abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114940068
Bij het vervangen van een trafo voor inbouwspots is de rand rondom het gat waarin een inbouwspot zat beschadigd geraakt. Wij hebben een poging gedaan om dit te repareren met gipsreparatie, maar dit is zo kwestbaar dat het afbreekt. Daarnaast zakt het vulmiddel na het aansmeren ook naar beneden, waardoor het een lelijke plek wordt.

heeft iemand tips om dit netjes en stevig te repareren? Ik dacht een een soort buisje plaatsen van plastic, maar zou niet weten waar ik dat kan kopen en of dit er uberhaupt is.
pi_114940370
Vulmiddel minder nat aanmaken en of gipsplaat er uit halen alvorens te repareren.
Of een nieuwe gipsplaat.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_114940662
je hebt van dat snelreparatiegips zelf ook gebruikt is iets harder en droogt extreem snel
pi_114940834
gipsplaats is netjes gestuct, dus kan ik er niet makkelijk uithalen. Het snelreparatiegips kan ik proberen. Maar kan ik het nog handig verstevigen?
pi_114941242
Plaatje hout erboven? Of gaas dat ook wordt gebruikt om gipsplaten netjes tegen elkaar af te smeren.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:55:09 #6
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114985449
Houten latjes of gipsplaat strookjes door het gat op je gipsplaat leggen en vastschroeven vanaf de onderkant als daar ruimte voor is en daarna afwerken met gips? Strookjes gipsplaat uiteraard over de rand van het gat laten vallen, zodat je een basis hebt om tegen aan te stucken.

Kijk wel uit met hout voor brandgevaar, halogeen spotjes kunnen loeiheet worden

[ Bericht 26% gewijzigd door Wandtegeltje op 03-08-2012 01:24:26 ]
pi_114990986
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:01 schreef Phaeton het volgende:
gipsplaats is netjes gestuct, dus kan ik er niet makkelijk uithalen. Het snelreparatiegips kan ik proberen. Maar kan ik het nog handig verstevigen?
Niet makkelijk is dus wel mogelijk...
als die reparatie goedjes werken alleen bij scheuren... en stuccen moet je dan toch of desnoods schilderen.

Ik zou het gewoon zo doen:
Flink stuk eromheen weghalen. Latjes bevestigen aan het rachelwerk en een nieuw stuk gipsplaat eropaan bevesigen. Daarna rondje eruit halen voor spot.
Let er wel op met de nieuwe latjes, dat je die niet plaats op de positie van de spot.
Daarna afstuccen en je ziet er niks meer van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115066805
Dank jullie wel. Ik ga het stuk gips uitzagen en vervangen. Wish me luck ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')