Als je client bent bij een advocaat, is een advocaat dan verplicht om alle telefoongesprekken tussen advocaat en client te registreren voor het dossier?
Ik vraag dit omdat ik vermoed dat mijn advocaat een fout heeft gemaakt in 2008 en waar ik nu de gevolgen van ondervind.
Het zit zo:
Rechtszaak gewonnen tegen een bepaalde instantie in 2008, geld uitgekeerd gekregen.
Paar weken daarna kondigde instantie aan in hoger beroep te gaan en dat mijn advocaat ergens in 2009 moest verschijnen bij gerechtshof.
Gebeld met advocaat na ontvangst dagvaarding, advocaat zei dat instantie blufte, ik moest kopie dagvaarding opsturen. Gedaan (niet aangetekend

), nooit meer iets van gehoord. Medio 2011 brief van advocaat gekregen waarin gemeld werd dat mijn dossier werd gesloten en dat zijn werkzaamheden gereed waren.
Vorige maand een brief gekregen van incassobureau, ik was in juni 2012 bij verstek veroordeeld tot het terugbetalen van het eerder gewonnen bedrag, plus proceskosten en wettelijke rente.
Nooit heb ik enige communicatie over het hoger beroep ontvangen, advocaat vermoedt dat instantie meerdere malen uitstel heeft aangevraagd waardoor dit 3 jaar heeft geduurd.
Advocaat meldt mij ook dat zij kopie dagvaarding nooit hebben ontvangen.
Nu zit ik met de gebakken peren. Als advocaat telefoongesprek heeft geregistreerd in 2008 waarin ik meldde dat ik de dagvaarding had ontvangen en zou opsturen, vraag ik me af of zij niet gedeeltelijk aansprakelijk kunnen worden gehouden voor het feit dat ik nu voor deze complete verrassing ben komen te staan.