abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120109542
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 15:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Kies je zelf, klik je kind aan en klik "educate" o.i.d.

Geeft je de mogelijkheid om iemand te selecteren, als het een toekomstige erfgenaam is moet je hem altijd zelf opleiden of een verdomd goede Guardian vinden.

Let op dat het kind eigenschappen, religie en cultuur van de Guardian overneemt.
Maar dan moet ik 2 kinderen selecteren, eentje van mn eigen en eentje van mn guardian. Die worden dan geruild ofzo?
Children of the night. What music they make.
pi_120109729
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:45 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Maar dan moet ik 2 kinderen selecteren, eentje van mn eigen en eentje van mn guardian. Die worden dan geruild ofzo?
Nope, je selecteert het kind in kwestie en een guardian. In het scherm heb je dan enerzijds het kind en daarnaast de gewenste guardian
pi_120109812
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 15:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Nope, je selecteert het kind in kwestie en een guardian. In het scherm heb je dan enerzijds het kind en daarnaast de gewenste guardian
Ok.
pi_120109923
En zoals gezegd erfgenamen altijd zelf doen. Niks kutters dan ineens een craven, trusting, celibataire sloth koning hebben.
pi_120110076
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 15:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
En zoals gezegd erfgenamen altijd zelf doen. Niks kutters dan ineens een craven, trusting, celibataire sloth koning hebben.
De erfgenaam is 27 :P
pi_120110111
Ik begin CK2 eindelijk een beetje door te krijgen. In mijn huidige spel was ik begonnen als Lower Lorraine met als doel om Frisia bij elkaar te krijgen. Dat is nog niet gelukt, maar ik ben nu koning van Lotharingen, hertog van Köln, hertog van Gelre, hertog van Holland, hertog van Upper Lorraine en van Lower Lorraine dus. Ik mis nog één landje in mijn rijk om Frisia bij elkaar te de jure (7/16). Maar de laatste 30 jaar staan de oorlogen stil omdat de crown authority te hoog is in het HRE. Ik kan dus niet uitbreiden, al heb ik iets van 6 de jure claims openstaan.

Verder in mijn spel is het grootste deel van Engeland van de Paus (na een kruistocht). HRE heeft zich uitgebreid naar Tunesië en Libië, Fatamiden bezitten Zuid-Italië en Griekenland en Denemarken breidt zich nu uit in Rusland... en ik zit pas in 1140 ongeveer.

Dan heb ik nog een vraag: is het slim om mijn demesne uit te breiden door titels af te pakken van anderen? Ik heb nu alleen Breda en mijn inkomen is iets van 11 gold. Ik hàd Verdun, maar die heb ik aan mijn zoon gegeven. Is het handig om veel demesne te hebben, of zijn ze eigenlijk onnodig als je koning bent?
pi_120110152
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:00 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

De erfgenaam is 27 :P
Ah, maar ook de oudste zoon van je erfgenaam altijd zelf doen :P
pi_120110218
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ah, maar ook de oudste zoon van je erfgenaam altijd zelf doen :P
Ik zal het onthouden!

:?
pi_120110331
Hey... Wait kiezen, die geeft een permanente scholar trait
pi_120110391
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hey... Wait kiezen, die geeft een permanente scholar trait
Had ik idd gedaan, ik lees je post nu pas. Gebeurden dit soort dingen wel vaker?

pi_120110527
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 16:00 schreef Helgen het volgende:

Dan heb ik nog een vraag: is het slim om mijn demesne uit te breiden door titels af te pakken van anderen? Ik heb nu alleen Breda en mijn inkomen is iets van 11 gold. Ik hàd Verdun, maar die heb ik aan mijn zoon gegeven. Is het handig om veel demesne te hebben, of zijn ze eigenlijk onnodig als je koning bent?
Kijk altijd uit dat je als koning niet meer dan twee hertogtitels hebt, anders zijn je vazallen boos.

Ik heb zelf altijd precies demesne limit, als je meer hebt zijn je vazallen ook boos (-10 per gebied.).

Minder is niet ideaal omdat je dan minder eigen troepen hebt bij oorlogen en opstanden.
pi_120110553
Ok, ik heb de oorlog verklaard en huurlingen ingehuurd. DIe kosten aardig wat zeg!

Dus nu een maandje wachten?
pi_120110576
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:06 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Had ik idd gedaan, ik lees je post nu pas. Gebeurden dit soort dingen wel vaker?

[ afbeelding ]
Vrij regelmatig, ja. Elke derde koning/graaf/watdanook ofzo heb ik het wel
pi_120110608
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Vrij regelmatig, ja. Elke derde koning/graaf/watdanook ofzo heb ik het wel
Wel leuk :P

Koning van Denemarken wil me helpen bij m'n kleine oorlogje :')

1500 vs 300, moet te doen zijn :D
pi_120110666
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:10 schreef DeHovenier het volgende:
Ok, ik heb de oorlog verklaard en huurlingen ingehuurd. DIe kosten aardig wat zeg!

Dus nu een maandje wachten?
Hooo :P eerst huurlingen, dan maand wachten en dan binnenvallen :P

Je kunt geen oorlog verklaren met je eigen troepen staande, wel mercenaries.

Ik wacht zelf altijd tot ik 130-150 goud heb bij kleine county oorlogen voor de huurlingen.
pi_120110701
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:11 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Wel leuk :P

Koning van Denemarken wil me helpen bij m'n kleine oorlogje :')

1500 vs 300, moet te doen zijn :D
Inderdaad en van steden innemen krijg je ook geld dus meestal kun je de huurlingen wel aanhouden
pi_120110910
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hooo :P eerst huurlingen, dan maand wachten en dan binnenvallen :P

Je kunt geen oorlog verklaren met je eigen troepen staande, wel mercenaries.

Ik wacht zelf altijd tot ik 130-150 goud heb bij kleine county oorlogen voor de huurlingen.
Ja, ik heb het wel in de goede volgorde gedaan :P

quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Inderdaad en van steden innemen krijg je ook geld dus meestal kun je de huurlingen wel aanhouden
Dat geld kan ik wel gebruiken. Ik had iets van 80 gold over, en ik sta nu 4 gold in de min ;(
pi_120111049
Onduidelijk aangegeven omdat ik mobiel zat, maar normaliter neem ik huurlingen aan, wacht een maand en verklaar dan pas de oorlog. Dan raisen zij hun troepen, maar die hebben dan lage moraal zodra je het land binnen marcheert. Vaak instant kaputt. Dan maar siegen, eventueel met je eigen troepen erbij.

Kost inderdaad een flinke hoop, maar je verdient het uiteindelijk met gemak terug.
pi_120111220
Ok. Dan heb ik het toch wat anders gedaan dan jou. Maargoed, omdat ik te weinig geld had kon ik die huurlingen ook niet meer betalen, dus keren ze zich nu tegen mij :')
pi_120111340
Ahhaaha, dat is wel balen. Als ik ernstig in de min sta neem ik normaal mijn eigen troepen aan en laat die lekker siegen.

Wat deed je dan met je huurlingen? Puur laten siegen of ook de vijandelijke troepen achterna rennen om ze af te maken?

Dat laatste zou ik afraden, meteen eropaf en laten siegen. Als zij dan naar jouw land lopen om dat te belegeren maakt dat niet zoveel uit omdat jij veel sneller dan zij gebieden overneemt.
pi_120111505
Het was 1500 tegen 300, dus ik won, en ze gingen gelijk daarna siegen. Toen kwam het bericht dat ik ze niet meer kon betalen, en marcheerden ze linea recta naar mijn stad. Ik nog snel een amry raisen, maar dat werd ook in de pan gehakt, dus nu belegeren ze mijn enige stad in mijn enige provincie.

Ik begin vanavond weer vanuit m'n oude savegame (voordat ik de oorlog verklaarde), moet nu mijn zus helpen met het eruithalen van laminaat :P
pi_120111749
Ierland is wel een optimale regio om het spel te leren, je zit ver van het religieuze geharrewar in Spanje en het Midden-Oosten af en hebt genoeg tijd om de basics te leren omdat de grotere landen in de buurt (Engeland, Schotland) geen interesse aan de regio hebben.
pi_120112733
Ik had net voor de grap de keizer een ultimatum gesteld om zijn positie op te geven en dit heeft hij gedaan (tegen mijn verwaching in). Toen werd ik dus keizer en moest ik opeens allemaal oorlogen en dingen regelen. Ik snapte er niets van, dus ben maar weer gestopt. Ik ga, denk ik, volgende keer maar eens met iets in Ierland beginnen en dan vanuit daar veroveren. Ik heb van dit laatste spel tenminste wel veel geleerd over het spel, dus ik denk dat ik nu wel in Ierland iets kan veroveren/een koninkrijk stichten mét demesne.
pi_120113894
Uit het niets keizer worden is imho klote, AI maakt er een inefficient potje van. Zelf opbouwen is makkelijker en uiteindelijk ook beter te onderhouden.
pi_120122987
Zo, nu weer verder spelen :P
pi_120123786
Is een Province hetzelfde als een County?
  zondag 9 december 2012 @ 21:18:25 #127
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120124255
-O- Ik kan CK2 niet meer spelen. :( Krijg bij het opstarten de melding "CK2game.exe werkt niet meer".
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_120124480
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
-O- Ik kan CK2 niet meer spelen. :( Krijg bij het opstarten de melding "CK2game.exe werkt niet meer".
-O-

Had je daarvoor nog rare errors gekregen?
  zondag 9 december 2012 @ 21:21:41 #129
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120124540
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:20 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

-O-

Had je daarvoor nog rare errors gekregen?
Heb het al een tijd niet gespeeld, dus geloof van niet.
Fuck the EBU.
pi_120125321
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Wat gek. Ik zou eens gaan googlen.
pi_120126382
Kom er net achter dat m'n Chounsellor een Stewardship van 27 heeft, en m'n Steward heeft een stewardship van 10. Snel ff veranderen dus :')

Handig is dat je dit spel goed kunt alttabben ^O^
pi_120126925
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Steam of "gewoon"?
pi_120127203
Lol, m'n koning heeft z'n sexleven weer opgepept; trait 'Lustful' erbij! Vorige maand was 'ie nog ziek _O-
  zondag 9 december 2012 @ 21:59:45 #134
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120127254
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Steam of "gewoon"?
Steam
Fuck the EBU.
  zondag 9 december 2012 @ 22:00:19 #135
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120127299
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:58 schreef DeHovenier het volgende:
Lol, m'n koning heeft z'n sexleven weer opgepept; trait 'Lustful' erbij! Vorige maand was 'ie nog ziek _O-
Had ie een STD?
Fuck the EBU.
pi_120127383
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Steam
Reinstall geen optie? Dan houd je de savegames volgens mij
pi_120127429
Binnekort nog eens de Game of Thrones mod proberen, schijnt hoog aangeschreven te staan
  zondag 9 december 2012 @ 22:05:28 #138
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_120127671
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Reinstall geen optie? Dan houd je de savegames volgens mij
Al gedaan, maar dan heb ik nog steeds dezelfde melding. Kan op google eigenlijk ook niets bruikbaars vinden.
Fuck the EBU.
pi_120127688
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 22:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Had ie een STD?
Ik wil het niet weten :P

Is het trouwens zinvol om je Steward te laten trouwen?
pi_120127871
Bij verschillende aangrenzende provincies hangt een soort geel/groene wolk boven de steden. Wat is dat?
pi_120128640
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:08 schreef DeHovenier het volgende:
Bij verschillende aangrenzende provincies hangt een soort geel/groene wolk boven de steden. Wat is dat?
Een ziekte. (epidemie)
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_120128701
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:46 schreef DeHovenier het volgende:
Kom er net achter dat m'n Chounsellor een Stewardship van 27 heeft, en m'n Steward heeft een stewardship van 10. Snel ff veranderen dus :')

Handig is dat je dit spel goed kunt alttabben ^O^
Ik draai hem lekker windowed :D
pi_120129266
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 22:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Had ie een STD?
En nu is 'ie weer gestressed.... hij kan het koningschap gewoon niet aan :')

quote:
17s.gif Op zondag 9 december 2012 22:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Een ziekte. (epidemie)
Ah. Is dat gevaarlijk? Gelukkig zie ik geen groene wolkjes meer!
Ik heb dit nog niet gezegd of ik zie ze weer verschijnen -O-
Beter blijven ze bij mij uit de buurt -O-

quote:
17s.gif Op zondag 9 december 2012 22:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik draai hem lekker windowed :D
Kan ook :P
pi_120129525
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Niet zo erg, gebeurt continu. Zijn plagen, half europa heeft er last van.
pi_120129555
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Niet zo erg, gebeurt continu. Zijn plagen, half europa heeft er last van.
Af en toe gaat er wel iemand aan dood binnen je court.
pi_120129599
quote:
17s.gif Op zondag 9 december 2012 22:30 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Af en toe gaat er wel iemand aan dood binnen je court.
Och, je wilt toch zeker geen zwakkelingen aan het hof?
pi_120129754
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:31 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Och, je wilt toch zeker geen zwakkelingen aan het hof?
Tenzij het mijn Heir is en ik geen andere heb.
pi_120129810
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

En nu is 'ie weer gestressed.... hij kan het koningschap gewoon niet aan :')

[..]

[..]

Kan ook :P
Kan gevaarlijk zijn als een leger door de provincie heen reist. Je generaals kunnen ziek worden en zelf sterven, is een aantal keer bij mij gebeurd, hup keizer dood aan de tyfeus. Verder kan de atrition grens omlaag gehaald worden door plagen
pi_120130009
Ok. Dat is balen -O-

Is het zinvol om courtiers uit te huwelijken?

En ik kreeg weer een Call-to-arms van de koning van Denemarken, dit keer tegen een jongetje van 12 uit Lubeck :')
pi_120130155
Weet je wat ik altijd naaierij vind, als ik eindelijk een casus belli heb op een county in een groot land en mijn complete leger er heen stuur dat al die counties binnen mijn kingdom dan in een keer zelfstandig willen zijn. Blegh.

Ik zit trouwens vast met mijn koninkrijk van Ierland en Schotland omdat Engeland te sterk is en alle andere landen ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')