Dit is in feite havo wiskunde B, en met wiskunde A wordt het misschien ook nog ergens gegeven...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:14 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Oke, super bedankt allemaal!
Wat zijn jullie toch slim
Ik weet dat deze wiskunde niet zo moeilijk hoort te zijn. En ik begrijp het meestal ook wel. Maar soms ga ik er dan lang over na denken en dan kom ik er ineens niet meer uit. Ook bij simpele dingenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:15 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dit is in feite havo wiskunde B, en met wiskunde A wordt het misschien ook nog ergens gegeven...
Van de economie erachter snappen we waarschijnlijk minder.
Dat hangt volledig van de context af. Bij de ene functie zal je benadering met een differentiequotiënt beter zijn dan bij de andere functie. En natuurlijk hangt het er ook vanaf hoe goed je wil dat je benadering is... neem je genoegen met hoogstens 1% afwijking? Hoogstens 5%? 10%?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:05 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
maar wanneer is iets "voldoende klein"?
Hij vervangt zomaar (1 + cos2x)2 door (1 + cos x)2, dus of hij er nou echt iets van begrijpt ...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bloederige Zondag, zelfs als je dat regeltje bent vergeten dan nog kan je dat zelf afleiden door de twee tellers te vergelijken. Je weet dat daar hetzelfde staat, je weet dat er in beide tellers een cos(x) staat, dus...
Lijkt mij inderdaad ook een schrijffout, maar daar had hij dan gisteren op moeten worden aangesproken, want zo is het wel fout terwijl de vragensteller (om maar van het 'gezeur' af te zijn?) aangeeft dat het 'duidelijk' is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verwacht niet dat hij het begrijpt maar die kwadraat kan een fout zijn bij het overschrijven.
Ja. en 2 wortel (8) = 2 wortel (2^2 * 2) = 4 wortel 2.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:00 schreef Miraculously het volgende:
Kan iemand mij even helpen met worteltrekken, ik snap het allemaal wel, maar hoe moet je ze nu precies noteren.
Want bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Maar bij de antwoorden staat
[ afbeelding ]
Is het nu gewoon de bedoeling om het zo te doen:
[ afbeelding ]
Want bij de opdracht staat: (W = Wortel)
Schrijf alle volgende uitdrukkingen in standaardvorm, dat wil zeggen in de vorm aWb waarin a een geheel getal en Wb een onvereenvoudigbare wortel is.
Als je je uitwerking niet post, hoe wil je dan dat wij zien waar de fout zit? Of wil je gewoon dat iemand jouw huiswerk doet?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:53 schreef bloodysunday het volgende:
Dat kwaadraatje was een schrijffout en is ook weg gekrast maar is niet duidelijk te zien.
Nu nog 1 waar ik totaal niet uit kom.
f(x)=(x^6-1)/(x-1) Ik moet hier de afgeleide van bepalen. Ik doe dit via de quotientregel maar ik kom dan niet op het goede antwoord uit.
Maak dan een scan van de uitwerking die je hier kunt posten en geef daarbij aan welke stap je niet begrijpt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef bloodysunday het volgende:
Het gaat niet om huiswerk maar om de uitwerkingen bij een oefententamen die ik niet begrijp.
Het is erg eenvoudig. Als je x5 + x4 + x3 + x2 + x + 1 vermenigvuldigt met x - 1 krijg je:quote:Nee dat is juist het probleem. Deze stap snap ik niet.
Gebruik s.v.p. superscript voor exponenten. Dit is fout en niet wat ik hierboven heb uiteengezet. Bestudeer mijn uitleg nog eens goed. We hebben:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:58 schreef bloodysunday het volgende:
hoe zie ik dat x6- 1 = x5 + x4 + x3 + x2 + x + 1?
Elementaire algebra. Als we hebben:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:18 schreef bloodysunday het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe je aan (x6 - 1)/(x - 1) = x5 + x4 + x3 + x2 + x + 1 (voor x ≠ 1) komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |