Gedaan van A tot Z net als die van VVD, D66, PvdA en deels van de Pvv.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Lees eerst eens het programma van de SP voordat je je gal komt spuwen.
Helemaal niks heb je beweert.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gedaan van A tot Z net als die van VVD, D66, PvdA en deels van de Pvv.
Wat heb ik exact beweert over de SP wat strijdig is met wat in het partijprogram staat?
Ik kan het maar beperkt beoordelen. Die verkeersboetes uitdelen vind ik best: veiliger verkeer en handige geldkoe (ik maak me hier vast niet populair mee maar aangezien je die boetes toch echt kan vermijden heb ik geen medelijden met de slachoffers). Voor de rest plaats ik regelmatig mijn vraagtekens bij het gedrag van politieagenten (weigeren aangifte op te nemen, journalisten die op de openbare weg filmen bedreigen en intimideren, verdachten mishandelen en meer van dat fraais) maar dat is een andere discussie.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Politie---Ja maar de invulling van de taak moet anders.
Hoog veeggehalte. Het gevolg gaat zijn dat de brandvezekeringspremies hoger worden aangezien de brandweer betaald moet worden wanneer er brand is. Tel uit je winst.quote:Brandweer----Ja maar dat hoeft geen overheidsdienst te zijn.
Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen. Meer uitleg graag. Als het aan mij zou liggen dan zou het Ziekenfonds in ere worden hersteld, iedereen verplicht verzekerd via uncle Sam. Ik vermoed dat jij daar als libertariër niet aan moet denken maar ik zie geen nadelen zolang die overheidsverzekering efficiënt handelt (kan afgedwongen worden door steeds een geschikte hoogste ambtenaar te werven die hier als een waakhond op toeziet zonder goede mensen te hinderen in hun werk).quote:Zorg wordt je verplicht aan te betalen en die kosten dankzij de overheid alleen maar geld. Dat moet dus echt anders.
Jij wil dus al het publieke onderwijs afschaffen? Zelfs in de USA, naar ik aanneem in grote lijnen het ideaalbeeld van libertariërs, hebben ze publiek onderwijs, goed gefinancierd publiek onderwijs zelfs (maar in het geval van het middelbare onderwijs rampzalig vormgegeven (vakbonden) doordat die financiering in het verleden tegenviel).quote:Docenten horen niet bij de overheid te werken maar op een particuliere school.
Het is niet het sympathiekst denkbare beroep maar we hebben hen nodig.quote:Medewerkers van de belastingdienst zijn het schuim der aarde.
Niet vergeten, een onvolledige opsomming omdat iedereen dat zelf wel kan invullen.quote:Je vergeet het leger en de rechtspraak.
Hoe willen zij dat privatiseren?quote:Ik twijfel over de waterschappen. Er zijn Libertariers die dat geprivatiseerd willen zien maar ik zou dat wel graag bij de overheid laten.
Vanwaar dan dequote:
Snap die dan niet helemaal maar oké,quote:Lees eerst eens het programma van de SP voordat je je gal komt spuwen.
Goed gevonden. De laatste is een definitie van slaaf. De bijstandstrekker moet van mij ook niks als ik maar niet voor hem hoef te werken (als slaaf). En mensen hoeven i.d.d. zelf niets te regelen. Een ander mag het doen mits op vrijwillige basis mits dat niet inhoud dat ik daar voor moet werken (als slaaf) om het inkomen van de helper te betalen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Gek, je hebt het de hele tijd over vrijheid maar...
Je zou op de brandweer een abonnement kunnen nemen. Betaling van de brandweer kan een onderdeel zijn van je woonhuisverzekering. daar zijn voldoende alternatieven voor te bedenken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan het maar beperkt beoordelen. Die verkeersboetes uitdelen vind ik best: veiliger verkeer en handige geldkoe (ik maak me hier vast niet populair mee maar aangezien je die boetes toch echt kan vermijden heb ik geen medelijden met de slachoffers). Voor de rest plaats ik regelmatig mijn vraagtekens bij het gedrag van politieagenten (weigeren aangifte op te nemen, journalisten die op de openbare weg filmen bedreigen en intimideren, verdachten mishandelen en meer van dat fraais) maar dat is een andere discussie.
[..]
Hoog veeggehalte. Het gevolg gaat zijn dat de brandvezekeringspremies hoger worden aangezien de brandweer betaald moet worden wanneer er brand is. Tel uit je winst.
[..]
Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen. Meer uitleg graag. Als het aan mij zou liggen dan zou het Ziekenfonds in ere worden hersteld, iedereen verplicht verzekerd via uncle Sam. Ik vermoed dat jij daar als libertariër niet aan moet denken maar ik zie geen nadelen zolang die overheidsverzekering efficiënt handelt (kan afgedwongen worden door steeds een geschikte hoogste ambtenaar te werven die hier als een waakhond op toeziet zonder goede mensen te hinderen in hun werk).
[..]
Jij wil dus al het publieke onderwijs afschaffen? Zelfs in de USA, naar ik aanneem in grote lijnen het ideaalbeeld van libertariërs, hebben ze publiek onderwijs, goed gefinancierd publiek onderwijs zelfs (maar in het geval van het middelbare onderwijs rampzalig vormgegeven (vakbonden) doordat die financiering in het verleden tegenviel).
[..]
Het is niet het sympathiekst denkbare beroep maar we hebben hen nodig.
[..]
Niet vergeten, een onvolledige opsomming omdat iedereen dat zelf wel kan invullen.
Het leger heeft maar een beperkt nut, voldoen aan de NAVO-verplichtingen zal moeten maar meer hoeft van mij niet. Hoe leuk ik die speeltjes van het leger ook vind.
De rechtspraak is noodzakelijk, misschien wel sommige klanten meer laten betalen, bijvoorbeeld mensen die rijk zijn en mensen die misbruik maken van de rechtspraak.
[..]
Hoe willen zij dat privatiseren?
Iedereen die beneden NAP-niveau woont verzekeringspremie laten betalen? Doe maar niet nee, ik zie daar geen heil in.
Overheid is inefficiëntie ten top.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tijger, alvorens ik op de rest inga (nu eventjes geen tijd), leg eens uit waarom je zo graag zo weinig mogelijk overheid hebt?
Hahahaha, wat een feest, echt goed man.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
Misschien stem ik op de communistische partij http://www.communistischepartij.nl/
Ik wil vrij van dwang leven.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tijger, alvorens ik op de rest inga (nu eventjes geen tijd), leg eens uit waarom je zo graag zo weinig mogelijk overheid hebt?
Laat ze maar gaan regeren. Dan kunnen we pas lachen. Ik dek me wel in.....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Hahahaha, wat een feest, echt goed man.
Hier kun je lachen:
http://www.nu.nl/politiek/2866224/sp-loopt-vvd-in-peiling.html
Over de rug van je gesubsidieerde werknemers....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laat ze maar gaan regeren. Dan kunnen we pas lachen. Ik dek me wel in.....
Over niemands rug. Alles wat ik heb heb ik door vrijwilligheid verkregen. Maar ik ga zeker niets bijdragen aan een communistische maatschappij. Misschien vraag ik wel een bijstandsuitkering aan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Over de rug van je gesubsidieerde werknemers....
Ja ja... Zonder subsidie nam je die goedkope arbeidskrachten niet eens aan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Over niemands rug. Alles wat ik heb heb ik door vrijwilligheid verkregen.
Zie je gelijk hoe slecht die subsidie is. Die mensen zijn beter af in de bijstand. alleen nog even dat bedrag ophogen zodat ze allemaal een nieuwe flatscreen hebben, kunnen roken, hun 5 vette kinderen te vreten kunnen geven en twee keer per jaar met het vliegtuig op vakantie kunnen. Utopia voor de staatsruiveniers.....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja ja... Zonder subsidie nam je die goedkope arbeidskrachten niet eens aan.
Ik vergat Brutus de bouvier..... die moet ook goed verzorgd worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zie je gelijk hoe slecht die subsidie is. Die mensen zijn beter af in de bijstand. alleen nog even dat bedrag ophogen zodat ze allemaal een nieuwe flatscreen hebben, kunnen roken, hun 5 vette kinderen te vreten kunnen geven en twee keer per jaar met het vliegtuig op vakantie kunnen. Utopia voor de staatsruiveniers.....
Die is inderdaad slecht, de overheid zou private ondernemingen helemaal niet moeten sponsoren. Voor de rest bestaat je post weer volop uit flauwekul.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zie je gelijk hoe slecht die subsidie is. Die mensen zijn beter af in de bijstand. alleen nog even dat bedrag ophogen zodat ze allemaal een nieuwe flatscreen hebben, kunnen roken, hun 5 vette kinderen te vreten kunnen geven en twee keer per jaar met het vliegtuig op vakantie kunnen. Utopia voor de staatsruiveniers.....
Waarom hebben linkse mensen altijd het monopolie op vooroordelen? Heb je liever dat alle gehandicapten niet aan de slag gaan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Die is inderdaad slecht, de overheid zou private ondernemingen helemaal niet moeten sponsoren. Voor de rest bestaat je post weer volop uit flauwekul.
Nee, ik heb liever dat de werkgever mensen gewoon aanneemt zonder allerlei gekke subsidies en kortingen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom hebben linkse mensen altijd het monopolie op vooroordelen? Heb je liever dat alle gehandicapten niet aan de slag gaan?
Dat kan ook makkelijk. Werknemers moeten zichzelf dan verzekeren tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid en je moet ook weer makkelijk iemand kunnen ontslaan als die niet langer nodig is.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, ik heb liever dat de werkgever mensen gewoon aanneemt zonder allerlei gekke subsidies en kortingen.
Als de lonen er naar zijn wel.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat kan ook makkelijk. Werknemers moeten zichzelf dan verzekeren tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid en je moet ook weer makkelijk iemand kunnen ontslaan als die niet langer nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |