Ik zal hem op de hoogte stellen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:38 schreef Antaris het volgende:
Wat mij betreft mag kabouter Plop Minister president worden.
Die partij is zichzelf aan het opheffen. Vroeger koos ik tussen de drie linkse partijen. Tegenwoordig tussen twee. Ik weet echt niet meer waar Groen Links voor staat. Ze vertegenwoordigen in ieder geval niet meer mijn linkse denkbeelden. Groen in het Midden zou nu een betere partijnaam zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat zijn ze allemaal aan het doen bij GroenLinks.
Sinds Jolande Sap fractievoorzittster is zijn ze bezig hun eigen graf te graven. Eerst met de politiemissie, vervolgens met een meer rechtsere koers, daarna met het Kunduzakkoord, toen kwam Tofik Dibi er nog even doorheen fietsen, maakte de kandidatencommissie zichzelf belachelijk, en nu doet Ineke van Gent een duit in het zakje.
Willen ze wel blijven bestaan ofzo. Als dat zo doorgaat voorspel ik 2 zetels voor GroenLinks na 12 september.
Je verwoordt het anders dan ik, maar we bedoelen hetzelfde.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:18 schreef HD9 het volgende:
maar het is wel een linkmiechel die Sap , die doet alles om Minister te worden van kannietschelenwelke zaken
Ze zijn rechts als het moet en links als het kan
Zegt wel genoeg dat 2 van de 3 leden van de GLtop afgelopen periode nu zulke kritiek op de huidige gang van zaken heeft. En zoveel leiderschap heeft Sap dus blijkbaarquote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:44 schreef tong80 het volgende:
DEN HAAG - De leiding van de Tweede Kamerfractie van GroenLinks functioneert al een jaar niet meer. Dat zegt scheidend Kamerlid Ineke van Gent maandag in een interview met de Volkskrant.
"Jolande Sap is fractievoorzitter, ik vice-voorzitter en Tofik Dibi secretaris. Maar dat bestuur functioneert sinds de zomer van 2011 niet meer,'' zegt Van Gent in de krant. "We zijn ieder onze taken blijven uitvoeren, maar zonder wekelijkse vergadering van het fractiebestuur.''
Verder zegt Van Gent dat zij al anderhalf jaar de vergaderingen voorzit. "Dat vroeg Jolande, het gaf haar een vrijere rol.'' Via Twitter reageert Jolande Sap dat het nieuws in de Volkskrant een "storm in een glas water'' is. "Vorig jaar besloten we om alles in wekelijkse fractievergadering met alle Kamerleden te bespreken. Die aanpak bleek effectief.''
De Groningse politicoloog en 'GroenLinkswatcher' Paul Lucardie zei maandag tegen het ANP dat het nog vroeg is in de verkiezingscampagne en dat de schade misschien kan worden hersteld of beperkt. Die schade is er echter wel en zou volgens hem op dit moment wel een zetel kunnen schelen.
"Ik was ook wel verrast. Van Gent is een wat kritisch, maar toch ook meestal loyaal Kamerlid.'' Hij kent haar ook niet als een type dat frustraties wil botvieren 'al zou je dat nu bijna wel denken'. Van Gent heeft echter grote ervaring als Kamerlid en zou dus moeten weten hoe een dergelijke opmerking uitwerkt, overweegt Lucardie. "Misschien had ze het zelf niet helemaal in de hand.''
"Maar het is voor GroenLinks niet alleen dat persoonlijke gedoe, de partij heeft het structureel moeilijk'', aldus Lucardie. GroenLinks raakt volgens hem meer en meer de aloude proteststemmers kwijt aan de SP en komt in de waarneming van veel mensen meer in de buurt van D66 te liggen. "GroenLinks is wel duidelijk wat groener, maar groen staat nu niet zo in de aandacht.''
Tofik Dibi, secretaris van de fractie die eerder vergeefs probeerde lijsttrekker te worden in plaats van Sap, wilde maandag niet reageren.
http://www.brabantsdagbla(...)aar-geen-leiding.ece
[ afbeelding ]
opheffen is beter, er is geen partijlid die ordelijk kan uitleggen wat GL te bieden heeft anders dan de PVDD en D66 al doenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit doet mij een beetje denken aan de SP toen Marijnissen vertrok en Agnes Kant het overnam. Kant en Sap hadden met elkaar gemeen dat zij min of meer naar voren waren geschoven om partijleider te worden. Verder proberen ze beiden om geforceerd hun standpunten uit te dragen. Ik denk dat Sap moet opstappen als dit slecht gaat aflopen bij de verkiezingen. Verder zou Groen Links van binnen eens de bezem door de organisatie heen moeten laten.
Of een fusie met D66.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:57 schreef HD9 het volgende:
opheffen is beter, er is geen partijlid die ordelijk kan uitleggen wat GL te bieden heeft anders dan de PVDD en D66 al doen
hoeft maar een uurtje te duren en het kan in de kroeg of een lokaaltje of restaurant.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:31 schreef Wespensteek het volgende:
Het is van de zotte dat men bij een fractie van 10 leden men wekelijks een vergadering van een fractiebestuur van drie van hun zou moeten hebben. Dat men als voltallige fractie vergadert vind ik dus een logische en goede zaak. Ik zou eerder ophef verwachten als men wel aparte bestuursvergaderingen zou houden.
Het gaat alleen over het bestuur van de fractie en niet om het bestuur van de partij, ik zou niet weten waarom men naast overleg met de hele fractie nog een aparte vergadering van het "bestuur" van de fractie nodig heeft.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
hoeft maar een uurtje te duren en het kan in de kroeg of een lokaaltje of restaurant.
is goed als men wekelijks weet waar de partij staat zowel financieel als bestuurlijk , de koppen dezelfde kant op staan, en de wereld / nationale gebeurtenissen bespreekt
En dit te verwaarlozen is dom en getuigd niet van bestuurlijk inzicht, wel van luiheid, desinteresse en minachting van het medebestuur
Wat ik begrijp is dat er helemaal geen overleg meer was in het bestuur, niet wekelijks niet, nee helemaal niet meer
Het moet GRAAG gaan, dat is de spirit, als je afvraagt waarom het moet, dan is de spirit al doodquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het gaat alleen over het bestuur van de fractie en niet om het bestuur van de partij, ik zou niet weten waarom men naast overleg met de hele fractie nog een aparte vergadering van het "bestuur" van de fractie nodig heeft.
Bij vergaderen gaat het toch echt om het nut, helemaal als mensen het graag doen is het zaak je af te vragen wat het nut is.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Het moet GRAAG gaan, dat is de spirit, als je afvraagt waarom het moet, dan is de spirit al dood
Ehh, GroenLinks wordt meer afgerekend op de zwalkende partijkoers en het interne gekrakeel. Je mag toch wel enige samenhang binnen een politieke partij verwachten? De partij komt nu op mij over als een clubje kleuters die elkaar de zandbak uitvechten. En dat in crisistijdquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:32 schreef LoganMCV het volgende:
Zo hoort het, dat is waarom wij op personen stemmen en niet op partijen, jammer dat Groen Links er op wordt afgerekend.
Eens. 'Partijdiscipline' heeft niets met democratie te maken. Ieder parlementslid is volksvertegenwoordiger en moet dus stemmen wat hij of zij goed vind. Helaas zie je dit nog maar zelden. Ik kan me alleen nog herinneren dan Ineke van Gent uit principiele redenen tegen de Kunduz-missie stemde. Voor de rest weet ik ook bij andere partijen geen dissident-stemmer te bedenken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:32 schreef LoganMCV het volgende:
Gek genoeg is GL nu juist een toonbeeld van hoe een partij hoort te werken. Mensen binnen een partij moeten van mening verschillen en moeten ook voor hun verschillende meningen opkomen.
Ik vind het uitstekend als mensen binnen een fractie verschillend stemgedrag vertonen, in het verleden was dat zelf heel gangbaar. Een minister aan de linkerkant van de PVDA kon zomaar anders stemmen dan een PVDA premier die wat meer het midden hield.
Zo hoort het, dat is waarom wij op personen stemmen en niet op partijen, jammer dat Groen Links er op wordt afgerekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |