Helleu,
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ook last hebben van Candida, en hoe je er mee omgaat.
Volg je een dieet of neem je misschien medicatie of beide? en komt het ook weer terug nadat je een dieet van 3 tot 6 maanden gevolgd hebt?
Voor de mensen die niet weten wat Candida is:
quote:
Candida Albicans, kortweg Candida, is een gist die zich van nature voornamelijk in de darmen bevindt, maar ook op andere vochtige plaatsen zoals in de mond en de vagina. In de darm is Candida Albicans een gecontroleerd bestanddeel van de darmflora. Wanneer zich door omstandigheden een verandering in de darmflora voordoet, kan de daar normale gistvorm van de Candida overgaan in een schimmelvorm. Vanuit de darmen kan deze schimmel zich via het bloed naar andere delen van het lichaam verspreiden. Dit kan leiden tot een (chronische) Candida infectie. Een Candida infectie is een zeer vervelend maar ook hardnekkig probleem dat verantwoordelijk kan zijn voor maanden tot zelfs jaren van chronische klachten.
Symptomen
quote:
Niet alle genoemde symptomen zijn bij iedereen (tegelijkertijd) aanwezig en ook worden niet alle symptomen door Candida alleen veroorzaakt
1 - branderige gevoelige plekken op het lichaam
2 - allergieën (chronisch verstopte neus, astma, hooikoorts, huiduitslag en jeuk)
3 - herhaalde infecties (Candida tast de afweer aan)
4 - buikpijn
5 - constipatie of diarree
6 - opgezette buik
7 - menstruatiestoornissen en premenstruele klachten
8 - witte vloed
9 - steeds terugkerende bronchitis
10 - slechte adem
11 - blaasontsteking
12 - prostaatklachten
13 - steeds terugkerende ooginfecties
14 - vlekken voor de ogen
15 - oorpijn en doofheid
16 - spruw (witte aanslag in de mond)
17 - gewrichtszwellingen
18 - moeite met spreken
19 - verergering van de klachten door vocht
20 - kalknagels en voetschimmel
21 - snel optredende blauwe plekken
22 - tintelingen en gevoelloosheid aan bijv. de vingers
23 - maagzuur (niet specifiek)
24 - voedingsintolerantie
25 - dof en onwelriekend haar
26 - klachten die ontstaan t.g.v. bepaalde geuren, zoals parfums en benzinedamp
27 - zweetvoeten
28 - hypoglykemie
er zijn nog meer symptomen maar dit zijn de meest voorkomende.
Belangrijkste klachten zijn:
quote:
Klachten van je spijsverteringsorganen (opgezette buik, slijm in de ontlasting, spastische darm, darmkrampen, maagklachten, winderigheid, constipatie of diarree, anale jeuk, geregeld last van vage misselijkheid)
Klachten van je geslachtsorganen (steeds terugkerende vaginale infecties, jeuk, vieze witte afscheiding, libidoverlies)
Klachten van je immuunsysteem (klachten die verband houden met een overreactief of verzwakt immuunsysteem zoals allergieën, verstopte en/of jeukende neus, eczeem, toegenomen overgevoeligheid of intolerantie voor voedsel, blaasontstekingen, steeds terugkerende infecties, chronische bijholte ontstekingen, kwakkelen met je gezondheid)
Klachten met je energieniveau (afnemende energie, minder puf hebben, chronische vermoeidheidsklachten, snel uitgeput raken, toegenomen slaapbehoefte, slaapproblemen)
Klachten van je spieren en gewrichten (pijnlijke spieren en gewrichten ook al bij normale aanraking, snel uitgeputte spieren, het gevoel van lood in je armen en benen)
Klachten van je hormonale systeem (menstruatiestoornissen, hoofdpijn, trek in zoet, "vreetaanvallen", altijd koude handen en voeten)
Even voor de duidelijkheid, Candida is dus GEEN Soa.
meer info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn ook veel mensen die net zoals ik al een tijd lopen te sukkelen met hun gezondheid en er maar niet achter komen wat ze nu hebben.
Dat was bij mij zo tot dat een vriendin vertelde dat ze candida had. Ze wist er een heleboel over en ik stelde haar vragen. Er waren zo veel herkenningspunten. Thuis meteen op internet rond gelezen over candida en de spuugtest gedaan die uitwees dat er een grote kans is dat ik het heb. Helaas is de huisdokter geen fan van de candida ontdekkers en geloofd er ook niet in. Maar omdat zo'n dieet geen kwaad kan wil ik dit toch wel gaan proberen en maar hopen dat mijn symptomen weg gaan. En uiteraard eens opzoek gaan naar een dokter die mij wel wilt testen.
Bij mij is het vooral
Hoofdpijn, harde en opgezette buiken, buikpijn, uitslag op mijn pols, jeuk ( hoofd en huid ), snel blauwe plekken, voedingsintolerantie, dan weer diarree dan weer verstopt. Snel moe, weinig energie, rug en nekklachten, spierpijn, struikelen over woorden, stemmingswisselingen, veel last van menstruatie, keelpijn.
Ik heb dus geen last van mijn geslachtsorganen ( gelukkig) ook geen blaasontsteking. Maar dit moet dus ook helemaal niet omdat de candida dus ook in je darmen kan zitten.
Ik zou graag ervaringen met jullie willen uitwisselen. En misschien kom je er op deze manier wel achter of dat jij hier ook last van hebt en daarmee naar de dokter kunt gaan.
Er zijn namelijk veel mensen die gewoon afgewimpeld worden met: spastische darm syndroom of stress, terwijl je soms zelf het gevoel hebt dat het wat anders is.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.