Tussen die twee plaatsen moet je de kortste route nemen... mag je voor jezelf uitmaken of je de conducteur kan overtuigen dat je de kortste route aan het nemen bent...quote:Op zondag 29 juli 2012 17:13 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik check dan dus in in Rotterdam en uit in Amersfoort
Nou ja, ze kunnen alleen zien dat je ingecheckt bent in Rotterdam, maar niet bent uitgecheckt. Dat je naar Goes bent gegaan en daar niet bent uitgecheckt, kunnen ze aan je chipkaart niet zien.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:39 schreef cricket het volgende:
Overigens kunnen ze wel zien dat je niet hebt uitgecheckt in Goes, mochten ze je chipkaart toch scannen ook al heb je een kaartje.
True, maar het fysieke kaartje dat je toont vanaf Goes naar Rotterdam is wel een sterke hintquote:Op zondag 29 juli 2012 17:49 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Nou ja, ze kunnen alleen zien dat je ingecheckt bent in Rotterdam, maar niet bent uitgecheckt. Dat je naar Goes bent gegaan en daar niet bent uitgecheckt, kunnen ze aan je chipkaart niet zien.
Maar ze gaan je toch niet fouilleren om te zien of je stiekem toch ook nog ergens een OV-chipkaart hebt?quote:Op zondag 29 juli 2012 17:53 schreef cricket het volgende:
[..]
True, maar het fysieke kaartje dat je toont vanaf Goes naar Rotterdam is wel een sterke hint
Probleem bij alleen je kaartje laten zien is dattie dan geen korting heeft.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:49 schreef SillyWalks het volgende:
Als je gecontroleerd wordt van Rotterdam naar Goes, dan is alles ok, want je bent immers nog aan het reizen. Als je gecontroleerd wordt van Goes naar Rotterdam, dan laat je alleen je kaartje zien.
Nee, maar als je een volledig tarief kaartje koopt van Goes naar Rotterdam ben je een groot deel van de winst alweer kwijt. Afhankelijk van hoe lang TS in Amersfoort blijft is het ook nog een optie om in Amersfoort niet uit te checken maar pas bij terugkomst in Rotterdam en het deel Amersfoort-Rotterdam ook met een fysiek kaartje te doen. Hoeveel tijd je daarvoor hebt hangt af van het soort kortingsabonnement.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:53 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar ze gaan je toch niet fouilleren om te zien of je stiekem toch ook nog ergens een OV-chipkaart hebt?
Ahh ja, dat is waar, over het hoofd gezien.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:53 schreef cricket het volgende:
[..]
Probleem bij alleen je kaartje laten zien is dattie dan geen korting heeft.
Wat is er mis met je OV-kaartquote:Op zondag 29 juli 2012 20:25 schreef Tito_Makani het volgende:
Dan maar gebruik maken van mijn Charisma
ik moest van Groningen naar Schiphol en onderweg mijn vriendin oppikken in Deventer.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:25 schreef Tito_Makani het volgende:
Dan maar gebruik maken van mijn Charisma
quote:
Ja, het voordeel bij het gebruik van via-kaartjes is afgeschaft, volgens mij tegelijkertijd bij het afschaffen van het voordeel bij retourkaartjes.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:54 schreef Basp1 het volgende:
Dat hebben ze dan netjes recht gegetrokken de afgelopen jaren vroeger waren daar nog wel verschillen in te vinden.
Alleen als je nog van vervoerder moet wisselen tijdens je reis wordt je nog genaaid door de OV chipkaart.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:39 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, het voordeel bij het gebruik van via-kaartjes is afgeschaft, volgens mij tegelijkertijd bij het afschaffen van het voordeel bij retourkaartjes.
Nee, bij een via-rit wordt het omgezet in 2 losse kaartjes. Je betaalt dan dus 2x het opstaptarief, en je begint weer van voren af aan qua kilometertarief.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alleen als je nog van vervoerder moet wisselen tijdens je reis wordt je nog genaaid door de OV chipkaart.
Dit betekent dan wel dat de NS geen opstaptarieven meer in rekening brengt, ander zou dit niet kunnen. Ook was het nog eens zo dat je vroeger als je langere reizen maakte je ook nog eens wat minder per afgelegde kilometer betaald, dat zou dan ook geheel afgeschaft moeten zijn.
Je zou zulke klanten die flinke stukken met de trein op een dag afleggen toch maar eens van een voordeeltje voorzien dat kan zeker niet meer in deze tijd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:24 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, bij een via-rit wordt het omgezet in 2 losse kaartjes. Je betaalt dan dus 2x het opstaptarief, en je begint weer van voren af aan qua kilometertarief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |