Weer een jaar voorbij. Tijd voor de nieuwe editie van de FOK! Film Top 100! De elfde alweer.
Al jaren vechten wisselen
The Shawshank Redemption en
Pulp Fiction elkaar af in het gevecht om de eerste plek.
Vorig jaar bemoeide
The Matrix zich met het gevecht en werd uiteindelijk tweede, voor
Pulp Fiction, maar achter de uiteindelijke winnaar
The Shawshank Redemption. Kan de film zich weer met het gevecht bemoeien? Of zet
The Dark Knight de stijging van vorig jaar door en kan die profiteren van de hype rondom de nieuwste Batman film? We zullen het over een maand weten.
Ook dit jaar hebben we weer een mooie prijs voor één van de deelnemers. Als je jouw film top 10, 25, 50 of 100 in dit topic invult volgens onderstaande uitleg, maak je kans op de
Logitech surround sound speaker z506 ter waarde van 93 euro, die door
Muizenshop.nl wordt aangeboden! Laat je meeslepen door krachtig 5.1-geluid voor je muziek, films en games. Dankzij meerdere ingangen kan je onder andere je PC, gameconsole, iPod® en dvd-speler aansluiten.
Films kijken vanuit je hangmat of zitzak? Kijk ook eens op Hangstoelenshop.nl of Zitzakkenshop.nl
De winnaar van de speaker zal door Muizenshop.nl zelf worden geloot, dus crew mag meedoen.De manier van samenstellen is weer hetzelfde als de afgelopen jaren. Dit gebeurt aan de hand van
toplijsten die jullie maken en
in dit topic posten. Je hebt hier de keuze uit een viertal lengtes, namelijk
100, 50, 25 of 10 films, elk met hun eigen puntentelling, zoals hieronder duidelijk zal worden.
Top 1001. 100 ptn
2. 99 ptn
etc.
99. 2 ptn
100. 1 ptn
Top 501. 100 ptn
2. 98 ptn
etc.
49. 4 ptn
50. 2 ptn
Top 251. 100 ptn
2. 96 ptn
etc.
24. 8 ptn
25. 4 ptn
Top 101. 100 ptn
2. 90 ptn
etc.
9. 20 ptn
10. 10 ptn
Het wijzigen van je toplijst kan tot aan de deadline van het inleveren. Wanneer je iets wil
wijzigen meldt dit dan
in een aparte post, want we zullen de lijsten waarschijnlijk meteen verwerken en edits zullen ons dan niet opvallen.
De films in je lijst moeten minimaal feature-length zijn (60 minuten op IMDb) en mini-series zijn niet toegestaan, tenzij deze in de bioscoop te zien zijn geweest. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan
La meglio gioventù. Ik hou IMDb aan wat betreft aanduiding van miniseries. Let op,
It is tegenwoordig een mini-serie volgens IMDb, en mag dus voor het eerst niet meer door deze regel.
Verder is het niet toegestaan om een film-reeks als één film te beschouwen. Je kunt dus niet de LOTR-trilogie in z'n geheel op de eerste plaats zetten. Wat wel mogelijk is, is om de films ex aequo op de eerste plaats te zetten. De films krijgen dan niet elk 100 punten, maar elk het aantal punten van de tweede plaats, zodat het aantal punten wat jij uitgedeeld hebt gelijk is aan het aantal van iemand zonder ex aequo plaatsen.
Ik zou het erg op prijs stellen wanneer jullie het
jaartal van release erbij vermelden en wanneer je zelfs IMDb links eronder zet ben je helemaal een held. Dat scheelt me weer het nodige opzoekwerk en maakt voor ons ook meteen duidelijk welke film je bedoelt als er meerdere met dezelfde titel zijn.
Hou na je je lijst gepost hebt dit topic in de gaten. Het kan namelijk altijd zo zijn dat voor ons iets niet helemaal duidelijk is, of dat we een foutje in je lijst heb ontdekt en je vragen deze te verbeteren. Mocht ik geen antwoord krijgen, kies ik de handigste oplossing.
Inleveren van je toplijst kan tot
vrijdag 24 augustus - 18:00 uur. De uitslag zal waarschijnlijk dezelfde avond nog volgen, maar daar kan ik nu geen garanties voor geven. Net als vorig jaar zal er ook een tweede lijst gepubliceerd worden. de zogenaamde schaduwlijst, die samengesteld is uit door ons geselecteerde lijstjes volgens dezelfde (voor jullie onbekende) criteria als andere jaren.
Succes met het samenstellen van je lijst!
Zie ook:
Nieuwe editie FOK!film top 100Uitslag vorig jaar[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 27-07-2012 01:08:01 ]