorloven en gebruikte honden om karren te trekken en. Zo ontliepen ze ook de tol omdat die op paarden gericht was. En om dat recht te trekken is hondenbelasting ingevoerd
Serieus? Leuk om te weten.
pi_114952500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:23 schreef nutoj het volgende:

[..]

Daarom is bij ons op het binnenhof 's nachts de zandbak altijd afgedekt ;)
Er kan net zo goed vogelschijt invallen, zit je nog met gore handen :P
Ik vind een vogelkakje toch iets anders dan een kattenbolus :D Tenzij albatros.
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:27:09 #16
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_114952584
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:04 schreef Rhalius het volgende:
Er wordt allemaal wel gesproken over bezuinigingen en nieuwe belastingen, wel ik heb een voorstel waar veel mensen mogelijk zelfs blij mee zullen zijn: Kattenbelasting.

Er is nu eenmaal ook hondenbelasting betaald, en katten veroorzaken vaak veel overlast omdat ze constant overal in andermans tuin hun behoefte doen.

Ook zal dit mensen aanmoedigen een gezonder aantal katten in huis te hebben, sommige mensen hebben een huis vol katten wat vervolgens compleet vervuild raakt, en dat is voor die beestjes ook niet gezond. Ze kunnen een ziekte oplopen en dat vervolgens door de buurt verspreiden. En natuurlijk is het ook niet goed voor de eigenaar.

Ergens is het onbegrijpelijk dat er wel hondenbelasting is, maar geen kattenbelasting.
Eens... mensen met honden betalen belasting en moeten zelf de stront opruimen terwijl katteneigenaren niets betalen en hun kat in mijn tuin laten (herstel...lieten) schijten.

Direct even de oplossing aandragen: electrische kattenverjager, het helpt echt.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:13 schreef nutoj het volgende:
Moet je eens gaan tuinieren.... of net als mij veel grind in je tuin hebben. Leuk dat 'opruimen' dmv een een paar steentjes op de stront leggen.
Nee, verjagen die ergerlijke monsters.

Het nadeel was wel, dat ik het apparaat de hele dag liet aanstaan en dat vond de kat van de buren niet echt fijn, die is er inmiddels niet meer. Iets zegt me dat ze aan stress is overleden. Shit happends (hey toepasselijk) zullen we maar zeggen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:30:11 #17
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114952719
Tegenwoordig heb je ook punten waar je van die hondenzakken kunt pakken en waarmee je het poep van je huisdier kunt opruimen. Tevens hebben sommige gemeenten mensen in dienst die echt om de zoveel tijd met zo'n machine alle poep komen opruimen. Sommige mensen blijven verzaken om de uitwerpselen van hun hond op te ruimen. Begrijpelijk die hondenbelasting.

Kattenbelasting daarentegen. :') Ik ben nog nooit uitwerpselen van katten tegengekomen en loop best vaak.
pi_114952790
Waarom alleen op honden en katten belasting heffen? Pak dan gewoon alle huisdieren, hooguit met een uitzondering voor dieren die bijdragen aan de voedselproductie, zoals koeien en kippen.
pi_114953106
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:27 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Eens... mensen met honden betalen belasting en moeten zelf de stront opruimen terwijl katteneigenaren niets betalen en hun kat in mijn tuin laten (herstel...lieten) schijten.

Direct even de oplossing aandragen: electrische kattenverjager, het helpt echt.

[..]

Moet je eens gaan tuinieren.... of net als mij veel grind in je tuin hebben. Leuk dat 'opruimen' dmv een een paar steentjes op de stront leggen.
Nee, verjagen die ergerlijke monsters.

Het nadeel was wel, dat ik het apparaat de hele dag liet aanstaan en dat vond de kat van de buren niet echt fijn, die is er inmiddels niet meer. Iets zegt me dat ze aan stress is overleden. Shit happends (hey toepasselijk) zullen we maar zeggen.

In m'n vorige huis slopen de katten naar binnen als ik de achterdeur open had staan. M'n brood werd van het aanrecht geroofd als ik even niet oplette en ze joegen op m'n cavia's, waar dus altijd de kooi dicht van moest. Katten-eigenaren denken: 'aww, leuk, poesje heeft buiten alle vrijheid' terwijl ik elke dag last ervan heb. Schijten ze niet de tuin onder, dan staan ze 's nachts wel onder het raam te krijsen of sluit ik ze toevallig op in de slaapkamer zodat ze de boel onder schijten of jagen ze mijn beesten op stang.
En mijn vrijheid dan ;(
Tap tap tap
pi_114953134
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom alleen op honden en katten belasting heffen? Pak dan gewoon alle huisdieren, hooguit met een uitzondering voor dieren die bijdragen aan de voedselproductie, zoals koeien en kippen.
Konijnen en cavia's kun je ook eten :D
Tap tap tap
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:42:12 #21
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_114953259
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In m'n vorige huis slopen de katten naar binnen als ik de achterdeur open had staan. M'n brood werd van het aanrecht geroofd als ik even niet oplette en ze joegen op m'n cavia's, waar dus altijd de kooi dicht van moest. Katten-eigenaren denken: 'aww, leuk, poesje heeft buiten alle vrijheid' terwijl ik elke dag last ervan heb. Schijten ze niet de tuin onder, dan staan ze 's nachts wel onder het raam te krijsen of sluit ik ze toevallig op in de slaapkamer zodat ze de boel onder schijten of jagen ze mijn beesten op stang.
En mijn vrijheid dan ;(
Ja maar je zal altijd zien dat dat 'de katten van anderen zijn, immers mijn kat doet dat niet'......yeah right.
Ik had er ook echt veel last van maar sinds ik dat ding in mijn tuin heb gezet scheelt het een hoop. Een kat is inmiddels dus dood (ja shit happends) en de anderen hebben inmiddels blijkbaar geleerd dat ze niet in mijn tuin horen te schijten maar dat ze dat maar gewoon bij het baasje thuis doen. Ik raad dit echt iedereen aan die last heeft van katten.
pi_114953336
Geen belasting op dieren. Bedoel de mensen die hondenbelasting betalen zijn ook vaak de mensen die netjes de poep opruimen, het dier goed verzorgen etc. De tokkies die hun hond overal tegenaan laten plassen en poepen betalen vaak ook geen belasting en een dierenarts betalen voor een paar inentinkjes is vaak ook al te veel.

Heb zelf honden en moet eerlijk zeggen dat je hier in Den Haag echt geen hol terugkrijgt voor je hondenbelasting. Geen gratis zakjes die je gemakkelijk kan ophalen. Nee, je wordt direct gestraft als je hondenbelasting betaald, had mijn dames 4 dagen te laat aangemeld: whoopa mocht meteen een jaartarief dubbel betalen :r

Ook leuk hier in het kattenwalhalla dat mijn wijk is, een van die kutbeesten pist iedere keer tegen onze voordeur....en dat stinkt! En ik hád op mijn balkon leuke bakken hangen met aardbeien erin....die kon ik dus na enkele weken weggooien omdat 's nachts de katten er in hadden zitten poepen :( En ik maar met mn zakjes slepen.
pi_114953361
Okee maar de belasting moet er dus voornamelijk komen vanwege het gepoep in de tuinen. De gemeente moet dan dus bij mensen thuis de drollen uit de tuin graven?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:44:40 #24
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_114953389
Goed idee, die beesten schijten ook overal. Zodra je ze buiten laat lopen kun je betalen.
Anonieme tievesclown
pi_114953396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:44 schreef Jula123 het volgende:
Okee maar de belasting moet er dus voornamelijk komen vanwege het gepoep in de tuinen. De gemeente moet dan dus bij mensen thuis de drollen uit de tuin graven?
Vind ik wel een goed idee.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')