abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114793633
Hallo allemaal,

Ik en een vriend van mij kwamen onlangs op het idee om samen een appartement te gaan zoeken omdat dit voor ons beide beter uitkomt qua reistijden naar school/werk en bij beide de thuissituatie niet geweldig is.
Dan is samen een appartement huren natuurlijk een stuk goedkoper als je de kosten kunt delen.

Nu hadden we iets leuks gezien voor 450 euro per maand, alleen ik was net wat informatie aan het opzoeken (ja op de vroege morgen al !) over eventuele huurtoeslag die we aan kunnen vragen, en er blijkt dat je maar voor maximum van ¤361,31 mag hebben als huur.
Kan iemand mij vertellen waarom deze maximum er is ?

Samen komen wij uit op ongeveer 1200 per maand, dus een toeslag zou wel fijn geweest zijn haha. :@
pi_114793654
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 08:50 schreef SCG94 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik en een vriend van mij kwamen onlangs op het idee om samen een appartement te gaan zoeken omdat dit voor ons beide beter uitkomt qua reistijden naar school/werk en bij beide de thuissituatie niet geweldig is.
Dan is samen een appartement huren natuurlijk een stuk goedkoper als je de kosten kunt delen.

Nu hadden we iets leuks gezien voor 450 euro per maand, alleen ik was net wat informatie aan het opzoeken (ja op de vroege morgen al !) over eventuele huurtoeslag die we aan kunnen vragen, en er blijkt dat je maar voor maximum van ¤361,31 mag hebben als huur.

Samen komen wij uit op ongeveer 1200 per maand, dus een toeslag zou wel fijn geweest zijn haha. :@
Leeftijd onder de 23? Daar boven is de grens 640 ofzo:)
pi_114793655
Er is een max, omdat je,als je het niet kan.betalen, iets goedkopers moet zoeken.
pi_114793683
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 08:50 schreef SCG94 het volgende:
Omdat het niet de bedoeling is dat je boven je stand gaat wonen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114793692
Leeftijd inderdaad, huurcontract afsluiten op naam van de persoon die het eerst 23 wordt.

Woningbouw of particulier verhuur?
pi_114794151
Echt fantastisch dat je dit wil gaan doen!

hou er wel rekening mee dat je zonder toeslag al aardig krap zit

450 huur
100 gwl
50 tv en internet
250 zorgkosten
250 boodschappen
20 gemeentelijke lasten, afval en zo
30 verzekering

Zit je al op je1150, stappen zit je er dan niet meer in

Geen vetpot
pi_114794231
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:01 schreef CarltonBanks het volgende:
Echt fantastisch dat je dit wil gaan doen!

hou er wel rekening mee dat je zonder toeslag al aardig krap zit

450 huur
100 gwl
50 tv en internet
250 zorgkosten
250 boodschappen
20 gemeentelijke lasten, afval en zo
30 verzekering

Zit je al op je1150, stappen zit je er dan niet meer in

Geen vetpot
Flinke zorgkosten heb je. Zorgtoeslag niet meegerekend?
Gemeentelijke lasten kun je vrijstelling voor krijgen als je weinig geld hebt.
Je verzekering kan lager.
TV en internet is ook te hoog geschat.
Boodschappen ook.
pi_114794371
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Boodschappen ook.
Is berekend voor 2 personen denk ik omdat Ts zegt dat ze samen 1200 euro hebben,
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_114794379
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Boodschappen ook.
En tv en internet is niet zo abnormaal ingeschat. 50 euro zit je zo aan.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_114794533
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:20 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

En tv en internet is niet zo abnormaal ingeschat. 50 euro zit je zo aan.
Ik betaal 32, hartstikke snel. Telfort.

Toch vind ik de kosten nog altijd te hoog geschat. Daarnaast mis je natuurlijk nog wel wat kosten, als kleding, studie, etc.
pi_114795443
we moeten ts vooral niet vergeten te vertellen over alle dingen waar hij recht op heeft

huur toeslag, zorg toeslag, kleding bank, voedsel bank, vakantie bang, eventueel uitwonende beurs van de IBG, extra's van de lokale overheid (zoals kwijtschelding gemeentelijke lasten) ben ik iets vergeten?

Je weet wel, van die toeslagen waar mensen die het echt moeilijk recht op hebben (waar ik overigens graag mijn steentje aan bij draag)... wat bedoeld is voor mensen die het nodig hebben, waar mensen zoals ts en zijn mattie ook gebruik van kunnen maken omdat hij het 'ooh zoo moeilijk heeft'.

quote:
dit voor ons beide beter uitkomt qua reistijden naar school/werk en bij beide de thuissituatie niet geweldig is.
toch jammer dat we in nederland niet kijken naar de individu
pi_114795476
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik betaal 32, hartstikke snel. Telfort.

Toch vind ik de kosten nog altijd te hoog geschat. Daarnaast mis je natuurlijk nog wel wat kosten, als kleding, studie, etc.mobiele telefoon
je hebt gelijk, ik heb graag wat extra zenders en dan voldoet telfort niet meer

ik heb nu: 25e telfort internet, 17e upc basis, 10e uitgebreid zender pakket
  zondag 29 juli 2012 @ 11:12:45 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_114795486
Gemeentelijke heffingen krijg je als student zijnde in bijzonder weinig gemeenten daadwerkelijk kwijtgescholden hoor. ;)
pi_114807182
Bedankt voor de mensen die de vraag beantwoord hebben, ik vroeg het me gewoon af waarom er een (voor mijn gevoel laag) maximum bedrag gehanteerd werd maar dit weet ik nu ook weer.

Jammer dat er ook reacties zijn zoals die van CarltonBanks, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik het 'oh zo moeilijk' heb, aangezien er ook appartementen te vinden zijn die goedkoper zijn en zo geen beroep hoef te doen op voedselbank en dergelijke? Omdat ook ik vind dat dit voor echt hulpbehoevende mensen bedoeld is.

Maar zo heb ik een idee hoeveel het ongeveer allemaal gaat kosten, bedankt!
pi_114808211
Ik weet niet waar dit appartement staat maar 450 is zo duur niet. Op veel plaatsten betaal je meer.
pi_114810437
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:21 schreef SCG94 het volgende:
Bedankt voor de mensen die de vraag beantwoord hebben, ik vroeg het me gewoon af waarom er een (voor mijn gevoel laag) maximum bedrag gehanteerd werd maar dit weet ik nu ook weer.

Jammer dat er ook reacties zijn zoals die van CarltonBanks, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik het 'oh zo moeilijk' heb, aangezien er ook appartementen te vinden zijn die goedkoper zijn en zo geen beroep hoef te doen op voedselbank en dergelijke? Omdat ook ik vind dat dit voor echt hulpbehoevende mensen bedoeld is.

Wat een gelul dat het alleen voor mensen is die het moeilijk hebben. Het is ook gewoon voor jou, alleen jammer dat je nog niet oud genoeg bent. Misschien moet je even wachten tot je 23 bent, en wel die 255 toeslag krijgt (weet niet hoe oud je bent?).

Als ze alleen toeslag zouden geven voor mensen die het moeilijk hadden, zouden ze het wel koppelen aan wat je op je bank hebt staan o.i.d. Dit gebeurt in mijn gemeente wel voor gemeentebelastingen, waar ik dus geen kwijtschelding voor krijg. Daarnaast vang ik wel 255 euro in de maand huurtoeslag. In dit topic gaat het erover dat ik me haast schuldig zou moeten voelen omdat ik dit krijg. :')
pi_114829906
Ik heb jarenlang gewoond in een 4-kamer appartement voor 260 euro p.m. Huur werd nooit verhoogd omdat de woning op de nominatie stond voor sloop.

260 euro woonlasten per maand, in het begin nog met huursubsidie..heb wel eens heimwee naar die tijd ;(
  maandag 30 juli 2012 @ 02:01:46 #18
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_114832947
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb jarenlang gewoond in een 4-kamer appartement voor 260 euro p.m. Huur werd nooit verhoogd omdat de woning op de nominatie stond voor sloop.

260 euro woonlasten per maand, in het begin nog met huursubsidie..heb wel eens heimwee naar die tijd ;(
Zoooo jaloers :o
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_114833637
Is gewoon heel arbitrair, als je 22 bent is die grens veel lager dan wanneer je 23 bent. 8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 30 juli 2012 @ 10:13:51 #20
67670 Skv
Cynist.
pi_114837544
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 02:29 schreef heiden6 het volgende:
Is gewoon heel arbitrair, als je 22 bent is die grens veel lager dan wanneer je 23 bent. 8)7
Wat is daar nou arbitrair aan? Ze trekken één lijn voor iedereen. :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114854349
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is daar nou arbitrair aan? Ze trekken één lijn voor iedereen. :?
Ja, maar ze zouden het ook op kunnen laten lopen, of bij 18 doen. Of bij 24.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_114870277
Voor de mensen die het willen weten, ik zelf ben 18 jaar en de desbetreffende vriend 19. Dus helaas zitten we voorlopig nog wel aan dat maximum haha.
pi_114878137
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:21 schreef SCG94 het volgende:

'ooh zo moeilijk' doelde op de lapzwanzen die maximaal willen profiteren van de opties die nederland te bieden heeft. mijn post was vooral bedoeld tegen de steuntrekkers van de samenleving
pi_114905332
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:16 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

'ooh zo moeilijk' doelde op de lapzwanzen die maximaal willen profiteren van de opties die nederland te bieden heeft. mijn post was vooral bedoeld tegen de steuntrekkers van de samenleving
Dan neem ik het bij deze terug! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')