abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114781227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vertel mij hoe je 6 miljoen vermoorde mensen niet persoonlijk kan nemen.
als je ver genoeg uitzoemt zie je dat er geen oordeel is van goed en fout en er geen personen zijn maar bewustzijn wat zichzelf wil ervaren.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:27:48 #202
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114781302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef valandil25 het volgende:

[..]

als je ver genoeg uitzoemt zie je dat er geen oordeel is van goed en fout en er geen personen zijn maar bewustzijn wat zichzelf wil ervaren.
Dta zie jij, hoe zie je dat?
Ik zie dat niet.
Maandag ff naar de nieuwe tijds winkel voor wat boekjes hierover.
pi_114781445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Waarom herinneren we niks van vorige ervaringen?
Of komt dat pas als je je lichaam weer verlaat?

Systeem? Dan moet er ook een bedenker zijn.
ja alles is 1 en dat ene of afsplitsingen van dat ene is de bedenker van het systeem.

veel van je geheugen zit opgeslagen in je hersens en dat vergaat natuurlijk als je fysieke lichaam dood gaat.
het geheugen van vorige levens hebben we wel, maar dit geheugen ligt niet aan de oppervlakte.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:31:50 #204
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114781505
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

Heb je ooit iemand ervaren die dood is?
Je vroeg het niet aan mij, maar ben wel benieuwd wat je hier bedoelde.
pi_114781579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:27 schreef Manke het volgende:

[..]

Dta zie jij, hoe zie je dat?
Ik zie dat niet.
Maandag ff naar de nieuwe tijds winkel voor wat boekjes hierover.
het gaat in deze om perspectief,,een bewustzijn gaat door een bepaalde evolutie van onbewust naar bewust een veelal zelf gekozen pad
pi_114781743
je zou dit alles gewoon kunnen zien als een film, maar sommige scenes zijn naar op het moment dat ze gespeeld worden, later ziet men in dat ze gewoon in de film horen en dat de film anders lang niet zo mooi zou zijn zonder de diepte punten ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:37:34 #207
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114781767
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:30 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja alles is 1 en dat ene of afsplitsingen van dat ene is de bedenker van het systeem.

veel van je geheugen zit opgeslagen in je hersens en dat vergaat natuurlijk als je fysieke lichaam dood gaat.
het geheugen van vorige levens hebben we wel, maar dit geheugen ligt niet aan de oppervlakte.
In akashic records oid wordt het opgeslagen.
Vind het maar vaag allemaal
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 22:37:44 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_114781776
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Laat ook maar.
pi_114783016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:37 schreef Manke het volgende:

[..]

ja maar je zit wel op het goede spoor idd met die akasha kronieken..

ach ja gewoon lekker googelen en waar je een goed gevoel bij hebt(intuitie) raad ik je aan dat is verder te gaan onderzoeken, en dan komt van het 1 het ander en vallen alle puzzelstukjes vanzelf op hun plaats.

en heb je dr geen zin in ook prima natuurlijk ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:19:41 #210
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114783811
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:04 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja maar je zit wel op het goede spoor idd met die akasha kronieken..

ach ja gewoon lekker googelen en waar je een goed gevoel bij hebt(intuitie) raad ik je aan dat is verder te gaan onderzoeken, en dan komt van het 1 het ander en vallen alle puzzelstukjes vanzelf op hun plaats.

en heb je dr geen zin in ook prima natuurlijk ;)
Had ff niks te doen en had gezocht, kwam al gauw uit bij new age, theosofie, Blavatsky. Blavatsky zei "Lucifer is God", dan weet ik al genoeg eigenlijk :)
pi_114784133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:19 schreef Manke het volgende:

[..]

Had ff niks te doen en had gezocht, kwam al gauw uit bij new age, theosofie, Blavatsky. Blavatsky zei "Lucifer is God", dan weet ik al genoeg eigenlijk :)
nou ja alles is bewustzijn wat weer een ander woordje is voor brahman of god, dus hij heeft uiteindelijk wel gelijk..

maar goed deze info kan allemaal heel verwarrend werken, wat logisch is..
als je meer over de materie wil weten en snappen dan moet je ergens beginnen en heel veel mensen(waaronder ik) vonden ''de kracht van het nu'' van eckhart tolle een goed boek om is te kopen.. ;)
pi_114784608
Ik heb zojuist weer diep geluisterd naar de vage stemmen die ik hoor en kon nu welgeteld 2 woorden verstaan. Het leek op: 'ik' en 'wil'. Wat die daarna zij weet ik niet meer...
pi_114785341
goed topic
pi_114787162
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:26 schreef valandil25 het volgende:

[..]

nou ja alles is bewustzijn wat weer een ander woordje is voor brahman of god, dus hij heeft uiteindelijk wel gelijk..

maar goed deze info kan allemaal heel verwarrend werken, wat logisch is..
als je meer over de materie wil weten en snappen dan moet je ergens beginnen en heel veel mensen(waaronder ik) vonden ''de kracht van het nu'' van eckhart tolle een goed boek om is te kopen.. ;)
Blavatsky is was een zij ;)

Maar even over bewustzijn, laten we het splitsen, bewust zijn, we leren, doormiddel van onze zintuigen nemen we waar en worden we ons bewust van onze omgeving.
Dat is een pure vorm van waarnemen en leren, alles is verwonderend.
Maar is dat bewust worden nu god? mij lijkt dat bewustzijn niets anders is dan het veld van kennis dat van oud naar jong over geleverd word.
Dat kan van mond tot oor, via schrift, beeld en symboliek.
Is het niet geest, beweging dat de onderliggende werkelijkheid is van al het ontstaan.
Ik zie het bewustzijn niet als iets dat zichzelf wil ervaren maar als een subjectief gegroeide aanwas van individueel bewustzijn dat overigens verschillend is omdat smaken verschillen.
Maar geest, beweging, daar zie ik meer in en zelfs dan is het mischien nog niets anders dan een spel van de elementen waarin alles voortdurend transformeert.
stof tot stof, geest tot geest, of daar nou bewustzijn achter zit? volgens mij is het gewoon voortgang tot een meteoriet onze aarde eens vind.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_114788348
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Blavatsky is was een zij ;)

Maar even over bewustzijn, laten we het splitsen, bewust zijn, we leren, doormiddel van onze zintuigen nemen we waar en worden we ons bewust van onze omgeving.
Dat is een pure vorm van waarnemen en leren, alles is verwonderend.
Maar is dat bewust worden nu god? mij lijkt dat bewustzijn niets anders is dan het veld van kennis dat van oud naar jong over geleverd word.
Dat kan van mond tot oor, via schrift, beeld en symboliek.
Is het niet geest, beweging dat de onderliggende werkelijkheid is van al het ontstaan.
Ik zie het bewustzijn niet als iets dat zichzelf wil ervaren maar als een subjectief gegroeide aanwas van individueel bewustzijn dat overigens verschillend is omdat smaken verschillen.
Maar geest, beweging, daar zie ik meer in en zelfs dan is het mischien nog niets anders dan een spel van de elementen waarin alles voortdurend transformeert.
stof tot stof, geest tot geest, of daar nou bewustzijn achter zit? volgens mij is het gewoon voortgang tot een meteoriet onze aarde eens vind.
ik had het niet over blavatsky, dit was niet mijn uitspraak.

ja ik heb je tekst gelezen,, dank je voor het posten trouwens,vind het leuk om er over te ouwehoeren! maar ik zie het toch ietsje anders, dat dan weer wel haha..

het woordje bewustzijn gebruik ik om te omschrijven dat ik vind dat het alles is, en dus 1 iets.
maar omdat dit ene alleen die ervaring kende wil het zich ook afgescheiden ervaren.
en vele zielen brengen veel info binnen de ze vergaart hebben, maargoed dit is ook een beetje jouw theorie.

maar dat sluit ook wel weer een beetje aan bij de theorie van jou met energie in beweging..

maargoed het lichtlichaam wat je hebt dat is multidimensionaal en dat gaat dus verder ook dan materie, dus laat die komeet maar komen ;)

ik hoorde dan millman pas zeggen dat god/ bewustzijn/ de bron gewoon gek is op verhalen, en daar kan ik me ook wel in vinden..

[ Bericht 0% gewijzigd door valandil25 op 29-07-2012 01:26:26 ]
pi_114789392
We zien het inderdaad anders :)

Het klinkt mooi een lichtlichaam, en het gaat verder dan de materie, maar het stoffelijk lichaam is toch de tempel ervan.
Wanneer dat kapot is, of door ouderdom het begeeft, dan is er niets dat zonder die tempel verder leeft.
Nou ja, dat is dan mijn mening. ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_114790040
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 01:33 schreef bedachtzaam het volgende:
We zien het inderdaad anders :)

Het klinkt mooi een lichtlichaam, en het gaat verder dan de materie, maar het stoffelijk lichaam is toch de tempel ervan.
Wanneer dat kapot is, of door ouderdom het begeeft, dan is er niets dat zonder die tempel verder leeft.
Nou ja, dat is dan mijn mening. ;)
ja ach we geven allemaal onze mening toch en ik dus ook,,prima toch..

dat lichtlichaam heeft een hogere trillingsfreqeuntie dan materie dat op een langzamer niveau vibreert.
denk aan moleculen atomen enz.

het trilt dus zo snel dat we het met onze huidige zintuigen niet kunnen zien(sommige wel, derde oog)

verder, wat heel veel mensen als onmogelijk achten, heeft het menselijk dna het potentieel om uit te groeien tot 12 helixen,,en dus twaalf dimensies(als in bewustzijnswerkelijkheden).
pi_114790511
die 12 dna komt van de kryon channelingen

Dat ik hier ooit naar geluisterd heb 8)7

Ik was zo op zoek naar diepgang dat ik dit allemaal absorbeerde...

Maar ze zeggen ook veel dingen die aanspreken...en de stem van de man en meestal de vertaler zijn prettig om te horen...

oja het begrip nieuwetijdskinderen indigo en kristalkinderen komt ook hier vandaan...

en waarschijnlijk nog een hele boel new age geloof

[ Bericht 3% gewijzigd door sientelo op 29-07-2012 02:23:34 ]
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_114790931
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:16 schreef sientelo het volgende:
die 12 dna komt van de kryon channelingen

Dat ik hier ooit naar geluisterd heb 8)7

Ik was zo op zoek naar diepgang dat ik dit allemaal absorbeerde...

Maar ze zeggen ook veel dingen die aanspreken...en de stem van de man en meestal de vertaler zijn prettig om te horen...

oja het begrip nieuwetijdskinderen indigo en kristalkinderen komt ook hier vandaan...

en waarschijnlijk nog een hele boel new age geloof
klopt idd komt van kryon, maar er zijn meerdere bronnen die het bevestigen, waaronder de belangrijkste voor mij, mijn intuitie..

de annunaki hebben met ons dna zitten kloten en is op die manier terug gegaan naar 2 strengen zo gaan de verhalen in ieder geval..

ik had de filmpjes trouwens nog nooit gezien, waarvoor dank ;)
pi_114791044
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:37 schreef Manke het volgende:

[..]

De Akashakroniek, van het Sanskriet akasha (ether, hemel of uitspansel), is een van oorsprong hindoeïstische opvatting over het bestaan van een allesdoordringend medium, 'ether' genoemd of het 'vijfde element' waar de term kroniek in de theosofie aan toegevoegd is.

In de Hindoe mystiek wordt deze Akasha beschouwd als het eerste principe van de natuur waaruit de andere vier: vuur, lucht, water en aarde, worden geschapen, maar zonder het begrip 'kroniek' daarbij te hanteren. Deze vijf principes vertegenwoordigen ook de vijf zintuigen van de mens.

Wie zaten bij de theosofie en voegden het begrip van de kroniek(in de 19e eeuw) toe?

Helena Petrovna Blavatsky, Rudolf Steiner, Alice Ann Bailey, Edgar Cayce, en nog aantal mensen uit dat cicuit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Akashakroniek

Wat er over een man staat is voor mij wel interessant. Want die groep waar ik mee te maken had/heb is bezig met de golden dawn en kan inderdaad jou persoonlijke verleden bekijken.

William Butler Yeats' opvatting
W.B. Yeats

William Butler Yeats, de Ierse visionair en dichter, maakte korte tijd deel uit van de Orde van de Golden Dawn. Hierbij kwam hij in aanraking met de leerstellingen van Samuel Liddell MacGregor Mathers over de kabbala. Jaren vóór C.G. Jung formuleerde hij naar aanleiding van zijn occulte studie zijn geloof in het bestaan van iets dat Jung later het collectief onbewuste zou noemen. Yeats noemde het ofwel anima mundi, ofwel 'racial memory' (raciaal geheugen, waarbij de mens als ras wordt gezien). Hij beschreef het als een soort geheugen dat werkt met symbolen (zie Jungs 'archetypen') en waar je toegang tot krijgt door je geest te 'stillen'. (Hushing the unquiet mind) [4] Hij achtte ook primitieve volken in staat om via magie uit die 'Great Mind' of 'Great Memory' te putten en daardoor genezingen te kunnen verrichten. [4] Net zoals Aldous Huxley in 'The Doors of Perception' zei, dacht Yeats dat het gebruik van mescaline en andere drugs dit proces zou faciliteren.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_114791194
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:43 schreef sientelo het volgende:

[..]

De Akashakroniek, van het Sanskriet akasha (ether, hemel of uitspansel), is een van oorsprong hindoeïstische opvatting over het bestaan van een allesdoordringend medium, 'ether' genoemd of het 'vijfde element' waar de term kroniek in de theosofie aan toegevoegd is.

In de Hindoe mystiek wordt deze Akasha beschouwd als het eerste principe van de natuur waaruit de andere vier: vuur, lucht, water en aarde, worden geschapen, maar zonder het begrip 'kroniek' daarbij te hanteren. Deze vijf principes vertegenwoordigen ook de vijf zintuigen van de mens.

Wie zaten bij de theosofie en voegden het begrip van de kroniek(in de 19e eeuw) toe?

Helena Petrovna Blavatsky, Rudolf Steiner, Alice Ann Bailey, Edgar Cayce, en nog aantal mensen uit dat cicuit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Akashakroniek

Wat er over een man staat is voor mij wel interessant. Want die groep waar ik mee te maken had/heb is bezig met de golden dawn en kan inderdaad jou persoonlijke verleden bekijken.

William Butler Yeats' opvatting
W.B. Yeats

William Butler Yeats, de Ierse visionair en dichter, maakte korte tijd deel uit van de Orde van de Golden Dawn. Hierbij kwam hij in aanraking met de leerstellingen van Samuel Liddell MacGregor Mathers over de kabbala. Jaren vóór C.G. Jung formuleerde hij naar aanleiding van zijn occulte studie zijn geloof in het bestaan van iets dat Jung later het collectief onbewuste zou noemen. Yeats noemde het ofwel anima mundi, ofwel 'racial memory' (raciaal geheugen, waarbij de mens als ras wordt gezien). Hij beschreef het als een soort geheugen dat werkt met symbolen (zie Jungs 'archetypen') en waar je toegang tot krijgt door je geest te 'stillen'. (Hushing the unquiet mind) [4] Hij achtte ook primitieve volken in staat om via magie uit die 'Great Mind' of 'Great Memory' te putten en daardoor genezingen te kunnen verrichten. [4] Net zoals Aldous Huxley in 'The Doors of Perception' zei, dacht Yeats dat het gebruik van mescaline en andere drugs dit proces zou faciliteren.
Steiner heeft idd. een heel boek aan de Akasha Kroniek gewijdt. Heb het hier nog ergens liggen. Pittige kost.
pi_114791236
Het is best wel creepy om dit topic te lezen als je in het donker in je nest ligt met een smartfoon in je hand xD Zelf overigens ook wel iets mee gemaakt maar dat post ik wel als ik op de pc zit. Leuk topic wel.
pi_114791244
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:38 schreef valandil25 het volgende:

[..]

klopt idd komt van kryon, maar er zijn meerdere bronnen die het bevestigen, waaronder de belangrijkste voor mij, mijn intuitie..

de annunaki hebben met ons dna zitten kloten en is op die manier terug gegaan naar 2 strengen zo gaan de verhalen in ieder geval..

ik had de filmpjes trouwens nog nooit gezien, waarvoor dank ;)
Weet je wat het volgens mij is met deze dingen..het zijn halve waarheden en verder wordt je soort van gerustgesteld... dus is het best logisch dat het aanspreekt...maar eigenlijk als je de bron niet weet...zou je al je geld overmaken naar een anonieme verkoper op internet die beloofd je prachtige spullen te sturen?

Ach ja, als je wilt kijken ga je gang, ik kan je niet tegenhouden natuurlijk, voor mij is het hersenspoeling deze filmpjes
pi_114791280
quote:
Wat een onzin.
If not now, then when.
pi_114791331
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:55 schreef sientelo het volgende:

[..]

Weet je wat het volgens mij is met deze dingen..het zijn halve waarheden en verder wordt je soort van gerustgesteld... dus is het best logisch dat het aanspreekt...maar eigenlijk als je de bron niet weet...zou je al je geld overmaken naar een anonieme verkoper op internet die beloofd je prachtige spullen te sturen?

Ach ja, als je wilt kijken ga je gang, ik kan je niet tegenhouden natuurlijk, voor mij is het hersenspoeling deze filmpjes
wederom een kwestie van perspectief,,besef kun je niet kopen net zoals inzichten ze komen gewoon wanneer de tijd daarvoor rijp is.

dus of dit nu wel of niet juist is, dat ligt helemaal aan welk besef of inzicht we nu gekoppeld zijn ;) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')