en de NHG die neemt de schuld van bank over en staat vervolgens bij jou op de stoep om het te incasseren....quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:28 schreef LovingMe het volgende:
Het gaat om hypotheek met nhg die je beschermt tegen restantenschuld
graag in teletubbie taal graag ik ben een n00b hierinquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
en de NHG die neemt de schuld van bank over en staat vervolgens bij jou op de stoep om het te incasseren....
Ik neem aan dat je niet denkt dat als je een NHG hebt je geen kans op verlies maakt?
je moet die hele financieringsconstructie die dat bedrijf biedt los zien van jou risico om met schulden te blijven zitten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:21 schreef LovingMe het volgende:
[..]
graag in teletubbie taal graag ik ben een n00b hierin![]()
Gaat het om een groot bedrag die ze bij jou gaan incasseren en kun je dat in termijnen betalen? Bijv maandelijks 75 euro?
En wat bedoel je precies met die ene vraag?
thnx
er zijn een hoop organisaties die hun huurhuizen zo in de verkoop doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat is slimmerkopen?
Hun geven jou een hypotheek voor een woning en delen dan mee in een eventueel verlies/winst bij verkoop?
Dit is weer een of andere constructie bedacht voor mensen die boven hun stand willen kopen of?
Ah okee, had niet door dat het om huurhuizen ging.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:49 schreef kovenant het volgende:
[..]
er zijn een hoop organisaties die hun huurhuizen zo in de verkoop doen.
kan je ze relatief goedkoop kopen maar als je verkoopt dan is het terugverkopen aan diezelfde organisatie of vrij op de markt en deel je de winst/verlies.
Ik vermoed dat het een soort koopgarant regeling is, waarbij het huis (of feitelijk meestal de grond) deels eigenaar blijft van de verkoper, meestal een woningstichting.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat is slimmerkopen?
Hun geven jou een hypotheek voor een woning en delen dan mee in een eventueel verlies/winst bij verkoop?
Dit is weer een of andere constructie bedacht voor mensen die boven hun stand willen kopen of?
Laa-Laa = TSquote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:21 schreef LovingMe het volgende:
[..]
graag in teletubbie taal graag ik ben een n00b hierin![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Laa-Laa = TS
Tinky Winky = NGH
Po = Bank
Dipsy = koper
Laa-Laa wil een huisje kopen maar kan dat niet in 1x betalen dus ze leent geld van Po. Ze betaalt Po elke maand 500 euro om de schuld langzaam terug te betalen. Laa-Laa raakt echter haar baan bij de BBC kwijt en kan zelfs die 500 euro niet meer aan Po betalen. Dus Po zegt: nou dan zet je huisje maar te koop want ik wil natuurlijk wel m'n geld terug! Helaas wil Dipsy, de koper van Laa-Laa's huisje, niet zoveel betalen voor het huis als waar Laa-Laa het voor gekocht heeft. Po zegt: jammer dan, toch verkopen. Dus er blijft een schuld overMaar Tinky Winky wil wel helpen, hij neemt de schuld over van Po. Dat betekent niet dat Laa-Laa niet meer hoeft te betalen, dat betekent alleen maar dat nu niet Po maar Tinky Winky elke maand een rekening in Laa-Laa's brievenbus komt frotten.
Ik las gisteren volgens mij iets van dat het eerst aan de origineel verkopende partij aangeboden moet worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:14 schreef Leandra het volgende:
Heeft TS wel de mogelijkheid binnen haar koopconstructie om het op de vrije markt te verkopen of moet het altijd worden terugverkocht aan de verkopende partij?
volgens de website moet ze het eerst aan aanbieden aan hen, als het niet interessant is mag ze het vrij verkopen. Adder onder het gras kan zijn dat er staat dat de prijs vastgesteld wordt door een een onafhankelijke partij en dat je dus niet zelf je vraagprijs mag bepalen...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:14 schreef Leandra het volgende:
Heeft TS wel de mogelijkheid binnen haar koopconstructie om het op de vrije markt te verkopen of moet het altijd worden terugverkocht aan de verkopende partij?
Daar valt zonder cijfers weinig over te zeggen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:14 schreef LovingMe het volgende:
[..]!
En hoe groot is de rekening van Tinky Winky ongeveer? 100 euro per maand?
Je kunt toch een contrataxatie laten uitvoeren?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en ook al is het dan "onafhankelijk" dan krijg ik toch een beetje het "wij van WC eend" gevoel
weet niet wat daarover in het contract staatquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt toch een contrataxatie laten uitvoeren?
da's een hele andere discussie....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:21 schreef LovingMe het volgende:
Ik vraag dit eigenlijk voor mijn tante (50), want de relatie met haar vriend is uit en ze is van plan om naar eindhoven te verhuizen, maar de kwaliteit van de huurhuizen daar vindt ze niet echt geweldig, dus ze wil graag iets kopen, maar ik vraag me af of het op die leeftijd wel handig is om een huis te kopen?
'quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
da's een hele andere discussie....
En heeft ze voldoende inkomen/ eigen geld om het te financieren? Op je 50ste zouden baken wel eens geen zin meer kunnen hebben een hypotheek te verstrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |