abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114605179
hallo iedereen,

Ik check deze forum regelmatig, helaas had ik nog geen account aangemaakt.

Maar mijn vraag:

Ik ben aangenomen op een leuke functie die voldoet aan mijn profiel, echter willen ze een VOG van mij hebben. 9 jaar gelden ben ik ooit in de fout gegaan met rijden onder invloed, wat uiteindelijk heeft geresulteerd in een boete van rond de 300 euro.Niks verder gebeurt en ik bespaar jullie de onbelangrijke details.

Echter ik maak me een beetje druk of die VOG dan wel erdoorheen komt...

Ik vroeg me af of dat met een 'office' baan in de weg kan staan ja of nee.. en hoe lang eigenlijk zoiets blijft hangen op je record. Immers het blijft een misdrijf.

Bedankt,

deejbrk
pi_114605263
Dat is volgens mij gewoon een overtreding en geen misdaad dus twijfel als het ergens genoteerd zou zijn.

Als dit als zo zou zijn zal dit er na 9 jaar vast niet meer opstaan omdat het vergrijp te ligt is.

En dan alsnog is de kans klein dat dit feit relevant is voor je huidige werk. Bij een VOG mag een werkgever niet zomaar alles vragen alleen dingen die relevant zijn. In jouw baan zal dit meer om werken met geld en vertrouwelijke gegevens omgaan zijn(denk aan fraude).

*Ps kickje WGR?*
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 juli 2012 @ 15:05:37 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114605278
zolang je nieuwe baan zich niet in een auto afspeelt heb je niets te vrezen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:12:12 #4
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114605491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:04 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat is volgens mij gewoon een overtreding en geen misdaad dus twijfel als het ergens genoteerd zou zijn.
).

*Ps kickje WGR?*
Dat niet, rijden onder invloed is 'gewoon' een misdrijf, geen overtreding.

TS is ook gewoon aangehouden en dergelijke en er staat in zijn 'strafblad' ook zeker een vermelding van. Echter zal dit een VOG niet tegenhouden.
pi_114605496
Bedankt voor de snelle reacties,

Het was best dom toen destijds.. Mijn vriendin was ziek op een feestje en tja dan breng je haar thuis. Ik heb toen bijna mijn rijbewijs verloren, de baco'tjes van destijds waren gemaakt door iemand anders en tja ik wist dus niet wat de verhouding was.

Heb ooit gevraagd bij het politiebureau over deze zaak en ze zeiden dat ik geen kans zou maken op een baan binnen justitie alleen daarom. Dus heb het uiteindelijk nooit geprobeerd.

Ik ga straks werken bij een commercieel bedrijf (gelukkig na 6 maand pijnlijk solliciteren ) en tja dan vrees je nog wel over dat soort dingen.

Om even terug te komen op kandijfijn.. het is wel een misdaad. Alcohol achter het stuur wordt gezien als misdrijf.

groet.
pi_114605519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:12 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Dat niet, rijden onder invloed is 'gewoon' een misdrijf, geen overtreding.
Is het niet pas een misdaad boven een bepaald promillage? Maar daarom zei ik ook ''volgens mij''
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:14:12 #7
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_114605530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Is het niet pas een misdaad boven een bepaald promillage? Maar daarom zei ik ook ''volgens mij''
Zodra je in de strafbare promillages zit is het een misdrijf.
pi_114605551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:14 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Zodra je in de strafbare promillages zit is het een misdrijf.
Oké, vind ik wel weer terecht dan :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:14:48 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114605556
--->WGR
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:18:06 #10
67670 Skv
Cynist.
pi_114605632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:04 schreef Kandijfijn het volgende:

Als dit als zo zou zijn zal dit er na 9 jaar vast niet meer opstaan omdat het vergrijp te ligt is.

En dan alsnog is de kans klein dat dit feit relevant is voor je huidige werk. Bij een VOG mag een werkgever niet zomaar alles vragen alleen dingen die relevant zijn. In jouw baan zal dit meer om werken met geld en vertrouwelijke gegevens omgaan zijn(denk aan fraude).

*Ps kickje WGR?*
Rijden met drank is een misdrijf.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114605634
quote:
de baco'tjes van destijds waren gemaakt door iemand anders en tja ik wist dus niet wat de verhouding was.
Moet je rijden, dan drink je gewoon niet. (of hooguit 1 waarvan je weet wat je drinkt natuurlijk)
Dus het was gewoon je eigen domme fout en terecht dat je je nu druk mag maken over je VOG.
(en hopelijk een les voor de rest)

Voor de rest is het afhankelijk van hetgene waar de VOG voor wordt aangevraagd.
Omgaan met geld of werken met kinderen heeft niets van doen met je drink en rijgedrag
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:19:14 #12
67670 Skv
Cynist.
pi_114605663
OT: de werkgever laat de VOG vaak afhangen van enkele zaken. Of rijden onder invloed hier onder valt kan ik vanaf hier niet zien. Meestal is het wel zo dat dergelijke aantekeningen na een jaar of 5 niet meer naar voren komen.
pi_114605747
Heatwave ,sorry.. ben een beetje nieuw betreffend reageren hier...
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef aabmup het volgende:

[..]

Moet je rijden, dan drink je gewoon niet. (of hooguit 1 waarvan je weet wat je drinkt natuurlijk)
Dus het was gewoon je eigen domme fout en terecht dat je je nu druk maakt over je VOG.
(en hopelijk een les voor de rest)

Voor de rest is het afhankelijk van hetgene waar de VOG voor wordt aangevraagd.
Omgaan met geld of werken met kinderen heeft niets van doen met je drink en rijgedrag
Aabmup,

Terecht dat je dat stelt. Inderdaad het is erg dom en onverantwoordelijk. destijds was ik 19 en kon ik niet bepaald 'normaal nadenken' Maakte me meer druk over andere dingen.

Ik begrijp dat dat geen excuus is maar hoop ook dat dat niet zal betekenen dat ik inderdaad geweigerd wordt op zo'n desbetreffende aanvraag. Ik ben al 6 maand bezig in deze klimaat voor een baan en wil het echt!

Tja als je soms dingen kon terugdraaien he...
pi_114605766
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Rijden met drank is een misdrijf.
Lullig voor die chauffeurs die de kratjes bier bij de supermarkt bezorgen. :'(
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:23:04 #15
67670 Skv
Cynist.
pi_114605776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

achter de kiezen. :')
pi_114605780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

sterk
pi_114605823
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Joh! :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:25:10 #18
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114605831
Een VOG is specifiek gericht op de baan waar het om gaat, men vraagt of de overheid reden ziet om deze baan niet aan jou te geven vanwege een eventueel verleden.

BV werken bij een diamandhandel terwijl je notoir gokverslaafde bent en veel omgaat met zware criminelen.. dan krijg je dus geen positive VOG voor die functie

in dit geval..ik zou niet weten waarom je geen VOG zou krijgen voor een kantoorbaan.
pi_114605930
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:23 schreef Skv het volgende:
In de laadbak?

OT: Bij aanvraag voor een VOG wordt gekeken naar relevante feiten. Een verkrachter zal niet in de zorg mogen werken en een dronkaard zal geen taxichauffeur mogen worden. Hoe relevant jouw aanvaring met justitie is voor je werk kunnen wij uiteraard niet zeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114606033
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In de laadbak?

OT: Bij aanvraag voor een VOG wordt gekeken naar relevante feiten. Een verkrachter zal niet in de zorg mogen werken en een dronkaard zal geen taxichauffeur mogen worden. Hoe relevant jouw aanvaring met justitie is voor je werk kunnen wij uiteraard niet zeggen.
Logistiek administratief. Heb meer te maken met klantcontacten en verzendeenheden. Documentatie van goederen ect. Dus tja geen chauffeur of whatever

Maargoed je zou bijna moeten denken dat na 9 jaar die 'boete wel is verlopen'
pi_114606080
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:31 schreef deejbrk het volgende:
Logistiek administratief. Heb meer te maken met klantcontacten en verzendeenheden. Documentatie van goederen ect. Dus tja geen chauffeur of whatever
Dan verwacht ik geen grote problemen.
Disclaimer: ik beslis niet ;)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114606115
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In de laadbak?

Dan nog, een negen jaar oud incident als dit zal vrijwel nooit een belemmering vormen voor je VOG aanvraag. Al had TS gesolliciteerd als taxichauffeur, dan was er waarschijnlijk nog niks aan de hand geweest.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_114606154
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Dan nog, een negen jaar oud incident als dit zal vrijwel nooit een belemmering vormen voor je VOG aanvraag. Al had TS gesolliciteerd als taxichauffeur, dan was er waarschijnlijk alsnog niks aan de hand geweest.
Ik weet het niet, Er is totaal nergens duidelijkheid op te vinden wanneer je eindelijk vrij bent van dat blad..
pi_114606411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:35 schreef deejbrk het volgende:

[..]

Ik weet het niet, Er is totaal nergens duidelijkheid op te vinden wanneer je eindelijk vrij bent van dat blad..
Klopt, waarschijnlijk ligt het ook aan je werkgever. Bij mijn vorige werkgever waren er zat werknemers die strafbladen hadden waarbij ik me echt verbaasde dat zij gewoon een VOG kregen en aangenomen werden. Ik weet niet precies of dat te maken had met het feit dat die VOG blijkbaar niks voorstelde of dat het de werkgever blijkbaar niet veel uitmaakte (ze zaten nogal verlegen om werknemers daar).
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_114606444
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:43 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Klopt, waarschijnlijk ligt het ook aan je werkgever. Bij mijn vorige werkgever waren er zat werknemers die strafbladen hadden waarbij ik me echt verbaasde dat zij gewoon een VOG kregen en aangenomen werden. Ik weet niet precies of dat te maken had met het feit dat die VOG blijkbaar niks voorstelde of dat het de werkgever blijkbaar niet veel uitmaakte (ze zaten nogal verlegen om werknemers daar).
Hoe weet je dat zij een strafblad hadden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')