Ik heb er 2.
Xavi & Iniesta. Het kloppende technische hart @ het Barça middenveld. Ik heb het al vaker gezegd, maar Messi is slechts de allerbeste ter wereld omdat Xavi & Iniesta.
![Andres-Iniesta.jpg]()
quote:
Andrés Iniesta, de beste speler van het Europees Kampioenschap dit jaar in Polen en Oekraïne, siert de voorpagina van de jaarlijkse Voetbalschoenenbijlage die deze week is opgenomen in Voetbal International.
24 pagina's nuttige informatie over voetbalschoenen en accessoires met een hoofdrol voor Iniesta, de meester van het tiqui-taca, die min of meer symbool staat voor mooi voetbal.
'Ik ben totaal niet geobsedeerd door Messi', zei Manchester United-manager Sir Alex Ferguson reeds drie jaar geleden voorafgaand aan de Champions League-finale tussen zijn club en Barcelona.
'Het gevaar is juist Iniesta. Hij is fantastisch, hij laat zijn elftal voetballen. Hoe hij ruimte schept, de passes ziet en op het veld beweegt is echt ongelooflijk.'
Iniesta zelf toont zich, ook na zijn uitverkiezing tot beste speler van het Europees Kampioenschap, van de bescheiden kant. 'Ik voel me gevleid door alle complimenten, maar ik ben niets zonder mijn teamgenoten. Persoonlijke eer interesseert me ook niet. Het enige dat mij werkelijk boeit is mooi voetballen.'
![xavi-hernandez-01.jpg]()
quote:
Succesvol
Xavier Hernández Creus, meestal kortweg Xavi Hernandez of Xavi genoemd, was een van de uitblinkers op het EK van vier jaar geleden en ook twee jaar terug, toen Spanje de wereldtitel pakte in Zuid-Afrika. De middenvelder van Barcelona, die ook in clubverband al grossierde in prijzen, kan met recht een van de meest succesvolle Spanjaarden in de historie worden genoemd.
Zijn lijst is inmiddels indrukwekkend. In 1999 zette hij zijn eerste stappen op het internationale landentoneel met het Spaans elftal onder 20 jaar, dat uitkwam op het WK onder 20. In 2000 zat hij bij de Olympische selectie en in 2002 maakte hij deel uit van de nationale ploeg, op het WK in Zuid-Korea en Japan.
Daarna volgde het EK in Portugal, het WK in Duitsland, het EK in Oostenrijk en Zwitserland, de Confederations Cup in 2009, het WK van 2010 en nu dus het EK 2012. Er staat geen maat op Xavi. Een waardige laatste Uitblinker!
Mijn 2 absolute favorieten. Met afstand de 2 beste middenvelders ter wereld!

Xavi & Iniesta