abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:41:46 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950625
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
pi_114950658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Van mijn motor ook :@ 35 per jaar
brommer kent geen wegenbelasting ;)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:43:24 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950684
Oldtimers ook niet
pi_114950701
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:43 schreef Life2.0 het volgende:
Oldtimers ook niet
true :P
pi_114951208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:56:41 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114951242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
pi_114951508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
Nee, dat natuurlijk niet. maar ik had het meer als voorbeeld dat een motor qua vaste lasten al absurd veel goedkoper is als een auto, ook al is de motor stukken duurder.
Als ik de Duc alleen WA zou verzekeren, kost me dat zelfs maar 2,79 per maand! i.t.t. de 35,- die mijn auto dan zou kosten.
Er zijn ook mensen die motor rijden, maar al het onderhoud zelf doen wanneer het hun uitkomt. Voor dat soort mensen zou het imho goed zijn een APK te hebben, zodat hun werk af en toe word gecontroleerd en de fiets gewoon veilig blijft.
Ik heb hier in de omgeving wel eens een motor zien rijden die grotendeels onder de ducttape zat en een slingerend achterwiel had.. Lijkt me niet echt veilig.

In Duitsland hebben ze al een APK voor motoren trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marco001 op 01-08-2012 16:08:48 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:11:39 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114951887
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
pi_114952077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
Gezien het feit dat die kerel nu, een jaar later, nog met dat kromme achterwiel rijd zou een apk wellicht wel helpen.
En tuurlijk, het is geen primair voertuig, maar dat is een hobby-auto/cabrio voor erbij ook niet. En die moeten, tenzij je ze alleen op het circuit gebruikt en dus niet straat legaal houd, ook gewoon apk gekeurd worden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:30:28 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114952725
Dus een apk voor het ene voortuig verantwoordelijkt een apk voor een ander voertuig?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:38:17 #61
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114953072
hildo heeft dan wel pech...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114953190
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro :')

ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan :')

heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:50:40 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114953780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef Leipo666 het volgende:
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro :')

ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan :')

heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen :{
Vaderje eu weet wat goed voor ons is ;(
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:51:16 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114953854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef T42 het volgende:
hildo heeft dan wel pech...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten :P
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:09:34 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114954788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114956525
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 07:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
ok dus je hebt een doel met die apk. maar waar zijn de cijfers dat een apk voor motoren verkeersdoden zou schelen - en hoeveel zouden het er schelen.
pi_114956697
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. 8-)
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:07:15 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114956887
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. 8-)
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.

En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:15:03 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114957140
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:01 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelen :') Als je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Motorrijden goedkoop :') me balluh _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 18:25:07 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:24:05 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114957449
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.

En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
Mjah, de vaste lasten en het verbruik vallen wel mee idd, als je alleen daar naar kijkt is motorrijden best cheapo, maar dat probeer ik nou juist te verduidelijken; als je het onderhoud erbij pakt valt het allemaal smerig tegen. En die kleding he, daar gaat serieus geld in zitten. Je kunt voor 300 EYPO een pakkie kopen, alleen verzuip je dan als een rat zodra het iets serieuzer gaat regenen, dan moet je aan de GoreTex; dan begin je met 500¤ voor het membraam en de merknaam, en dan komt daar nog je pak bij. serieus; 1000¤ is niks voor een beetje fatsoenlijk pak. helmpje erbij en je zit aan 1½k, en dan maar bidden dat je niet op je smoel gaat, want dan kun je het zó weggooien..

Vaste lasten; daar hoort ook je onderhoud en afschrijving van je brommer, pak en helm bij, anders vergelijk je appels met peren..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:35:02 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114957796
Maar dat heeft toch verder compleet niets te maken met de apk? Je kunt het zo duur maken als je wilt maar niemand heeft ooit gezegt dat motorrijden een goedkope hobby is :P
Ik heb ook 3 outfits en een doos handschoenen maar dat maakt het niet okay om dus maar nog wat extra kosten erbij te bedenken voor de EU

Het gaat er om dat wanneer je een motor hebt of meerdere (ik ben van 3 naar 1 gegaan :') ) je voor enkele motor opnieuw die kosten kwijt bent, en nu voor de gemiddelde motorrijder een motor op de tweede plek komt is het gewoon melken, niets veiligheid het draait 100% om de kosten.
pi_114965705
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.

Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.

Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:24:28 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114966419
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
pi_114967656
quote:
3s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
dan kan je ook niet meer met de motor door Duitsland crossen
pi_114967811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.

het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.

Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')