abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 14:29:50 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114996482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat zoiets echt ongelooflijk klote is.
Ik snap ook niet hoe iemand zoiets iemand anders aan kan doen, zeker als je haar nog niet eens echt persoonlijk kent (als zij het is). En je weet niet of ze nog meer van plan is.

Maar heb je al een manier om erachter te komen of zij of iemand anders het is?
ik ga die mail doorgestuurd krijgen (hoop ik, want gisteren was mijn leidinggevende het alweer vergeten :{ )
maar dan hoop ik idd boven tafel te krijgen uit welke hoek het komt.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:26:56 #92
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_115049707
:@ Als ik het hele verhaal zo onpartijdig doorlees zou het me niks verbazen als je partner er mss wel zelf achter zit.
Ik hoop voor je dat dat niet zo is!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:42:28 #93
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115050214
Anonimiteit bestaat nauwelijks meer. De enige manier om nog anoniem te surfen en dingen te doen is via een proxy, zodat het IP niet naar jou te herleiden is.

Ook altijd in winkels, als je iets onbenulligs wilt kopen, wil men toch je naam (of adres oid) weten. Ik geef mijn gegevens zo weinig mogelijk prijs. Maar goed; je provider van je telefoonabbonement heeft jouw gegevns allang en breed verspreid aan derden bijvoorbeeld (uiteraard voor lekker veel geld).

Ook de OV kaart (welke op naam staat bijvoorbeeld) is nu een handig traceermiddel gworden; je bent bijna altijd te traceren als je met dat kaartje reist (je kunt uiteraard nog een los kaartje kopen zodat je niet hoeft in te checken met de OV-kaart en dus niet ergens staat geregistreerd).

Oh ik lees jouw OP nu ik deze zin typ pas :'), maar je kunt dus een anonieme proxy gebruiken om je eigen IP adres geheim te houden. Dit kan via websites zoals oxy.be of opscholinternetten.nl (ofzoiets) maar je kunt ook Tor downloaden, dat is een programma waarmee je anoniem kunt surfen op het internet; wel langzaam maar niemand weet dat jij dus een website bezoekt. Echter wordt dit programma vaak door criminele gebruiken, dus als je het op je pc hebt staan is dat nooit echt een goed teken natuurlijk, is mijn mening.

In ieder geval, anoniem zijn is erg lastig heden ten dage.
pi_115051061
ik heb even nagevraagd, maar veel verder dan wat er in de headers staat kom je eigenlijk niet (dit is waarom spam zo goed werkt). tuurlijk kan je een goede hacker in de arm nemen ofzo, maar legaal en/of behulpzaam is dat ws niet.

verder vind ik de opmerking van ohoh ook wel zinnig eigenlijk :@ weet je zeker dat die relatie wel ok is? :@

:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:04:59 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115051172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:26 schreef oh-oh het volgende:
:@ Als ik het hele verhaal zo onpartijdig doorlees zou het me niks verbazen als je partner er mss wel zelf achter zit.
Ik hoop voor je dat dat niet zo is!
waarom zou hij daar baat bij hebben???

sterkte met de hele situatie, lady.
in de haak.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:12:28 #96
176471 oh-oh
pi_115051623
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:04 schreef trui het volgende:

[..]

waarom zou hij daar baat bij hebben???

sterkte met de hele situatie, lady.
Geen idee, waarom zou zijn vriendinnetje er in hemelsnaam baat bij hebben?
Dat acht ik minder waarschijnlijk.
Hij doet wel meer dingen waar ts geen baat bij heeft.
Ik bedoel het echt niet lullig, maar ik heb zelf aan de andere kant van zo een relatie gestaan, en als minnares ( :') ) zou ik niet weten waarom je dat zou doen. Dan zou je eerder hem zelf te grazen nemen. Mij boeide dat hele vrouwmens van hem nooit, hoe minder we het daar over hadden hoe beter, dus ik vraag me af hoe zei dat al die details zou weten.
Hij weet dat wel.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_115051721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik bedoel het echt niet lullig, maar ik heb zelf aan de andere kant van zo een relatie gestaan, en als minnares ( :') ) zou ik niet weten waarom je dat zou doen. Dan zou je eerder hem zelf te grazen nemen. Mij boeide dat hele vrouwmens van hem nooit, hoe minder we het daar over hadden hoe beter, dus ik vraag me af hoe zei dat al die details zou weten.
Hij weet dat wel.
och, het zal je verbazen wat mensen uithalen hoor ;( de vriendin van mijn vader is op het moment helemaal into social media (naar mijn moeder toe, naar mijn broertje). je wil niet weten wat voor idioterie sommigen uithalen en dan nog (proberen te) rechtvaardigen ook :N
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:17:21 #98
176471 oh-oh
pi_115051933
Uhm ja, maar dan nog, dan zou haar partner die hele vuile was buiten hebben gehangen bij zijn vriendinnetje, lekker is dat...
( Groucho Marx )
pi_115052209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ja, maar dan nog, dan zou haar partner die hele vuile was buiten hebben gehangen bij zijn vriendinnetje, lekker is dat...
nou ja. ofwel is de mailstuurder iemand die direct van die privedingen wist, ofwel heeft iemand de mailstuurder het verteld. maar (hoe rot dat ook klinkt) is iemand uit de zeer privekring nogal verwerpelijk bezig geweest

voor wat het waard is, ik zou ook goed en grondig over de rooie zijn en het uit willen zoeken
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:23:08 #100
176471 oh-oh
pi_115052323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:21 schreef simmu het volgende:

[..]

nou ja. ofwel is de mailstuurder iemand die direct van die privedingen wist, ofwel heeft iemand de mailstuurder het verteld. maar (hoe rot dat ook klinkt) is iemand uit de zeer privekring nogal verwerpelijk bezig geweest

voor wat het waard is, ik zou ook goed en grondig over de rooie zijn en het uit willen zoeken
Ja maar als partner toch ook?
Zijn reactie maakt hem imo wel redelijk verdacht.
( Groucho Marx )
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:31:31 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115052836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja maar als partner toch ook?
Zijn reactie maakt hem imo wel redelijk verdacht.
Zijn reactie kan ook zo zijn om te voorkomen dat hij de gegevens van z'n buitenechtelijke rommeltje moet doorgeven, en dat hij zelf ook vermoedt dat zij erachter zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:47:45 #102
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115057717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hij weet dat wel.
Dat vriendinnetje.heeft er baat bij omdat ze misschien ontzettend jaloers is. Omdat TS de vrouw is van de man die zij wil hebben, ja dan kun je tot zulke dingen in staat zijn.

En ik kan me best voorstellen dat de partner persoonlijke dingen tegen dat vriendinnetje heeft verteld.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115066630
Ik moest ook wel even aan je partner denken Lady.
Ik heb echt 0 verstand van computerzaken en kan je ook geen antwoord op je vragen geven.
Het enige dat ik kan verzinnen is je de volgende vraag stellen: wie kent én het emailadres van je leidinggevende (of kan daar niet al te moeilijk achter komen) én weet alles over je wat in het mailtje stond.
Als je die 2 dingen met elkaar combineert, blijven er weinig opties over denk ik.
Maar kijk uit met te snel beschuldigen.

Sterkte met alles :*

Oh, en ik weet niet of het in jouw situatie ook zo werkt (denk het niet, want het is erg persoonlijk gericht).
Maar ik heb ooit aangifte willen doen omdat ik telefonisch lastig gevallen werd. Op mijn mobiel met een herkenbaar nummer :') (hoe triest ben je), maar die gaven aan pas iets te kunnen doen vanaf 10 telefoontjes of meer.
Dat wist diegene blijkbaar, want na 9 telefoontjes hield het op.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:56:02 #104
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115068137
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja ik heb de mail gezien.
stom, ik had een kopietje moeten vragen. ga ik straks alsnog even doen.
ik ga het hier niet bij laten iig. wie weet wie er nog meer straks shit over mij ontvangt.
Vraag dan ook even een kopietje van de berichtbron. Daarin staat [{x-original IP ] of iets dat er sterk op gelijkend is en dat is dus het IP-adres van de verzender.

Als je een idee hebt van wie het afkomstig is, zou je eigen ontvangen berichten van die persoon kunnen vergelijken met het IP-adres. Of even simpel googlen, ook dat kan al iets weergeven als ie bijv. ooit eens iets in een gastenboek achter heeft gelaten.
Ook hoi !
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:21:53 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115069420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Vraag dan ook even een kopietje van de berichtbron. Daarin staat [{x-original IP ] of iets dat er sterk op gelijkend is en dat is dus het IP-adres van de verzender.

Als je een idee hebt van wie het afkomstig is, zou je eigen ontvangen berichten van die persoon kunnen vergelijken met het IP-adres. Of even simpel googlen, ook dat kan al iets weergeven als ie bijv. ooit eens iets in een gastenboek achter heeft gelaten.
nou ik heb de mail binnen en wederom ben ik er gewoon naar van. zoveel venijn, valsigheid en leugens.

het komt van hotmail.nl (bestaat dat echt? )
hoe ga ik te werk?
pi_115069486
Ja hotmail.nl bestaat echt. Ik heb genoeg klanten met een hotmail.nl adres.
Hoe nu verder weet ik niet.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:30:47 #107
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115069886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:21 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou ik heb de mail binnen en wederom ben ik er gewoon naar van. zoveel venijn, valsigheid en leugens.

het komt van hotmail.nl (bestaat dat echt? )
hoe ga ik te werk?
Ik durf nu niet met zekerheid te zeggen of jij kan zien wat de berichtbron is omdat het bericht geforwarded is. Mogelijk ontvang je dus enkel de berichtbron van je baas, die het doorgestuurd heeft. Ik zal zo eens voor je kijken via mijn hotmail.com account, of dat te achterhalen is bij geforwarde mailtjes.

En anders: vraag even of je samen met je werkgever het originele bericht kan bekijken, dan de berichtbron oproepen en het geheel uitrpinten.

Wel zie je nu het emailadres van de verstuurder: daar zou je al op kunnen zoeken. Wellicht vind je daar al iets op. AL vermoed ik dat dat wel weer een speciaal daarvoor aangemaakt adres is, dat verder nergens prive gebruikt voor wordt.
Ook hoi !
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:35:12 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115070164
Als je nu naar hotmail.com gaat en je wilt een nieuwe account aanmaken dan heb je de keuze tussen hotmail.nl, hotmail.com en live.nl waarbij hotmail.nl de default is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:40:29 #109
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115070483
Via hotmail.nl kun je in ieder geval wel het IP-adres achterhalen. Dus je baas moet zonder probleem de berichtbron kunnen oproepen en daaruit het IP-adres plukken van waaruit het verstuurd is.
Ook hoi !
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:47:15 #110
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_115070832
Lady, wat je kunt doen is de headers van het originele mailtje zichtbaar maken en daarin zoeken naar X-Originating-IP. Dat geeft het IP nummer waar vanaf de mail gestuurd is.
(Zie voor headers tonen in diverse mailprogramma's http://helpdesk.princeton.edu/kb/display.plx?ID=8567)
Met dat IP nummer kun je op zoek.
Als je wilt weten waar op de wereld de computer die bij IP nummer hoort zich bevindt zoek je ermee via http://www.whatsmyip.org/ip-geo-location/
Als je wilt weten bij welke internetprovider het IP nummer vandaan komt zoek je ermee via http://www.geektools.com/whois.php
Niet waterdicht, maar het kan je iig meer info geven. De tijd waarop het mailtje verstuurd is geeft soms ook een idee.

Maar de hardste dobber komt hierna, want wat ga je doen als je een redelijk idee hebt van wie de schuldige is... Succes gewenst!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:51:27 #111
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115071050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:47 schreef Macka66 het volgende:
Lady, wat je kunt doen is de headers van het originele mailtje zichtbaar maken en daarin zoeken naar X-Originating-IP. Dat geeft het IP nummer waar vanaf de mail gestuurd is.
(Zie voor headers tonen in diverse mailprogramma's http://helpdesk.princeton.edu/kb/display.plx?ID=8567)
Met dat IP nummer kun je op zoek.
Als je wilt weten waar op de wereld de computer die bij IP nummer hoort zich bevindt zoek je ermee via http://www.whatsmyip.org/ip-geo-location/
Als je wilt weten bij welke internetprovider het IP nummer vandaan komt zoek je ermee via http://www.geektools.com/whois.php
Niet waterdicht, maar het kan je iig meer info geven. De tijd waarop het mailtje verstuurd is geeft soms ook een idee.

Maar de hardste dobber komt hierna, want wat ga je doen als je een redelijk idee hebt van wie de schuldige is... Succes gewenst!
|
Dat bovenste dus, maar ik weet niet of dat standaad meegestuurd wordt als het geforwarded is het mailtje... maar dat is dus idd wat je moet doen.

Voor tracen gebruik ik altijd www.utrace.de en afhankelijk van de provider van diegene kan er soms best nuttige info uitkomen. Lang niet altijd, maar als de verstuurder bijv. Ziggo heeft, is de kans groot dat de plaats erbij staat :)
Ook hoi !
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:52:20 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115071101
nou ja ik weet dat ik niks kan doen, maar ik ben wel voorbereid op eventuele andere acties dan.
er stond namelijk wel zoiets in van dat de afzender wil weten wat er gaat gebeuren en of er wat gaat gebeuren. dus ik vermoed dat er meer emailverkeer is geweest. te meer daar mijn naam helemaal niet in die mail genoemd wordt.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:56:46 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115071307
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef lady-wrb het volgende:
nou ja ik weet dat ik niks kan doen, maar ik ben wel voorbereid op eventuele andere acties dan.
er stond namelijk wel zoiets in van dat de afzender wil weten wat er gaat gebeuren en of er wat gaat gebeuren. dus ik vermoed dat er meer emailverkeer is geweest. te meer daar mijn naam helemaal niet in die mail genoemd wordt.
WTF? De afzender wil weten?
Dus iemand beticht jou (anoniem) van allerlei zaken die niet eens waar zijn en eist ook nog verantwoording over de genomen stappen?

"Aangifte wegens smaad/laster" zou wat mij betreft het antwoord zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115071438
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:52 schreef lady-wrb het volgende:
Maar is je leidinggevende daar dan niet open in geweest? Als ze aangeeft aan jouw kant te staan zou ze dat toch wel zeggen? En je de andere mails ook laten zien? Raar dat ze niet eerder aan de bel heeft getrokken.
Als dit de eerste mail is, hoe weet je leidinggevende dan dat het over jou gaat als je naam niet genoemd wordt?
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:02:49 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115071608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:59 schreef danic het volgende:

[..]

Maar is je leidinggevende daar dan niet open in geweest? Als ze aangeeft aan jouw kant te staan zou ze dat toch wel zeggen? En je de andere mails ook laten zien? Raar dat ze niet eerder aan de bel heeft getrokken.
Als dit de eerste mail is, hoe weet je leidinggevende dan dat het over jou gaat als je naam niet genoemd wordt?
er moet idd een vervolg geweest zijn, anders had ze nooit bij mij uitgekomen. ik kan het haar helaas niet vragen, ze is net met vakantie gegaan.
ik vind het maar een idioot gedoe. maar goed, ik moet naar mijn bed want ik moet morgenochtendvroeg weer aan het werk.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:04:15 #116
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_115071685
Lady mijn man wil, als jij dat wil, voor je kijken wat hij voor je kan doen. Roep maar! :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_115071972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

er moet idd een vervolg geweest zijn, anders had ze nooit bij mij uitgekomen. ik kan het haar helaas niet vragen, ze is net met vakantie gegaan.
ik vind het maar een idioot gedoe. maar goed, ik moet naar mijn bed want ik moet morgenochtendvroeg weer aan het werk.
Lekkere timing -O-
En ik zou het aanbod van saffier aannemen ^O^
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:20:59 #118
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115072613
Moet je wel weten wat ie wilt doen.

Heb het net even getest voor d'r. Bij forwarded mailtjes wordt de header niet meegezonden van het geforwarde mailtje.

TS moet dus de baas even vragen of ie het originele mailtje erbij wilt pakken, daar de berichtbron van wil openen en de hele mikmak uitprint of copy/past in een nieuw mailtje en dat mailt naar d'r.

Dan heeft ze dus het unieke IP-adres dat ze kan tracen, en het mailtadres van waaruit verstuurd is.
Met een beetje geluk kan ze daar iets mee achterhalen. Een en ander is afhankelijk van het gebruik van het mailadres (bijv. gebruikt voor een hyves-account) of dat het een 'nepaccount' is.

Middels het IP-adres is mogelijk (dus niet altijd) een locatie te bepalen. Is afhankelijk van de provider die het secreet in kwestie gebruikt. Heeft ze bijv. Ziggo, dan komt er een plaatsnaam tevoorschijn die redelijk precies is. Heeft het secreet het vanaf dr werkadres gestuurd, dan heb je kans dat de naam van dat bedrijf terug te vinden is bij het IP...

Succes!
Ook hoi !
pi_115072792
Wat een ontzettend lage actie van die gene zeg.
pi_115073177
Pffff dus nu is het wachten tot baaslief terug is van vakantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')