Het is weer zover: half Nederland is in de ban van de Ramadan. Een maand lang niet eten om vervolgens een excuus te hebben om aan het eind van de maand een groot feest te geven met veel eten, drank, muziek en hoeren.
Ieder natuurlijk zijn ding. Als mensen denken dat ze hun ziel reinigen door een maand lang niet te eten, drinken, roken en neuken laat ik ze graag in die waan, geen probleem. Maar alsjeblieft, lieve ramadanners: val anderen er dan ook niet mee lastig:
- Een groot deel van de mensen die mee doen aan de ramadan loopt de hele dag te zeuren dat ze zo een trek hebben in eten en hoe kut het wel niet is dat ze én een ramadan hebben, én deze ook nog in de zomer valt. Ze willen dan ook graag de hele dag horen hoe knap het wel niet is dat ze een maand lang niets eten.
- Heel Twitter en Facebook wordt volgespamd door boze moslims die vinden dat ze niet worden gerespecteerd omdat er mensen zijn die vertellen over hun maaltijd (nu is foto's maken of vertellen over je eten op social media sowieso klachtwaardig, maar dat terzijde).
Als je dan toch zo graag een statement wilt maken, eet dan ook 's avonds niet. Alleen eten wanneer de zon onder is vind ik hetzelfde als een dieet volgen en 's avonds (wanneer iedereen ligt te slapen) stiekem alle koekjes en chocolade uit de kast plunderen.
Klacht:Ik vind de hele ramadan klachtwaardig. Het is hartstikke ongezond, je kunt het amper vasten noemen ('s avonds eet je immers wel) en een groot deel van de moslims loopt de hele dag te klagen hoe verschrikkelijk het allemaal is: Doe het dan toch lekker niet!
De dönerboer om de hoek, die godverdomme de lekkerste döner heeft is óók nog eens dicht in verband met de ramadan!
[ Bericht 0% gewijzigd door Lithia op 23-07-2012 04:19:13 ]