Mijn werkgever betaald ineens meer zonder dat er iets veranderd. Dan kan die ook wel goedkopere krachten krijgen. Het is dus indirect ook mijn probleem.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:34 schreef karr-1 het volgende:
Waarom moet hij 80 euro meer betalen dan? En waarom is dat jou probleem?
De werkgever van de bijbaan betaald 80 euro meer, niet die van het vast contract.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:37 schreef Paralectic het volgende:
Gewoon zo laten zitten. vast contract kunnen ze je weinig maken buiten wegpesten om.
Ja, ik krijg gewoon een bepaald bedrag netto per uur,quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb je een netto salaris afgesproken bij die bijbaan?
En dat zorgt ervoor dat het hem meer kost. Lijkt me logischquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Skippy_ball het volgende:
Ja, ik krijg gewoon een bepaald bedrag netto per uur,
Ah oke op die manier. Ik snapquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat zorgt ervoor dat het hem meer kost. Lijkt me logisch
Verkeerd gelezen excuusquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Skippy_ball het volgende:
De werkgever van de bijbaan betaald 80 euro meer, niet die van het vast contract.
Omdat TS bij die baan de loonheffingskorting uit heeft laten zetten. Dus wordt bij het bepalen van de loonbelasting geen rekenign gehouden met deze loonheffingskorting en is het bedrag dat de werkgever aan loonheffing moet afdragen hoger.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:48 schreef karr-1 het volgende:
Ik snap alleen niet waarom hij ineens meer betaald voor jou....
Dat klopt inderdaad. Maar de impact zal dan wel behoorlijk zijn op het netto inkomen van TS. De lhk uitzetten op een fulltime baantje om je bijbaantje te kunnen toepassen gaat wel erg ver denk ikquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat je kunt doen, is de loonheffingskorting bij de bijbaan laten toepassen. Dan krijg je maandelijks misschien wel minder (totaal van beide werkgevers), maar dat wordt dan wel weer glad getrokken bij de aangifte. Je krijgt dus in beide gevallen wel even veel op den duur, maar je moet er langer op wachten.
Te ver :pquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar de impact zal dan wel behoorlijk zijn op het netto inkomen van TS. De lhk uitzetten op een fulltime baantje om je bijbaantje te kunnen toepassen gaat wel erg ver denk ik
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe groot de impact zal zijn. Ik heb nooit 2 baantjes tegelijk gehad, dus tot nu toe bij elke baan de lhk laten toepassen. En hoe hoog de heffingskorting is, dat zou ik zo ook niet weten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar de impact zal dan wel behoorlijk zijn op het netto inkomen van TS. De lhk uitzetten op een fulltime baantje om je bijbaantje te kunnen toepassen gaat wel erg ver denk ik
Niets, alleen van jouw kant. De werkgever kan niets anders dan het toepassen. Wil je een oplossing kun jij genoegen nemen met minder nettoloon.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:52 schreef Skippy_ball het volgende:
Oke, en wat is daar aan te doen van beide kanten?
Bij een bruto loonafspraak had het uiteindelijk niets uitgemaakt, natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:53 schreef sanger het volgende:
Als TS geen nettoloonafspraak had gehad was het omschakelen van de loonheffingskorting ook voor rekening van TS gekomen. Echter heeft de werkgever van de bijbaan zich vastgelegd aan het nettoloon.
De algemene heffingskorting is zo ongeveer ¤ 2.000 per jaarquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe groot de impact zal zijn. Ik heb nooit 2 baantjes tegelijk gehad, dus tot nu toe bij elke baan de lhk laten toepassen. En hoe hoog de heffingskorting is, dat zou ik zo ook niet weten.
Maar het lijkt me zo op het eerste gezicht de enige optie.
Jawel, dan had TS minder nettoloon gekregen en de werkgever niet meer kosten gehad.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bij een bruto loonafspraak had het uiteindelijk niets uitgemaakt, natuurlijk.
Klopt, maar uiteindelijk bij de aangifte zou dat weer rechtgetrokken zijn. Of hij de LHK nu bij baan A of B laat toepassen, maakt bij een bruto afspraak natuurlijk niet uit voor het uiteindelijke netto salaris. Hij gaat niet ineens meer belasting betalen o.i.d.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Jawel, dan had TS minder nettoloon gekregen en de werkgever niet meer kosten gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |