abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114795748
Ik heb een tweetal bijbanen. In het verleden was Baan A mijn enige bijbaan en verdiende ik daar mijn volledige inkomen mee. Ik heb er daarom altijd voor gekozen om bij Baan A gebruik te maken van de loonheffingskorting.

De afgelopen jaren is mijn werk echter steeds meer verschoven naar Baan B. In 2012 heb ik echter vrijwel niks meer gedaan bij Baan A. Mijn heffingskorting heb ik echter nog niet gewijzigd.

Nu kan ik natuurlijk dit eenvoudig wijzigen voor de komende maanden. Maar is er ook een mogelijkheid om het bedrag dat ik nu nog niet geclaimd heb aan heffingskorting van de afgelopen 7 maanden onmiddellijk terug te vragen? Ik weet dat ik dat volgend jaar kan doen met de aangifte en dat uitkering dan in mei volgt. Maar kan het ook eerder?

Ik heb al even gekeken naar de voorlopige aanslag. Maar naar mijn idee is het daarmee niet mogelijk omdat ik nergens het bedrag aan voorheffing kan wijzigen.

Iemand een idee?
pi_114797873
Je kan z'n wijzigingsformulier aanvragen bij je werkgevers A en B. Hun moeten t namelijk wel of niet toepassen.

De belastingdienst kan daar niets in betekenen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114797908
Nee, niet met terugwerkende kracht.
pi_114797956
Voor zover ik weet moet je inderdaad wachten tot je aangifte over het jaar 2012 kan doen. Je moet het nu gewoon zo snel mogelijk laten omzetten. Dat had je dus eigenlijk al veel eerder moeten doen.
  zondag 29 juli 2012 @ 14:30:08 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114802336
De enife mogelijkheid is een voorlopige aanslag (teruggave) te vragen. Dan zal je het bedag niet in een keer krijgen maar verdeeld over het resterend aantal maanden van dit jaar.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_114804073
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:30 schreef ManAtWork het volgende:
De enife mogelijkheid is een voorlopige aanslag (teruggave) te vragen. Dan zal je het bedag niet in een keer krijgen maar verdeeld over het resterend aantal maanden van dit jaar.
Dat zou ik prima vinden. Ik heb echter geprobeerd dusdanig in te vullen in het VA programma, maar ik kan nergens vinden waar ik de (teveel) ingehouden loonheffing kan invullen.
pi_114805165
en terug vragen gaat niet. Want er is niets toegepast.
Je moet juist bijbetalen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114806079
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:38 schreef Chinless het volgende:
Als er geen heffingskorting is toegepast, zou iemand moeten bijbetalen als dit gecorrigeerd wordt :?
pi_114810029
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:38 schreef Chinless het volgende:
Ik heb op het formulier dat je voor de loonadministratie moet invullen destijds gekozen voor dat de loonheffingskorting niet toegepast moet worden. Als gevolg hiervan wordt volgens mij de algemene heffingskorting niet verrekend met het bedrag dat ik aan loonbelasting betaal. Op jaarbasis gaat dat om ongeveer 2.000 terug te krijgen Euros.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:03:56 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114816133
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:14 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Dat zou ik prima vinden. Ik heb echter geprobeerd dusdanig in te vullen in het VA programma, maar ik kan nergens vinden waar ik de (teveel) ingehouden loonheffing kan invullen.
Daarom moet je het programma ook creatief invullen en dus iets met aftrekposten o.i.d. gaan doen. (Of gebruik maken van een programma waar je het wel kunt invullen.)
pi_114816946
Moet ik dan zon programma hebben waar bel. Advies kantoren gebruik van maken (met becon nummer?) Of zijn jouw ook opties voor consumenten bekend?

zat ik ook te denken. Zouden daar nog haken en ogen aan zitten?
  zondag 29 juli 2012 @ 20:36:21 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114817718
Dan kom je inderdaad bij de commerciėle programma's uit, inderdaad.
Het enige gratis programma dat ik ken, is die van de belastingdienst.
pi_114818076
Oke.

En een aftrekpost van 6.000 euro verzinnen (even ervan uitgaande dat ik niks heb). Wat zou de bel. dienst daar op tegen kunnen hebben? Per saldo krijg ik waar ik recht op heb, alleen heb ik er een klein leugentje voor nodig. Brengt dat nog risico's met zich mee?
  zondag 29 juli 2012 @ 20:48:36 #14
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114818325
Of een brief sturen met een eigen berekening die wel klopt.
Als het toch al vragen op gaat leveren, moet je het ook toelichten. :)
pi_114818803
Ja is wellicht een goed idee. Ik dacht alleen dat een verzoek om voorlopige teruggaaf per brief niet meer werd geaccepteerd omdat alles met het programma moet.

Maar misschien een poging wagen. Is er dan nog iemand die kan helpen met de berekening? Een goede site ofzo waar ik het kan invullen. Stel ik ga dit jaar EUR 12.000 verdienen. Hoeveel loonheffing komt dat dan uit etc?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')