Beste fokkers,
Al ruim een jaar wil ik de overstap maken van profit naar non-profit. Ik haal geen voldoening uit mijn dagelijks werk als consultant bij grote financiele instellingen.
Ik heb een goed cv. 5 jaar ervaring in complexe, politieke omgevingen, project management ervaring en certificering, BPM kennis en de algemene vaardigheden die je als consultant opbouwt.
Toch is het mij vooralsnog niet gelukt de overstap te maken. Ik solliciteer op functies die functioneel goed aansluiten >80%, maar keer op keer krijg ik een nee.
Is dit een gebrek aan netwerk in de sector? Of een gevolg van het vraag en aanbod? Ik blijf volhouden, maar word er zo nu en dan best wel eens zwaarmoedig van. Ik wil niets liever dan een baan waar ik met plezier naartoe ga. Geld, status en ego zijn voor mij al lang niet meer belangrijk. Alleen krijg ik het gevoel dat er iemand moet zijn die mij de kans wil geven om me te bewijzen. En helaas blijkt dit in de praktijk moeilijk te zijn en word ik keer op keer afgewezen op basis van cv.
Wat kan ik eraan doen om meer kans te maken bij non profit instellingen?