abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114665788
Hallo allemaal,

Een vraag aan mensen die ervaring hebben met het rijden van een leaseauto. Bij mijn nieuwe werkgever heb ik een halfjaarcontract aangeboden gekregen en bij deze baan zit ook een leaseauto. Echter moet ik om deze leaseauto in ontvangst te nemen een contract tekenen waar in staat dat wanneer ik bij mijn werkgever uit dienst treed voordat het leasecontract (2 jaar) ten einde loopt, ik de auto moet overnemen tegen de dagwaarde.

Is dit een gebruikelijke gang van zaken met een leaseauto? Ik ben namelijk bang dat ik bijvoorbeeld na 6 maanden geen nieuw contract krijg aangeboden en dan wel verplicht wordt om een auto over te nemen. Wanneer dit nu eenmaal altijd zo gaat zit er waarschijnlijk niets anders op maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat veel leaserijders zo'n clausule hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee, is dit gebruikelijk?

Bedankt voor jullie reactie!
pi_114666071
Volgens mij is het gebruikelijk dat je de keuze hebt de auto tegen de dagwaarde over te nemen.
pi_114666143
Wat een onzin als het verplicht is :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_114666176
Kun je niet gewoon die leaseauto weigeren en met je eigen auto rijden tegen kilometervergoeding ofzo?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_114666216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kun je niet gewoon die leaseauto weigeren en met je eigen auto rijden tegen kilometervergoeding ofzo?
Dat kan ook, maar zonder die clausule is een leaseauto goedkoper en beter, want ik heb op dit moment geen auto :)
pi_114666245
Maar ik begrijp dat het dus niet gebruikelijk is, dan kan ik er een punt van maken
  donderdag 26 juli 2012 @ 00:27:45 #7
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114666329
Dat is niet gebruikelijk nee. Dit is gewoon het risico afwentelen op jou, niet mee akkoord gaan. Zoiets is hooguit reëel als je tekent voor twee jaar, maar besluit eerder weg te gaan. Dan krijg je een boete. Maar dit is belachelijk. Dan huren ze maar een auto voor je.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_114666332
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:25 schreef afgelopen het volgende:
Maar ik begrijp dat het dus niet gebruikelijk is, dan kan ik er een punt van maken
Het is gebruikelijk, ik heb het vaker voorbij zien komen. Ze willen namelijk niet met een auto opgescheept zitten als jij vertrekt. Misschien kun je een pool auto tot je beschikking krijgen?
pi_114667604
Is het toevallig niet zo dat je verplicht bent om hem over te nemen als je zelf weggaat, maar dat dat niet opgaat als je ontslagen wordt/je contract niet verlengd wordt?
  donderdag 26 juli 2012 @ 07:55:01 #10
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114671341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 01:12 schreef Dennis101 het volgende:
Is het toevallig niet zo dat je verplicht bent om hem over te nemen als je zelf weggaat, maar dat dat niet opgaat als je ontslagen wordt/je contract niet verlengd wordt?
Dan zou ik dat minimaal toch opgenomen willen zien in het contract voor de leasebak.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 07:58:16 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114671366
Alleen gebruikelijk als je zelf ontslag neemt. Als je contract afloopt of je wordt ontslagen dan is het normaal dat de werkgever de lease auto houdt.
pi_114671547
extra clausule laten opnemen in contract, dat wanneer contract niet verlengd wordt door de werkgever, de leaseauto niet overgenomen hoeft te worden.

Het is vrij normaal dat wanneer je een leaseauto hebt en je neemt ontslag, dat je deze moet overnemen of het leasecontract moet afkopen
pi_114671712
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:19 schreef jbazelmans het volgende:
extra clausule laten opnemen in contract, dat wanneer contract niet verlengd wordt door de werkgever, de leaseauto niet overgenomen hoeft te worden.

Het is vrij normaal dat wanneer je een leaseauto hebt en je neemt ontslag, dat je deze moet overnemen of het leasecontract moet afkopen
Mits de lease auto boven budget is. Zit deze binnen budget, dan is het vrij normaal dat het er gewoon bij hoort, en als je weg gaat, je deze zonder kosten kan inleveren.
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:37:11 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114671738
Zowel bij mijn vorige als bij mijn huidige werkgever wordt dit niet gedaan. In detachering wordt het wel veel gedaan volgens mij :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114671762
Ik zit in detachering, maar mocht ik ontslag aanvragen hoef ik mijn auto niet over te nemen.
pi_114672067
Wanneer ik zelf opzeg heb ik een inspanningsverplichting om te proberen dat een nieuwe werkgever het lease contract over neemt. Maar als die niet wil, heeft mijn werkgever gewoon pech. Wel moet ik mijn eigen bijdrage (gedeelte boven mijn leasebudget) afkopen tot einde contract.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114672116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:00 schreef Thirty5 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>:)
Die grap maak ik hier ook altijd. :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 09:57:57 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114673839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

>:)
Die grap maak ik hier ook altijd. :7
Had ik een aantal jaren geleden wél moeten doen :X
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_114673937
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:34 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Mits de lease auto boven budget is. Zit deze binnen budget, dan is het vrij normaal dat het er gewoon bij hoort, en als je weg gaat, je deze zonder kosten kan inleveren.
:Y
pi_114674784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:00 schreef Thirty5 het volgende:
SPOILER
Wat heeft dat eigenlijk voor gevolgen voor je werkgever?
pi_114674827
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Had ik een aantal jaren geleden wél moeten doen :X
Wat? die grap maken of je auto zwemles geven?
pi_114674849
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat heeft dat eigenlijk voor gevolgen voor je werkgever?
Wat gezeur met de verzekering en einde leasecontract.
pi_114674945
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat gezeur met de verzekering en einde leasecontract.
Dus als je van een leasecontract af wil als werkgever moet je die auto de sloot in rijden?
pi_114675126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:09 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dus als je van een leasecontract af wil als werkgever moet je die auto de sloot in rijden?
Nou nee dat moet niet want dat is stout enzo

Maar in principe: auto totall loss is einde lease contract.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')