Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.
We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden?
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
Nee, dat natuurlijk niet. maar ik had het meer als voorbeeld dat een motor qua vaste lasten al absurd veel goedkoper is als een auto, ook al is de motor stukken duurder.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
Gezien het feit dat die kerel nu, een jaar later, nog met dat kromme achterwiel rijd zou een apk wellicht wel helpen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet
En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vaderje eu weet wat goed voor ons isquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef Leipo666 het volgende:
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro![]()
ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan
heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef T42 het volgende:
hildo heeft dan wel pech...Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet
En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
ok dus je hebt een doel met die apk. maar waar zijn de cijfers dat een apk voor motoren verkeersdoden zou schelen - en hoeveel zouden het er schelen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jouquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.![]()
Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..
Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen.
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.![]()
Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..
Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen.
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:01 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorrijden goedkoopme balluh
[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 18:25:07 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mjah, de vaste lasten en het verbruik vallen wel mee idd, als je alleen daar naar kijkt is motorrijden best cheapo, maar dat probeer ik nou juist te verduidelijken; als je het onderhoud erbij pakt valt het allemaal smerig tegen. En die kleding he, daar gaat serieus geld in zitten. Je kunt voor 300 EYPO een pakkie kopen, alleen verzuip je dan als een rat zodra het iets serieuzer gaat regenen, dan moet je aan de GoreTex; dan begin je met 500¤ voor het membraam en de merknaam, en dan komt daar nog je pak bij. serieus; 1000¤ is niks voor een beetje fatsoenlijk pak. helmpje erbij en je zit aan 1½k, en dan maar bidden dat je niet op je smoel gaat, want dan kun je het zó weggooien..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.
En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
dan kan je ook niet meer met de motor door Duitsland crossenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.
We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |