abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:24:06 #1
381113 Syphus
Levensgenieter- > stresskip
pi_114939119
Hallo FOK!

Ik heb altijd al last gehad van stress, er is niet veel nodig en ik zit op 't randje. De laatste tijd wordt het eigenlijk alleen maar erger.. (werk, relatie)

Ik las online dat massage een goede manier is om stress te verlichten. Heeft iemand daar ervaring mee?

groeten,
Syphus
Hakuna Matata, motherf*cker! Do you speak it?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:27:04 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114939238
Stress verlicht je volgens mij vooral tussen je oren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114939349
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:27 schreef Lienekien het volgende:
Stress verlicht je volgens mij vooral tussen je oren.
Dit.
Maar daarnaast kan een massage je wel helpen om te ontspannen en spanning in je spieren verminderen, die je hebt opgelopen door stress.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114939378
Overigens wel een massage zonder happy ending nemen anders levert dat weer extra stress op in je relatie.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:32:23 #5
381113 Syphus
pi_114939458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit.
Maar daarnaast kan een massage je wel helpen om te ontspannen en spanning in je spieren verminderen, die je hebt opgelopen door stress.
Alles wat helpt.. een kennis van m'n vader is masseur aan huis dus ik hoop een redelijke prijs te krijgen. Liever geen happy end van hem! ;)
pi_114939500
Door stress krijg je dus wel spanningen in je spieren wat op langere termijn ook pijn gaat opleveren in je schouders, nek en rug. Een massage kan daar wel tegen helpen. Maar beter is om de oorzaak weg te nemen, zorg dat je rust in je hoofd krijgt.
Don't let my username fool you...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:49:36 #7
381113 Syphus
pi_114940318
Ik ben gewoon als stresskip op deze planeet gepoept denk ik.. en ik wil liever geen medicijnen gaan slikken en verslaafd raken aan een of ander stofje!
pi_114940401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:49 schreef Syphus het volgende:
Ik ben gewoon als stresskip op deze planeet gepoept denk ik.. en ik wil liever geen medicijnen gaan slikken en verslaafd raken aan een of ander stofje!
Je kunt jezelf veranderen zonder medicijnen hoor, maar dan moet je wel eerst bewust zijn van je verkeerde gedrag. Verandering is niet makkelijk, wel mogelijk...
pi_114940587
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:49 schreef Syphus het volgende:
Tal van opties om de stress in je hoofd daadwerkelijk te verminderen.
- Meditatie
- Hapto therapie
- Coaching

Maar daarnaast;
Ja, de effecten van stress op het lichaam kun je verminderen door middel van massage. Nog sterker; daar zijn aparte opleidingen voor (ontspannings massage). Dus ga vooral je gang maar verwacht er geen wonderen van; de stress wordt er niet minder door.
pi_114940663
Massages O+
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:57:46 #11
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_114940680
Meditatie doet echt veel! :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:10:18 #12
381113 Syphus
pi_114941143
Net gebeld, vanmiddag m'n eerste massageafspraak.. ben benieuwd, ik zal m'n bevindingen delen!

Ik ga ook meditatie proberen denk ik, alleen mn hoofd leegmaken is best moeilijk :p
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:11:56 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114941192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:10 schreef Syphus het volgende:
Net gebeld, vanmiddag m'n eerste massageafspraak.. ben benieuwd, ik zal m'n bevindingen delen!

Ik ga ook meditatie proberen denk ik, alleen mn hoofd leegmaken is best moeilijk :p
Dat leer je daarbij dus... Dat is juist het hele idee achter meditatie.
pi_114951613
Massages zijn idd heerlijk ontspannend ja O+ Werkt idd goed om spieren te laten ontspannen bij stress. Beter is het natuurlijk om de oorzaak van de stress weg te nemen. Meditatie is ook erg fijn, en in het begin zul je het lastig vinden, maar hoe vaker je het doet hoe beter het lukt om je te concentreren op bijvoorbeeld je ademhaling. Succes ^O^
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:10:19 #15
381113 Syphus
pi_114951829
Net geweest! Al m'n stijve spieren zijn losgekneedt :) Het voelt in ieder geval heel fijn!

Hij wist me ook te vertellen over meditatie. Ik ga straks eens op zo'n yoga/sportmatje op de grond liggen en focussen op m'n ademhaling..
Heeft iemand een muziekje voor erbij? Op m'n iPod staat nu niet echt meditatiemuziek ben ik bang :p
pi_114951898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:10 schreef Syphus het volgende:
Net geweest! Al m'n stijve spieren zijn losgekneedt :) Het voelt in ieder geval heel fijn!

Hij wist me ook te vertellen over meditatie. Ik ga straks eens op zo'n yoga/sportmatje op de grond liggen en focussen op m'n ademhaling..
Heeft iemand een muziekje voor erbij? Op m'n iPod staat nu niet echt meditatiemuziek ben ik bang :p
Mediteren kun je ook prima zonder muziek, anders raak je alleen maar afgeleid als je op je ademhaling let. Wel kun je op internet zoeken naar bijvoorbeeld een begeleide meditatie als de "bodyscan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')