abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114802052
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:14 schreef TJ_79 het volgende:
Heb hier een stuk van het artikel:

Mensen roepen dan al te makkelijk dat iemand zich maar over zijn slechte jeugd moet heen zetten. Waarbij ze even vergeten dat de hersenen geen harde schijven zijn die eenvoudig gewist kunnen worden. Verantwoordelijkheid als omgeving afwijzen door iemand door te sturen naar een psychiater is net zo goed een dooddoener. Iemand die 30 jaar ergens mee zit zal dat allang hebben bedacht en met reden hebben afgewezen. Aan "doe maar gewoon en heb schijt aan alles" heeft evenmin niemand iets. Zou iemand correct kunnen functioneren, dan had hij sowieso geen problemen. Onderdeel van het probleem is juist dat iemand het niet (meer) kan.

Dan komen de zogenaamde goedbedoelde adviezen vanzelf boven drijven. Meestal gebaseerd op het idee dat iemand moet veranderen. Positief denken, openstellen voor anderen, werken aan zelfvertrouwen, tegen jezelf zeggen dat je leuk en fantastisch bent, ontwikkelen, leren communiceren, genieten van wat er wel is, actief aan jezelf werken, zelfvertrouwen uitstralen en niet te onzeker opstellen. Lees dergelijke lijstjes een aantal keer door en kom tot de conclusie dat het vage achterlijke onzin is. Zouden ze tegen iemand die verlamd is zeggen dat hij moet leren lopen? Wordt iemand die op andere gebieden hulp nodig heeft verwezen met de woorden dat hij het maar moet leren? Kern van het probleem is nu juist dat bovengenoemde zaken voor iemand onmogelijk zijn geworden omdat hij het nooit geleerd heeft en geestelijk er zo doorheen zit dat het ook niet meer mogelijk is dat hij het zomaar leert. Opmerkelijk genoeg is er niemand die zegt: "Kom, ik ga helpen om het je te leren." Nee, het is altijd iets als: "Zoek het lekker zelf uit!"

Vervolgens komen de dooddoeners naar voren waar niemand iets aan heeft. Verlies de moed niet, blijf knokken, ooit zal er iemand komen, mensen moeten je maar accepteren, ga niet zoeken, wacht af, relaties zijn nu eenmaal lastig, je verwachtingen zijn te hoog, anderen kunnen het toch ook, iedereen kan een vriendinnetje krijgen, treuren helpt niet, schaamte is nergens voor nodig, stel realistische doelen, laat geluk niet afhangen van een relatie, stop met het zelfmedelijden en je moet het wel zelf willen. Iemand merkt op dit allemaal gedaan te hebben, maar nog steeds alleen te zijn. Logisch. Het is gebaseerd op emotioneel standaardgelul en nooit bedoeld concreet iets bij te dragen. Het doel is de handen er vanaf te trekken en iemand in zijn problemen te laten stikken. Anderen bagatelliseren het probleem door te stellen dat zij wel relatief eenvoudig uit de shit zijn geraakt. Goede verzorging, op sport gaan, verbeteringen aanbrengen, houding, zelfbeeld en medicijnen. Erg fijn, maar concreet hebben slachtoffers er niks aan.

Heb je niet het hele artikel? Van wat ik lees lijkt het artikel te gaan over mensen met slechte ervaringen in hun jeugd, wat ze belemmert in het aangaan van relaties. Lijkt me nogal wat anders dan hierboven door Comp_Lex werd gesteld.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_114802127
Volgens mij bedoelde Lex hetzelfde toch? Dat je een slechte jeugd hebt gehad en daardoor een gedeelte in je sociale opvoeding mist, waardoor het contacten leggen met vrouwen voor altijd een stuk moeilijker is?

Het gehele artikel gaat trouwens over het probleem dat er een hoop mannen zijn, die maar niet aan een vrouw kunnen komen ondanks alles wat ze doen omdat ze door hun jeugd bepaalde gebreken hebben in hun omgang met vrouwen en daardoor keer op keer afgewezen worden.
  zondag 29 juli 2012 @ 14:28:05 #53
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_114802253
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:10 schreef TJ_79 het volgende:

[..]

In dat betreffende onderzoek stond ook, dat dit voor de buitenwereld vaak een onbegrijpbaar probleem is. Het artikel zegt, dat vrienden en familie vaak met opmerkingen komen als: 'gewoon geduld hebben, het komt vanzelf, je moet gewoon meer erop uitgaan en dan kom je haar vanzelf tegen, je moet meer zelfvertrouwen krijgen, je moet aan je uitstraling werken, gewoon vaker op vrouwen afstappen ' etc. etc. Dit zijn adviezen waar personen met dit probleem gewoon niks aan hebben. Je zegt tegen een kind dat nooit heeft leren fietsen ook niet van: doe niet zo flauw, stap op die mountainbike en beklim die helling!'
Ah, het is duidelijk dat ik een kloon van je ben. Ik weet exact waar je mee zit en je weet ook exact waar ik mee zit. Dergelijke reacties zie je ook in dit topic terug. Ik ben daar helaas ook een beetje schuldig aan, omdat ik niet helemaal 100% wist hoe erg het was, maar nu weet ik zeker dat je met dezelfde problemen zit.
Wat ik ook geleerd heb is dat je stapsgewijs moet gaan werken en dat je heel erg kleine stappen moet zetten. Je moet alle obstakels goed voor jezelf definiëren en je moet ze één voor één elimineren. Als je problemen hebt met je uiterlijk dan moet je exact voor jezelf bepalen wat er precies mis mee is. Als je vindt dat je een slecht gebit hebt, dan moet je daar met je tandarts over hebben. Als je problemen hebt met je huid, dan moet je daar met je huisarts over hebben, etc. Dit zijn voorbeelden van de extreme oplossingen waar ik het eerder over had.
Ik heb problemen met mijn huid. De huisarts heeft voor mij bepaald dat ik in aanmerking kom voor een agressieve behandeling om het te fixen. Ik zet dat door, omdat ik daardoor een bron van onzekerheid kan elimineren.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 29 juli 2012 @ 14:34:56 #54
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_114802506
Ik zie dat ik weer een verkeerde reactie gegeven heb, maar ik doe mijn uiterste best om iets neer te zetten waar je echt concreet wat aan hebt.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:24 schreef TJ_79 het volgende:
Volgens mij bedoelde Lex hetzelfde toch? Dat je een slechte jeugd hebt gehad en daardoor een gedeelte in je sociale opvoeding mist, waardoor het contacten leggen met vrouwen voor altijd een stuk moeilijker is?

Het gehele artikel gaat trouwens over het probleem dat er een hoop mannen zijn, die maar niet aan een vrouw kunnen komen ondanks alles wat ze doen omdat ze door hun jeugd bepaalde gebreken hebben in hun omgang met vrouwen en daardoor keer op keer afgewezen worden.
Ik bedoel inderdaad hetzelfde.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_114802740
Ik heb hier ook heel vaak de opmerking gekregen dat ik te aardig ben en te graag aardig gevonden wil worden en dat ik daardoor nooit verder kom dan de 'friendzone'. Misschien is het nu voor iedereen duidelijk, wáarom ik zo graag aardig gevonden wil worden en waarom ik niet verder kan komen dan 'alleen' vrienden.

@Lex: als je je door die huidbehandeling een stuk zekerder gaat voelen, kan het alleen maar een goede beslissing zijn, toch? Trouwens fijn om eens iemand tegen te komen, die me begrijpt en mijn probleem niet meteen als onzin afdoet en gemakkelijk op te lossen!
pi_114802894
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:40 schreef TJ_79 het volgende:
Ik heb hier ook heel vaak de opmerking gekregen dat ik te aardig ben en te graag aardig gevonden wil worden en dat ik daardoor nooit verder kom dan de 'friendzone'. Misschien is het nu voor iedereen duidelijk, wáarom ik zo graag aardig gevonden wil worden en waarom ik niet verder kan komen dan 'alleen' vrienden.

@Lex: als je je door die huidbehandeling een stuk zekerder gaat voelen, kan het alleen maar een goede beslissing zijn, toch? Trouwens fijn om eens iemand tegen te komen, die me begrijpt en mijn probleem niet meteen als onzin afdoet en gemakkelijk op te lossen!
Tjah, vergelijk jezelf eens met een puppy...
Wie is het baasje, jij of de vrouw?
Rustig aan.
pi_114802948
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zie dat ik weer een verkeerde reactie gegeven heb, maar ik doe mijn uiterste best om iets neer te zetten waar je echt concreet wat aan hebt.

[..]

Ik bedoel inderdaad hetzelfde.
Ahh oké, dat verandert de zaak nogal.
  zondag 29 juli 2012 @ 14:48:53 #58
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114803063
Ik denk dat je dingen toch hopelijk ook vooral fixt voor jezeld, Lex? Want dat snap ik heel goed.
pi_114803076
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah, vergelijk jezelf eens met een puppy...
Wie is het baasje, jij of de vrouw?
Puppies trekken in ieder geval wél heel snel vrouwen aan omdat ze lief en schattig zijn haha.
pi_114803189
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:49 schreef TJ_79 het volgende:

[..]

Puppies trekken in ieder geval wél heel snel vrouwen aan omdat ze lief en schattig zijn haha.
Maar ze willen er (hopelijk) geen seks mee...

Snap je? Friend-zoned puppy :P
Gewoon uitgroeien tot een geile beer ;) Meer krachtvoer tot je nemen... Krijg je meer testosteron van enzo :P

Ga naar de sportschool!
Rustig aan.
  zondag 29 juli 2012 @ 15:03:48 #61
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_114803629
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:40 schreef TJ_79 het volgende:

Ik zie waar het probleem zit. Je moet jezelf wat assertiever opstellen. Als je doorhebt dat je aardig gevonden wordt, dan moet je exact bepalen wat je nou wilt en dan moet je ook aan de ander laten merken wat je nou precies wilt. Je moet signalen afgeven aan de ander, zodat de ander op een gegeven moment doorheeft wat je nou precies wilt.
Nu gaat het voor de meesten allemaal heel automatisch, maar in ons geval is het zo dat op dat punt een duizend kilometer hoge muur bevindt waar we graag overheen zouden willen springen.
Om die muur wat af te breken zou je kunnen werken aan je bronnen van onzekerheid.

Tegelijkertijd moet je, net als ik, heel bewust zijn van wat je precies wilt, wat je grenzen zijn, etc en dat moet je dan proberen over te brengen op de ander. Dan kan je doen door het maken van grappen en gewoon vragen of ze misschien iets met je wilt drinken (als ze slim genoeg is dan ziet ze dat al als een signaal). Als je dan vervolgens bijvoorbeeld ergens met haar loopt, dan kan je haar misschien licht aanraken enzo.

Het zijn allemaal van die "regeltjes" die ik in mijn hoofd heb gestampt en omdat het regeltjes zijn voelt het heel onwennig en onnatuurlijk aan. Ik moet heel erg oppassen dat ik niet "vreemd" overkomen. Dus als ik met een meisje praat, dan moet ik tegelijkertijd constant zelfreflecteren. Dat kost helaas bakken met energie. Ik hoop dat het ooit gaat wennen en dat het op een gegeven moment normaal aan gaat voelen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:48 schreef eefje801 het volgende:
Ik denk dat je dingen toch hopelijk ook vooral fixt voor jezeld, Lex? Want dat snap ik heel goed.
Ja absoluut. Mijn eigen onzekerheid is de drijfveer achter mijn keuzes.

Even verder:
Ik maakte een fout. Mijn fout was dat ik te heftig overkwam op het meisje. Anderen gingen er om lachen en dat was een signaal dat ik het anders aan moest pakken. Gelukkig bleef mijn date normaal doen en ik denk (hoop) dat ze het stiekem ook wel weet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Comp_Lex op 29-07-2012 15:25:20 ]
pi_114803897
Je hebt helemaal gelijk, er is bij mij een bepaalde onzekerheid aanwezig en dat straal ik op één of andere manier uit. Ook verhindert die onzekerheid bepaalde benodigde acties die je moet doen om verder te komen met vrouwen. Contact leggen en gezellig kletsen is geen probleem voor mij. Ik knoop vaak genoeg gesprekken aan met onbekenden in bijv de supermakt, maar daar blijft het dan bij. Dat ene stapje van bijv. je gesprekspartner eventjes aanraken is voor mij een torenhoge berg, laat staan het mee uit vragen. Vandaar natuurlijk dat ik tijdens het uitgaan regelmatig met vrouwen heb staan kletsen en dat ze na een korte tijd hun interesse verloren en weggingen, hoe gezellig het ook was. Uit het uitblijven van zulke dingen, laat ik hen niet genoeg merken dat ik interesse heb.
  zondag 29 juli 2012 @ 15:24:58 #63
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114804502
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:10 schreef TJ_79 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, er is bij mij een bepaalde onzekerheid aanwezig en dat straal ik op één of andere manier uit. Ook verhindert die onzekerheid bepaalde benodigde acties die je moet doen om verder te komen met vrouwen. Contact leggen en gezellig kletsen is geen probleem voor mij. Ik knoop vaak genoeg gesprekken aan met onbekenden in bijv de supermakt, maar daar blijft het dan bij. Dat ene stapje van bijv. je gesprekspartner eventjes aanraken is voor mij een torenhoge berg, laat staan het mee uit vragen. Vandaar natuurlijk dat ik tijdens het uitgaan regelmatig met vrouwen heb staan kletsen en dat ze na een korte tijd hun interesse verloren en weggingen, hoe gezellig het ook was. Uit het uitblijven van zulke dingen, laat ik hen niet genoeg merken dat ik interesse heb.
Paar tips: Hand op haar rug leggen als je wegloopt, eventjes. Over haar heenreiken om iets te pakken en dus in haar zone komen, merk je of ze dat ok vindt, even kort hand op de knie leggen als je wat wilt zeggen of op haar onderarm. Langer aankijken, gewoon geïnteresseerd dus niet eng gaan staren, als ze 'hint" in de richting van zoenen daarin mee gaan met het flirten en gewoon een keer een gokje wagen.
pi_114804575
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het zijn allemaal van die "regeltjes" die ik in mijn hoofd heb gestampt en omdat het regeltjes zijn voelt het heel onwennig en onnatuurlijk aan. Ik moet heel erg oppassen dat ik niet "vreemd" overkomen. Dus als ik met een meisje praat, dan moet ik tegelijkertijd constant zelfreflecteren. Dat kost helaas bakken met energie. Ik hoop dat het ooit gaat wennen en dat het op een gegeven moment normaal aan gaat voelen.

[..]

Oefening baart kunst,Lex. Zoals ik in mijn OP vertelde, heb ik aan het internetdaten slechts 1 daadwerkelijke date overgehouden. Ik denk, dat ik toen ook niet veel goeds heb gedaan. Ik was heel netjes, hoffelijk en toonde interesse in wat ze vertelde, maar ik denk dat ik teveel over mezelf heb gepraat en ook te veel persoonlijke dingen heb verteld. Ik kreeg achteraf de opmerking: 'je bent een leuke, aardige jongen, maar er was voor mij geen klik', wat weer de bekende kreet was die ik al zovaak gehoord heb. Maar het was wél weer een leerzame ervaring en ik weet absoluut waar ik de volgende keer op moet letten. Ik zal ook zeker aan jouw adviezen denken!
pi_114804633
Ik heb hier vandaag in ieder geval al weer een aantal bruikbare tips gehoord!
  zondag 29 juli 2012 @ 15:29:26 #66
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_114804706
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:26 schreef TJ_79 het volgende:

[..]

Oefening baart kunst,Lex. Zoals ik in mijn OP vertelde, heb ik aan het internetdaten slechts 1 daadwerkelijke date overgehouden. Ik denk, dat ik toen ook niet veel goeds heb gedaan. Ik was heel netjes, hoffelijk en toonde interesse in wat ze vertelde, maar ik denk dat ik teveel over mezelf heb gepraat en ook te veel persoonlijke dingen heb verteld. Ik kreeg achteraf de opmerking: je bent een leuke, aardige jongen, maar er was voor mij geen klik, was weer de bekende kreet die ik al zovaak gehoord heb. Maar het was wél weer een leerzame ervaring en ik weet absoluut waar ik de volgende keer op moet letten. Ik zal ook zeker aan jouw adviezen denken!
Ik vind je heel goed bezig hoor en bewust van jezelf. Het klopt wel dat vrouwen graag daten met een vrij zelfverzekerde man maar "nep" of "arrogant" is ook niks. Dus een beetje kwetsbaar zijn mag wel, als je dat bent. En die issues of whatever, houd het wat op de vlakte en zeg dat eraan gewerkt wordt ofzo. Dan komt het al heel anders over.
pi_114804736
Maar je hebt toch een relatie gehad met een vrouw, die jij hebt beëindigd omdat je haar niet leuk genoeg vond?
pi_114804819
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:29 schreef Fascination het volgende:
Maar je hebt toch een relatie gehad met een vrouw, die jij hebt beëindigd omdat je haar niet leuk genoeg vond?
Dat klopt helemaal. Die relatie liep voor mij gewoon niet lekker omdat voor mij de klik al vrij snel wegging en zij steeds vaker ging zeggen hoe gelukkig ze wel niet was en dat ze zich regelmatig in haar arm kneep om zeker te weten of het echt was.
pi_114804882
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:31 schreef TJ_79 het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Die relatie liep voor mij gewoon niet lekker omdat voor mij de klik al vrij snel wegging en zei steeds vaker ging zeggen hoe gelukkig ze wel niet was en dat ze zich regelmatig in haar arm kneep om zeker te weten of het echt was.
Wat een lief moppie :)

Maargoed, ik ben serieus over de sportschool... Daar ga je meer testosteron van aanmaken waardoor je minder onzeker doet. (Werkt serieus)
Rustig aan.
  zondag 29 juli 2012 @ 15:33:00 #70
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_114804883
quote:

[..]

Dat klopt helemaal. Die relatie liep voor mij gewoon niet lekker omdat voor mij de klik al vrij snel wegging en zei steeds vaker ging zeggen hoe gelukkig ze wel niet was en dat ze zich regelmatig in haar arm kneep om zeker te weten of het echt was.
Waar was ze dan zo gelukkig mee?
pi_114804906
quote:

[..]

Zo dramatisch is het dus blijkbaar niet met je gesteld.
pi_114804979
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:33 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zo dramatisch is het dus blijkbaar niet met je gesteld.
We spreken hier over 10 jaar niks he..
Rustig aan.
pi_114805025
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

We spreken hier over 10 jaar niks he..
Het hoeft maar één keer goed te gaan.
pi_114805045
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waar was ze dan zo gelukkig mee?
Om eerlijk te zijn, geen flauw idee. Ze vertelde me, dat ze ook weinig ervaring had met relaties en dat ze gewoon heel gelukkig was met mij. En toch gedroeg ik mij precies hetzelfde als bij alle vrouwen: aardig, beleefd, hoffelijk, behulpzaam met een vleug onzekerheid.

Ik denk dat het voor mij snel klaar was, omdat ze teveel als mij was: aardig, vriendelijk, gezellig, maar onzeker. Ik ging dus in principe met een vrouwelijke tegenhanger van mezelf en aangezien ik zelf zo iemand niet wil zijn, stootte dat mij waarschijnlijk onbewust al snel af.
pi_114805078
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:35 schreef Fascination het volgende:

[..]

Het hoeft maar één keer goed te gaan.
..
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')