abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114664678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:44 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

[..]

Hier zie jij dus niets in? En als je daar niks in ziet waarom dan niet?
Ik denk dat persoonlijke initiatieven nooit voldoende steun kunnen vergaren om alle "zwakkeren" in de samenleving voldoende te ondersteunen.

Maar even los van de zwakkeren, denk ik ook dat particuliere initiatieven onvoldoende zijn om te zorgen voor bijv onderhoud van de dijken in Nederland, of het verzorgen van vrede en veiligheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114664900
Overigens is dit ook wel een interessant filmpje:

The 7 biggest economic lies door Robert Reich.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114664942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat persoonlijke initiatieven nooit voldoende steun kunnen vergaren om alle "zwakkeren" in de samenleving voldoende te ondersteunen.
Hoe verklaar je dan het grote aantal stemmen wat de SP binnen weet te halen? En waarom denk je niet dat dat genoeg zou zijn? Als alle mensen die de SP een warm hart toedragen en sociaal willen zijn door de helft van hun inkomen aan de armen te willen spenderen dan moet dat toch genoeg zijn om de kansarmen te ondersteunen. Volgens mij was jij het die een keer aanhaalde dat als alle uitkeringstrekkers op de SP zouden stemmen dat ze dan nog steeds maar 4 zetels in de kamer zouden hebben.
quote:
Maar even los van de zwakkeren, denk ik ook dat particuliere initiatieven onvoldoende zijn om te zorgen voor bijv onderhoud van de dijken in Nederland, of het verzorgen van vrede en veiligheid.
Ik ben ook geen volledige libertariër en ik geloof dat er wel een bepaalde vorm van belasting moet zijn, maar dan ook puur voor de infrastructuur en vrede en veiligheid.
pi_114665060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:53 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan het grote aantal stemmen wat de SP binnen weet te halen? En waarom denk je niet dat dat genoeg zou zijn? Als alle mensen die de SP een warm hart toedragen en sociaal willen zijn door de helft van hun inkomen aan de armen te willen spenderen dan moet dat toch genoeg zijn om de kansarmen te ondersteunen. Volgens mij was jij het die een keer aanhaalde dat als alle uitkeringstrekkers op de SP zouden stemmen dat ze dan nog steeds maar 4 zetels in de kamer zouden hebben.

[..]

Ik ben ook geen volledige libertariër en ik geloof dat er wel een bepaalde vorm van belasting moet zijn, maar dan ook puur voor de infrastructuur en vrede en veiligheid.
Nee ik denk niet dat een vrijwillige bijdrage van pakweg 2 miljoen mensen voldoende zou zijn. Ook niet als zij allemaal 50% van hun inkomen zouden afstaan, wat niet reeël is, want niet iedere SP stemmer verdient een dermate hoog inkomen dat ze zoveel van hun inkomen kunnen missen zonder zelf in de financiële problemen te komen.
pi_114665251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee ik denk niet dat een vrijwillige bijdrage van pakweg 2 miljoen mensen voldoende zou zijn. Ook niet als zij allemaal 50% van hun inkomen zouden afstaan, wat niet reeël is, want niet iedere SP stemmer verdient een dermate hoog inkomen dat ze zoveel van hun inkomen kunnen missen zonder zelf in de financiële problemen te komen.
De belastingdruk in Nederland ligt rond die koers als je alles bij elkaar opteld ik heb dat eens een keer gelezen en ik zal het even opzoeken. Maar je vergeet even dat in mijn ideale samenleving er niet zoiets bestaat dat inkomstenbelasting heet. Dus in feite creëer je een staat in een staat en ik zie niet in waarom 2 miljoen mensen die op de SP stemmen niet genoeg op zouden kunnen brengen om de kansarmen te helpen in hun zoektocht naar een beter bestaan, mits ze zelf natuurlijk ook lid zijn van de SP.
Het ironische is dat je Paper Tiger nu eigenlijk gelijk geef dat mensen die op de SP stemmen graag aan het infuus van de staat liggen. ;)
pi_114665452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:00 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De belastingdruk in Nederland ligt rond die koers als je alles bij elkaar opteld ik heb dat eens een keer gelezen en ik zal het even opzoeken. Maar je vergeet even dat in mijn ideale samenleving er niet zoiets bestaat dat inkomstenbelasting heet. Dus in feite creëer je een staat in een staat en ik zie niet in waarom 2 miljoen mensen die op de SP stemmen niet genoeg op zouden kunnen brengen om de kansarmen te helpen in hun zoektocht naar een beter bestaan, mits ze zelf natuurlijk ook lid zijn van de SP.
Het ironische is dat je Paper Tiger nu eigenlijk gelijk geef dat mensen die op de SP stemmen graag aan het infuus van de staat liggen. ;)
Waar geef ik aan dat SP-stemmers graag aan het infuus liggen? Ik zei dat veel SP-stemmers onvoldoende inkomen hebben om allemaal de helft van hun inkomen weg te geven aan goede doelen. Dat zou net zo goed opgaan voor de meeste VVD-stemmers, of PvdA-stemmers. Maar dit zegt niet dat ze allemaal een uitkering ontvangen ofzo. Als je twee keer modaal verdient verdien je al onvoldoende om de heflt van je inkomen weg te geven naar mijn mening.

Natuurlijk zou het schelen dat er dan nagenoeg geen inkomstenbelasting meer wordt betaald, maar dan nog. Over het bruto-inkomen blijft dat nog een smak geld voor de meeste mensen. Je vergeet dat op dit moment namelijk vrijwel niemand 50% belasting betaald over hun bruto-inkomen, zelfs niet als je alle collectieve lasten meerekent.
pi_114665958
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waar geef ik aan dat SP-stemmers graag aan het infuus liggen? Ik zei dat veel SP-stemmers onvoldoende inkomen hebben om allemaal de helft van hun inkomen weg te geven aan goede doelen. Dat zou net zo goed opgaan voor de meeste VVD-stemmers, of PvdA-stemmers. Maar dit zegt niet dat ze allemaal een uitkering ontvangen ofzo. Als je twee keer modaal verdient verdien je al onvoldoende om de heflt van je inkomen weg te geven naar mijn mening.
Iedereen die werkt geeft al minimaal 33 procent van zijn inkomen weg, hoe kom je erbij dat ze het niet zouden kunnen missen? We missen het al jaren. :D
quote:
Natuurlijk zou het schelen dat er dan nagenoeg geen inkomstenbelasting meer wordt betaald, maar dan nog. Over het bruto-inkomen blijft dat nog een smak geld voor de meeste mensen. Je vergeet dat op dit moment namelijk vrijwel niemand 50% belasting betaald over hun bruto-inkomen, zelfs niet als je alle collectieve lasten meerekent.
http://www.belastingeninformatie.nl/belastingschijven.php

Ik ben er allemaal niet zo in thuis hoor maar deze site verteld toch heel andere dingen.
pi_114666128
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Iedereen die werkt geeft al minimaal 33 procent van zijn inkomen weg, hoe kom je erbij dat ze het niet zouden kunnen missen? We missen het al jaren. :D

[..]

Ik ben er allemaal niet zo in thuis hoor maar deze site verteld toch heel andere dingen.
Ja 33% is het minimumtarief, gelukkig staan daar nog enkele aftrekposten en kortingen tegenover.

Ik ben ook op de hoogte dat de hoogste schijf 52% bedraagt, maar sowieso betaal je dat alléén over het inkomen boven de ¤ 55.600 (uit mijn hoofd), en daarnaast is vrijwel niemand die dat echt betaalt, dankzij vele aftrekposten.

Ik heb hier ook nog een staatje van.
pi_114666129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je betaalt die 52% over het bedrag dat je verdient vanaf de grens. Daarnaast zijn er nog aftrekposten (HRA). Zelfs de 10% die het meeste verdient blijft daarmee gemiddeld onder de 50% IB.
  donderdag 26 juli 2012 @ 07:11:06 #260
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_114671131
Ik vindt het jammer en zorgelijk dat ik gelijk heb en dat de SPers hier de karikatuur zijn die de media van ze schetst. Altruïsme als hoogste goed. Vooral als het een ander is die zich opoffert.

Het belang van de samenleving is, zo blijkt, vooral het belang van de kanslozen en lijntrekkers die wel een lekker leventje willen maar zich er niet voor willen inspannen. Dat ze zich tegen alle rampspoed ook kunnen verzekeren op de particulier markt wordt stelselmatig weggewuifd.

Ze verlangen terug naar het oude ziekenfonds maar vergeten dat zij al niets bijdragen aan de enorme ziektekosten en dat die rekening al lang op het bordje ligt van de werkgevers en de mensen die ze zo laatdunkend de elite noemen.

De mens met een bruto inkomen van 22000 Euro betaald 1656 euro aan zorgpremie. Helaas is de werkgever verplicht (lees gedwongen via de stembus) dat hele bedrag te vergoeden dus hij betaald feitelijk niets.

Je kunt alleen altruïsme verwachten van een ander als je dat zelf ook doet. Anders ben je namelijk wat je bent. Een principeloze profiteur die nooit genoeg heeft.

Ik ga altijd uit van de kracht van een mens en zijn eigen verantwoordelijkheid. Niet van zijn zwakte en zijn hulpbehoevendheid.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 26 juli 2012 @ 07:14:27 #261
379943 Paper_Tiger
pi_114671146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zei dat veel SP-stemmers onvoldoende inkomen hebben om allemaal de helft van hun inkomen weg te geven aan goede doelen.
I rest my case.... _O-
  donderdag 26 juli 2012 @ 07:18:27 #262
379943 Paper_Tiger
pi_114671159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja 33% is het minimumtarief, gelukkig staan daar nog enkele aftrekposten en kortingen tegenover.

Ik ben ook op de hoogte dat de hoogste schijf 52% bedraagt, maar sowieso betaal je dat alléén over het inkomen boven de ¤ 55.600 (uit mijn hoofd), en daarnaast is vrijwel niemand die dat echt betaalt, dankzij vele aftrekposten.

Ik heb hier ook nog een staatje van.
Die eerste 33% bestaat voornamelijk uit premies volksverzekeringen. Loonbelasting zit daar nauwelijks bij. Gelukkig staan daar nog enkele aftrekposten en kortingen tegenover. zodat zelfs de premies niet volledig worden betaald.

Als iemand zijn hypotheek aftrekt in het 52% tarief is hij opeens een graaier en dan heet het villasubsidie.

Welkom in de wereld volgens de SP. :)
pi_114671392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die eerste 33% bestaat voornamelijk uit premies volksverzekeringen. Loonbelasting zit daar nauwelijks bij. Gelukkig staan daar nog enkele aftrekposten en kortingen tegenover. zodat zelfs de premies niet volledig worden betaald.

Als iemand zijn hypotheek aftrekt in het 52% tarief is hij opeens een graaier en dan heet het villasubsidie.

Als echte libertariër maak jij sowieso geen gebruik van de HRA, dus ik snap niet dat je je er zo druk over maakt.
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:26:52 #264
379943 Paper_Tiger
pi_114671628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als echte libertariër maak jij sowieso geen gebruik van de HRA, dus ik snap niet dat je je er zo druk over maakt.
Klopt. Ik heb mijn huis afbetaald.
pi_114671880
quote:

Hoe noem je het dan?

Iemand die belasting aftrekt betaalt toch minder belasting of is dat niet zo?

Misschien heb je, tijdens je dagtaak de SP-topics te vullen, ook nog tijd dat even duidelijk uit te leggen aan de mensen die het allemaal niet meer kunnen volgen, zoals ik. :)
pi_114672168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:46 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Hoe noem je het dan?

Iemand die belasting aftrekt betaalt toch minder belasting of is dat niet zo?

Misschien heb je, tijdens je dagtaak de SP-topics te vullen, ook nog tijd dat even duidelijk uit te leggen aan de mensen die het allemaal niet meer kunnen volgen, zoals ik. :)
Het zijn gewoon mensen uit het VVD topic die hier komen trollen om zich af te reageren omdat ze bang zijn dat de SP de grootste wordt en proberen op deze (zielige) manier mensen te laten overwegen op iets te stemmen dat geen SP is :P
pi_114672586
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

I rest my case.... _O-
Ga toch weg man, sukkeltje. :')

Kinderachtige reactie wederom. Je leest écht alleen wat je wilt lezen.

Je moet het wel in de juiste context zien. Ik had het over een hypothetische situatie waarin we leven in een libertarische samenleving en niemand meer belasting hoeft te betalen en SP-ers dan op basis van vrijwilligheid de helft van hun inkomen aan de "zwakkeren" in de samenleving zouden geven om hen te onderhouden. Maar de meeste mensen zullen niet in staat zijn om de helft van hun inkomen af te staan, aangezien er vrijwel niemand is in Nederland die nu ook 50% van hun inkomen inlevert. Bij 2 keer modaal gaat het je al niet lukken om de helft van je inkomen te missen. Nog los van het feit dat mochten die 2 miljoen SP-ers dat wel kunnen opbrengen dat nog onvoldoende zou zijn om alle "hulpbehoevenden" te ondersteunen.

Maar je misplaatste verheven toontje begint nogal vervelend te worden.
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:13:39 #268
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114673458
quote:

[..]

HRA is bedoeld om mensen te helpen die nét een eigen huis kunnen betalen. niet om miljoenenvilla's mee te subsidiëren.

Van mij mag HRA tot een maximum van 250.000 gelden, op alles erboven geen aftrek en is je huis boven de 400.000 waard dan krijg je 0 HRA.
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:21:12 #269
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114673656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:31 schreef Tomatenboer het volgende:
@ LoganMCV:

Dat jij ooit op de SP gestemd hebt zeg. :')

Weet je zeker dat je uberhaupt wel links bent?

Je vergeet overigens de PvdA. Lijkt me toch een prima alternatief. :)
PVDA en links ?? PVDA is midden en alle winden meewaaien zolang we mee mogen spelen.

Ja ik ben overwegend links, maar ben ook wel wat liberaal en op een of twee punten ook wel uitgesproken rechts.

Ik denk dat veel mensen dat hebben en dat er daarom ook behoefte is aan vernieuwing in de politiek. De tradionele "Rijk is rechts, arbeiders zijn links, gelovigen stemmen CDA" politiek werkt niet meer.

Rechst is egoistisch en links is sociaal gaat ook al lang niet meer op.. de maatschappij en de wereld zijn veranderd, nu de politieke partijen nog.
pi_114673809
Je hebt gelijk dat de PvdA in het verleden - met name onder paars - met alle winden mee waaide. Daar kon je niet van op aan. Tevens hebben zij toen "hun ideologische veren afgeschud" aldus Kok.

Maar het verkiezingsprogramma heden ten dage ziet er toch weer echt links uit. Het zou zelfs bijna inwisselbaar zijn met het programma van de SP op de meeste punten.

De vraag is inderdaad of de PvdA dit keer wel de principes trouw blijft zodra ze regeringsverantwoordelijkheid nemen, maar iedere partij zal concessies moeten doen.

Inderdaad zie je ook dat er linkse partijen bestaan met op onderdelen standpunten die je voorheen rechts zou noemen (GroenLinks heeft daar ook nogal een handje van), en het CDA is allang niet Christelijk meer wat mij betreft. Veel partijen overlappen elkaar met standpunten en hebben niet het alleenrecht op bepaalde standpunten of idealen. Wat dat betreft ligt het allemaal wat genuanceerder. :)
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:37:44 #271
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114674084
Ik vind het jammer.. Rosenmöller was niet mijn vriend maar die was wel geloofwaardig voor zijn idealen, van Mierlo ook zo, Misschien was Marijnissen wel de laatste van de politici die echt geloofwaardig was als iemand die voor zijn idealen de politiek in ging.
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:53:24 #272
379943 Paper_Tiger
pi_114674448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:13 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

HRA is bedoeld om mensen te helpen die nét een eigen huis kunnen betalen. niet om miljoenenvilla's mee te subsidiëren.

Van mij mag HRA tot een maximum van 250.000 gelden, op alles erboven geen aftrek en is je huis boven de 400.000 waard dan krijg je 0 HRA.
Als je kennis zou hebben i.p.v. onderbuikgevoelens dan zou je weten dat je uit je nek kakelt. http://www.historischnieu(...)heekrenteaftrek.html
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:59:24 #273
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114674588
Jij gaat je serieus hier
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je kennis zou hebben i.p.v. onderbuikgevoelens dan zou je weten dat je uit je nek kakelt. http://www.historischnieu(...)heekrenteaftrek.html
Je wilt je serieus hier op beroepen?

1893: "..Daaronder viel ook zijn woning, wanneer hij die in eigen bezit had. De redenering die hierachter school was deze: wie een huis bezat, zou dit kunnen verhuren en op deze manier dus geld verdienen. In het geval dat de eigenaar zelf zijn huis bewoonde ‘huurde’ hij dit van zichzelf. Hij spaarde zo maandelijks een bepaald bedrag aan huur uit, oftewel hij ontving huur uit eigen zak. Daarom werd de huurwaarde van zijn woning opgeteld bij zijn belastbare inkomen.
Bij het nieuwe belastingstelsel hoorde echter ook dat kosten die de belastingbetaler moest maken om zijn inkomsten te verwerven van dat belastbare inkomen mochten worden afgetrokken. Dat gold eveneens voor de uitgaven die het bezit van een woning met zich meebracht: onderhoudskosten, waardevermindering, én de rente die maandelijks moest worden betaald over een eventuele hypotheeklening..."

En dit is hoe jij vandaag de dag de HRA bekijkt _O-
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:01:49 #274
379943 Paper_Tiger
pi_114674655
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ga toch weg man, sukkeltje. :')

Kinderachtige reactie wederom. Je leest écht alleen wat je wilt lezen.

Je moet het wel in de juiste context zien. Ik had het over een hypothetische situatie waarin we leven in een libertarische samenleving en niemand meer belasting hoeft te betalen en SP-ers dan op basis van vrijwilligheid de helft van hun inkomen aan de "zwakkeren" in de samenleving zouden geven om hen te onderhouden. Maar de meeste mensen zullen niet in staat zijn om de helft van hun inkomen af te staan, aangezien er vrijwel niemand is in Nederland die nu ook 50% van hun inkomen inlevert. Bij 2 keer modaal gaat het je al niet lukken om de helft van je inkomen te missen. Nog los van het feit dat mochten die 2 miljoen SP-ers dat wel kunnen opbrengen dat nog onvoldoende zou zijn om alle "hulpbehoevenden" te ondersteunen.

Maar je misplaatste verheven toontje begint nogal vervelend te worden.
Alles wat waartoe jullie mensen willen dwingen dat doe ik al lang. Uit vrije wil. Mijn beste Tomatenboer ik voel me ook verheven boven jou en je trawanten. Ik ben dat. De moraliteit die je predikt geldt voor anderen niet voor jezelf. Ik help mensen met een arbeidshandicap. Ik help ouderen. Ik help mensen in nood in mijn omgeving. Ik wek mijn eigen stroom op. Ik fiets het meeste en als ik met de auto rijdt is dat een hybride auto. Ik wil daartoe alleen niet gedwongen worden.

Jij die morele superioriteit claimt doet niets voor een ander. De staat moet dat doen en die moet het geld niet bij jou komen halen. Je kan zelf ook mensen in je omgeving die niet rondkomen helpen door een keer een doos boodschappen voor ze te kopen. Ze kleding te geven of wat dan ook. Het hoeft niet allemaal van de staat te komen en je hoeft ook niet de helft van je inkomen in te leveren om sociaal te zijn. sociaal zijn begint bij jezelf.
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:02:55 #275
379943 Paper_Tiger
pi_114674682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:59 schreef LoganMCV het volgende:
Jij gaat je serieus hier

[..]

Je wilt je serieus hier op beroepen?

1893: "..Daaronder viel ook zijn woning, wanneer hij die in eigen bezit had. De redenering die hierachter school was deze: wie een huis bezat, zou dit kunnen verhuren en op deze manier dus geld verdienen. In het geval dat de eigenaar zelf zijn huis bewoonde ‘huurde’ hij dit van zichzelf. Hij spaarde zo maandelijks een bepaald bedrag aan huur uit, oftewel hij ontving huur uit eigen zak. Daarom werd de huurwaarde van zijn woning opgeteld bij zijn belastbare inkomen.
Bij het nieuwe belastingstelsel hoorde echter ook dat kosten die de belastingbetaler moest maken om zijn inkomsten te verwerven van dat belastbare inkomen mochten worden afgetrokken. Dat gold eveneens voor de uitgaven die het bezit van een woning met zich meebracht: onderhoudskosten, waardevermindering, én de rente die maandelijks moest worden betaald over een eventuele hypotheeklening..."

En dit is hoe jij vandaag de dag de HRA bekijkt _O-
Dat is tot op heden nooit veranderd.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')