Maar dan kan TS het niet controleren met de cijfers van de meters toch?quote:Op maandag 30 juli 2012 03:24 schreef Kandijfijn het volgende:
Vraag gewoon een kopie van eindafrekening van de energie maatschappij op. Makkelijker en net zo betrouwbaar
Klopt.quote:Op maandag 30 juli 2012 03:46 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar dan kan TS het niet controleren met de cijfers van de meters toch?
Ik meen eens in de 3jr komen de maatschappijen de meters zelf ook aflezen.quote:Op maandag 30 juli 2012 03:46 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Maar dan kan TS het niet controleren met de cijfers van de meters toch?
Niks vermoed ik, maar met 13 andere bewoners kan hij wel aan het heen-en-weer lopen blijven natuurlijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:42 schreef Gravedigger het volgende:
Watb heeft die buurman te verbergen???
Heb je die man uitgelegd waarom je de meterstanden wil? En dan nog steeds niet de sleutel krijgen?quote:Op maandag 30 juli 2012 03:17 schreef Benedykt1 het volgende:
Goed, zoals uit mijn andere topic is gebleken heb ik een lastige huurbaas. Er is echter wel een ander puntje waar ik me toch wel enorm aan stoor.
Ik woon in een appartementencomplex van 14 huizen. Deze appartementen hebben allemaal de elektriciteitsmeter in huis, maar de gas- en watermeters in een gezamenlijke ruimte bij de voordeur van de galerij. Ik heb hier als huurder geen eigen sleutel van, en ook mijn directe buren niet.
Er is 1 bewoner die wel een sleutel van deze ruimte heeft, waar ik de sleutel van moet lenen. Ik heb het nu 1 keer voor elkaar gekregen om de sleutel mee te krijgen, maar dan loopt hij zelf mee, waarschijnlijk om te voorkomen dat je de sleutel meeneemt om na te laten maken. De overige keren dat ik het vroeg zei hij dat hij het wel even op een briefje schreef en in de bus deed. Hoewel hij dit ook daadwerkelijk deed kan ik dus zelf niet checken of de meterstand correct is, want dan moet ik die man boos maken (door aan te geven dat ik hem niet vertrouw en zelf op wil nemen).
Ik heb al meerdere keren contact gehad met de huurbaas, maar hij zegt stomweg dat ik me niet zo aan moet stellen en het allemaal wel zal kloppen wat die beste man op het briefje schrijft. Het gaat als jaren zo, en de huurbaas wil het allemaal zo houden.
Nu is mijn vraag: Heb ik volgens enige wetgeving recht om zelfstandig te allen tijde de gas/water/licht meterstanden in te zien?
Alvast dank!
Er zitten in die ruimte 14 gasmeters en 14 watermeters, iedere woning apart. We hebben dus niet te maken met dit probleem.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:40 schreef Basp1 het volgende:
Maar hoe worden de gaskosten dan wederom verdeelt over de appartement. Ik neem aan dat het gas voor de verwarming gebruikt wordt en ik hoop voor jullie dat er nog warmtemeters op de verwarmingen zitten om dit dan wederom redelijk te verdelen.
In de meterkast in de woning zelf zitten de hoofdkranen voor gas en water, dus ook dit kan ik niet als argument gebruiken. De enige toepassing van de gezamenlijke ruimte is zijn de gas- en watermeters, waar wij als huurders op de een of andere manier zelf geen toegang tot mogen hebben. De huurders mogen namelijk geen toegang hebben tot de "technische ruimte", dit heeft de verhuurder blijkbaar besloten.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:58 schreef RaymondK het volgende:
Is het sowiezo niet bijzonder onveilig dat er maar 1 persoon met een sleutel is?!?
Als er iets met het gas niet goed gaat, of er is opeens waterlekkage in die ruimte. Dan kan er dus niemand bij om de boel af te sluiten. Behalve dan deur open breken?
Als jouw meter daar achterzit heb je alle recht op zo'n sleutel.
Als je wil verbouwen moet je toch ook je gaskraan dicht kunnen draaien...
Nee. Tussenmeter plaatsen.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:35 schreef Benedykt1 het volgende:
Mijn vraag dus opnieuw: Heb ik het recht (juridisch gezien) om die meterstanden zelf te allen tijde in te zien of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |