Dat niet, rijden onder invloed is 'gewoon' een misdrijf, geen overtreding.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat is volgens mij gewoon een overtreding en geen misdaad dus twijfel als het ergens genoteerd zou zijn.
).
*Ps kickje WGR?*
Is het niet pas een misdaad boven een bepaald promillage? Maar daarom zei ik ook ''volgens mij''quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:12 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat niet, rijden onder invloed is 'gewoon' een misdrijf, geen overtreding.
Zodra je in de strafbare promillages zit is het een misdrijf.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is het niet pas een misdaad boven een bepaald promillage? Maar daarom zei ik ook ''volgens mij''
Oké, vind ik wel weer terecht danquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zodra je in de strafbare promillages zit is het een misdrijf.
Rijden met drank is een misdrijf.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat is volgens mij gewoon een overtreding en geen misdaad dus twijfel als het ergens genoteerd zou zijn.
Als dit als zo zou zijn zal dit er na 9 jaar vast niet meer opstaan omdat het vergrijp te ligt is.
En dan alsnog is de kans klein dat dit feit relevant is voor je huidige werk. Bij een VOG mag een werkgever niet zomaar alles vragen alleen dingen die relevant zijn. In jouw baan zal dit meer om werken met geld en vertrouwelijke gegevens omgaan zijn(denk aan fraude).
*Ps kickje WGR?*
Moet je rijden, dan drink je gewoon niet. (of hooguit 1 waarvan je weet wat je drinkt natuurlijk)quote:de baco'tjes van destijds waren gemaakt door iemand anders en tja ik wist dus niet wat de verhouding was.
Aabmup,quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef aabmup het volgende:
[..]
Moet je rijden, dan drink je gewoon niet. (of hooguit 1 waarvan je weet wat je drinkt natuurlijk)
Dus het was gewoon je eigen domme fout en terecht dat je je nu druk maakt over je VOG.
(en hopelijk een les voor de rest)
Voor de rest is het afhankelijk van hetgene waar de VOG voor wordt aangevraagd.
Omgaan met geld of werken met kinderen heeft niets van doen met je drink en rijgedrag
Lullig voor die chauffeurs die de kratjes bier bij de supermarkt bezorgen.quote:
achter de kiezen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lullig voor die chauffeurs die de kratjes bier bij de supermarkt bezorgen.
sterkquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lullig voor die chauffeurs die de kratjes bier bij de supermarkt bezorgen.
In de laadbak?quote:
Logistiek administratief. Heb meer te maken met klantcontacten en verzendeenheden. Documentatie van goederen ect. Dus tja geen chauffeur of whateverquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In de laadbak?
OT: Bij aanvraag voor een VOG wordt gekeken naar relevante feiten. Een verkrachter zal niet in de zorg mogen werken en een dronkaard zal geen taxichauffeur mogen worden. Hoe relevant jouw aanvaring met justitie is voor je werk kunnen wij uiteraard niet zeggen.
Dan verwacht ik geen grote problemen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:31 schreef deejbrk het volgende:
Logistiek administratief. Heb meer te maken met klantcontacten en verzendeenheden. Documentatie van goederen ect. Dus tja geen chauffeur of whatever
Dan nog, een negen jaar oud incident als dit zal vrijwel nooit een belemmering vormen voor je VOG aanvraag. Al had TS gesolliciteerd als taxichauffeur, dan was er waarschijnlijk nog niks aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In de laadbak?
OT: Bij aanvraag voor een VOG wordt gekeken naar relevante feiten. Een verkrachter zal niet in de zorg mogen werken en een dronkaard zal geen taxichauffeur mogen worden. Hoe relevant jouw aanvaring met justitie is voor je werk kunnen wij uiteraard niet zeggen.
Ik weet het niet, Er is totaal nergens duidelijkheid op te vinden wanneer je eindelijk vrij bent van dat blad..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Dan nog, een negen jaar oud incident als dit zal vrijwel nooit een belemmering vormen voor je VOG aanvraag. Al had TS gesolliciteerd als taxichauffeur, dan was er waarschijnlijk alsnog niks aan de hand geweest.
Klopt, waarschijnlijk ligt het ook aan je werkgever. Bij mijn vorige werkgever waren er zat werknemers die strafbladen hadden waarbij ik me echt verbaasde dat zij gewoon een VOG kregen en aangenomen werden. Ik weet niet precies of dat te maken had met het feit dat die VOG blijkbaar niks voorstelde of dat het de werkgever blijkbaar niet veel uitmaakte (ze zaten nogal verlegen om werknemers daar).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:35 schreef deejbrk het volgende:
[..]
Ik weet het niet, Er is totaal nergens duidelijkheid op te vinden wanneer je eindelijk vrij bent van dat blad..
Hoe weet je dat zij een strafblad hadden?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:43 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Klopt, waarschijnlijk ligt het ook aan je werkgever. Bij mijn vorige werkgever waren er zat werknemers die strafbladen hadden waarbij ik me echt verbaasde dat zij gewoon een VOG kregen en aangenomen werden. Ik weet niet precies of dat te maken had met het feit dat die VOG blijkbaar niks voorstelde of dat het de werkgever blijkbaar niet veel uitmaakte (ze zaten nogal verlegen om werknemers daar).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |