abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:06:05 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114886025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 08:43 schreef WRH het volgende:

maar dat is zielig -O-
Dat is ook zo, maar muizen in je huis is gewoon ronduit smerig. Het is ongedierte.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:13:04 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114886201
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:50 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Mocht je overwegen om ze uit te gaan zetten --> Elke keer met een muis min 2 km gaan rijden anders zijn ze sneller terug dan je wilt.
Mijn broer vertelde doodserieus dat hij de gevangen muis achter in de tuin had losgelaten.

De muis was waarschijnlijk eerder weer in huis dan hijzelf. Heb 'm uitgelachen. :@ :P

Overigens toen gezien dat een muis gewoon bij een vertikale verwarmingsbuis omhoog kan lopen!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:20:09 #28
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114886403
Ik heb het 3 dagen diervriendelijk geprobeerd met pindakaas maar het beestje is niet eens in de buurt van de pindakaas geweest.

Wij hebben twee kinderen rondkruipen dus tja..sorry muis..mijn kinderen gaan voor....lokdoosjes met gif doen nu hun werk achter de schopplaat van de keuken
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:19:34 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114890569
Toen we net in dit huis kwamen wonen hoorde ik ook een muis oid ritselen boven het plafond in de woonkamer op een avond. Gelukkig is alles hier goed afgetimmerd en is het bij die ene keer gebleven.
pi_114974061
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:22 schreef Lienekien het volgende:
Een kier van een halve centimeter is groot genoeg.
Klopt. En soms niet eens een echt zichtbare kier. In mijn vorige woning, een loft, hoorde ik op een gegeven moment ook muizen. Ze kwamen vanachter een stukje loslatend behang, waarachter een piepklein gaatje verscholen zat.

Van mijn opa een tube muizenlijm gekregen. Radicaal, maar doeltreffend. Het is een rode tube welke officieel niet meer in Nederland verkocht mag worden. Maar veel houthandels / ijzerboeren / doe het zelf zaken (niet de ketens) verkopen ze onder de toonbank.

Het is ergens een nare taak ze van de lijm te verwijderen, maar je bent wel van ze af!
pi_114984163
Goffer, máánden geen last van gehad, zag ik er gister ook eentje in mijn huis lopen! :r Gelijk de muizenvallen weer klaargezet, vieze kutbeesten moeten DOOD :r :r
pi_115059156
In ons oude huis hadden we ook muizen. Op een gegeven moment liepen ze serieus onder de doorzichtige kitlaag die tussen de keukenkastjes en het laminaat gekit was......hoe ze dat voor elkaar kregen???

Mn vader heeft nog een poging gewaagd om ze af te schieten met een luchtbuks...resulataat: tientallen kleine putjes in het laminaat - geen enkele dode muis. Toen een muizenval...tot er dus een muis in zat die niet meteen dood was en het op een gillen zetten. Echt dat wil je nooit horen.
Dus toen gif. Was redelijk nutteloos, beestjes bij ons gingen wel dood - maar de brandhaard (onze schuinonder zwerverbuurman) zorgde frequent voor nieuwe aanwas :N
pi_115059881
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:11 schreef Jill-RMC het volgende:
In ons oude huis hadden we ook muizen. Op een gegeven moment liepen ze serieus onder de doorzichtige kitlaag die tussen de keukenkastjes en het laminaat gekit was......hoe ze dat voor elkaar kregen???

Mn vader heeft nog een poging gewaagd om ze af te schieten met een luchtbuks...resulataat: tientallen kleine putjes in het laminaat - geen enkele dode muis.
In huis kan je beter met een paintball marker schieten met re-balls.

Het enige nadeel is wel dat je ze zowat doormidden schiet.

:D
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:46:54 #34
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_115062529
ik heb ze gehad tussen de vloer en het plafond. Best grappig dat je soms dat gekrabbel over het plafond hoorde.

Na een tijdje heb ik ze de huur op gezegt en ze een galgemaal gegeven. De familie niet meer gezien of gehoord, op 1 bijchochem na... die flikkerde van een lat af en kwam in een smalle hoge vaas terrecht...

Das best komisch als je dan zo'n koppie je aan ziet kijken van ..." oooops"

van 2 hoog bij de buren in de tuin gemikt. Mag die bijdehand gaan doen bij die katten :-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')