abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114663038
Baltische staten

vorig jaar met vrienden elf dagen rondgetrokken. Elke avond op stap geweest, gaan bungeejumpen/ak 47 schieten, vaak op restaurant, museums, taxi's, bussen, trein en vliegtuig en hostels heeft ons in totaal 700 euro de man gekost.
Halve liters bier in de clubs kosten 2-2,5 euro!
pi_114671760
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:43 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

kopieer mijn vakantie vorig jaar, heb je nog 16 dagen en 200,- over om Swaziland te zien ;)
DEZE
Lijkt wel wat op mijn reis ja, alleen heb ik alles zelf gedaan, zonder tourguides enzo. Gewoon een Land Rover gehuurd en kachelen maar. *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114671781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:16 schreef DroogDok het volgende:
TS :')
skv :') x 1.000
Je moeder in mijn bed maal zes, neger.
pi_114671801
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:46 schreef Mierenneuker. het volgende:

[..]

Jonge ik ben nog nooit op vakantie geweest. Ik kan wel een budget gaan stellen maar stel dat je daar bent en je alles blijkt veel duurder uit te vallen, kun je verder niets omdat je geld op is. :') :') -O-
Dat is het idee van een BUDGET. Dat is iets anders dan je RESULTAAT.
Je budget is de hoeveelheid geld die je ter beschikking hebt (maximaal) voor de vakantie. Je resultaat is wat het daadwerkelijk kost. Als jij een spaarrekening hebt met daarop 10.000 Euro voor een vakantie, dan kunnen we je van hele andere tips voorzien dan wanneer je 150 Euro in een spaarpotje hebt zitten en nog een tientje van je moeder krijgt. :*
pi_114671850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:07 schreef Mierenneuker. het volgende:
Ok laten ik het dan op een andere manier doen:

Zouden enkelen van jullie dit lijstje in willen vullen:

Waar: (land,locatie)
Hoelang: (aantal dagen)
Hoe zag een doorsnee dag eruit:
Totale prijs:
zo lang je zelf niet specifieker bent in wat je wilt ga ik hier geen moeite voor doen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_114671872
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Is zo. Overigens was ik de tweede vakantie 2000 kwijt in totaal (en waren we 10 dagen ipv 8).
Zoek maar op Pacha of Flashback Salou. Zijn vast wel ergens prijzen te vinden. Of Colossus Lloret de Mar (hoewel het daar 'maar' 5 á 6 euro per bier was).

Daarnaast zoop ik toen veel gin & juice. Echt een episch plan als je je geld kwijt wil raken. En je waardigheid.
Hmmm, in mijn jeugd was het nog goedkoper als hier. Maar toen waren er nog peseta's :)

Wij rekenden toen altijd reis + gemiddeld 100 gulden op een dag om te besteden. Dan hoefde je je nooit zorgen te maken om de centen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114671973
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hmmm, in mijn jeugd was het nog goedkoper als hier. Maar toen waren er nog peseta's :)

Wij rekenden toen altijd reis + gemiddeld 100 gulden op een dag om te besteden. Dan hoefde je je nooit zorgen te maken om de centen.
Wie hielden 100-150 Euro per dag aan voor daar, exclusief reiskosten en overnachting. Ik denk als je op 100 per dag zit en niet al te extreme dingen doet, je goed uitkomt.
pi_114672011
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Wie hielden 100-150 Euro per dag aan voor daar, exclusief reiskosten en overnachting. Ik denk als je op 100 per dag zit en niet al te extreme dingen doet, je goed uitkomt.
Tja, toen ik er was was het nog een stuk goedkoper heb ik het idee. Kon je voor omgerekend 20-25 gulden ergens binnen komen en dan was het drinken inclusief :9
Maar voor een oord als Lloret, Salou of Kreta was 100 gulden toen prima te doen, nu zal dat inderdaad rond de 100 euro zitten.
Maar ga je op wandelvakantie in de Alpen dan zal je budget er heel anders uitzien. TS moet ook wat meer duidelijkheid geven waar zijn interesses liggen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114672165
3 jaar geleden nog naar Sunny Beach (Bulgarije) geweest. 250 euro voor reis en verblijf in juli (ja, met het vliegtuig). En ook Lloret en dergelijke is echt wel te vinden voor dat geld of ietsje meer. Dus die mensen die hier serieus 750 euro hebben betaald voor dit soort trips, zijn degenen waar TS nou net niks aan heeft.
Dag geld ligt geheel aan jezelf. In Sunny Beach was ik iets van 50 euro per dag kwijt aan eten en drinken voor 2 personen. Maar niet in clubs geweest.
pi_114672232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:06 schreef mirannie het volgende:
3 jaar geleden nog naar Sunny Beach (Bulgarije) geweest. 250 euro voor reis en verblijf in juli (ja, met het vliegtuig). En ook Lloret en dergelijke is echt wel te vinden voor dat geld of ietsje meer. Dus die mensen die hier serieus 750 euro hebben betaald voor dit soort trips, zijn degenen waar TS nou net niks aan heeft.
Dag geld ligt geheel aan jezelf. In Sunny Beach was ik iets van 50 euro per dag kwijt aan eten en drinken voor 2 personen. Maar niet in clubs geweest.
"Ik ging op vakantie naar New York en het was echt supergoedkoop! Nouja, het vliegen was wel duur maar ter plekke gaven we bijna niks uit. We hebben dan wel niks gezien en zijn op het vliegveld gratis blijven slapen, maar qua kosten viel het ons niks tegen!" :').
pi_114672406
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:10 schreef Skv het volgende:

[..]

"Ik ging op vakantie naar New York en het was echt supergoedkoop! Nouja, het vliegen was wel duur maar ter plekke gaven we bijna niks uit. We hebben dan wel niks gezien en zijn op het vliegveld gratis blijven slapen, maar qua kosten viel het ons niks tegen!" :').
Goh, wat een geweldige vergelijking weer. Heel knap van je. Dat jij je elke avond voor 200 euro laat naaien in 1 of andere club, wil niet zeggen dat iedereen daar behoefte aan heeft.
pi_114672412
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:20 schreef mirannie het volgende:

[..]

Goh, wat een geweldige vergelijking weer. Heel knap van je. Dat jij je elke avond voor 200 euro laat naaien in 1 of andere club, wil niet zeggen dat iedereen daar behoefte aan heeft.
TS wil toch op jongerenvakantie? Genaaid worden voor veel te veel geld in een club is inherent aan jongerenvakanties. Wandelen in de alpen niet.
pi_114672668
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:20 schreef mirannie het volgende:

[..]

Er zijn veel mooiere plekken om vakantie te vieren als je niet in clubs geinteresseerd bent. Waarom xou je naar sunnybeach gaan als je niet wil stappen?
pi_114672700
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er zijn veel mooiere plekken om vakantie te vieren als je niet in clubs geinteresseerd bent. Waarom xou je naar sunnybeach gaan als je niet wil stappen?
Om thuis op te kunnen scheppen dat je er bent geweest natuurlijk. :7
pi_114672891
quote:
16s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Om thuis op te kunnen scheppen dat je er bent geweest natuurlijk. :7
Ja nou, inderdaad, dat zal de reden geweest zijn. Pff, zo stoer om met je dochter naar SB te gaan! En opscheppen dat ik gedaan heb joh.

Ik had gewoon een weekje zon nodig, that's all. En aangezien ik vlak daarvoor nog naar Amerika en Curaçao geweest was, vond ik dit een mooie budget bestemming.

Mijn post was vooral om aan te geven dat de reis en verblijf alleen al naar een jongeren bestemming echt niet zo duur is als dat sommige anderen hier zeggen.
pi_114672908
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:46 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ja nou, inderdaad, dat zal de reden geweest zijn. Pff, zo stoer om met je dochter naar SB te gaan! En opscheppen dat ik gedaan heb joh.

Ik had gewoon een weekje zon nodig, that's all. En aangezien ik vlak daarvoor nog naar Amerika en Curaçao geweest was, vond ik dit een mooie budget bestemming.

Mijn post was vooral om aan te geven dat de reis en verblijf alleen al naar een jongeren bestemming echt niet zo duur is als dat sommige anderen hier zeggen.
Als je met je dochter naar SB gaat, dan kan ik dat geen jongerenvakantie noemen. Daarnaast is al veelvuldig gemeld dat niet de reis, maar het stappen etc de hoogste kosten veroorzaken. :*
pi_114673046
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:46 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dat valt dus niet echt in de categorie jongeren vakantie.
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:08:09 #68
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114673314
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:45 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik was (2005 en 2006) ongeveer 600 kwijt aan verblijf + reis en 1500-2000 aan stappen. Ging dan om 8 dagen. (Salou resp. Lloret de mar).
Dan kan je wel elke avond tot het naadje gaan. Reken dus op 2000-2500.

Wat overigens véél te veel geld is voor wat je er voor terugkrijgt, maar zo werken jongerenvakanties nou eenmaal.
2000-2500? :') Had je een privéjet? Die kansloze jongerenvakanties kostten me toen in totaal zo'n 700 euro denk ik voor 10 dagen (met de bus ja :') ) Jij wil beweren dat jij dagelijks 250 euro uitgeeft daar? Waarvan? Als je 17 bent, heb je dat meestal niet zomaar even liggen...

In Maleisië en Uganda ben ik ook niet meer kwijt geweest dan 1500 euro voor twee weken met alles erbij geteld... En dat prefereer ik toch echt boven zo'n jongerenvakantie van vroeger ;)
Don't let my username fool you...
pi_114673385
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

2000-2500? :') Had je een privéjet? Die kansloze jongerenvakanties kostten me toen in totaal zo'n 700 euro denk ik voor 10 dagen (met de bus ja :') ) Jij wil beweren dat jij dagelijks 250 euro uitgeeft daar? Waarvan? Als je 17 bent, heb je dat meestal niet zomaar even liggen...

In Maleisië en Uganda ben ik ook niet meer kwijt geweest dan 1500 euro voor twee weken met alles erbij geteld... En dat prefereer ik toch echt boven zo'n jongerenvakantie van vroeger ;)
2000.. inclusief reis. Das 500-600 aan de reis en 100-150 euro per dag. Buiten de deur lunchen en avondeten, een cocktailtje tussendoor, flesje sterk op de hotelkamer, entree bij 1 of 2 clubs en bier + sterk + sigaretten. Dan ben je echt wel 2000 kwijt na 8 dagen.

Wat betreft je tweede punt geef ik je 100% gelijk, ik vond mijn reizen daarna ook duizend keer gaver, maar op je 17e is zo'n zuipvakantie nog wel oké. :+
pi_114673603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

700 euro voor 10 dagen inclusief de reis en verblijf? Ik vind het knap, maar ik kon het niet. Lijkt me dat je dan continue op een houtje zit te bijten. waar ging je dan heen?
pi_114673855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

700 euro voor 10 dagen inclusief de reis en verblijf? Ik vind het knap, maar ik kon het niet. Lijkt me dat je dan continue op een houtje zit te bijten. waar ging je dan heen?
70 Euro per dag. Dan kan je 8 bier halen per dag in de club, als je niks eet en geen entree betaalt en de reis gratis hebt. :').
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:31:45 #72
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114673933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben in Lloret, Salou, Rimini en Kos geweest ( :') ), al had ik bij die laatste misschien al iets meer te besteden plus dat was een vliegreis. We zaten echt niet op een houtje te bijten, maar eten kostte geen drol daar, indrinken met bier in het appartement en 's avonds had je de ene goedkoop drank actie na de andere... Verder geen gekke dingen gedaan, ontbijt/lunch met broodjes knakworsten en wegspoelen met bier, wat op het strand hangen en drinken en verder kom je dan goed uit met dat bedrag, er zin ook wel eens avonden bij dat je het niet zo gek maakt. Maar het kan zijn dat het over de jaren sowieso wat duurder geworden is, ik spreek nu al over een 13 jaar geleden... (ik word oud... :'( ) Die busreizen kostten dan zo'n 250 euro geloof ik, meer niet... Daarbij zit je dus al 2 dagen in de bus. En als 17-jarige let je dan ook wel wat meer op de kleintjes.

Ik weet inmiddels wel beter en ga toch liever voor de mooiere reizen waar wél iets te zien is...
pi_114674039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik ben in Lloret, Salou, Rimini en Kos geweest ( :') ), al had ik bij die laatste misschien al iets meer te besteden plus dat was een vliegreis. We zaten echt niet op een houtje te bijten, maar eten kostte geen drol daar, indrinken met bier in het appartement en 's avonds had je de ene goedkoop drank actie na de andere... Verder geen gekke dingen gedaan, ontbijt/lunch met broodjes knakworsten en wegspoelen met bier, wat op het strand hangen en drinken en verder kom je dan goed uit met dat bedrag, er zin ook wel eens avonden bij dat je het niet zo gek maakt. Maar het kan zijn dat het over de jaren sowieso wat duurder geworden is, ik spreek nu al over een 13 jaar geleden... (ik word oud... :'( ) Die busreizen kostten dan zo'n 250 euro geloof ik, meer niet... Daarbij zit je dus al 2 dagen in de bus. En als 17-jarige let je dan ook wel wat meer op de kleintjes.

Ik weet inmiddels wel beter en ga toch liever voor de mooiere reizen waar wél iets te zien is...
Ik ben gelukkig ook voorbij het stadium van de jongerenreis, maar in die tijd redde ik het niet met 50 euro in de dag. het was toen wel goedkoper. Maar avond eten was al snel een tientje, roken drinken, etc. Ik rekende voor mezelf 100 gulden op een dag. Dan had ik altijd ruim voldoende. Als ik op vakantie ga is er 1 ding wat ik (nog steeds) niet wil, en dat is me druk maken om geld. Dan blijf ik liever thuis.
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:46:25 #74
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114674276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig ook voorbij het stadium van de jongerenreis, maar in die tijd redde ik het niet met 50 euro in de dag. het was toen wel goedkoper. Maar avond eten was al snel een tientje, roken drinken, etc. Ik rekende voor mezelf 100 gulden op een dag. Dan had ik altijd ruim voldoende. Als ik op vakantie ga is er 1 ding wat ik (nog steeds) niet wil, en dat is me druk maken om geld. Dan blijf ik liever thuis.
100 gulden en 50 euro lijkt me toch aardig overeen te komen? Roken doe en deed ik niet, dus dat scheelt ook wat ;) Als 17-jarige is de keuze wel makkelijker, dan ga je liever zuinig op reis dan dat je thuis blijft... De lol wordt er niet minder om.
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:24:31 #75
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_114680847
ik was vorige week 8 dagen in Lloret en tussen de 1000-1100 euro kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')