abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114582223
Hey, is het mogelijk om als ondernemer een appartement te huren zonder dat je 2 jaar jaarcijfers kunt overleggen ?

Ik kan ter compensatie van de risico's voor de verhuurder wel 6maanden huur vooruit betalen/ als bankgarantie geven. Zodat als het mis mocht gaat, de verhuurder altijd 6 maanden zn huur krijgt, en dus 6 maanden te tijd om een nieuwe huurder te zoeken.

Is mijn aanbod iets waar een verhuurder wat mee kan ? of gaat dat niet werken ?
  maandag 23 juli 2012 @ 22:24:02 #2
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_114582560
6maanden huur voorruit? klinkt wel als erg veel?
oooh oooh Den haag
pi_114582659
Ja misschien wel, maar ik heb (nog) geen jaarcijfers he.
Maar 6 maanden is wel veel zekerheid voor de verhurende partij dus ?
pi_114587131
Als verhurende partij zou ik dat wel accepteren, maarja wie ben ik.
Eventueel dat de verhuurder ipv jaarcijfers dan wel een prognose zou willen die getekend is door een accountant? Kost ook weer wat trouwens, maar in goed overleg moet toch wel iets te regelen zijn.
pi_114587390
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:48 schreef Zechs het volgende:
Als verhurende partij zou ik dat wel accepteren, maarja wie ben ik.
Eventueel dat de verhuurder ipv jaarcijfers dan wel een prognose zou willen die getekend is door een accountant? Kost ook weer wat trouwens, maar in goed overleg moet toch wel iets te regelen zijn.
Accountants tekenen geen prognoses. Je hebt 2 type accounts, degene die een jaarrekening opstelt (administratiekantoor) en de accountant die zegt dat de jaarrekening ook een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Beide kunnen alleen iets met het verleden.

Verder zou ik als verhuurder ook wel akkoord gaan met 6 mnd huur. Risico is dan heel beperkt en genoeg tijd om in te grijpen zonder met een restschuld over te blijven.
pi_114587900
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef snabbi het volgende:

[..]

Accountants tekenen geen prognoses. Je hebt 2 type accounts, degene die een jaarrekening opstelt (administratiekantoor) en de accountant die zegt dat de jaarrekening ook een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Beide kunnen alleen iets met het verleden.

Verder zou ik als verhuurder ook wel akkoord gaan met 6 mnd huur. Risico is dan heel beperkt en genoeg tijd om in te grijpen zonder met een restschuld over te blijven.
Ik weet best dat een accountant die zijn handtekening zet onder een prognose geen toegevoegde waarde heeft, maar het gaat erom dat vaak andere belanghebbenden dat wel hebben. Ik heb afgelopen 6 maanden bij een Accountantskantoor stage gelopen en ervaren dat wanneer de handtekening van een accountant ergens onder staat stukken heel anders worden behandeld? Terwijl het uiteraard geen zekerheid geeft, zelfde geldt voor de samenstelverklaring.

Daarom kan je nog wel je accountant vragen zoiets voor jou te doen, deze kan je hierin ook gewoon adviseren.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 00:15:45 #7
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114588189
Als het alternatief leegstand is, dan denk ik dat dat niet zo'n probleem is. Als de locatie gewild is, dan kan ik me voorstellen dat ie liever wacht op een huurder met een langere staat van dienst en met goede cijfers.
Ook hoi !
pi_114588200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:08 schreef Zechs het volgende:

[..]

Ik weet best dat een accountant die zijn handtekening zet onder een prognose geen toegevoegde waarde heeft, maar het gaat erom dat vaak andere belanghebbenden dat wel hebben. Ik heb afgelopen 6 maanden bij een Accountantskantoor stage gelopen en ervaren dat wanneer de handtekening van een accountant ergens onder staat stukken heel anders worden behandeld? Terwijl het uiteraard geen zekerheid geeft, zelfde geldt voor de samenstelverklaring.

Daarom kan je nog wel je accountant vragen zoiets voor jou te doen, deze kan je hierin ook gewoon adviseren.
Ik werk 5 jaar bij een accountantskantoor. Je kan advies vragen, je kan stukken laten tekenen, maar een prognose kan een accountant niet tekenen. Maar goed, dit is eigenlijk niet zo'n relevante discussie hier.

Het gaat de verhuurder om de zekerheid dat hij de huurpenningen kan ontvangen. De reden dat naar cijfers wordt gevraagd is om uit te sluiten dat je met een tijdelijk bvtje de boel gaat flessen. Het is nooit uit te sluiten, maar een paar jaar track record geeft wel een indicatie.

Aangezien je geen cijfers wil overleggen vermoed ik dat je deze nog niet hebt, of niet hebt hoeven deponeren. Ik zie geen goede reden waarom je niet andere voorwaarden met een verhuurder kunt afspreken om het risico voor hem te verkleinen. Zeker voor private huur zie ik niet in waarom ze hier moeilijk over zullen doen.
pi_114761275
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef snabbi het volgende:

[..]

degene die een jaarrekening opstelt (administratiekantoor) en de accountant die zegt dat de jaarrekening ook een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Beide kunnen alleen iets met het verleden.

:')
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:18:59 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114761369
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:16 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik werk 5 jaar bij een accountantskantoor. Je kan advies vragen, je kan stukken laten tekenen, maar een prognose kan een accountant niet tekenen. Maar goed, dit is eigenlijk niet zo'n relevante discussie hier.
Vreemd dan toch dat ik al vaker prognoses voorbij heb ik zien komen, over meerdere jaren zelfs, met stempel en krabbel van een van de grote 4 erop.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_114761981
Er zijn bepaalde typen prognoses waar je een uitspraak over kunt doen. Bijvoorbeeld een liquiditeitsprognose waarbij gekeken wordt naar alle reeds bekende kasstromen in de toekomst. Ook kan er voor investeringsbeslissingen iets geroepen worden over bijvoorbeeld afschrijftermijnen etc.

Wat een accountant niet gaat doen is vraag voorspellen oid.
pi_114762303
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:18 schreef MrSweets het volgende:
Hey, is het mogelijk om als ondernemer een appartement te huren zonder dat je 2 jaar jaarcijfers kunt overleggen ?

Ik kan ter compensatie van de risico's voor de verhuurder wel 6maanden huur vooruit betalen/ als bankgarantie geven. Zodat als het mis mocht gaat, de verhuurder altijd 6 maanden zn huur krijgt, en dus 6 maanden te tijd om een nieuwe huurder te zoeken.

Is mijn aanbod iets waar een verhuurder wat mee kan ? of gaat dat niet werken ?
Vraagt de verhurende partij hier om? Zonee, dan eerst afwachten wat de voorwaarden zijn die gesteld worden. Ik vind 6 maanden huur vooraf erg veel. 2 zou al meer dan genoeg moeten zijn.

Op dit moment is de verhuur markt van kantoor ruimten net zo kut als de particuliere huizenmarkt; als toekomstige huurder heb je op dit moment een prima onderhandelings positie.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:46:06 #13
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114762328
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:35 schreef snabbi het volgende:
Er zijn bepaalde typen prognoses waar je een uitspraak over kunt doen. Bijvoorbeeld een liquiditeitsprognose waarbij gekeken wordt naar alle reeds bekende kasstromen in de toekomst. Ook kan er voor investeringsbeslissingen iets geroepen worden over bijvoorbeeld afschrijftermijnen etc.
Cijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:07:58 #14
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_114763088
Zes maanden is teveel. Stel dat je problemen krijgt met die woning, of de verhuurder. Schade die niet gerepareerd wordt en waardoor je minder huur zou moeten betalen. Overleg gewoon de cijfers die je wel hebt, en betaal twee maanden plus borg vooruit.
pi_114764491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:46 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Cijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Er bestaat geen garantie voor de toekomst. Je kan er 100 man naar laten kijken, maar de toekomst is onzeker.

Risico nemen, dat is ondernemen. Ook voor de verhuurder.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:15:16 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114767417
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:46 schreef snabbi het volgende:

[..]

Er bestaat geen garantie voor de toekomst. Je kan er 100 man naar laten kijken, maar de toekomst is onzeker.
Dat zeg ik toch?
Dus wat is de uitspraak over de liquiditeitsprognose dan waard als je een prognose maakt op basis van gegevens uit de toekomst?
Niks dus. :)
pi_114770930
Een liquiditeitsprognose maak je op basis van de reeds bekende kasstromen in de toekomst, dus reeds bestaande verplichtingen en te verwachten inkomsten. Het zegt niet zo heel veel, want morgen maak je een besluit wat je hele prognose om gooit.

Dit is ook de reden waarom ik het even zwart wit schets, een accountant maakt geen prognoses. Ze kunnen best allerlei analyses maken en uitbrengen, maar de zekerheid die gezocht wordt, kan je volgend jaar of daarna nog je verplichtingen voldoen, die zekerheid haal je nooit.

Anyway, het is een onbelangrijk detail voor de vraag van TS.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:57:03 #18
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114773640
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:31 schreef snabbi het volgende:
Een liquiditeitsprognose maak je op basis van de reeds bekende kasstromen in de toekomst, dus reeds bestaande verplichtingen en te verwachten inkomsten. Het zegt niet zo heel veel, want morgen maak je een besluit wat je hele prognose om gooit.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe je een liquiditeitsprognose maakt. :)
quote:
Dit is ook de reden waarom ik het even zwart wit schets, een accountant maakt geen prognoses. Ze kunnen best allerlei analyses maken en uitbrengen, maar de zekerheid die gezocht wordt, kan je volgend jaar of daarna nog je verplichtingen voldoen, die zekerheid haal je nooit.
En hierboven zeg je het tegenovergestelde. Vandaar dat ik ook niet snap wat je wilt zeggen.
Heeft een door een accountant, boekhouder, adviseur opgestelde liquiditeitsbegroting nu wel of geen toegevoegde waarde?
quote:
Anyway, het is een onbelangrijk detail voor de vraag van TS.
Misschien een onbelangrijk detail maar kan wel een voorwaarde zijn binnen het huurcontract.
pi_114774595
Verhuurder kan ook intresse hebben in de balans, om het eigen vermogen te zien, en de specificatie hiervan.
Met teveel privé opnamens maak je ook geen beste indruk.
pi_114779266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:57 schreef ManAtWork het volgende:

En hierboven zeg je het tegenovergestelde. Vandaar dat ik ook niet snap wat je wilt zeggen.
Heeft een door een accountant, boekhouder, adviseur opgestelde liquiditeitsbegroting nu wel of geen toegevoegde waarde?
De prognose waar de verhuurder naar op zoek is betreft de toekomst van het bedrijf en in hoeverre de huurder in staat zijn blijven aan zijn huurverplichting te voldoen. De type prognose die wel wordt gemaakt staat hier ver buiten van.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:14:20 #21
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114780623
Dus jij hebt twee soorten liquiditeitsbegrotingen? :?
pi_114781618
Welke tweede vorm zie je dan?
In mijn ogen is een liquiditeitsprognose voor de verhuurder van weinig toegevoegde waarde. Dat is handig wanneer je een kortlopend krediet wil verstrekken oid.
De verhuurder sluit vermoedelijk een contract af met een langere termijn. Die zal meer moeten kijken naar solvabiliteit ook.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:49:19 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114782308
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:34 schreef snabbi het volgende:
Welke tweede vorm zie je dan?
Ik zie hem niet. Jij haalt het blijkbaar aan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:50 schreef snabbi het volgende:

[..]

De prognose waar de verhuurder naar op zoek is betreft de toekomst van het bedrijf en in hoeverre de huurder in staat zijn blijven aan zijn huurverplichting te voldoen.
Eerste soort.
quote:
De type prognose die wel wordt gemaakt staat hier ver buiten van.
Nog een soort, blijkbaar.
pi_114784145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nog een soort, blijkbaar.
Is een andere prognose, geen liquiditeitsprognose. Een verhuurder moet iets weten over de solvabiliteit of eigenlijk wil die alleen weten of TS inkomen blijft behouden om zijn huurpenningen te kunnen voldoen.
  zondag 29 juli 2012 @ 14:27:17 #25
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114802218
Liquiditeit, solvabiliteit, winst,... Je gooit er maar een aantal prognoses tegenaan.
Feit is dat welke prognose je ook opstelt, geen van deze uiteindelijk met de realisatie overeenkomt en het niets zegt over de toekomstige mogelijkheden van TS om de huurpenningen te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')