Hoe lang dat je met iemand belt ligt uiteindelijk aan jezelf. Volgens de training moet ik zoveel vragen stellen om de juiste oorzaak van het probleem te achterhalen zodat de juiste oplossing geboden kan worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Lienekien het volgende:
Moet je callcenter je daar niet in trainen?
Het lijkt me inderdaad ook.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef Lienekien het volgende:
Moet je callcenter je daar niet in trainen?
Je moet toch bij de trainer zijn. Wij kunnen moeilijk zeggen dat je maar een aantal vragen moet overslaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Hoe lang dat je met iemand belt ligt uiteindelijk aan jezelf. Volgens de training moet ik zoveel vragen stellen om de juiste oorzaak van het probleem te achterhalen zodat de juiste oplossing geboden kan worden.
Kennis van het product etc is ook gewenst.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Luxuria het volgende:
Hmm dat lijkt me wel lastig ja, want je moet natuurlijk wel bij de kern van het probleem kunnen komen.
Maar een half uur is ook wel erg lang, ik denk dat het wss ook wel met minder vragen kan.
Hiervoor moet je lijkt me idd bij de trainer zijn. Die kan misschien een aantal standaardvragen aangeven waarmee je meteen al een heel stuk opschiet en sneller tot de kern van het probleem komt.
Ja idd, dat scheelt ook veel.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:26 schreef kilozout het volgende:
[..]
Kennis van het product etc is ook gewenst.
Ik werk bij een groot telecombedrijf, ze gooien daar de mensen na 2 weken de lijn in. Zonder dat ze het product werkend hebben gezien.
Gelukkig hebben ze het afgeleerd om mensen zonder callcenter ervaring aan te nemen.quote:
Bij mij zelfde verhaal. Terwijl er niks van praktijk is. Tijdens de training zie je geen modem aanstaan. Je kunt niet proberen om de modem te resetten, kabels te verwisselen, zien hoe een beschadigde kabel eruit ziet, wat er mis kan zijn bij een wijkstoring, hoe een defecte modem zich gedraagt. Totaal geen praktijktraining voor een optimaal inlevingsvermogen bij de klant. Je moet maar zo goed mogelijk fantaseren van wat de klant allemaal uitvoert.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:26 schreef kilozout het volgende:
[..]
Kennis van het product etc is ook gewenst.
Ik werk bij een groot telecombedrijf, ze gooien daar de mensen na 2 weken de lijn in. Zonder dat ze het product werkend hebben gezien.
Hoe lang is 'sinds kort'? En vergelijk je die 30 minuten met wat de gemiddelde collega haalt, wat je zou moeten halen, of wat de collega's die tegelijkertijd zijn begonnen halen/moeten halen? Bij vrijwel elke nieuwe baan moet je eerst wennen aan de werkzaamheden en ben je niet zo snel als degenen die er al tijden werken.quote:
Dat vinden de meeste callcenter medewerkers. Ik heb het zelf ook gedaan (meerdere callcenters, zowel outsourced als van het bedrijf zelf) en had ook regelmatig lange gesprekken, de meeste klanten waren na afloop blij dat ze mij langdurig aan de lijn hadden en zodoende het probleem op hebben kunnen lossen ipv een paar keer terug te bellen en steeds in de wacht te moeten staan en een nieuwe agent aan de lijn te krijgen die ze weer alles opnieuw mochten uitleggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:09 schreef Life2.0 het volgende:
Gewoon je vragen blijven stellen, beter dat je het in 30 minuten oplost dan dat ze 3x 8 minuten terug moeten bellen
Succes als je product kennis op wil doen van álle cisco routers e.d. Ik werk in een datacenter en alleen het spul wat wij hebben staan van cisco kan jij niet uit je hoofd lerenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:37 schreef Coca_Cola het volgende:
[..]
Nee, het wisselt af tussen een Cisco, Thomson en een Arris.
Outsource partij.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
Werk je intern bij de kabelaar of bij een outsource partij?
Ah ok, dan weet ik niet hoe de trainingen gaan, maar je zou zeggen dat je wel een teamleider hebt toch, bij wie je aan kan kloppen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |