quote:A fixed-gear bicycle (or fixed wheel bicycle) is a bicycle that has no freewheel, meaning it cannot coast — the pedals are always in motion when the bicycle is moving. The sprocket is screwed directly onto the hub. When the rear wheel turns, the pedals turn in the same direction. This allows a cyclist to stop without using a brake, by resisting the rotation of the cranks, and also to ride in reverse.
Track cycling in a velodrome has always used fixed-gear track bikes, but fixed-gear bicycles are now used on the road, a trend generally seen as being led by bicycle messengers.
Ik heb ook 25.4 en zijn er inderdaad maar weinig van. Dus kijk wat je maat is en ga dan zoeken. Met spacers kutten is erg omslachtig.quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:01 schreef Stansfield het volgende:
Ik had het ergens anders ook nog even gevraagd en daar kreeg ik dit als antwoord:
to answer your question any sort of handlebars will do as long as the diameter of the tube is 25.4mm. On most road bikes this diameter is 31.8mm if i'm not mistaking, so make sure you get the right size. Although they are not as common as the 31.8mm you can still find a variety of different handlebars in the 25.4mm size. Folks hare have posted some nice ones found on amazon. I suppose you could easily find nice drop bars for your ride. Good luck and enjoy your Bike :-)
Dus maar even op zoek naar een 25,4 mm stuur.
Dat wil ik sowieso niet. Gewoon kijken wat het aanbod is in maat 25.4. Nu alleen nog iets bedenken voor mijn remmen. Ik post het dan wel in het fixed gear topic. Het is een single speed.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:04 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ik heb ook 25.4 en zijn er inderdaad maar weinig van. Dus kijk wat je maat is en ga dan zoeken. Met spacers kutten is erg omslachtig.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef firewirecable het volgende:
Dit doen wij op woensdagavond hier in Barcelona
[ link | afbeelding ]
Barceloneta Nights : 25-07-2012 by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Bullhorns fietst echt een stuk fijner. Merk ook dat ik meer gebruik maak van de horns dan de drops.quote:
Ik vind drop bars ook beter. Alleen al de manier hoe je je handen bovenop het stuur kunt houden vind ik ideaal. En als je echt tempo wilt maken is je handen in de drop bars lekkerder dan op de bullhorns. Is mijn persoonlijke mening.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:07 schreef firewirecable het volgende:
Ik ga voor dropbars, aangezien ik veel meer lange afstanden rijd en dan diep zit zoals met mijn racefiets.
Misschien is het ook met je met 2 meter lengte wat meer onspannen zit (en dus beter kracht kunt zetten) dan in elkaar gepropt met een dropbar, en nee mijn frame is niet te kleinquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik vind drop bars ook beter. Alleen al de manier hoe je je handen bovenop het stuur kunt houden vind ik ideaal. En als je echt tempo wilt maken is je handen in de drop bars lekkerder dan op de bullhorns. Is mijn persoonlijke mening.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
die macaframapapafilm is echt vreselijk, misschien als je into de brakeless/hipster scene bent dat het geweldig is, maar toen ik het tijdens het werk keek (met een oog) was het echt alleen maar kijken wie het hardst van een heuvel af kon
Lolnee.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:55 schreef firewirecable het volgende:
idd, ik heb kortere films gezien met meer impact. Het is een echte: "hey, kijk hoe ik rij/skip/hip" video.
Maar goed, voor lange afstandsrijders is dat waarschijnlijk niet interessant nee.quote:TO LIVE & RIDE IN L.A. features talented local riders tearing up the streets with first-time visitor Keo Curry ("Fast Friday", "Macaframa") - one of the living legends of the sport.
nee, wel een cheapo bullhornquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef Stansfield het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ik een zwarte drop bar kan vinden meet 25,4 mm?
Maar dat neemt nog niet weg dat versnellingen op een fixed toch mogelijk moeten zijn?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:26 schreef firewirecable het volgende:
Omdat je met een wielrenfiets ook hoogteverschil kunt nemen, en de freewheel een moment van rust kan zijn om een langere route vol te houden. Op een fixed kun je een aantal Km's max doen omdat je knieeen dan echt gaar zijn.
Lijkt mij niet dat een cassette sterk genoeg is om fixed te zijn. Skidden zou niet lukken omdat je ketting nooit op genoeg spanning is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:33 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Maar dat neemt nog niet weg dat versnellingen op een fixed toch mogelijk moeten zijn?
Hoe lang je over doet, is niet relevant of er een versnelling op moet toch.
Ik was nooit van plan om lange stukken ermee te gaan rijden, maar af en toe 10 - 15 km. En ik rijd meestal in een vrij rustig tempo, vandaar de lichte ratio. Bovendien heb je 8 skidpatches. Ik heb een flipflop naaf dus ik kan er ook nog een ander kransje op zetten mocht ik dat willen. Je krijgt inderdaad zwarte plekken op je velg door de voorrem, en ik probeer de rem ook zo weinig te gebruiken als het maar kan, maar ik houd hem er toch op.quote:Op zondag 2 september 2012 17:50 schreef vault_tec het volgende:
42/16 is heel rot imo. Trap je je zelf helemaal suf en hou je die 47km/u nooit lang vol. Waarom heb jij die ratio genomen? Die voorrem gaat ook je velg verzieken. Had ook een rem en dat spul is op mijn velg gaan zitten en krijg het er niet af. Rem is ook veel gevaarlijker imo want als je hard gaat en je remt iets te hard vlieg je over de kop.
Dan moet je juist een zwaarder verzet hebben.quote:Op zondag 2 september 2012 19:54 schreef H4ppy het volgende:
Ik was nooit van plan om lange stukken ermee te gaan rijden, maar af en toe 10 - 15 km. En ik rijd meestal in een vrij rustig tempo.
zijn straps en overal te halen en je kan gewoon zwarte spaken kopen.quote:Op zondag 2 september 2012 20:45 schreef KeimpeHart het volgende:
H4ppy, originele fiets hoor!
Waar heb je die banden om pedalen vandaan gehaald? En heb je de spaken zelf zwart geverfd, of zwarte spaken erin gepropt?
Der heeft een tijdje een winkel in rotterdam gezeten die fixed gear fietsen maakte en die winkel deed het ook op die manier.fyiquote:Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef KeimpeHart het volgende:
I know, maar omdat ik hier nog een haast volle spuitbus zwarte verf heb, en graag kosten bespaar, zit ik erover te denken de spaken los te draaien en zwart te spuiten. Maar ik vraag mij af of dat bij anderen dat wel goed bevallen is.
Bedanktquote:Op zondag 2 september 2012 20:45 schreef KeimpeHart het volgende:
H4ppy, originele fiets hoor!
Waar heb je die banden om pedalen vandaan gehaald? En heb je de spaken zelf zwart geverfd, of zwarte spaken erin gepropt?
Wat het verfen van de spaken betreft betwijfel ik of het mooi resultaat op zal leveren. Als je wat zo mooi mogelijk wilt gaan spuiten ga je eerst hetgeen opschuren, ontvetten, primer eroverheen, dan verf, en dan blanke lak. Ik denk niet dat je dit allemaal met al je spaken wilt gaan doen. Als je zomaar verf over je spaken heen gaat spuiten blijft dat nooit goed hechten. Ik zou gewoon zwarte spaken kopen.quote:Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef KeimpeHart het volgende:
I know, maar omdat ik hier nog een haast volle spuitbus zwarte verf heb, en graag kosten bespaar, zit ik erover te denken de spaken los te draaien en zwart te spuiten. Maar ik vraag mij af of dat bij anderen dat wel goed bevallen is.
Jammer dat skidd geen cogs heeft. Iemand die een nederlandse webshop weet waar ik een 13t cog kan kopen?quote:Op zondag 2 september 2012 22:57 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Bedankt, de zwarte spaken zaten er al in. Het is een gippieme pista velgenset. Ik zou niet durfen om daar nog wat aan te veranderen. De banden zijn in een aantal webshops te verkrijgen. Het zijn Vittoria rubino lime banden. De pedalen en straps heb ik op www.skidd.nl gekocht.
http://www.tontacycles.com/products/rear-sprockets Hier zit een 13t cog bij.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:47 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Jammer dat skidd geen cogs heeft. Iemand die een nederlandse webshop weet waar ik een 13t cog kan kopen?
Pristinequote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef valleilijn het volgende:
Weet iemand hier een shop in Amsterdam (of omstreken, of online) die losse complete achterwielen verkoopt? Achterwiel van mn stadsracefiets is laatst gejaten dit lijkt me een geschikt moment om om te bouwen naar fixed/singlespeed.
Ach ziet.. langer dan 3 seconden zul je ze toch niet zienquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje!
Jammer trouwens dat je de laatste tijd zoveel corpsballetjes op fixies en singlespeeds ziet rondrijden.
Dat ga je per definitie al niet lukken met 1 busje, toevallig laatst wat oude velgjes gespoten en was al dik 3 bussen kwijt maar als je ze eerst spuit en dan gaat spaken valt de verf er weer af (spaken zullen of chroom of alu zijn, verf hecht op beide niet) dus zou je het toch perse willen ( ik heb mijn ss wiel ook gewoon gespoten, is toch dagelijks gebruik) gewoon compleet spuiten, maar moet je wel en en toe bijspuitenquote:Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef KeimpeHart het volgende:
I know, maar omdat ik hier nog een haast volle spuitbus zwarte verf heb, en graag kosten bespaar, zit ik erover te denken de spaken los te draaien en zwart te spuiten. Maar ik vraag mij af of dat bij anderen dat wel goed bevallen is.
Tnx.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje!
Jammer trouwens dat je de laatste tijd zoveel corpsballetjes op fixies en singlespeeds ziet rondrijden.
Waarom is dat jammer?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje!
Jammer trouwens dat je de laatste tijd zoveel corpsballetjes op fixies en singlespeeds ziet rondrijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |