Ik kan je verzekeren dat mijn oom, die Multiple Sclerose heeft, niet kan werken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mensen die niet is de WAO/WIA zitten kunnen gewoon werken. (alleen ze vertikken het of solliciteren op een baan die te hoog is gegrepen)
Jij zou dus direct uit de bijstand gegooid moeten worden. Eens kijken of je geen potten wil schrobben......quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:22 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Eens, al weet ik niet of het zoden aan de dijk zet om mensen te dwingen net dat ene te doen waarvan ze aangeven dat ze het absoluut niet kunnen of willen.
Ik schrob bijvoorbeeld geen potten behalve mn eigen. En telefonische verkoop gaat niet werken, dan sta ik twee weken later weer voor je neus.
gelukkig verschillen mensen, dus zullen er ook mensen zijn die dat wel kunnen.
Je negeert mijn reactie bewust? Past niet in je straatje?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij zou dus direct uit de bijstand gegooid moeten worden. Eens kijken of je geen potten wil schrobben......
Ik ken iemand met MS en die runt een eigen sportschool.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat mijn oom, die Multiple Sclerose heeft, niet kan werken.
Ik ken iemand met MS die een Primera winkeltje runt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken iemand met MS en die runt een eigen sportschool.
Als bijstandstrekker mag je geen enkel baan weigeren. Het is de werkhouding waardoor je niet aan de slag komt. Die bijstand zou helemaal afgeschaft moeten worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je negeert mijn reactie bewust? Past niet in je straatje?
Zoals ik al zei is dat echt te simplistisch gedacht. Dat moet een slimme, succesvolle ondernemer zoals je zegt te zijn toch ook wel doorzien?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mensen die niet is de WAO/WIA zitten kunnen gewoon werken. (alleen ze vertikken het of solliciteren op een baan die te hoog is gegrepen)
Oh nee, iedereen met MS is natuurlijk hetzelfde bij Papieren Tijger.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ken iemand met MS en die runt een eigen sportschool.
En dan? Lekker laten verrotten ofzo?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als bijstandstrekker mag je geen enkel baan weigeren. Het is de werkhouding waardoor je niet aan de slag komt. Die bijstand zou helemaal afgeschaft moeten worden.
Jij wilt gewoon koste wat kost je uitkering houden en er nog een beetje bij om een makkelijk leventje te kunnen leiden....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat echt te simplistisch gedacht. Dat moet een slimme, succesvolle ondernemer zoals je zegt te zijn toch ook wel doorzien?
Iemand die in de WAO zat kon bijvoorbeeld voor 75% zijn afgekeurd door een (arbeids)handicap. Toen bedachten het CDA en de VVD een plan - om te bezuinigen - voor de WIA, waar mensen alléén in konden komen als men tussen de 80% en 100% arbeidsongeschikt zou worden bevonden, en de invoering hiervan ging gepaard met herkeuringen.
Diegenen die bijv voor 75% waren afgekeurd zijn nu "volledig gezond" verklaard, en konden wel aan het werk volgens de nieuwe regelgeving. Maar nieuwe regels zorgen er niet van de ene op de andere dag voor dat je genezen bent verklaard.
Zodoende kwamen mensen met aanzienlijke arbeidshandicaps in de Bijstand terecht, en het lijkt me logisch dat je met bepaalde arbeidshandicaps niet al te eenvoudig werk vindt, of hierbij wel wat hulp en ondersteuning bij kunt gebruiken. Bovendien hebben werkgevers hier ook een gedeelde verantwoordelijkheid in.
Dus je bent echt een beetje wereldvreemd als je denkt dat iedereen in de Bijstand gezond genoeg is om te werken omdat ze niet in de WIA zitten.
Als hij alleen maar in bed ligt heeft hij ook geen kans om geld uit te geven.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Werkhouding? Mijn oom z'n werkhouding is 4 dagen in de week "horizontaal op bed".
Ik weet niet of jij weet wat MS in een gevorderd stadium inhoudt?
Ik weet niet of jij weet wat terminale kanker inhoudt?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als bijstandstrekker mag je geen enkel baan weigeren. Het is de werkhouding waardoor je niet aan de slag komt. Die bijstand zou helemaal afgeschaft moeten worden.
Nee, want hij hoeft natuurlijk geen woning, eten, kleding, gas, electrisch.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als hij alleen maar in bed ligt heeft hij ook geen kans om geld uit te geven.
Dan ben je 100% arbeidsongeschikt....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij weet wat MS in een gevorderd stadium inhoudt?
Ik weet niet of jij weet wat terminale kanker inhoudt?
Ik weet niet of jij weet wat een dwarslaesie vanaf de nek inhoudt?
Hij kan zelfs nog sparen van de bijstand.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, want hij hoeft natuurlijk geen woning, eten, kleding, gas, electrisch.
Toch zitten die mensen ook in de bijstand.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan ben je 100% arbeidsongeschikt....
Volgens jou kon hij net nog werken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hij kan zelfs nog sparen van de bijstand.
Dan waren ze al in de bijstand toen ze ziek werden.....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oké, toch zitten die mensen ook in de bijstand.
Ik heb geen uitkering.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon koste wat kost je uitkering houden en er nog een beetje bij om een makkelijk leventje te kunnen leiden....
Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan waren ze al in de bijstand toen ze ziek werden.....
Gelukkig heeft hij jou en andere familie om hem te helpen....quote:
Succes met ¤ 668,- netto in de maand.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hij kan zelfs nog sparen van de bijstand.
Iets waat SP-ers gelukkig vrij van zijn (NOT)quote:
Nee dat valt mee. Maar ga je nog inhoudelijk worden of niet?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iets waat SP-ers gelukkig vrij van zijn (NOT)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |