Volgens mij ging dat allemaal redelijk automatisch bij die overgang.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus je bent wel in staat om het aan te vragen maar niet in staat om de regeltjes te lezen?
Als je al zolang zorgtoeslag hebt dan moet het toch zijn opgevallen dat je een stuk meer bent gaan verdienen in het jaar waar het om gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat allemaal redelijk automatisch bij die overgang.
Daar zijn ze toch over het algemeen snel genoeg achter?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
OF je hebt bij je aanvraag(waar je je jaarinkomen moest opgeven misschien je netto loon ipv bruto ingevuldZo ken ik er nog 3 in mijn omgeving namelijk
Neuhquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar zijn ze toch over het algemeen snel genoeg achter?
Achterkant van de brief staat vrij weinig. Ik was meer opzoek naar richtlijnen bij hoeveel bruto/toetsingsinkomen je de grens hebt overschreden zeg maar.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:46 schreef ElisaB het volgende:
De hoogte van de zorgtoeslag is inderdaad afhankelijk van wat je hebt verdiend.
Staat het niet in de toelichting (achterop de brief wellicht)?
Ah, eens kijken, danku!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:47 schreef trovey het volgende:
Hier kun je berekenen op hoeveel je recht op hebt.
http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/zorgtoeslag.html
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:48 schreef Leandra het volgende:
Er zijn geen concrete schalen voor maar het is wel inkomensafhankelijk.
Anders doe je even een paar proefberekeningen op www.toeslagen.nl dan kun je zo zien wat de verschillen bij de diverse inkomens zijn.
Ah, geweldig. Zoals eerder vandaag gezegd, ElisaB wat een top wijf ben jequote:
Sterke conclusie, niet in je opgekomen dat er misschien, heel misschien, je verwacht het niet hoor, maar er wel eens iets per ongeluk toevallig veranderd zou kunnen zijn dit jaar?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus je bent wel in staat om het aan te vragen maar niet in staat om de regeltjes te lezen?
Uhm. Nee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
OF je hebt bij je aanvraag(waar je je jaarinkomen moest opgeven misschien je netto loon ipv bruto ingevuldZo ken ik er nog 3 in mijn omgeving namelijk
Ja, daar gaat het dus om. Voorheen bijbaantjes en weinig betalende "full-time" banen gehad. Nu vanaf mei vorig jaar serieus geld gaan verdienen zeg maar.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je al zolang zorgtoeslag hebt dan moet het toch zijn opgevallen dat je een stuk meer bent gaan verdienen in het jaar waar het om gaat.
Tenzij het om dat eerste jaar gaat...
Mja, kennelijk verdiende ik in 2010 bar weinig, en heb ik in 2011 een grens overschreden wat ik nu moet terugbetalen..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Heheheh, is mij ook overkomen paar jaar terug.
Lekker toeslag vangen tijdens je studie en er nooit aan denken het stop te zetten toen ik full-time ging werken in een redelijke functie.
Aan het eind van het jaar krijg je gewoon een vrolijk briefje met defenitieve berekening. En mag je alles terug betalen
Je weet toch wel ongeveer wat je hebt verdiend in 2011 en in 2010? Is het in 2011 veel meer dan de toeslaggrens had jij dit gewoon moeten wijzigen met het wijzingensprogramma voor huur-zorg toeslag.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
Mja, kennelijk verdiende ik in 2010 bar weinig, en heb ik in 2011 een grens overschreden wat ik nu moet terugbetalen..
Eens even de linkjes gaan bekijken.
quote:Uw zorgtoeslag is ¤ 11 per maand.
Geen rekening gehouden met bijzondere situaties
U krijgt geen zorgtoeslag als u:
gemoedsbezwaard bent
militair in actieve dienst bent
gedetineerd bent
Betalen is geen probleem, maar ik wil graag leren waarom dit zo is en hoe dit soort dingen te voorkomen. Ik ben helaas wel aanzienlijk meer gaan verdienen dus ja, de belastingsdienst zal wel goed zitten. Het toetsingsinkomen klopt in iedergeval op de brief.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je weet toch wel ongeveer wat je hebt verdiend in 2011 en in 2010? Is het in 2011 veel meer dan de toeslaggrens had jij dit gewoon moeten wijzigen met het wijzingensprogramma voor huur-zorg toeslag.
Reken het gewoon uit, zit de belastingdienst fout bezwaar aantekenen. Anders gewoon betalen, mocht je geen 655 op de spaar hebben staan kan je vaak wel een regeling treffen.
Door een goede administratie te voeren en dat soort dingen zoveel mogelijk bij houden. Jezelf afvragen waarom je 60 euro zorgtoeslag krijgt terwijl je 2.000+ per maand verdiend?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:26 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Betalen is geen probleem, maar ik wil graag leren waarom dit zo is en hoe dit soort dingen te voorkomen. Ik ben helaas wel aanzienlijk meer gaan verdienen dus ja, de belastingsdienst zal wel goed zitten. Het toetsingsinkomen klopt in iedergeval op de brief.
Bruto inderdaad 2000+, maar dit is nog maar zo'n driekwart jaar zo. En je hebt gelijk, dit gaat mij geen 2e keer gebeuren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:38 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Door een goede administratie te voeren en dat soort dingen zoveel mogelijk bij houden. Jezelf afvragen waarom je 60 euro zorgtoeslag krijgt terwijl je 2.000+ per maand verdiend?
Dus op tijd wijzigingen in inkomsten doorgeven aan de belastingdienst.
Dit soort dingen ga je nooit helemaal voorkomen, maar deze overkomt jou (en mij) waarschijnlijk geen 2e keer
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ah, geweldig. Zoals eerder vandaag gezegd, ElisaB wat een top wijf ben je
Ik ben inderdaad te veel gaan verdienen, en te rommelig geweest met administratiequote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En het ziet er inderdaad heel misschien een heel klein beetje uit dat je teveel bent gaan verdienen. Teveel verdienen.... ook wel eens lekker
Met een alu-hoedje op achter de heg gaan zitten en ze laten schrikken als ze het tuinpad op komen. Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:46 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik ben inderdaad te veel gaan verdienen, en te rommelig geweest met administratie![]()
![]()
Ook wel eens lekker.. vind je? ineens komen ze langs alle kanten geld plukken(terecht, i know)
Laten schrikken als in een ton haringen springen en met een dolfijnenhandschoen in de ene hand en een zongerijpte komkommer in de ander de horlepiep dansen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Met een alu-hoedje op achter de heg gaan zitten en ze laten schrikken als ze het tuinpad op komen. Dat zal ze leren!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.denk dat topic wel op slot kan, ik weet inmiddels een heel stuk meer, tr gemacht
En huurtoeslag?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:39 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Bruto inderdaad 2000+, maar dit is nog maar zo'n driekwart jaar zo. En je hebt gelijk, dit gaat mij geen 2e keer gebeuren.
oh en het was 70 euro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |