Leeftijd onder de 23? Daar boven is de grens 640 ofzo:)quote:Op zondag 29 juli 2012 08:50 schreef SCG94 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik en een vriend van mij kwamen onlangs op het idee om samen een appartement te gaan zoeken omdat dit voor ons beide beter uitkomt qua reistijden naar school/werk en bij beide de thuissituatie niet geweldig is.
Dan is samen een appartement huren natuurlijk een stuk goedkoper als je de kosten kunt delen.
Nu hadden we iets leuks gezien voor 450 euro per maand, alleen ik was net wat informatie aan het opzoeken (ja op de vroege morgen al !) over eventuele huurtoeslag die we aan kunnen vragen, en er blijkt dat je maar voor maximum van ¤361,31 mag hebben als huur.
Kan iemand mij vertellen waarom deze maximum er is ?
Samen komen wij uit op ongeveer 1200 per maand, dus een toeslag zou wel fijn geweest zijn haha.
Omdat het niet de bedoeling is dat je boven je stand gaat wonen.quote:Op zondag 29 juli 2012 08:50 schreef SCG94 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom deze maximum er is ?
Flinke zorgkosten heb je. Zorgtoeslag niet meegerekend?quote:Op zondag 29 juli 2012 10:01 schreef CarltonBanks het volgende:
Echt fantastisch dat je dit wil gaan doen!
hou er wel rekening mee dat je zonder toeslag al aardig krap zit
450 huur
100 gwl
50 tv en internet
250 zorgkosten
250 boodschappen
20 gemeentelijke lasten, afval en zo
30 verzekering
Zit je al op je1150, stappen zit je er dan niet meer in
Geen vetpot
Is berekend voor 2 personen denk ik omdat Ts zegt dat ze samen 1200 euro hebben,quote:Op zondag 29 juli 2012 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Flinke zorgkosten heb je. Zorgtoeslag niet meegerekend?
Gemeentelijke lasten kun je vrijstelling voor krijgen als je weinig geld hebt.
Je verzekering kan lager.
TV en internet is ook te hoog geschat.
Boodschappen ook.
En tv en internet is niet zo abnormaal ingeschat. 50 euro zit je zo aan.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Flinke zorgkosten heb je. Zorgtoeslag niet meegerekend?
Gemeentelijke lasten kun je vrijstelling voor krijgen als je weinig geld hebt.
Je verzekering kan lager.
TV en internet is ook te hoog geschat.
Boodschappen ook.
Ik betaal 32, hartstikke snel. Telfort.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:20 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
En tv en internet is niet zo abnormaal ingeschat. 50 euro zit je zo aan.
toch jammer dat we in nederland niet kijken naar de individuquote:dit voor ons beide beter uitkomt qua reistijden naar school/werk en bij beide de thuissituatie niet geweldig is.
je hebt gelijk, ik heb graag wat extra zenders en dan voldoet telfort niet meerquote:Op zondag 29 juli 2012 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik betaal 32, hartstikke snel. Telfort.
Toch vind ik de kosten nog altijd te hoog geschat. Daarnaast mis je natuurlijk nog wel wat kosten, als kleding, studie, etc.mobiele telefoon
Wat een gelul dat het alleen voor mensen is die het moeilijk hebben. Het is ook gewoon voor jou, alleen jammer dat je nog niet oud genoeg bent. Misschien moet je even wachten tot je 23 bent, en wel die 255 toeslag krijgt (weet niet hoe oud je bent?).quote:Op zondag 29 juli 2012 16:21 schreef SCG94 het volgende:
Bedankt voor de mensen die de vraag beantwoord hebben, ik vroeg het me gewoon af waarom er een (voor mijn gevoel laag) maximum bedrag gehanteerd werd maar dit weet ik nu ook weer.
Jammer dat er ook reacties zijn zoals die van CarltonBanks, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik het 'oh zo moeilijk' heb, aangezien er ook appartementen te vinden zijn die goedkoper zijn en zo geen beroep hoef te doen op voedselbank en dergelijke? Omdat ook ik vind dat dit voor echt hulpbehoevende mensen bedoeld is.
Maar zo heb ik een idee hoeveel het ongeveer allemaal gaat kosten, bedankt!
Zoooo jaloersquote:Op maandag 30 juli 2012 00:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb jarenlang gewoond in een 4-kamer appartement voor 260 euro p.m. Huur werd nooit verhoogd omdat de woning op de nominatie stond voor sloop.
260 euro woonlasten per maand, in het begin nog met huursubsidie..heb wel eens heimwee naar die tijd
Wat is daar nou arbitrair aan? Ze trekken één lijn voor iedereen.quote:Op maandag 30 juli 2012 02:29 schreef heiden6 het volgende:
Is gewoon heel arbitrair, als je 22 bent is die grens veel lager dan wanneer je 23 bent.
Ja, maar ze zouden het ook op kunnen laten lopen, of bij 18 doen. Of bij 24.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is daar nou arbitrair aan? Ze trekken één lijn voor iedereen.
'ooh zo moeilijk' doelde op de lapzwanzen die maximaal willen profiteren van de opties die nederland te bieden heeft. mijn post was vooral bedoeld tegen de steuntrekkers van de samenlevingquote:Op zondag 29 juli 2012 16:21 schreef SCG94 het volgende:
Bedankt voor de mensen die de vraag beantwoord hebben, ik vroeg het me gewoon af waarom er een (voor mijn gevoel laag) maximum bedrag gehanteerd werd maar dit weet ik nu ook weer.
Jammer dat er ook reacties zijn zoals die van CarltonBanks, ik heb namelijk nergens gezegd dat ik het 'oh zo moeilijk' heb, aangezien er ook appartementen te vinden zijn die goedkoper zijn en zo geen beroep hoef te doen op voedselbank en dergelijke? Omdat ook ik vind dat dit voor echt hulpbehoevende mensen bedoeld is.
Maar zo heb ik een idee hoeveel het ongeveer allemaal gaat kosten, bedankt!
Dan neem ik het bij deze terug!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:16 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
'ooh zo moeilijk' doelde op de lapzwanzen die maximaal willen profiteren van de opties die nederland te bieden heeft. mijn post was vooral bedoeld tegen de steuntrekkers van de samenleving
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |