abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114918133
Hallo,

Sinds een tijdje zit ik te denken om weer naar school te gaan, en dan richting de ICT omdat daar toch wel mijn interesses (steeds grotere hobby) liggen. Alleen ik ben geen 18 meer, en ben dus snel te oud als ik eenmaal klaar ben met een studie.
Ik zou dan op mbo niveau 3 moeten beginnen, en daarna dan een mbo 4 opleiding. En mocht het lukken dan ga ik zeker het hbo proberen, maar voor nu is dat voor mij persoonlijk te hoog gegrepen.

Wat denken jullie?

Zou ik meer kans maken op een leuke baan, als ik tussen de opleiding door ook certificaten haal?

Ik heb juist begrepen dat ze nu in de ICT echt mensen zoeken die al een hoop ervaring hebben, en meerdere jaren werkervaring. Daarom wil ik toch wel proberen om tussendoor wat certificaten te halen, om toch aan te tonen dat je echt interesse in het vak heb.

Route 1 = MBO3 -> MBO4 en dan wellicht later een HBO studie, mocht dat lukken in verband capaciteiten
Route 2 = MBO3 -> MBO4 en dan tussendoor certificaten, en wellicht later een HBO studie volgen, mocht dat lukken in verband capaciteiten.

Dan is route 2 in mijn geval toch wel handiger?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen, en wellicht is er ook iemand die dezelfde ervaring heeft gehad. :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:01:49 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_114918273
Er zijn ook genoeg junior functies waar je met een beetje interesse in ICT ook wel terecht kunt. Alleen je moet niet verwachten dat je direct bij een bank binnenkomt :)

En ik zie overigens op het HBO ook genoeg mensen die een carrièreswitch maken en zonder vooropleiding daar beginnen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:23:53 #3
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114919493
Welke route je neemt, dat hoef je nu toch niet te bepalen? Haal die MBO studie met zo goed mogelijke cijfers, en dan zie je wel verder. Doe extra je best bij wiskunde, het is een belangrijk vak als je later hbo gaat doen. Ik heb ook mbo en toen hbo gedaan (fulltime wel) en wilde dat ik beter had opgelet.

Voordeel van jouw situatie is dat je wat volwassener bent en dus bewuster kan bezig zijn met je studie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_114922330
De markt voor ICT'ers wordt komende jaren beter, we gaan richting in een tekort. Wat wel belangrijk is om te onthouden, is dat het om een tekort aan hoger opgeleide ICT'ers gaat, dat wil zeggen HBO/WO. Er is een grote berg aan MBO ICT'ers, die voor een appel en een ei moeten werken, juist vanwege dat grote aanbod. Ik merk dat veel MBO niveau werk naar het buitenland geoutsourced wordt.

Dus ik denk dat je jezelf twee vragen moet stellen:
• Wat wil ik in de ICT gaan doen? Het is nogal breed namelijk. Wil je software gaan ontwikkelen? (database)servers gaan beheren? Architecturen uit gaan denken? Dat bepaalt deels of er straks werk voor je is
• Weet je zeker dat je daarna nog HBO gaat doen? Zo nee, dan zou ik de stap niet wagen (tenzij je nu écht een kutbaan hebt of geen uitzicht op boeiend werk). Zo ja, dan zou ik er voor gaan.
Da gao nie nou!
pi_114931926
MBO ICT levert vakkenvullers af. Als je de ICT in wil moet je het via minimaal HBO doen, waarom denk je dat je dat niveau niet aan kan? Zoek via Google books eens wat boeken van een hogeschool van je keuze op en kijk ze door, overweeg een 21 jaren test als je het aan durft.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_114931946
Oh, en die boeken vind je natuurlijk op de boekenlijst van Studystore. Het is het tijdstip.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')