Accountants tekenen geen prognoses. Je hebt 2 type accounts, degene die een jaarrekening opstelt (administratiekantoor) en de accountant die zegt dat de jaarrekening ook een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Beide kunnen alleen iets met het verleden.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:48 schreef Zechs het volgende:
Als verhurende partij zou ik dat wel accepteren, maarja wie ben ik.
Eventueel dat de verhuurder ipv jaarcijfers dan wel een prognose zou willen die getekend is door een accountant? Kost ook weer wat trouwens, maar in goed overleg moet toch wel iets te regelen zijn.
Ik weet best dat een accountant die zijn handtekening zet onder een prognose geen toegevoegde waarde heeft, maar het gaat erom dat vaak andere belanghebbenden dat wel hebben. Ik heb afgelopen 6 maanden bij een Accountantskantoor stage gelopen en ervaren dat wanneer de handtekening van een accountant ergens onder staat stukken heel anders worden behandeld? Terwijl het uiteraard geen zekerheid geeft, zelfde geldt voor de samenstelverklaring.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
Accountants tekenen geen prognoses. Je hebt 2 type accounts, degene die een jaarrekening opstelt (administratiekantoor) en de accountant die zegt dat de jaarrekening ook een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Beide kunnen alleen iets met het verleden.
Verder zou ik als verhuurder ook wel akkoord gaan met 6 mnd huur. Risico is dan heel beperkt en genoeg tijd om in te grijpen zonder met een restschuld over te blijven.
Ik werk 5 jaar bij een accountantskantoor. Je kan advies vragen, je kan stukken laten tekenen, maar een prognose kan een accountant niet tekenen. Maar goed, dit is eigenlijk niet zo'n relevante discussie hier.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:08 schreef Zechs het volgende:
[..]
Ik weet best dat een accountant die zijn handtekening zet onder een prognose geen toegevoegde waarde heeft, maar het gaat erom dat vaak andere belanghebbenden dat wel hebben. Ik heb afgelopen 6 maanden bij een Accountantskantoor stage gelopen en ervaren dat wanneer de handtekening van een accountant ergens onder staat stukken heel anders worden behandeld? Terwijl het uiteraard geen zekerheid geeft, zelfde geldt voor de samenstelverklaring.
Daarom kan je nog wel je accountant vragen zoiets voor jou te doen, deze kan je hierin ook gewoon adviseren.
quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef snabbi het volgende:
[..]
degene die een jaarrekening opstelt (administratiekantoor) en de accountant die zegt dat de jaarrekening ook een getrouwe weergave van de werkelijkheid is. Beide kunnen alleen iets met het verleden.
Vreemd dan toch dat ik al vaker prognoses voorbij heb ik zien komen, over meerdere jaren zelfs, met stempel en krabbel van een van de grote 4 erop.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik werk 5 jaar bij een accountantskantoor. Je kan advies vragen, je kan stukken laten tekenen, maar een prognose kan een accountant niet tekenen. Maar goed, dit is eigenlijk niet zo'n relevante discussie hier.
Vraagt de verhurende partij hier om? Zonee, dan eerst afwachten wat de voorwaarden zijn die gesteld worden. Ik vind 6 maanden huur vooraf erg veel. 2 zou al meer dan genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:18 schreef MrSweets het volgende:
Hey, is het mogelijk om als ondernemer een appartement te huren zonder dat je 2 jaar jaarcijfers kunt overleggen ?
Ik kan ter compensatie van de risico's voor de verhuurder wel 6maanden huur vooruit betalen/ als bankgarantie geven. Zodat als het mis mocht gaat, de verhuurder altijd 6 maanden zn huur krijgt, en dus 6 maanden te tijd om een nieuwe huurder te zoeken.
Is mijn aanbod iets waar een verhuurder wat mee kan ? of gaat dat niet werken ?
Cijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:35 schreef snabbi het volgende:
Er zijn bepaalde typen prognoses waar je een uitspraak over kunt doen. Bijvoorbeeld een liquiditeitsprognose waarbij gekeken wordt naar alle reeds bekende kasstromen in de toekomst. Ook kan er voor investeringsbeslissingen iets geroepen worden over bijvoorbeeld afschrijftermijnen etc.
Er bestaat geen garantie voor de toekomst. Je kan er 100 man naar laten kijken, maar de toekomst is onzeker.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:46 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Cijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Dat zeg ik toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Er bestaat geen garantie voor de toekomst. Je kan er 100 man naar laten kijken, maar de toekomst is onzeker.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe je een liquiditeitsprognose maakt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:31 schreef snabbi het volgende:
Een liquiditeitsprognose maak je op basis van de reeds bekende kasstromen in de toekomst, dus reeds bestaande verplichtingen en te verwachten inkomsten. Het zegt niet zo heel veel, want morgen maak je een besluit wat je hele prognose om gooit.
En hierboven zeg je het tegenovergestelde. Vandaar dat ik ook niet snap wat je wilt zeggen.quote:Dit is ook de reden waarom ik het even zwart wit schets, een accountant maakt geen prognoses. Ze kunnen best allerlei analyses maken en uitbrengen, maar de zekerheid die gezocht wordt, kan je volgend jaar of daarna nog je verplichtingen voldoen, die zekerheid haal je nooit.
Misschien een onbelangrijk detail maar kan wel een voorwaarde zijn binnen het huurcontract.quote:Anyway, het is een onbelangrijk detail voor de vraag van TS.
De prognose waar de verhuurder naar op zoek is betreft de toekomst van het bedrijf en in hoeverre de huurder in staat zijn blijven aan zijn huurverplichting te voldoen. De type prognose die wel wordt gemaakt staat hier ver buiten van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:57 schreef ManAtWork het volgende:
En hierboven zeg je het tegenovergestelde. Vandaar dat ik ook niet snap wat je wilt zeggen.
Heeft een door een accountant, boekhouder, adviseur opgestelde liquiditeitsbegroting nu wel of geen toegevoegde waarde?
Ik zie hem niet. Jij haalt het blijkbaar aan.quote:
Eerste soort.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:50 schreef snabbi het volgende:
[..]
De prognose waar de verhuurder naar op zoek is betreft de toekomst van het bedrijf en in hoeverre de huurder in staat zijn blijven aan zijn huurverplichting te voldoen.
Nog een soort, blijkbaar.quote:De type prognose die wel wordt gemaakt staat hier ver buiten van.
Is een andere prognose, geen liquiditeitsprognose. Een verhuurder moet iets weten over de solvabiliteit of eigenlijk wil die alleen weten of TS inkomen blijft behouden om zijn huurpenningen te kunnen voldoen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |