abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114914941
Ik werk sinds kort bij een callcenter. Maar ik bel vaker te lang met de klanten (gemiddeld 30 minuten). De gemiddelde gesprekstijd dat een medewerker hoort te hebben is maximaal 8 minuten en 30 seconden of lager. De lengte van de gesprekken komt vooral door de vele vragen die ik moet stellen en de vele handelingen die de klant moet uitvoeren. Is het niet beter om het een en ander over te slaan en gelijk tot het punt te komen van wat het probleem is? Wat ik best lastig vindt, is bedenken welke vragen in principe overbodig zijn en welke ik dan beter wel kan stellen.

Iemand tips?
pi_114914990
Wat voor callcenter is het?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:09:44 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114915013
Moet je callcenter je daar niet in trainen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_114915088
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang dat je met iemand belt ligt uiteindelijk aan jezelf. Volgens de training moet ik zoveel vragen stellen om de juiste oorzaak van het probleem te achterhalen zodat de juiste oplossing geboden kan worden.
pi_114915090
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Lienekien het volgende:
Het lijkt me inderdaad ook.

Het is lastig om meteen in de lijn de gewenste AHT (Average Handle Time) te halen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:12:39 #6
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114915180
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef kilozout het volgende:
Wat voor callcenter is het?
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13:27 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114915234
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Hoe lang dat je met iemand belt ligt uiteindelijk aan jezelf. Volgens de training moet ik zoveel vragen stellen om de juiste oorzaak van het probleem te achterhalen zodat de juiste oplossing geboden kan worden.
Je moet toch bij de trainer zijn. Wij kunnen moeilijk zeggen dat je maar een aantal vragen moet overslaan.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:17:17 #8
206580 Luxuria
pi_114915503
Hmm dat lijkt me wel lastig ja, want je moet natuurlijk wel bij de kern van het probleem kunnen komen.
Maar een half uur is ook wel erg lang, ik denk dat het wss ook wel met minder vragen kan.
Hiervoor moet je lijkt me idd bij de trainer zijn. Die kan misschien een aantal standaardvragen aangeven waarmee je meteen al een heel stuk opschiet en sneller tot de kern van het probleem komt.
pi_114915935
Ik zou een vrouw vragen of ze een slipje aanheeft, en zo niet haar adres vragen en er direct heen!
pi_114916110
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Luxuria het volgende:
Hmm dat lijkt me wel lastig ja, want je moet natuurlijk wel bij de kern van het probleem kunnen komen.
Maar een half uur is ook wel erg lang, ik denk dat het wss ook wel met minder vragen kan.
Hiervoor moet je lijkt me idd bij de trainer zijn. Die kan misschien een aantal standaardvragen aangeven waarmee je meteen al een heel stuk opschiet en sneller tot de kern van het probleem komt.
Kennis van het product etc is ook gewenst.

Ik werk bij een groot telecombedrijf, ze gooien daar de mensen na 2 weken de lijn in. Zonder dat ze het product werkend hebben gezien.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:31:54 #11
206580 Luxuria
pi_114916453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:26 schreef kilozout het volgende:

[..]

Ik werk bij een groot telecombedrijf, ze gooien daar de mensen na 2 weken de lijn in. Zonder dat ze het product werkend hebben gezien.
Ja idd, dat scheelt ook veel.
pi_114916523
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:31 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja idd, dat scheelt ook veel.
Gelukkig hebben ze het afgeleerd om mensen zonder callcenter ervaring aan te nemen.

Heb er wel een aantal keer naast moeten zitten om te coachen, maar dat is echt niks. :')
pi_114917152
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:26 schreef kilozout het volgende:

[..]

Bij mij zelfde verhaal. Terwijl er niks van praktijk is. Tijdens de training zie je geen modem aanstaan. Je kunt niet proberen om de modem te resetten, kabels te verwisselen, zien hoe een beschadigde kabel eruit ziet, wat er mis kan zijn bij een wijkstoring, hoe een defecte modem zich gedraagt. Totaal geen praktijktraining voor een optimaal inlevingsvermogen bij de klant. Je moet maar zo goed mogelijk fantaseren van wat de klant allemaal uitvoert.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:09:09 #14
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114918738
Gewoon je vragen blijven stellen, beter dat je het in 30 minuten oplost dan dat ze 3x 8 minuten terug moeten bellen
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:15:13 #15
335452 cricket
cricket from space
pi_114919047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:08 schreef Coca_Cola het volgende:
Ik werk sinds kort bij een callcenter.
Hoe lang is 'sinds kort'? En vergelijk je die 30 minuten met wat de gemiddelde collega haalt, wat je zou moeten halen, of wat de collega's die tegelijkertijd zijn begonnen halen/moeten halen? Bij vrijwel elke nieuwe baan moet je eerst wennen aan de werkzaamheden en ben je niet zo snel als degenen die er al tijden werken.
pi_114919678
dat soort gesprekken worden toch gemonitord? Een leidinggevende kan dan toch ook zo aangeven welke vragen overbodig zijn en welke vragen je beter eerder/later kan stellen om sneller tot de kern te komen?

Het lijkt mij handiger om intern eens te vragen hoe je het aan moet pakken om dichter bij de gemiddelde tijd te komen dan bij FOK
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:28:29 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114919734
Het is toch niet de Fritzbox, hè?
pi_114920242
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef Lienekien het volgende:
Het is toch niet de Fritzbox, hè?
Nee, het wisselt af tussen een Cisco, Thomson en een Arris :').
pi_114921276
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:09 schreef Life2.0 het volgende:
Gewoon je vragen blijven stellen, beter dat je het in 30 minuten oplost dan dat ze 3x 8 minuten terug moeten bellen
Dat vinden de meeste callcenter medewerkers. Ik heb het zelf ook gedaan (meerdere callcenters, zowel outsourced als van het bedrijf zelf) en had ook regelmatig lange gesprekken, de meeste klanten waren na afloop blij dat ze mij langdurig aan de lijn hadden en zodoende het probleem op hebben kunnen lossen ipv een paar keer terug te bellen en steeds in de wacht te moeten staan en een nieuwe agent aan de lijn te krijgen die ze weer alles opnieuw mochten uitleggen.

Het probleem zit hem echter in de klant van het callcenter. Als het callcenter van het bedrijf is waar de beller voor belt, dan doen ze meestal niet zo moeilijk over lange tijden, echter een callcenter als die van bijvoorbeeld Online is outsourced, en outsourced callcenters worden in de meeste gevallen niet per minuut betaald, maar per call. Het is voor zo'n bedrijf daarom vaak zaak om zoveel mogelijk korte gesprekken te hebben en desnoods met dezelfde persoon die op 1 dag een aantal keer belt, zodat de inkomende gesprekken teller flink oploopt. Daarom mogen bij een aantal callcenters agents ook niet terugbellen, want uitgaande gesprekken leveren het callcenter geen drol op.

In een outsourced callcenter kun je het praktisch nooit goed doen als agent, als je calls te snel afhandelt heb je vaak dat mensen terugbellen en over je gaan klagen omdat jouw oplossing die je in 3 minuten hebt gegeven niet afdoende was, en als je te lang over calls doet dan gaat management (lees, agents die zichzelf naar boven hebben gelikt) lopen zeiken op je calltijden en je hiervoor berispen en eventueel de laan uitsturen.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:59:53 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114921616
Het is niet voor niets kutwerk.
pi_114921854
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:37 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Nee, het wisselt af tussen een Cisco, Thomson en een Arris :').
Succes als je product kennis op wil doen van álle cisco routers e.d. Ik werk in een datacenter en alleen het spul wat wij hebben staan van cisco kan jij niet uit je hoofd leren :+
Maar ik snap je punt, verder geen tips behalve kort bondig en to the point, je hebt er niets aan om te horen dat ze eerst drie kasten open hebben moeten doen, tussendoor bakkie koffie hebben gedaan en toen de kabel aan de andere kant gevonden, gewoon Kabel gecontoleerd? Ja. mooi zo, moving on.
pi_114924663
Werk je intern bij de kabelaar of bij een outsource partij?
pi_114927916
Zulke dingen leer je toch op de training lijkt mij? Je moet beginnen met open vragen en dan via een trechtermodel verder gaan door middel van open- en geslotenvragen. Controlevragen stellen om te checken of jij en de klant op één lijn zitten.
pi_114934631
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
Werk je intern bij de kabelaar of bij een outsource partij?
Outsource partij.
pi_114935988
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:15 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Outsource partij.
Ah ok, dan weet ik niet hoe de trainingen gaan, maar je zou zeggen dat je wel een teamleider hebt toch, bij wie je aan kan kloppen?
Behalve dat je lang belt, zijn de mensen wel echt geholpen na die 30 minuten of moeten ze nog eens bellen daarna waardoor jouw FCF (first contact fix) eraan gaat?

Ik ben een x jaar geleden ergens ontslagen om een te lange afhandelingstijd ondanks dat de rest allemaal ok was. Nu werk ik daar weer op een andere afdeling waar dat onderdeel niet belangrijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')