abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114848121
Ik zit bij HI, en heb helaas een contract met toestellease.
Als er wat is met je toestel, wordt er binnen vier uur voor gezorgd dat je toestel wordt omgeruild, of komt er een monteur, keihandig.
Ware het niet dat ik hier al ruim 3,5 week mee bezig ben.
De laatste twee keer is er zonder bericht niemand komen opdagen, terwijl ik wel de hele dag braaf zit te wachten thuis.
Zo ook vandaag, dit is de vierde keer, en ik ben het zat.

Kan ik, op basis van nalatigheid van de provider/dienstverlener, mijn contract laten ontbinden, heeft iemand daar enig verstand van?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 30 juli 2012 @ 15:12:43 #2
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_114848464
ik denk het niet. uit ervaring weet ik dat die lui zich juridisch zo vast hebben staan dat je ze niks kan maken. rechtzaak word toch te duur.
pi_114848656
ja, ik heb er geen verstand van, vandaar dat ik het vraag.
Maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik me toch ook op enige rechten mag verheugen zo ondertussen.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:20:07 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_114848782
Ontbinding wegens wanprestatie kan op grond van artikelen 265 jo. 277 jo. 74 BW6. Let er wel op dat je eerst hen schriftelijk (per email, of idealiter aangetekend + per gewone post) in gebreke moet stellen en ze alsnog een 'redelijke termijn' (wat m.i. ook wel 2 dagen kan zijn, gelet op je overeenkomst) als je dat nog niet hebt gedaan. Kondig daarin ook aan dat als ook dan niet nagekomen wordt, je zult gaan ontbinden om die reden en je ook niet gehouden zult zijn tot verdere betaling, alsmede per die datum ook de bevoegdheid intrekt tot evt. automatische incasso.

Of ze verder dan meewerken is niet zo interessant, als jij de kraan dichtdraait trek jij aan het langste eind, tenzij je heel erg gehecht bent aan je nummer en je toch verder vooral een oncoöperatieve houding zult zien.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_114849053
Als iemand die rechten gestudeerd heeft krijg ik vaak dit soort vragen van vrienden. Het komt heel interessant over om allerlei artikelen te gaan spuien, maar meestal stel ik ze teleur met de vraag: "heb je al gewoon 'ns gebeld en ze aangesproken op hun gezonde verstand?"
pi_114849093
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:25 schreef Artillerieschaap het volgende:
Als iemand die rechten gestudeerd heeft krijg ik vaak dit soort vragen van vrienden. Het komt heel interessant over om allerlei artikelen te gaan spuien, maar meestal stel ik ze teleur met de vraag: "heb je al gewoon 'ns gebeld en aangesproken op hun gezonde verstand?"
ja, natuurlijk, ik ben niet gek.
ze konden niet meer dan me volmondig gelijk geven, hij raadde me bijna aan het contract te gaan ontbinden toen ik erover begon (smartcare zelf)
pi_114849181
En wat heeft je ervan gelet om het niet te doen?
pi_114849216
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
En wat heeft je ervan gelet om het niet te doen?
de vraag of het kan en welke stappen ik moet nemen.
ondertussen wacht ik op bericht van smartcare of er vandaag nog wat gaat gebeuren.
pi_114849237
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:26 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, natuurlijk, ik ben niet gek.
ze konden niet meer dan me volmondig gelijk geven, hij raadde me bijna aan het contract te gaan ontbinden toen ik erover begon (smartcare zelf)
Dan zie post dr.dunno.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:29:55 #10
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114849280
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:29 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

Dan zie post dr.dunno.
vond ik een zeer behulpzame post, echter ben ik zeer gehecht aan mijn mobiele nummer :@
pi_114849802
Zoals dr.dunno zegt: voor ontbinding is verzuim nodig, en voor het intreden van verzuim is een ingebrekestelling vereist. Dat briefje kun je gewoon zelf sturen en daarin eis je nakoming en zet je duidelijk wat en waarom je vordert. Tevens stel je ze een redelijke termijn waarin het moet gebeuren. Nou aangezien ze het normaal binnen 4 uur kunnen hoeft dat niet al te lang te zijn.

Je overeenkomst is niet meteen ontbonden, je geeft ze nog een kans om het in orde te maken :)
  maandag 30 juli 2012 @ 17:36:41 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114855647
:')
ik heb niks gehoord, dus ik terug bellen, ze wisten nergens van.
ze ging het uitzoeken, maar het enige wat ze kon doen was een nieuwe afspraak maken.

ja, daar zit ik op te wachten, weer een hele dag thuis blijven wachten op iemand die niet komt.

dus ik wil ze in gebreke stellen.

bestaan er ergens voorbeeldbrieven of een leidraad ofzo? :@
want hier heb ik nog nooit mee te maken gehad
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 30 juli 2012 @ 17:39:49 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114855775
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:50:03 #14
67379 Mirjam
ermahgerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')