Lol, thanks..quote:Op maandag 30 juli 2012 19:12 schreef VASND het volgende:
[..]
Dichtsbijzijnde dealer even bellen? Misschien dat zij via via nog iets kunnen regelen mocht Ghost zelf niet zo veel zin hebben dit voor je te regelen.
http://www.ghost-bikes.nl/nl/dealers.html
quote:[message=38651532,noline]MrAngry schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:02[/message]:
Grappig, das zo te zien precies hetzelfde frame als het Duitse (budget) merk Ghost gebruikt. Maar goed verhaal, wat moest je doen om te winnen?
Zijn die dingen niet redelijk universeel? Niet dat ik er ooit op gelet heb maar ik vermoed dat alleen de afstand tussen de gaten wat verschilt?quote:Op maandag 30 juli 2012 19:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, had ik ook kunnen doen met een Focus ofzo, maar de LBS is Gazelle dealer, en de andere fietsenwinkel ïn de buurt" doet niks met Ghost. Nu dus wel een nadeel dat ik zo'n "exotisch" merk fiets heb..
Gezien het feit dat je alleen al voor Ghost een stuk of 10 verschillende hebt heb ik daar mijn twijfels over..quote:Op maandag 30 juli 2012 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zijn die dingen niet redelijk universeel? Niet dat ik er ooit op gelet heb maar ik vermoed dat alleen de afstand tussen de gaten wat verschilt?
Zou zeer goed kunnen.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:29 schreef Life2.0 het volgende:
Net even bij mijn fiets wezen kijken en ik denk dat als je dealer niets heeft je best naar een ander merk/model kunt kijken en naast je fiets houden
op kaart makkelijk een groen streepjequote:
Zeker nu ik geen klik pedalen heb, was die van mij vergeten er af te halen thuis.quote:De Vijlenroute is een route voor gevorderden en bevat lange beklimmingen. De routes zijn vanwege de eenduidigheid en veiligheid naar één richting bewegwijzerd: rechtsom.
Hellingen en verschillen in ondergrond zijn ook bijzonder interessant voor mountainbikers. De routes zijn zo gesitueerd, dat de mountainbiker voldoende aan zijn trekken komt, maar dat de meest kwetsbare ondergrond, bossen en natuurgebieden gespaard blijven. Het is belangrijk dat de mountainbiker in het Heuvelland beseft dat het een voorrecht is om in zo'n landschap te mogen fietsen. Wijk niet af van de routes en rij nooit door vegetaties!
Ik zie 't iig als budget merk zegmaar. Geen specialized of cannondale.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:16 schreef tomaat52 het volgende:
Iemand beweerd dat Ghost een budgetmerk is, volgens mij klopt dat niet helemaal.
[..]
Okay, dat wellicht niet, maar stukken beter als de Gamma/Aldi/noem maar op huismerken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie 't iig als budget merk zegmaar. Geen specialized of cannondale.
Fietsen van de gamma neem ik geeneens mee als ik het over fietsen heb.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Okay, dat wellicht niet, maar stukken beter als de Gamma/Aldi/noem maar op huismerken.
Naar mijn idee is de SE-serie de budgetreeks, de Lector en andere type's (ook HT) begint zo uit mijn hoofd bij 1500,-
Heb zelf de SE6000, was toen 900,- en is voor dat geld vergelijkbaar of slechts iets minder(voorvork dan vooral) afgemonteerd als Trek en Focus e.d, met als verschil dat ook het frame in Duitsland word gemaakt, en daar heb ik toch iets meer vertrouwen in als die goedkope chinese frames.
Wel lachen trouwens, een kameraad dacht me bij te kunnen houden op zijn "geweldig goede" (volgens hem) Halfords fully. Dat ding was echt slecht.. 1e serieuze afdaling met behoorlijke drop brak zijn frame..
Vind Cube toch wel budget hoor. Alle merken waar ik niet op uit zou komen als ik 5k of meer zou besteden aan een fiets vind ik budget merkenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:57 schreef the85mc het volgende:
Wat rij je zelf dan? Santos of Colnago ofzo? Ik vind Cubes etc geen budget, ligt aan de types die je hebt. Als je het met autos vergelijkt is Cube vergelijkbaar met VW, mainstream en in de basis best prima.
Dat kan. Maar ik zou met een fiets van 5K liever niet door het bos gaan raggen. En uiteindelijk bepaalt de berijder hoe hard zo'n ding kan. Het verschil tussen een fiets van ¤1500 en ¤4000 ga je als gemiddelde MTBer niet of nauwelijks merken. Je kunt dat extra geld beter in een goede coach of trainer stoppen zodat je ook echt zelf veel harder en sneller kunt fietsen. Maar ja, die kun je niet showen hequote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vind Cube toch wel budget hoor. Alle merken waar ik niet op uit zou komen als ik 5k of meer zou besteden aan een fiets vind ik budget merken
Ik ook niet maar heb dan ook niet 5k te besteden, waardoor ik weer eerder bij een budgetmerk als Cube uit zou komenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik zou met een fiets van 5K liever niet door het bos gaan raggen. En uiteindelijk bepaalt de berijder hoe hard zo'n ding kan. Het verschil tussen een fiets van ¤1500 en ¤4000 ga je als gemiddelde MTBer niet of nauwelijks merken. Je kunt dat extra geld beter in een goede coach of trainer stoppen zodat je ook echt zelf veel harder en sneller kunt fietsen. Maar ja, die kun je niet showen he
Canyon heeft zelfs een hele modelreeks onder de ¤1000: De Yellowstone, de duurste(5.0W is 799,- de goedkoopste 579,-) en vind ik zelf meer een midden merk, zeg maar de VAG onder de bikes, samen met Ghost e.d. waarbij de SE de UP is, de Lector de Polo/golf etc.) Focus is IMHO de hyundai/Kia/aziaat c.q. jap. ) Specialized de dikke audi/bmw en merken als Santa Cruz, GT etc zijn de exoten.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ook niet maar heb dan ook niet 5k te besteden, waardoor ik weer eerder bij een budgetmerk als Cube uit zou komen
Cube heeft echt een paar modellen waarmee ze ruim onder de 1k komen. Zelfs mede budgetmerken als Rose en Canyon lukt dat niet (toegegeven, als je cube van dezelfde kwaliteit wil als een canyon ben je veel meer kwijt). Het absolute instapmodel van de meeste merken is iig een stuk duurder dan Cube.
Ah ja, de mtb's zijn nog wat goedkoper inderdaad. Ik ben van de racertsquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Canyon heeft zelfs een hele modelreeks onder de ¤1000: De Yellowstone, de duurste(5.0W is 799,- de goedkoopste 579,-) en vind ik zelf meer een midden merk, zeg maar de VAG onder de bikes, samen met Ghost e.d. waarbij de SE de UP is, de Lector de Polo/golf etc.) Focus is IMHO de hyundai/Kia/aziaat c.q. jap. ) Specialized de dikke audi/bmw en merken als Santa Cruz, GT etc zijn de exoten.
Maar dat is puur mijn vizie/mening..
Net trouwens 2 nieuwe deraileur pads besteld in Duitsland.. verzendkosten waren duurder als de pads.
Een goedkope haibike, nieuwprijs 850, gekocht voor 300quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:57 schreef the85mc het volgende:
Wat rij je zelf dan? Santos of Colnago ofzo? Ik vind Cubes etc geen budget, ligt aan de types die je hebt. Als je het met autos vergelijkt is Cube vergelijkbaar met VW, mainstream en in de basis best prima.
Daarom, die van mij was 900,- allemaal SLX en Sram X9 m.u.v. shifters(x-7) en een First Air voorvork met lockout die vergelijkbaar is met de Rockschox Recon Silver. Dus 100mm veerweg.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:08 schreef the85mc het volgende:
Ik vind ¤1000 al aardig wat voor een fiets die je mishandeld in het bos Maar voor dat geld koop je wel al een aardige naar mijn idee. Dan is ie in ieder geval afgemonteerd met deore xt maar dan wel een redelijke instapvering. Maar goed, zoveel enorme heuvels en rotsen hebben we hier in Nederland toch niet dus je hebt eigenlijk ook geen veerweg van 120 mm nodig.. Ok, duurdere spullen zullen wat lichter zijn, maar als ik echt lichter wil kan ik beter zelf nog een paar kilo lichter worden. Naar mijn idee is het meer de berijder die het doet, dan de fiets..
Helemaal mee eens hoor. M'n volgende racefiets gaat wel een stuk meer kosten dan 1000 E, terwijl ik stiekem wel weet dat het verschil minimaal gaat zijn. Maar hou van mooie spulletjes En psychologisch is het zeker een voordeelquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:08 schreef the85mc het volgende:
Ik vind ¤1000 al aardig wat voor een fiets die je mishandeld in het bos Maar voor dat geld koop je wel al een aardige naar mijn idee. Dan is ie in ieder geval afgemonteerd met deore xt maar dan wel een redelijke instapvering. Maar goed, zoveel enorme heuvels en rotsen hebben we hier in Nederland toch niet dus je hebt eigenlijk ook geen veerweg van 120 mm nodig.. Ok, duurdere spullen zullen wat lichter zijn, maar als ik echt lichter wil kan ik beter zelf nog een paar kilo lichter worden. Naar mijn idee is het meer de berijder die het doet, dan de fiets..
Opzich wel ja..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Budgetmerk is in deze ook niet iets negatiefs ofzo. Als je tot een euro of 1500 hebt te besteden zou ik iedereen juist adviseren om een budgetmerk te kiezen. Veel meer waar voor je geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |