Nederlandersquote:zo 29 jul 13.00 Zeilen Mannen Finn - Opening Series
zo 29 jul 14.30 Zeilen Mannen Star - Opening Series
zo 29 jul 14.30 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Round Robin
ma 30 jul 13.00 Zeilen Mannen 49er - Opening Series
ma 30 jul 13.00 Zeilen Mannen Laser - Opening Series
ma 30 jul 13.05 Zeilen Vrouwen Laser Radial - Opening Series
ma 31 jul 13.00 Zeilen Mannen RS:X - Opening Series
ma 31 jul 15.00 Zeilen Vrouwen RS:X - Opening Series
do 02 aug 13.00 Zeilen Mannen 470 - Opening Series
vr 03 aug 13.00 Zeilen Vrouwen 470 - Opening Series
zo 05 aug 14.00 Zeilen Mannen Star - Medal Race
zo 05 aug 15.00 Zeilen Mannen Finn - Medal Race
ma 06 aug 14.00 Zeilen Vrouwen Laser Radial - Medal Race
ma 06 aug 15.00 Zeilen Mannen Laser - Medal Race
di 07 aug 14.00 Zeilen Mannen RS:X - Medal Race
di 07 aug 15.00 Zeilen Vrouwen RS:X - Medal Race
di 07 aug 16.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Kwartfinale
wo 08 aug 14.00 Zeilen Mannen 49er - Medal Race
do 09 aug 13.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Halve finale 5-8
do 09 aug 14.00 Zeilen Mannen 470 - Medal Race
do 09 aug 17.15 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 7-8
do 09 aug 17.20 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 5-6
vr 10 aug 14.00 Zeilen Vrouwen 470 - Medal Race
vr 10 aug 15.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Halve finale 1-4
za 11 aug 13.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 3-4
za 11 aug 14.00 Zeilen Vrouwen Elliott 6m - Finale 1-2
quote:Kalle Coster/Sven Coster - 470
Pieter-Jan Postma - Finn
Dorian van Rijsselberge - RS:X
Rutger van Schaardenburg - Laser
Marit Bouwmeester - Laser Radial
Lobke Berkhout/Lisa Westerhof - 470
Renée Groeneveld/Annemieke Bes/Marcelien Bos-De Koning - Matchracing
Dat doet iedereenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:16 schreef Littlecreep het volgende:
Marit vaart nu wel compleet haar eigen lijn
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:14 schreef alors het volgende:
Hoelang duurt het nu nog dan, weet iemand dat?
Oh thanks iigquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:16 schreef DeeBee het volgende:
Hoe lang het duurt valt niet echt te zeggen. Ze varen van boei naar boei, en ze moet nu nog naar 2 boeien en naar de finish. Gemiddeld duurt zo'n stukje een minuut of 5, dus klein kwartiertje nu nog... Maar kan ook trager gaan als ergens wind tegen is bijv.
De Ierse gaat dit niet meer weggeven ben ik bang...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:26 schreef TheArt het volgende:
Morgen wordt het ook in Engeland een stuk warmer, maar de wind trekt nog een stukje aan zelfs.
Beelden zijn dus achteraf toegevoegd aan het artikel. Had het artikel al gelezen en het archief niet meer opengeklapt... Dank.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:48 schreef Remzz het volgende:
Het was geen live baan, dus ze moesten wachten op de beelden:
http://nos.nl/os2012/vide(...)n-rijsselberghe.html
Nee live op de stream! Hij ligt 3e dit keer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:10 schreef Remzz het volgende:
Ziet er trouwens zeer overtuigend uit wat van Rijsselberge doet.
Wat een baasquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:12 schreef TheArt het volgende:
Ja hoor, hij heeft ze weer te pakkenGeweldig naar de bovenboei gevaren en hij ligt weer 1e.
Ik ben een leek maar da's denk ik om maximaal de wind te blijven benutten en snelheid te houdenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:18 schreef Szura het volgende:
Wel grappig hoe ruim hij de boei pakt, terwijl de anderen een hele krappe bocht maken
Lijkt me wel ja, je zag hem daarna weer verdersprinten richting de Australiërquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben een leek maar da's denk ik om maximaal de wind te blijven benutten en snelheid te houden
Dit. Dit is best mooi om te zien, maar ik heb echt de officiële site nodig om te kijken hoe het ongeveer staat.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:21 schreef zolderraam het volgende:
moeilijk te volgen hoever iemand achter ligt. en de andere tussenstanden op de stream
linkje?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef kilon het volgende:
[..]
Dit. Dit is best mooi om te zien, maar ik heb echt de officiële site nodig om te kijken hoe het ongeveer staat.
Mhua Dempsey is ook een grote favoriet, dus het is lood om oud ijzer. Ik zie dit liever gebeuren. Wilhelm is niet echt zo'n favoriet. Doet het opvallend goed.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:28 schreef kilon het volgende:
Die Duitser werd net niet gepakt, dat is dan weer een beetje jammer.
Volgende week dinsdag.quote:
tellen niet alle races mee? mag je er 1 wegstrepen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:27 schreef marcodej het volgende:
Bontemps tweede, maar had al 37 punten. Die kan iig een van zijn eerste slechte scores wegstrepen.
Er zijn 11 races. Dit was nummer drie, vandaag nog nummer vier. Twee races per dag. De elfde race tellen de punten dubbel.quote:
5equote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:28 schreef marcodej het volgende:
Waar is die Dempsey gebleven? Duitser drie, die is al voor de derde keer derde. Meest constante concurrent.
Lag bij een na laatste boei 13e.quote:
Klopt, van de 10 normale races mag je er één wegstrepen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:29 schreef zolderraam het volgende:
[..]
tellen niet alle races mee? mag je er 1 wegstrepen?
Je slechtste resultaat mag je wegstrepen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:29 schreef zolderraam het volgende:
[..]
tellen niet alle races mee? mag je er 1 wegstrepen?
Maar dat is voor Bouwmeester weer minder gunstig.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:31 schreef kilon het volgende:
Hopelijk blijf het weer hetzelfde. Dat lijkt hem wel te liggen. Misschien dat het anders ook wel goed gaat, maar hiervan weten we het in ieder geval zeker.
Ligt 20e.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:32 schreef Szura het volgende:
Ik dacht trouwens dat Bouwmeester nu ook moest?
zitten zo goed als naast elkaar...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:08 schreef Szura het volgende:
1e!
Nu al niet meer
Zit nog dicht bijeen
km / h = 1.8 * ktsquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef Alfje het volgende:
weet iemand hoe hard ze ngeveer gaan, ik zie iets van 17 to 19 knopen, maar hoe hard is dat in km/h?
Jaquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef Asphias het volgende:
ik schakel net in, maar hij heeft de vorige 3 races dus al gewonnen?
+- 33 km/hquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef Alfje het volgende:
weet iemand hoe hard ze ngeveer gaan, ik zie iets van 17 to 19 knopen, maar hoe hard is dat in km/h?
1ste, 1ste, 1ste en 3de, dus presteert tot nu toe veruit het beste.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Staat ie op gouden medaille koers? snap er weinig van
Jaquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Staat ie op gouden medaille koers? snap er weinig van
Youngs heeft 10e als schrapresultaat, dus 1 minder resultaat van haar en er komen een boel punten bij.quote:
Alle 10 races worden opgeteld, waarbij je slechtste resultaat geschrapt wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:35 schreef tralalala het volgende:
Telt iets van het resultaat van deze wedstrijden nog mee met de medalrace of..?
Snap er echt geen flikker van.![]()
Oké duidelijkquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Alle 10 races worden opgeteld, waarbij je slechtste resultaat geschrapt wordt.
Dan gaan de beste 10 boten naar de medal race, die dubbel telt.
Oftewel met dikke voorsprong moet je in de medaillerace toch wel in de top 5 komen eigenlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Alle 10 races worden opgeteld, waarbij je slechtste resultaat geschrapt wordt.
Dan gaan de beste 10 boten naar de medal race, die dubbel telt.
Het gaat niet om voorsprong maar om je plaatsquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Oftewel met dikke voorsprong moet je in de medaillerace toch wel in de top 5 komen eigenlijk.
Zal wel in punten bedoelt worden. En medalrace is met de beste 10 dacht ik. Dus 20 punten voorsprong helpt dan al behoorlijk ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Het gaat niet om voorsprong maar om je plaats
Je klassering is je aantal punten. Dus nummer 1, 1, nummer 2, 2 etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Vraagje: waarom beginnen ze eigenlijk met 1 ipv 0 voor de eerste?
Ze nemen je klasseringquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Vraagje: waarom beginnen ze eigenlijk met 1 ipv 0 voor de eerste?
Dat bedoelde. Voorsprong in puntenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Het gaat niet om voorsprong maar om je plaats
Bij mij is er niks te zien op de stream? Beetje lucht of zo.quote:
Die p1 van Van Acker komt slecht uit ja. Maar goed, constantheid blijft het devies. Hopen dat jij niet degene bent die een grote fout maakt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:40 schreef TheVulture het volgende:
Bouwmeester moet wel alle zeilen bij zetten (niet expres) om het goud nog binnen te halen, of uberhaupt een plak want de andere dames laten ook bijzonder weinig liggen
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:48 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Bij mij is er niks te zien op de stream? Beetje lucht of zo.
Daarom is het de schade beperken in deze races zo belangrijk. Nergens een echt slechte uitslag neerzetten, is zo belangrijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef TheVulture het volgende:
Van Acker en Young hebben wel een lagere ranking staan dan Bouwmeester... dus als ze al een keer een fout maken tikt dat wel door...
Ze moeten nog startenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:00 schreef valleilijn het volgende:
wat de fok zijn de US en NZL boten aan het doen, beetje rondjes om elkaar heen draaien?
Dat zag ik ja, maar waarom dan risico nemen door zo strak langs elkaar heen te gaan draaien? Proberen ze dan de ander in een slechte uitgangspositie te forceren ofzo?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze moeten nog startenKlok onderin loopt mee tot de start. Tot dan cirkelen ze wat rond, zodat ze op het beslissende moment naar de startstreep kunnen varen en kunnen starten.
Neuh, ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Dat dicht langs elkaar varen, gebeurt constant.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:05 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Dat zag ik ja, maar waarom dan risico nemen door zo strak langs elkaar heen te gaan draaien? Proberen ze dan de ander in een slechte uitgangspositie te forceren ofzo?
Niet vandaagquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:25 schreef horned_reaper het volgende:
Hoe laat weten we of NL eventueel een medaille heeft?
Over een paar dagen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:25 schreef horned_reaper het volgende:
Hoe laat weten we of NL eventueel een medaille heeft?
Waar zie je dat allemaal? Ik zie alleen het matchracen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:28 schreef TheArt het volgende:
Murphy pas 24e
Scheidt pas 30e
Multala 33e
Vraag ik me ook af inderdaad.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waar zie je dat allemaal? Ik zie alleen het matchracen.
http://www.london2012.com(...)?v=2012-08-01142002Zquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Livescores op de london2012.comquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik vind iets anders misschien nog wel belangrijker, namelijk het feit dat Murphy en Van Acker zich echt geen enkele misstap meer kunnen veroorloven als ze op deze plek blijven hangen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:35 schreef marcodej het volgende:
Virtuele stand nu: Murphy 12, Van Acker 17, Bouwmeester 20, Young 23.
Let op, er komen nu dus slechts 8 punten bij bij Murphy. Nog zo'n resultaat en dan komen er wel een heel zwikkie bij.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:36 schreef Nober het volgende:
Bouwmeester bijna eerste... zou mooi zijn als ze eens wint met die Belg buiten de top 10 en die Ier op 24.
Inderdaad, dat zeg ik. Nog een keer 20e en je krijgt de punten aan de broek.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vind iets anders misschien nog wel belangrijker, namelijk het feit dat Murphy en Van Acker zich echt geen enkele misstap meer kunnen veroorloven als ze op deze plek blijven hangen.
Ik weet het, 10 races waarbij ze er een mogen schrappen (de slechtste).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Let op, er komen nu dus slechts 8 punten bij bij Murphy. Nog zo'n resultaat en dan komen er een heel zwikkie bij.
Ze zitten ongeveer halverwege.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:39 schreef TheVulture het volgende:
Hoe lang moet ze nog want mijn internet op het werk is echt niet bestand tegen die live-updates op de site
Staat veel wind. Normaal wat in het nadeel van Marit, maar vandaag dus zeker niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Gaat lekker hoor![]()
Zijn de omstandigheden anders, of niet?
Niet alleen de NOS.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:44 schreef Nober het volgende:
Die stream bij de NOS heeft maar een camera.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:44 schreef Nober het volgende:
Ligt niet aan de NOS. Er is maar 1 tv baan. Ze varen op 4 banen en elke dag vaart een andere klasse op de tv baan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:44 schreef Nober het volgende:
Service hèquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:45 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik snap niet dat dit niet word uitgezonden. Heeft Nederland eindelijk ergens medaillekansen word het volkomen genegeerd.
Er is maar een baan met een camera. Elke dag hebben andere klasses de camerabaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:44 schreef Nober het volgende:
tv-banen e.d.......quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:45 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik snap niet dat dit niet word uitgezonden. Heeft Nederland eindelijk ergens medaillekansen word het volkomen genegeerd.
Het lijkt juist minder te waaien dan voorgaande dagen, 13 knopen nu vs. 15/16 gisteren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Staat veel wind. Normaal wat in het nadeel van Marit, maar vandaag dus zeker niet.
Die staat 1ste of niet?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:46 schreef TheArt het volgende:
Murphy komt iets opzetten, plek 19e nu.
Oh dus toch. Ik had de weersvoorspellingen gisteren gezien en daarin leek het harder te gaan waaien.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:46 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het lijkt juist minder te waaien dan voorgaande dagen, 13 knopen nu vs. 15/16 gisteren.
Je kunt op de londen2012.com site onder het tabje mark standings terug zien wat de windsnelheid en windrichting van de vorige races was.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh dus toch. Ik had de weersvoorspellingen gisteren gezien en daarin leek het harder te gaan waaien.
WAT EEN FALER DIE DORIANquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:38 schreef Nober het volgende:
Dorian 3de geworden?? Hoe kan dat, wat is er gebeurt?!
[..]
Ik weet het, 10 races waarbij ze er een mogen schrappen (de slechtste).
Livescoring officiele OS-site.quote:
Maar die heeft ook al een 8 staan... dus die kan niet veel meer hebbenquote:
Ze lag 14e net, dus we rekenden ons al rijk. Alles onder die P8 is gunstig voor Marit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar die heeft ook al een 8 staan... dus die kan niet veel meer hebben
winds have changedquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze won er vier en ineens kan ze het niet meer?
Medaille was in zicht. Nu komt ook goud in zicht.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:55 schreef Montov het volgende:
Murphy ook in tijd nu flink slechter. Van Acker komt qua tijd ook ietsje dichterbij. Maar het zou gewoon mooi zijn als MArit een race kan winnen. Dan is een medaille in zicht.
Daarvoor moet die Ierse nog 2 races slecht eindigen...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Medaille was in zicht. Nu komt ook goud in zicht.
Rustig aan johquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Race voor race blijven bekijken. Overmorgen kan het ook Bouwmeester zijn met een kutrace en dan is het weer een grote faalbende hier.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik doe nog steeds rustig aan hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Race voor race blijven bekijken. Overmorgen kan het ook Bouwmeester zijn met een kutrace en dan is het weer een grote faalbende hier.
Jep, dat is bij zeilen heel belangrijk. Niet te vroeg juichen, race per race bekijken. Je kan nergens verslappen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Race voor race blijven bekijken. Overmorgen kan het ook Bouwmeester zijn met een kutrace en dan is het weer een grote faalbende hier.
Ging op voorhand al tussen Van Acker en Bouwmeester, die Belgische mag best 5de eindigen in deze race zolang die Ierse en Engelse maar buiten de top 10 blijven. Die Litouwse is wel gezien denk ik, daar kunnen we Scheidt aan hebben.quote:
Die Van Acker mag het liefst ook buiten die top acht vallen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Ging op voorhand al tussen Van Acker en Bouwmeester, die Belgische mag best 5de eindigen in deze race zolang die Ierse en Engelse maar buiten de top 10 blijven. Die Litouwse is wel gezien denk ik, daar kunnen we Scheidt aan hebben.
Alleen in tijd niet dichterbij gekomen. Nu gaat het daar uiteindelijk niet om, maar tijdsverschillen zorgen wel voor minder mogelijkheden om plaatsen te winnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:01 schreef marcodej het volgende:
Van Acker naar zes. Die komt nog wel terug.
Zeilen ze telkens over hetzelfde parcours? Zie dat de vorige twee races net geen 62 minuten duurde.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:01 schreef marcodej het volgende:
Van Acker naar zes. Die komt nog wel terug.
Gat naar nummer 5 is een seconde of 20 ja. Maar goed, Van Rijsselberghe won vanochtend 165m in 10 seconden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:02 schreef Montov het volgende:
[..]
Alleen in tijd niet dichterbij gekomen. Nu gaat het daar uiteindelijk niet om, maar tijdsverschillen zorgen wel voor minder mogelijkheden om plaatsen te winnen.
Dat is iets te makkelijk, alleen Van Acker en Bouwmeester. Vooraf waren ook Fenclova, Multala, Railey en Xu verwacht. Minstens 2 daarvan zijn eigenlijk al kansloos.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Ging op voorhand al tussen Van Acker en Bouwmeester, die Belgische mag best 5de eindigen in deze race zolang die Ierse en Engelse maar buiten de top 10 blijven. Die Litouwse is wel gezien denk ik, daar kunnen we Scheidt aan hebben.
Okquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:07 schreef Nober het volgende:
Zie nu pas dat je eerst 10 races hebt dus wat maakt het eigenlijk uit? Bouwmeester komt heus wel in die medaillerace.
De resultaten tellen allemaal mee... is ook pas 10 keer verteld hierquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:07 schreef Nober het volgende:
Zie nu pas dat je eerst 10 races hebt dus wat maakt het eigenlijk uit? Bouwmeester komt heus wel in die medaillerace.
Punten in de 10 races behaald tellen mee min je slechtste resultaat. Laatste race dubbele punten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:07 schreef Nober het volgende:
Punten tellen mee gewoon.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:07 schreef Nober het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |