abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114658189
Hey!

Ik heb wat geld over (zo'n 1500 euro) en een vriendin die ik ken doet ook aan aandelen. Soms haalt ze er een kleine winst uit (300 euro in een maand, soms een half jaar niks etc).

Zou ik dit op dit moment (nu met die crisis) ook kunnen doen dmv aandelen/investeren/beleggen of is het op dit moment veel slimmer on mijn geld gewoon op de bank te houden?

mvg!
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:31:02 #2
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_114658279
Ik raad je aan om te gaan rouletten en 3 keer een cheval (5 fiches) te leggen van 500.
Als er ook maar 1 valt heb je al 8500 euro winst.
Succes!
I thought you thought
pi_114659080
Misschien niet:

Een groep van 17 gerenommeerde financiële en economische experts waarschuwt dat Europa 'slaapwandelend op een catastrofe van onafzienbare omvang' afstevent nu ook de kernlanden Duitsland en Nederland met afwaardering worden bedreigd. De oplossing voor de huidige crisis is volgens hen niet gelegen in wat Brussel graag wil -een langdurige transferunie en eurobonds-, maar in het volledig nieuw opzetten van het huidige eurosysteem. Als de eurozone echter op de huidige weg richting een 'Verenigde Staten van Europa' verder blijft gaan zal er volgens een bekende Nederlandse historicus opnieuw een grote oorlog op ons continent losbarsten.
pi_114701723
Dat is altijd met geld wat je OVER hebt omdat je op de bank een rendement krijgt wat lager is de inflatie.

1500 vind ik persoonlijk wel wat weinig om mee te beleggen ik zou het als reserve potje houden.
pi_114703969
Voor beleggen maak je ook kosten. Om de kosten er voor 1500 euro uit te halen heb je relatief veel geluk nodig met je belegging om er iets positiefs uit te halen.

Hou het gewoon op een spaarrekening of zet het desnoods voor een korte/lange tijd vast om meer rente te krijgen. Laat je niet gek maken met rendementen. Hoe hoger bedrag ze je voorhouden dat ze gewonnen hebben (met een klein bedrag), hoe groter de kans is dat ze het ook volledig kwijt raken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:01:45 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114951435
Mocht je het alsnog willen: Binck.nl geeft nu 100 euro "transactietegoed", ik zit er ook over te denken.
Aan de andere kant: op het moment dat banken cadeautjes geven, weet je dat je beter weg kunt blijven :P
censuur :O
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:11:21 #7
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_114954870
Ik zou even wachten tot na de eurocrash ;)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:35:26 #8
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_114955711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:29 schreef Rainymood het volgende:
Hey!

Ik heb wat geld over (zo'n 1500 euro) en een vriendin die ik ken doet ook aan aandelen. Soms haalt ze er een kleine winst uit (300 euro in een maand, soms een half jaar niks etc).

Zou ik dit op dit moment (nu met die crisis) ook kunnen doen dmv aandelen/investeren/beleggen of is het op dit moment veel slimmer on mijn geld gewoon op de bank te houden?

mvg!
Ik raad je aan je wat in de materie te verdiepen: https://www.ou.nl/web/stu(...)tId%3D49%26tagId%3D3

quote:
Inhoud

De cursus is opgebouwd uit vijf taken. Taak 1 gaat over het waarderen van obligaties plus aandelen en over investeringsselectie: het beoordelen van (voorstellen tot nieuwe) investeringsprojecten. Hierbij wordt verondersteld dat alle benodigde informatie beschikbaar is. In taak 2 laten we deze veronderstelling vallen. De taak gaat van start met het introduceren van het begrip 'risico'. Tezamen behandelen beide taken het aanwenden van vermogen. Taak 3 concentreert zich daarentegen op het aantrekken van vermogen, zowel eigen als vreemd vermogen. Hierbij passeren onderwerpen als de Efficiënte Markt Hypothese en de theorie van Modigliani & Miller over de optimale vermogensstructuur de revue. Het terrein van langetermijnbeslissingen verlatend, wordt in taak 4 de schijnwerper gericht op werkkapitaalbeheer dat doorgaans kortetermijnbeslissingen betreft. Tot het werkkapitaal behoren liquide middelen, voorraden, debiteuren, crediteuren en bankleningen. Taak 5 rondt de cursus af door een tweetal actuele thema's te belichten: internationaal financieel management en fusies. Op diverse plaatsen maar zeker bij deze laatste taak wordt, naast rationeel handelen, aandacht besteed aan gedragsaspecten of psychologische factoren, omdat empirisch onderzoek heeft aangetoond dat de besluitvorming van een financieel manager wordt beïnvloed door dergelijke aspecten of factoren.
Kost slechts 275 euro
Denk niet dat als je het vak gevolgd heb je nog iets op de beurs durft te ondernemen
Je kijkt ook anders aan tegen je hypotheek en het kopen van een 2e hands auto
aanrader, IMO verplicht invoeren voor alle VWO leerlingen
pi_114983317
1500 euro is wat weinig om echt leuk rendement te maken, als je het echt voor het geld wilt doen zou ik het afraden, wil je het doen om te leren beleggen dan is het een prima start, lees je wel goed in, in dit forum zijn een aantal goede reeksen geweest voor beginnende spelers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_114983342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:11 schreef iamcj het volgende:
Wanneer zal die eindelijk komen?
If not now, then when.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 06:42:17 #11
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_114983347
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 06:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wanneer zal die eindelijk komen?
Overmorgen om kwart over tien.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_114983356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 06:42 schreef iamcj het volgende:

[..]

Overmorgen om kwart over tien.
Cool.
If not now, then when.
pi_114998355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:11 schreef iamcj het volgende:
Juist niet. Als je toch al weet dat die eraan komt, kun je nu flink short gaan in de euro. Kassa!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:23:50 #14
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115011346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:07 schreef Akziom het volgende:

[..]

Juist niet. Als je toch al weet dat die eraan komt, kun je nu flink short gaan in de euro. Kassa!
Dat is geen investeren maar speculeren.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:48:46 #15
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115050447
Je kunt met dat geld leuke korte ritjes maken (fondsen binnen de AEX for example), met deze volatiliteit kun je -mits je dit goed aanpakt natuurlijk- cashen (uiteraard ook verliezen, wees je altijd bewust van de negatieve gevolgen die met beleggen gepaard kunnen gaan), ook met slechts 1500 euro. Je moet soms ook tevreden zijn met 50 euro, ik leg ook wel eens 2k in om het vervolgens voor 50 euro winst (na aftrek aan- en verkoopkosten) de aandelen weer van de hand te doen.

Als je het slim speelt kun je leuk geld eraan verdienen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:22:13 #16
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115052255
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:48 schreef ikjijallebei het volgende:
Je kunt met dat geld leuke korte ritjes maken (fondsen binnen de AEX for example), met deze volatiliteit kun je -mits je dit goed aanpakt natuurlijk- cashen (uiteraard ook verliezen, wees je altijd bewust van de negatieve gevolgen die met beleggen gepaard kunnen gaan), ook met slechts 1500 euro. Je moet soms ook tevreden zijn met 50 euro, ik leg ook wel eens 2k in om het vervolgens voor 50 euro winst (na aftrek aan- en verkoopkosten) de aandelen weer van de hand te doen.

Als je het slim speelt kun je leuk geld eraan verdienen.
Kleine winsten en grote verliezen, de successtrategie van bijna alle beginnende beleggers. ;( ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:51:00 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115053834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:22 schreef iamcj het volgende:

[..]

Kleine winsten en grote verliezen, de successtrategie van bijna alle beginnende beleggers. ;( ;)
Afgezien van de "greater fool theory" komt het er gewoon op neer "de een z'n dood is de ander z'n brood". Vooral met aandelen die totaal niet gebaseerd zijn op daadwerkelijke winst van het bedrijf.
censuur :O
pi_115054385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Afgezien van de "greater fool theory" komt het er gewoon op neer "de een z'n dood is de ander z'n brood". Vooral met aandelen die totaal niet gebaseerd zijn op daadwerkelijke winst van het bedrijf.
Mjah, met deze argumentatie lijkt het erop alsof beleggen/investeren in aandelen een zero-sum game zou zijn. Waar dit zeker klopt met optie- en valutahandel is dit niet waar voor aandelen. Ook niet als je belegt in overgewaardeerde aandelen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:23:29 #19
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115056262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mjah, met deze argumentatie lijkt het erop alsof beleggen/investeren in aandelen een zero-sum game zou zijn. Waar dit zeker klopt met optie- en valutahandel is dit niet waar voor aandelen. Ook niet als je belegt in overgewaardeerde aandelen.
Bij optie en valutahandel zijn altijd meer verliezers dan winnaars omdat er altijd nog een winnaar is, nl je broker e.d.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:10:43 #20
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115061196
quote:

[..]

Niemand zit op (grote) verliezen te wachten, evenmin is dat dus een strategie.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:31:29 #21
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_115064210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:10 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Niemand zit op (grote) verliezen te wachten, evenmin is dat dus een strategie.
Sarcasme: de meeste beginnende beleggers hanteren door hun eigen emoties gedwongen deze strategie en gaan daarmee ten onder.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:54:28 #22
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_115099637
quote:

[..]

dat is gewoon een kwestie van de verliezen niet te ver uit laten lopen, niet denken van "ah het komt wel weer goed" en dan de verliezen uit laten lopen maar gewoon verkopen. maar ook dat kan lastig zijn. paniekbeleggen schiet je ook niks mee op.

wat je nu het beste met 1500 euro kunt doen volgensmij: wachten op de komende correctie en dan een aantal (sterk) cyclische aandelen oppikken die flink afgestraft zijn. aandelen als bijvoorbeeld ArcelorMittal, USG, Heijmans etc.
pi_115101753
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:54 schreef Shispeed het volgende:

[..]

dat is gewoon een kwestie van de verliezen niet te ver uit laten lopen, niet denken van "ah het komt wel weer goed" en dan de verliezen uit laten lopen maar gewoon verkopen. maar ook dat kan lastig zijn. paniekbeleggen schiet je ook niks mee op.
Laat dit juist het moeilijkste zijn: de wil om te verkopen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:19:28 #24
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_115102583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

dat zeg ik ook! de emotie moet eruit.
pi_115102672
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alleen als je een gokker bent. Bij beleggen staat van tevoren al vast op welke prijs je instapt en ook wanneer je weer uitstapt, met winst danwel verlies. Erg saai dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')