kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:19 |
Help! Ik moet straks een auto huren maar ben de pincode van m'n (rabobank) creditcard vergeten mee te nemen (zit in het buitenland). Kan ik die via een of andere actie nog achterhalen? Is er een nummer dat je hiervoor kunt bellen eventueel? Kom op dit moment niet verder omdat alles nog dicht is...
Of weet iemand of je bij Hertz wellicht geen pincode in hoeft te voeren? |
Prof_Hoax | maandag 23 juli 2012 @ 07:32 |
SPOILER Pas vergeten in te stellen voor gebruik buiten Europa.De Rabo WereldPas staat standaard 'uit' voor landen buiten Europa, tenzij deze tussen 1 januari 2010 en 1 april 2012 buiten Europa is gebruikt, u een Rabo RiantPakket heeft of uw betaalrekening is geopend tussen 1 april en 1 juni 2012. Bent u op reis en vergeten uw pas in te stellen? Dan kunt u op de volgende manieren uw pas alsnog 'aan' laten zetten:
•In Rabo Internetbankieren kunt u zelf uw pas 'aan' zetten. •Telefonisch via uw Rabobank, op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.00 uur. •Buiten bovenstaande tijden kunt u bellen met Interhelp, telefoonnummer +31 88 722 6767 (lokaal tarief). Het telefoonnummer staat ook achterop uw Rabo WereldPas. .Diefstal of verlies: bel 088-7226767.Meld diefstal of verlies van uw bankpas of creditcard direct bij Interhelp. Uw pas wordt meteen geblokkeerd en als u wilt, vraagt Interhelp een vervangende pas of card voor u aan. Interhelp is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer 088-7226767 (088-RABOSOS).
Werkt uw pas of card niet meer?.Is uw pas kapot? Of is uw pas geblokkeerd na verlies of diefstal of omdat u drie keer een foutieve pincode heeft ingetoetst? Dan kunt u tot 14 dagen na de blokkering de pas laten deblokkeren bij een vestiging van uw Rabobank. Is uw pas niet meer in uw bezit, of helemaal kapot, vraag dan eenvoudig een nieuwe aan. U kunt online een nieuwe pas of card aanvragen of u kunt uw Rabobank bellen. Bij thuiskomst ligt de nieuwe pas dan voor u klaar.
Noodgeld.Interhelp kan u voorzien van noodgeld op vakantie (Emergency Cash). Dit is een voorschot van maximaal ¤ 5.000. U ontvangt het voorschot alleen als uw saldo toereikend is. Ook kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Check uw betaalpakket voor de exacte voorwaarden. Lap tekst van de rabobanksite met info en telefoonnummers  |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 07:34 |
Je hebt sowieso de creditcard nodig bij het reserveren. |
Prof_Hoax | maandag 23 juli 2012 @ 07:34 |
Nog een lappie tekst over nieuwe pincode voor uw rabobankpas:
SPOILER Hoe vraag ik een nieuwe pincode aan? Bent u uw pincode vergeten, dan kunt u een nieuwe aanvragen bij uw eigen Rabobank. In verband met veiligheid moet u hiervoor persoonlijk langskomen. Neem daarbij een geldig legitimatiebewijs mee.
Woont u in het buitenland of bent u niet in de gelegenheid om langs te komen, neem dan telefonisch contact op met uw eigen Rabobank om de mogelijkheden te bespreken. Alles afkomstig van de rabosite. |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:35 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:32 schreef Prof_Hoax het volgende:SPOILER Pas vergeten in te stellen voor gebruik buiten Europa.De Rabo WereldPas staat standaard 'uit' voor landen buiten Europa, tenzij deze tussen 1 januari 2010 en 1 april 2012 buiten Europa is gebruikt, u een Rabo RiantPakket heeft of uw betaalrekening is geopend tussen 1 april en 1 juni 2012. Bent u op reis en vergeten uw pas in te stellen? Dan kunt u op de volgende manieren uw pas alsnog 'aan' laten zetten:
•In Rabo Internetbankieren kunt u zelf uw pas 'aan' zetten. •Telefonisch via uw Rabobank, op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.00 uur. •Buiten bovenstaande tijden kunt u bellen met Interhelp, telefoonnummer +31 88 722 6767 (lokaal tarief). Het telefoonnummer staat ook achterop uw Rabo WereldPas. .Diefstal of verlies: bel 088-7226767.Meld diefstal of verlies van uw bankpas of creditcard direct bij Interhelp. Uw pas wordt meteen geblokkeerd en als u wilt, vraagt Interhelp een vervangende pas of card voor u aan. Interhelp is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer 088-7226767 (088-RABOSOS).
Werkt uw pas of card niet meer?.Is uw pas kapot? Of is uw pas geblokkeerd na verlies of diefstal of omdat u drie keer een foutieve pincode heeft ingetoetst? Dan kunt u tot 14 dagen na de blokkering de pas laten deblokkeren bij een vestiging van uw Rabobank. Is uw pas niet meer in uw bezit, of helemaal kapot, vraag dan eenvoudig een nieuwe aan. U kunt online een nieuwe pas of card aanvragen of u kunt uw Rabobank bellen. Bij thuiskomst ligt de nieuwe pas dan voor u klaar.
Noodgeld.Interhelp kan u voorzien van noodgeld op vakantie (Emergency Cash). Dit is een voorschot van maximaal ¤ 5.000. U ontvangt het voorschot alleen als uw saldo toereikend is. Ook kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Check uw betaalpakket voor de exacte voorwaarden.
Lap tekst van de rabobanksite met info en telefoonnummers  Die had ik inderdaad al gevonden, maar kan ik (nog) niks mee omdat alleen het noodnummer open is dat blijkbaar alleen gebeld kan worden om een pas te laten blokkeren. |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:35 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:34 schreef Prof_Hoax het volgende:Nog een lappie tekst over nieuwe pincode voor uw rabobankpas: SPOILER Hoe vraag ik een nieuwe pincode aan? Bent u uw pincode vergeten, dan kunt u een nieuwe aanvragen bij uw eigen Rabobank. In verband met veiligheid moet u hiervoor persoonlijk langskomen. Neem daarbij een geldig legitimatiebewijs mee.
Woont u in het buitenland of bent u niet in de gelegenheid om langs te komen, neem dan telefonisch contact op met uw eigen Rabobank om de mogelijkheden te bespreken.
Alles afkomstig van de rabosite. Die gaan ze dan opsturen, dat duurt meestal 2+ weken  |
Prof_Hoax | maandag 23 juli 2012 @ 07:36 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:35 schreef kwiwi het volgende:[..] Die had ik inderdaad al gevonden, maar kan ik (nog) niks mee omdat alleen het noodnummer open is dat blijkbaar alleen gebeld kan worden om een pas te laten blokkeren. En als je daar dan iemand aan de lijn hebt kan je daar niet iets anders aan vragen dan "blokkeer mijn pas" ?
Ik denk dat de beste optie, eerst dat noodnummer bellen, kijken of zij iets voor je kunnen doen. En anders je persoonlijke rabobank  |
DJKoster | maandag 23 juli 2012 @ 07:36 |
Maar een pincode gaan ze niet geven.. Ze weten, als het goed is, je pincode niet. |
Prof_Hoax | maandag 23 juli 2012 @ 07:36 |
quote: Laatste zinnetje..  |
Pheno | maandag 23 juli 2012 @ 07:36 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:35 schreef kwiwi het volgende:[..] Die had ik inderdaad al gevonden, maar kan ik (nog) niks mee omdat alleen het noodnummer open is dat blijkbaar alleen gebeld kan worden om een pas te laten blokkeren. Gewoon bellen, je krijgt een ademend persoon aan de andere kant van de lijn. En dan leg je de situatie uit. |
Pheno | maandag 23 juli 2012 @ 07:37 |
quote: Dat niet, maar ze kunnen je misschien op een andere manier helpen (geen idee welke, maar ik werk er dan ook niet ) |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:37 |
quote: Nee er is zonder creditcard gereserveerd via de telefoon.. quote: Ja dat zie ik, maar dit is niet de eerste keer dat we een nieuwe pincode nodig hebben hier  |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:38 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:36 schreef Prof_Hoax het volgende:[..] En als je daar dan iemand aan de lijn hebt kan je daar niet iets anders aan vragen dan "blokkeer mijn pas" ? Ik denk dat de beste optie, eerst dat noodnummer bellen, kijken of zij iets voor je kunnen doen. En anders je persoonlijke rabobank 
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:36 schreef Pheno het volgende:[..] Gewoon bellen, je krijgt een ademend persoon aan de andere kant van de lijn. En dan leg je de situatie uit. Zal nog eens proberen. Neem alleen aan dat zij ook mijn pincode niet kunnen vertellen  |
Prof_Hoax | maandag 23 juli 2012 @ 07:38 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:37 schreef kwiwi het volgende:[..] Nee er is zonder creditcard gereserveerd via de telefoon.. [..] Ja dat zie ik, maar dit is niet de eerste keer dat we een nieuwe pincode nodig hebben hier 
whut? Dus je vergeet vaker je pincode? En hij ligt thuis? heeft niet iemand de sleutel van je huis die ff kan kijken voor je? Ik denk dat het anders beetje hopeloos is  |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:40 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:38 schreef Prof_Hoax het volgende:[..]  whut? Dus je vergeet vaker je pincode?  En hij ligt thuis? heeft niet iemand de sleutel van je huis die ff kan kijken voor je?  Ik denk dat het anders beetje hopeloos is  Nee, een keer 3x de verkeerde pincode ingetoetst 
O en de man bij de noodhulp wist er niks over. |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:42 |
Nou ja, anders zeg ik wel dat ze maar alles al van tevoren af moeten schrijven van m'n betaalrekening, incl. eigen risico... En dan geven ze het later maar contant terug o.i.d. Hopelijk kan dat ook. |
Prof_Hoax | maandag 23 juli 2012 @ 07:44 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:40 schreef kwiwi het volgende:[..] Nee, een keer 3x de verkeerde pincode ingetoetst  O en de man bij de noodhulp wist er niks over. Niet zo heel slim 
Maar succes hoop dat het toch nog goed komt, en een fijne vakantie verder 
Kusje op je neus  |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 07:44 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:42 schreef kwiwi het volgende:Nou ja, anders zeg ik wel dat ze maar alles al van tevoren af moeten schrijven van m'n betaalrekening, incl. eigen risico... En dan geven ze het later maar contant terug o.i.d.  Hopelijk kan dat ook. Ik hoop dat het gaat lukken. Succes, kwiwi! |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:45 |
quote:
quote: Danku danku, zal hier straks even komen juichen (of huilen ). |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 07:45 |
Vreemd dat je kon reserveren, want dit is te lezen:
"Wat voor bedrijf is Hertz en waar moet je rekening mee houden met het huren ... Bij elke reservering van een auto is een creditkaard nodig. ... Bij achteraf betalen kan men kiezen voor een andere manier van betalen zoals contant of via de pin."
Maar ja, nu stap 2 nog. |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 07:47 |
Oh, wacht... Ja, net wakker hè.  |
falling_away | maandag 23 juli 2012 @ 07:47 |
mijn ervaring in het buitenland is dat je over het algemeen geen pincode nodig hebt bij een autoverhuurbedrijf. Vooral niet in de USA (weet niet waar je zit).
edit, laatste keer dat ik in Spanje en Italie was had ik het ook niet nodig. Ze halen je CC allen even door hun machine voor de borg |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:48 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:45 schreef Apuleius het volgende:Vreemd dat je kon reserveren, want dit is te lezen: "Wat voor bedrijf is Hertz en waar moet je rekening mee houden met het huren ... Bij elke reservering van een auto is een creditkaard nodig. ... Bij achteraf betalen kan men kiezen voor een andere manier van betalen zoals contant of via de pin." Maar ja, nu stap 2 nog. Er is gereserveerd op naam van een bedrijf dat daar continu auto's huurt, dus ik denk dat er daarom geen creditcard gegevens nodig zijn geweest. Ze kennen degene die heeft gereserveerd. Maar ja die is hier nu niet..
Je zou in ieder geval zeggen dat als iemand aanbiedt alles vooraf te betalen, ze daar wel mee akkoord gaan.. |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:49 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:47 schreef falling_away het volgende:mijn ervaring in het buitenland is dat je over het algemeen geen pincode nodig hebt bij een autoverhuurbedrijf. Vooral niet in de USA (weet niet waar je zit). edit, laatste keer dat ik in Spanje en Italie was had ik het ook niet nodig. Ze halen je CC allen even door hun machine voor de borg Hmm oke. Dat ik m'n pincode niet bij heb is eigenlijk omdat ik inderdaad vooral naar de VS reis, en ik 'm daar nooit nodig heb gehad. Maar daar zit ik nu helaas niet Nou, laten we hopen dat het goed komt  |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 07:49 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:48 schreef kwiwi het volgende:[..] Er is gereserveerd op naam van een bedrijf dat daar continu auto's huurt, dus ik denk dat er daarom geen creditcard gegevens nodig zijn geweest. Ze kennen degene die heeft gereserveerd. Maar ja die is hier nu niet.. Je zou in ieder geval zeggen dat als iemand aanbiedt alles vooraf te betalen, ze daar wel mee akkoord gaan.. Ja, lijkt mij ook. Als je jezelf maar kan identificeren. |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:50 |
quote: Die spullen heb ik gelukkig wel bij me  |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 07:51 |
quote: Dan kan je straks lekker karren.  |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 07:52 |
quote: Moet m'n ouders ophalen van het vliegveld, slechte punten als ik daar niet (op tijd) sta natuurlijk  |
Kapt-Ruigbaard | maandag 23 juli 2012 @ 08:06 |
Je kunt niet cash betalen? |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 08:07 |
quote: Ik kan dat wel, maar of zij dat accepteren is de vraag  |
Kapt-Ruigbaard | maandag 23 juli 2012 @ 08:09 |
Waar zit je eigenlijk? |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 08:25 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:52 schreef kwiwi het volgende:[..] Moet m'n ouders ophalen van het vliegveld, slechte punten als ik daar niet (op tijd) sta natuurlijk  Ja, het is wel handig als je een paar credits blijft houden in hun boekje. |
Deetch | maandag 23 juli 2012 @ 09:01 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:45 schreef Apuleius het volgende:Vreemd dat je kon reserveren, want dit is te lezen: "Wat voor bedrijf is Hertz en waar moet je rekening mee houden met het huren ... Bij elke reservering van een auto is een creditkaard nodig. ... Bij achteraf betalen kan men kiezen voor een andere manier van betalen zoals contant of via de pin." Maar ja, nu stap 2 nog. lol wut? creditkaard |
Deetch | maandag 23 juli 2012 @ 09:02 |
Verder wel vervelende situatie. Ik gebruik de pincode van m'n creditcard ook erg weinig dus elke keer als ik weg ga en hem verwacht te gebruiken scrhijf ik hem stiekem ergens op  |
Kapt-Ruigbaard | maandag 23 juli 2012 @ 09:07 |
Trouwens, ram anders gewoon je pinpas door het apparaat? |
Apuleius | maandag 23 juli 2012 @ 09:20 |
quote: Whehe! |
Hyperdude | maandag 23 juli 2012 @ 10:10 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 09:02 schreef Deetch het volgende:Verder wel vervelende situatie. Ik gebruik de pincode van m'n creditcard ook erg weinig dus elke keer als ik weg ga en hem verwacht te gebruiken scrhijf ik hem stiekem ergens op  Doe ik ook.
In de VS 3 weken lang alleen maar geswiped en nooit de pincode gebruikt. Ben ik 'm weer vergeten.  |
Dieter_Dengler | maandag 23 juli 2012 @ 10:46 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:42 schreef kwiwi het volgende:Nou ja, anders zeg ik wel dat ze maar alles al van tevoren af moeten schrijven van m'n betaalrekening, incl. eigen risico... En dan geven ze het later maar contant terug o.i.d.  Hopelijk kan dat ook. Dat kan volgens mij niet. Het idee achter de creditcardgegevens is volgens mij dat ze altijd de onverzekerde schade nog kunnen verhalen.
Google er maar eens op, zijn best horrorverhalen over. Zelf nooit problemen mee gehad overigens. |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 14:33 |
Nou het is gelukt hoor, maar wat een hel weer 
Vriend van me heeft moeten helpen om 650 euro contant bij elkaar te sprokkelen voor de deposit (ik kon maar 500 euro per dag pinnen in het buitenland), want volgens de vrouw aan de telefoon kon ik de auto dan wel meekrijgen zonder pincode. Kom ik bij het kantoortje: nee hoor niet nodig, handtekening is genoeg ( ). Nou prima, kom maar door met die auto dan he. - Ja die hebben we niet. Hoezo die hebben we niet? - Ja kun je 'm ook vanmiddag komen ophalen? Nee, ik geef natuurlijk niet voor de lol 11u aan bij het reserveren. - Oh... Uh... Ja kun je over een uur terugkomen? Dan brengt m'n collega je naar het vliegveld en kun je daar een auto meekrijgen.
.... Uur later sta ik daar 20 min in de brandende zon, want iedereen weg Bellen met het hoofdkantoor om het nummer van die kut te krijgen. "Yes, 2 minutes". 2 minutes my ass. Na 13 minuten kwamen ze een keer aankakken. Nou, die jongen naar het vliegveld geraced, en daar kreeg ik dan eindelijk een auto.
Eind goed, al goed. |
Copycat | maandag 23 juli 2012 @ 14:34 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 07:19 schreef kwiwi het volgende:Help! Ik moet straks een auto huren maar ben de pincode van m'n (rabobank) creditcard vergeten mee te nemen (zit in het buitenland). Kun je niemand thuis die code laten opzoeken? |
Copycat | maandag 23 juli 2012 @ 14:34 |
Goeiemorgen! |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 14:35 |
quote: Nee helaas, de enigen die dat konden moest ik ophalen van het vliegveld vandaag  |
U.N.K.L.E. | maandag 23 juli 2012 @ 14:35 |
Goede service wel. |
Copycat | maandag 23 juli 2012 @ 14:36 |
quote: Okay. Maar gelukkig is alles in orde gekomen. Enjoy! |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 14:36 |
quote: Goede service? Dit is al de 2e keer dat de auto er niet is wanneer we hadden afgesproken 'm op te halen. (van de 2 keer dat we bij die specifieke hertz huren ) |
U.N.K.L.E. | maandag 23 juli 2012 @ 14:37 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 14:36 schreef kwiwi het volgende:[..] Goede service? Dit is al de 2e keer dat de auto er niet is wanneer we hadden afgesproken 'm op te halen. (van de 2 keer dat we bij die specifieke hertz huren  )
 |
Hyperdude | maandag 23 juli 2012 @ 14:39 |
quote: awel, Lambik stormde nogmaals op de steen af om te bewijzen dat hij geen ezel was  |
NightH4wk | maandag 23 juli 2012 @ 14:54 |
Pincode is niet nodig? Het gaat toch om borg? |
Kapt-Ruigbaard | maandag 23 juli 2012 @ 14:55 |
quote: Op maandag 23 juli 2012 14:36 schreef kwiwi het volgende:[..] Goede service? Dit is al de 2e keer dat de auto er niet is wanneer we hadden afgesproken 'm op te halen. (van de 2 keer dat we bij die specifieke hertz huren  ) Hoi ezel  |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 14:55 |
quote: Weet je wat ze deden? Ze drukten gewoon naar het volgende scherm op de pinautomaat  |
kwiwi | maandag 23 juli 2012 @ 14:56 |
quote:
quote: Hoi We wilden ze nog een kans geven, omdat we standaard een auto bij Hertz huren, maar dit was wel de laatste ja  |
Prof_Hoax | maandag 23 juli 2012 @ 15:47 |
Gelukkig dat het nog goedgekomen is  |
MisterJ.Lo | maandag 23 juli 2012 @ 16:12 |
Nee niet mogelijk. |