abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 september 2012 @ 00:01:47 #176
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_117410322
Ik denk dat het ook ligt aan dat men elkaar al erg goed kent, en dat Penny hun ook al goed kent.

In het begin was Sheldon nog nieuw en interessant zowel voor ons kijkers als Penny, en die botsingen waren altijd erg leuk.
Maar ondertussen kennen wij en Penny, Sheldon erg goed, er zijn weinig verassingen meer in sheldon.
Die toch wel de main character is van de hele show.

Daarnaast moet er minder op relaties gefocused worden en meer op andere zaken, Howard is niets aan meer sinds die een vriendin heeft, juist dat perverse hopeloze mannetje die zichzelf als een casanova zag was leuk, nu niet meer nu hij bernadette heeft.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_117413061
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:11 schreef nowkia het volgende:

[..]

Origineel is dat zeer zeker niet. Een voorbeeld uit het verleden is de vader van Fran in "The Nanny." Waarom zou er trouwens moeilijk vanaf te komen zijn? En waarom wordt het een oud trucje? Het is gewoon een bijrol in de serie die af en toe voorbij komt. Je ziet 'r alleen niet.

Maar goed, ben het totaal niet met je eens: ik vind de scenes met ma doorgaans wel grappig.
Okee, ik ken geen andere serie waar een bepaalde bijrol nooit visueel in beeld is maar ik zal je op je woord geloven dat dat in The Nanny gebeurt ;)

Wat ik bedoel met "moeilijk van af te komen", het zou bijzonder raar zijn als de moeder van Howard volgende aflevering in eens in beeld is, je moet het hele script voor een paar afleveringen lang ombouwen als de scriptschrijvers haar in beeld zouden willen hebben, om het geloofwaardig te maken.

Waarom het een oud trucje is? Zoals ook in de post onder de jouwe is beschreven, klaarblijkelijk is een schreeuwende moeder buiten beeld richting Howard klaarblijkelijk gelijk aan humor. Dat was één of twee of drie of misschien vier keer leuk, maar sorry hoor, wat mij betreft moet er iets meer in zitten dat geschreeuw waaruit blijkt dat Howard een 'momma's boy' is, om het als humor te kwalificeren.

Wat ik wil zeggen: het doet een beetje gekunsteld aan om een bepaalde rol totaal nooit in beeld te zijn, en de grappen die het oplevert... tja, op Sheldon vs. Penny stukjes youtube ik nog wel eens, omdat dat kwaliteitmateriaal oplevert, maar ik vind de grappen tussen Howard en zijn moeder volledig secundair.
pi_117414687
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:22 schreef pietjansma het volgende:

[..]

+ 15.6 miljoen kijkers in Amerika
Die kijken naar een eerste aflevering van een nieuw seizoen. Waarbij de vorige aflevering(en) 'vergeten' zijn en ze het naampje van de serie zien en gaan kijken. Vonden ze het dramatisch, dan zal je een flinke daling bij de volgende aflevering zien
pi_117415220
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 00:01 schreef ZodiaX het volgende:
Ik denk dat het ook ligt aan dat men elkaar al erg goed kent, en dat Penny hun ook al goed kent.

In het begin was Sheldon nog nieuw en interessant zowel voor ons kijkers als Penny, en die botsingen waren altijd erg leuk.
Maar ondertussen kennen wij en Penny, Sheldon erg goed, er zijn weinig verassingen meer in sheldon.
Die toch wel de main character is van de hele show.

Daarnaast moet er minder op relaties gefocused worden en meer op andere zaken, Howard is niets aan meer sinds die een vriendin heeft, juist dat perverse hopeloze mannetje die zichzelf als een casanova zag was leuk, nu niet meer nu hij bernadette heeft.
alhoewel ik wel een fan ben van TBBT, ben ik het er wel mee eens.
Nosce te ipsum.
pi_117415738
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 04:05 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Die kijken naar een eerste aflevering van een nieuw seizoen. Waarbij de vorige aflevering(en) 'vergeten' zijn en ze het naampje van de serie zien en gaan kijken. Vonden ze het dramatisch, dan zal je een flinke daling bij de volgende aflevering zien
Vorige seizoen had op het einde ook de hele tijd 15 miljoen kijkers...
pi_117415760
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 06:39 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

alhoewel ik wel een fan ben van TBBT, ben ik het er wel mee eens.
Idd, hier ben ik het ook volledig mee eens.
sig verwijderd door FA
pi_117416409
Best aardige aflevering, in lijn met het vorige seizoen.
Het heeft alleen weinig meer met het originele concept te maken en de karakters zijn voorspelbaar geworden in de zin dat je soms al kan raden wat ze gaan zeggen.
Stuart zal vaker terugkeren; misschien moet dit de vervanger van Howard worden voor Raj?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117416595
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 22:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp het probleem dat iedereen met Amy heeft niet echt.

Ik vind haar ook niet bijzonder leuk of interessant, maar het lijkt me toch duidelijk dat zij een symptoom van de achteruitgang van de serie is, niet de oorzaak.
Het zou voor mij iig een hoop schelen als Amy weg zou gaan, ik vind de actrice sowieso al irritant en heb een bloedhekel aan Blossom. :P
pi_117417097
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 01:45 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Okee, ik ken geen andere serie waar een bepaalde bijrol nooit visueel in beeld is maar ik zal je op je woord geloven dat dat in The Nanny gebeurt ;)

Wat ik bedoel met "moeilijk van af te komen", het zou bijzonder raar zijn als de moeder van Howard volgende aflevering in eens in beeld is, je moet het hele script voor een paar afleveringen lang ombouwen als de scriptschrijvers haar in beeld zouden willen hebben, om het geloofwaardig te maken.

Waarom het een oud trucje is? Zoals ook in de post onder de jouwe is beschreven, klaarblijkelijk is een schreeuwende moeder buiten beeld richting Howard klaarblijkelijk gelijk aan humor. Dat was één of twee of drie of misschien vier keer leuk, maar sorry hoor, wat mij betreft moet er iets meer in zitten dat geschreeuw waaruit blijkt dat Howard een 'momma's boy' is, om het als humor te kwalificeren.

Wat ik wil zeggen: het doet een beetje gekunsteld aan om een bepaalde rol totaal nooit in beeld te zijn, en de grappen die het oplevert... tja, op Sheldon vs. Penny stukjes youtube ik nog wel eens, omdat dat kwaliteitmateriaal oplevert, maar ik vind de grappen tussen Howard en zijn moeder volledig secundair.
Nee hoor; ze komt gewoon in beeld (de vader van Fran is uiteindelijk ook gewoon in beeld gekomen). Waarom zou je daar naartoe moeten werken? Maakt het alleen maar raarder, aangezien je dan doet alsof het niet in beeld zijn van ma iets vreemds was. Het tegendeel is waar, aangezien dit altijd als normaal werd ervaren door de hele cast.

Met het oude trucje bedoel je dus niet zozeer dat ma buiten beeld is, maar het feit dat de conversaties met Howard altijd dezelfde toon hebben; ma betuttelt, maakt domme opmerkingen of verstaat het niet goed, en Howard reageert geïrriteerd. Dat is inderdaad aardig repetitief, dus ik kan je mening goed begrijpen. Ik deel hem alleen niet, zoals ik al zei. Ik vond/vind dat toch altijd wel de grappigere stukjes in de serie.
  zondag 30 september 2012 @ 11:27:10 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_117417872
Ik vond het een vrij saaie aflevering. Alles moet nu een beetje een semi serieuze kant hebben door het hele vriendinnetjes idee.
Penny en Leonard moeten nu weer door een probleem met hun relatie. Eigenlijk om niets. Zoals gisteren ook Leonard weer zich als een wijf gedraagd met zijn emoties. Dat ligt er nu echt iets te dik boven op. Raj die het dan alleen nog maar even erger komt maken door te zeggen dat ze moet zeggen dat ze van hem houdt. Was gewoon niet grappig. Het dommige, maar toch wel bijdehandte, van Penny is ook helemaal weg en ze is veel serieuzer.
Amy zit de hele tijd zielig te doen, omdat Sheldon zo gevoelloos is. Ze doet eigenlijk niets anders dan een beetje zeuren. Dat doet ook weer afbreuk aan het personage van Sheldon die helemaal niet meer zo keihard uit de hoek kan komen met een maffe opmerking. Om nou te zeggen dat het stukje van Spiderman nou zo grappig was...
Howard had geen leuke rol deze aflevering. Op zich zijn de stukjes met zijn moeder best leuk ondanks dat het al 6 seizoenen zo gaat en ik vind Bernadette ook best komisch daar bij passen. Zoals ze soms dezelfde stem op zet enzo, maar dit was gewoon doelloos.
Alleen Raj had een grappige scene met Stuart. Ik hoop dat daar iets leuks mee gebeurd niet dat ze allebei homo zijn, maar gewoon dat Stuart een beetje de plek van Howard in neemt.

Kortom, de vriendinnetjes zorgen er voor dat de karakters niet meer zichzelf zijn. Iedereen is een beetje timide geworden.
Alleen Penny, maakte het nog wel leuk. Die heeft wel een kenmerkende rol en als zij de enige is die een beetje serieus is met Howard is dat best goed te doen, maar nu is het te veel waardoor de serie een beetje in elkaar zakt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 30 september 2012 @ 12:47:51 #186
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117419832
Zoals de meeste Amerikaanse series is 't gewoon gebaseerd op 1 idee, een bende nerds ontmoet een leuk buurmeisje en het contrast tussen de 2 werelden. Uit de verschillende variaties van dat ene basisgegeven konden ze een paar seizoenen melken, maar toen begon het echt teveel meer van hetzelfde te worden en moesten ze gaan evolueren, alleen hebben ze nog steeds geen idee welke richting ze uit willen want ze raken niet veel verder dan die ene gimmick. Hebben wel meer series van die Lorre last van.

Series die wel een duidelijk doel hebben, worden dan weer meestal vroeg geschrapt omdat er te weinig gebeurt (omdat ze dus voorzichtig iets proberen op te bouwen en het allemaal niet snel genoeg gaat).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 30 september 2012 @ 15:45:24 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_117425313
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zoals de meeste Amerikaanse series is 't gewoon gebaseerd op 1 idee, een bende nerds ontmoet een leuk buurmeisje en het contrast tussen de 2 werelden. Uit de verschillende variaties van dat ene basisgegeven konden ze een paar seizoenen melken, maar toen begon het echt teveel meer van hetzelfde te worden en moesten ze gaan evolueren, alleen hebben ze nog steeds geen idee welke richting ze uit willen want ze raken niet veel verder dan die ene gimmick. Hebben wel meer series van die Lorre last van.

Series die wel een duidelijk doel hebben, worden dan weer meestal vroeg geschrapt omdat er te weinig gebeurt (omdat ze dus voorzichtig iets proberen op te bouwen en het allemaal niet snel genoeg gaat).
Bij komedie series is datover het algemeen zo. Ook als ze nederlands of engels zijn.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_117431898
Ik vind het gezeik hier allemaal leuk en aardig maar het was/is de best bekeken comedyserie in Amerika en sinds al die chicks (sort of) erin zijn gekomen zijn de kijkcijfers alleen maar hoger geworden. En ja kijkcijfers zijn de maatstaf voor of iets goed of slecht is.
pi_117432199
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 18:40 schreef pietjansma het volgende:
Ik vind het gezeik hier allemaal leuk en aardig maar het was/is de best bekeken comedyserie in Amerika en sinds al die chicks (sort of) erin zijn gekomen zijn de kijkcijfers alleen maar hoger geworden. En ja kijkcijfers zijn de maatstaf voor of iets goed of slecht is.
Wat een onzin post jij zeg :'). Hele matige trol :').
Amen.
  zondag 30 september 2012 @ 18:51:08 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_117432282
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:27 schreef Komakie het volgende:
Ik vond het een vrij saaie aflevering. Alles moet nu een beetje een semi serieuze kant hebben door het hele vriendinnetjes idee.
Penny en Leonard moeten nu weer door een probleem met hun relatie. Eigenlijk om niets. Zoals gisteren ook Leonard weer zich als een wijf gedraagd met zijn emoties. Dat ligt er nu echt iets te dik boven op. Raj die het dan alleen nog maar even erger komt maken door te zeggen dat ze moet zeggen dat ze van hem houdt. Was gewoon niet grappig. Het dommige, maar toch wel bijdehandte, van Penny is ook helemaal weg en ze is veel serieuzer.
Amy zit de hele tijd zielig te doen, omdat Sheldon zo gevoelloos is. Ze doet eigenlijk niets anders dan een beetje zeuren. Dat doet ook weer afbreuk aan het personage van Sheldon die helemaal niet meer zo keihard uit de hoek kan komen met een maffe opmerking. Om nou te zeggen dat het stukje van Spiderman nou zo grappig was...
Howard had geen leuke rol deze aflevering. Op zich zijn de stukjes met zijn moeder best leuk ondanks dat het al 6 seizoenen zo gaat en ik vind Bernadette ook best komisch daar bij passen. Zoals ze soms dezelfde stem op zet enzo, maar dit was gewoon doelloos.
Alleen Raj had een grappige scene met Stuart. Ik hoop dat daar iets leuks mee gebeurd niet dat ze allebei homo zijn, maar gewoon dat Stuart een beetje de plek van Howard in neemt.

Kortom, de vriendinnetjes zorgen er voor dat de karakters niet meer zichzelf zijn. Iedereen is een beetje timide geworden.
Alleen Penny, maakte het nog wel leuk. Die heeft wel een kenmerkende rol en als zij de enige is die een beetje serieus is met Howard is dat best goed te doen, maar nu is het te veel waardoor de serie een beetje in elkaar zakt.
Mee eens, ik vond het ook vrij matig. Maar ik blijf wel kijken, want de schrijvers weten dit ook, hoop ik.
pi_117438129
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 18:49 schreef Jivis het volgende:

[..]

Wat een onzin post jij zeg :'). Hele matige trol :').
Het is de waarheid
  zondag 30 september 2012 @ 21:06:10 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117439153
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 15:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij komedie series is datover het algemeen zo. Ook als ze nederlands of engels zijn.
En daarom kakken de meeste comedyseries ook na een paar seizoenen in. Of ze vallen in herhaling en worden braaf en middle-of-the-road. De doorsnee Britse serie heeft meestal maar 2 à 4 seizoenen en dan nog vaak minder afleveringen (The Office, Bottom, Young Ones, Blackadder, Coupling, Little Britain, Fawlty Towers,....) en die liggen vaak veel beter in het geheugen omdat ze een constant niveau hadden.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar er zijn zóveel sitcoms waarbij men bij seizoen 6 of 7 zegt dat het toch niet meer zoals de eerste seizoenen is, dat het geen toeval meer kan zijn.

Geldt natuurlijk ook voor drama-series, maar die hebben er doorgaans toch minder last van.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_117439191
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:50 schreef pietjansma het volgende:

[..]

Het is de waarheid
Ja, er zijn meer kijkers, maar dat betekent niet automatsch beter.
Het aantal kijkers is vooral toegenomen vanaf seizoen 4 toen het gehalte "nerdtalk" omlaag ging en het voor een grotere groep toegankelijker werd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 30 september 2012 @ 21:18:12 #194
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117439974
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En daarom kakken de meeste comedyseries ook na een paar seizoenen in. Of ze vallen in herhaling en worden braaf en middle-of-the-road. De doorsnee Britse serie heeft meestal maar 2 à 4 seizoenen en dan nog vaak minder afleveringen (The Office, Bottom, Young Ones, Blackadder, Coupling, Little Britain, Fawlty Towers,....) en die liggen vaak veel beter in het geheugen omdat ze een constant niveau hadden.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar er zijn zóveel sitcoms waarbij men bij seizoen 6 of 7 zegt dat het toch niet meer zoals de eerste seizoenen is, dat het geen toeval meer kan zijn.

Geldt natuurlijk ook voor drama-series, maar die hebben er doorgaans toch minder last van.
IT Crowd... Sherlock... _O_ Britten kunnen er wat van idd. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117458241
Behoorlijk matig en met steeds weer terugkerende grappen/themas inderdaad.
Toch kijk ik het makkelijker weg dan HIMYM waar ik echt bijna niet doorheen kom.

Ik irriteer me ook minder aan de personages (Amy, Bernadette, Moeder Howard) uit TBBT dan aan Lily, Marshall en Robin uit HIMYM en daardoor blijf ik wellicht wat makkelijker hangen.

Ik kijk er in iedere geval allang niet meer naar uit. Heb ik eigenlijk alleen nog met Parks and Rec, Community en Sunny in Philly qua sitcoms.
pi_117458351
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:23 schreef DUK het volgende:
Behoorlijk matig en met steeds weer terugkerende grappen/themas inderdaad.
Toch kijk ik het makkelijker weg dan HIMYM waar ik echt bijna niet doorheen kom.

Ik irriteer me ook minder aan de personages (Amy, Bernadette, Moeder Howard) uit TBBT dan aan Lily, Marshall en Robin uit HIMYM en daardoor blijf ik wellicht wat makkelijker hangen.

Ik kijk er in iedere geval allang niet meer naar uit. Heb ik eigenlijk alleen nog met Parks and Rec, Community en Sunny in Philly qua sitcoms.
Modern Family is ook leuk en blijft (naar mijn mening) vrij consistent in kwaliteit.
Amen.
pi_117460721
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:50 schreef pietjansma het volgende:

[..]

Het is de waarheid
Nee. Kijkcijfers zijn geen maatstaf voor de kwaliteit.
pi_117460821
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:39 schreef Nelded het volgende:

[..]

Nee. Kijkcijfers zijn geen maatstaf voor de kwaliteit.
Amen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:46:19 #199
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117460885
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:39 schreef Nelded het volgende:

[..]

Nee. Kijkcijfers zijn geen maatstaf voor de kwaliteit.
Je hebt artistieke en commerciële kwaliteiten. TV evolueert steeds meer in de richting van het 2e. Althans, de 4 grote netwerken, gelukkig heb je ook nog HBO, AMC, FX, Showtime en co.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_117568585
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')