Ik raad je aan je wat in de materie te verdiepen: https://www.ou.nl/web/stu(...)tId%3D49%26tagId%3D3quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:29 schreef Rainymood het volgende:
Hey!
Ik heb wat geld over (zo'n 1500 euro) en een vriendin die ik ken doet ook aan aandelen. Soms haalt ze er een kleine winst uit (300 euro in een maand, soms een half jaar niks etc).
Zou ik dit op dit moment (nu met die crisis) ook kunnen doen dmv aandelen/investeren/beleggen of is het op dit moment veel slimmer on mijn geld gewoon op de bank te houden?
mvg!
Kost slechts 275 euroquote:Inhoud
De cursus is opgebouwd uit vijf taken. Taak 1 gaat over het waarderen van obligaties plus aandelen en over investeringsselectie: het beoordelen van (voorstellen tot nieuwe) investeringsprojecten. Hierbij wordt verondersteld dat alle benodigde informatie beschikbaar is. In taak 2 laten we deze veronderstelling vallen. De taak gaat van start met het introduceren van het begrip 'risico'. Tezamen behandelen beide taken het aanwenden van vermogen. Taak 3 concentreert zich daarentegen op het aantrekken van vermogen, zowel eigen als vreemd vermogen. Hierbij passeren onderwerpen als de Efficiënte Markt Hypothese en de theorie van Modigliani & Miller over de optimale vermogensstructuur de revue. Het terrein van langetermijnbeslissingen verlatend, wordt in taak 4 de schijnwerper gericht op werkkapitaalbeheer dat doorgaans kortetermijnbeslissingen betreft. Tot het werkkapitaal behoren liquide middelen, voorraden, debiteuren, crediteuren en bankleningen. Taak 5 rondt de cursus af door een tweetal actuele thema's te belichten: internationaal financieel management en fusies. Op diverse plaatsen maar zeker bij deze laatste taak wordt, naast rationeel handelen, aandacht besteed aan gedragsaspecten of psychologische factoren, omdat empirisch onderzoek heeft aangetoond dat de besluitvorming van een financieel manager wordt beïnvloed door dergelijke aspecten of factoren.
Wanneer zal die eindelijk komen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:11 schreef iamcj het volgende:
Ik zou even wachten tot na de eurocrash
Overmorgen om kwart over tien.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 06:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wanneer zal die eindelijk komen?
Juist niet. Als je toch al weet dat die eraan komt, kun je nu flink short gaan in de euro. Kassa!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:11 schreef iamcj het volgende:
Ik zou even wachten tot na de eurocrash
Dat is geen investeren maar speculeren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:07 schreef Akziom het volgende:
[..]
Juist niet. Als je toch al weet dat die eraan komt, kun je nu flink short gaan in de euro. Kassa!
Kleine winsten en grote verliezen, de successtrategie van bijna alle beginnende beleggers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:48 schreef ikjijallebei het volgende:
Je kunt met dat geld leuke korte ritjes maken (fondsen binnen de AEX for example), met deze volatiliteit kun je -mits je dit goed aanpakt natuurlijk- cashen (uiteraard ook verliezen, wees je altijd bewust van de negatieve gevolgen die met beleggen gepaard kunnen gaan), ook met slechts 1500 euro. Je moet soms ook tevreden zijn met 50 euro, ik leg ook wel eens 2k in om het vervolgens voor 50 euro winst (na aftrek aan- en verkoopkosten) de aandelen weer van de hand te doen.
Als je het slim speelt kun je leuk geld eraan verdienen.
Afgezien van de "greater fool theory" komt het er gewoon op neer "de een z'n dood is de ander z'n brood". Vooral met aandelen die totaal niet gebaseerd zijn op daadwerkelijke winst van het bedrijf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:22 schreef iamcj het volgende:
[..]
Kleine winsten en grote verliezen, de successtrategie van bijna alle beginnende beleggers.![]()
Mjah, met deze argumentatie lijkt het erop alsof beleggen/investeren in aandelen een zero-sum game zou zijn. Waar dit zeker klopt met optie- en valutahandel is dit niet waar voor aandelen. Ook niet als je belegt in overgewaardeerde aandelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Afgezien van de "greater fool theory" komt het er gewoon op neer "de een z'n dood is de ander z'n brood". Vooral met aandelen die totaal niet gebaseerd zijn op daadwerkelijke winst van het bedrijf.
Bij optie en valutahandel zijn altijd meer verliezers dan winnaars omdat er altijd nog een winnaar is, nl je broker e.d.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah, met deze argumentatie lijkt het erop alsof beleggen/investeren in aandelen een zero-sum game zou zijn. Waar dit zeker klopt met optie- en valutahandel is dit niet waar voor aandelen. Ook niet als je belegt in overgewaardeerde aandelen.
Niemand zit op (grote) verliezen te wachten, evenmin is dat dus een strategie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:22 schreef iamcj het volgende:
[..]
Kleine winsten en grote verliezen, de successtrategie van bijna alle beginnende beleggers.![]()
Sarcasme: de meeste beginnende beleggers hanteren door hun eigen emoties gedwongen deze strategie en gaan daarmee ten onder.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:10 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Niemand zit op (grote) verliezen te wachten, evenmin is dat dus een strategie.
dat is gewoon een kwestie van de verliezen niet te ver uit laten lopen, niet denken van "ah het komt wel weer goed" en dan de verliezen uit laten lopen maar gewoon verkopen. maar ook dat kan lastig zijn. paniekbeleggen schiet je ook niks mee op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:22 schreef iamcj het volgende:
[..]
Laat dit juist het moeilijkste zijn: de wil om te verkopen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:54 schreef Shispeed het volgende:
[..]
dat is gewoon een kwestie van de verliezen niet te ver uit laten lopen, niet denken van "ah het komt wel weer goed" en dan de verliezen uit laten lopen maar gewoon verkopen. maar ook dat kan lastig zijn. paniekbeleggen schiet je ook niks mee op.
dat zeg ik ook! de emotie moet eruit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laat dit juist het moeilijkste zijn: de wil om te verkopen.
Alleen als je een gokker bent. Bij beleggen staat van tevoren al vast op welke prijs je instapt en ook wanneer je weer uitstapt, met winst danwel verlies. Erg saai dus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laat dit juist het moeilijkste zijn: de wil om te verkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |