10 halve mag ook heb ik mij net laten vertellen.quote:
quote:Op maandag 23 juli 2012 00:26 schreef Paxcon het volgende:
ik wil wel hoor kan goed nl dus gwn waar voor je geldt
Goed punt, excuus dat ik het vergeten was.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:18 schreef pietkanarie het volgende:
Niet dat ik een potentiële nakijker ben maar ben wel benieuwd naar het volgende: waar gaat de tekst over en wat is het niveau er van? Moet iemand zich door een stuk van universitair niveau vol vaktaal heen werken of is het stuk redelijk simpel te lezen?
Is denk ik nog wel belangrijke info voor wie het overweegt?!
Voor 3,5 pagina's ? Er zijn mensen die daar een uur of meer voor moeten werken, incl. mijzelfquote:
Dat zijn dan ook niet de mensen die je je scriptie na moet laten kijken.quote:Op maandag 23 juli 2012 00:30 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Voor 3,5 pagina's ? Er zijn mensen die daar een uur of meer voor moeten werken, incl. mijzelfAls je een beetje spelling en grammatica koning bent ben je veel eerder klaar denk ik.
Denk dat ik de spreekbeurt van men zusje nog niet eens door je laat nakijkenquote:Op maandag 23 juli 2012 00:26 schreef Paxcon het volgende:
ik wil wel hoor kan goed nl dus gwn waar voor je geldt
menquote:Op maandag 23 juli 2012 00:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk dat ik de spreekbeurt van men zusje nog niet eens door je laat nakijken
En je zusje zelf?quote:Op maandag 23 juli 2012 00:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk dat ik de spreekbeurt van men zusje nog niet eens door je laat nakijken
quote:
Het hangt ervan af, bij een goed geschreven stuk kan je aan 5 minuten per bladzijde genoeg hebben, bij een slecht geschreven stuk ben je misschien na 1 uur nog niet klaar.quote:Dat zijn dan ook niet de mensen die je je scriptie na moet laten kijken.
quote:Klinkt misschien moeilijk, maar de inleiding gaat meer om de rol van Dopamine, noradrenaline en andere stoffen.
Nogmaals het gaat niet zozeer om of je begrijpt wat er precies staat maar om de zinsopbouw en (relatief domme) grammatica fouten. Het is wel WO niveau maar het is wel relatief makkelijk te lezen voor een WO'er.
Jij spreekt hier over een scriptie maar blijkbaar gaat het om een klein opdrachtje voor een van de vele vakken in de lagere jaren?quote:Voor 3,5 pagina's ? Er zijn mensen die daar een uur of meer voor moeten werken, incl. mijzelfAls je een beetje spelling en grammatica koning bent ben je veel eerder klaar denk ik.
Het gaat om een bachelorscriptie van 5000 woorden in totaal, maar de inleiding die ik zelf geschreven heb is een stuk anders dan de resultaten sectie om maar wat te zeggen. Ik wil ook niet alles laten nakijken door iemand, vandaar die 3,5 pagina, maar de inleiding is waar ik het meest mijn punt probeer te maken en ik wil graag dat die goed leesbaar is. Het zelf verbeteren heb ik voor andere secties ook al gedaan, sterker nog daar ben ik op dit late tijdstip nog aan het doen, maar blijkbaar was dat volgens studiegenoten niet goed genoeg op bepaalde momenten.quote:Op maandag 23 juli 2012 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt ervan af, bij een goed geschreven stuk kan je aan 5 minuten per bladzijde genoeg hebben, bij een slecht geschreven stuk ben je misschien na 1 uur nog niet klaar.
In mijn ervaring is (tegenwoordig?) de taalvaardigheid van mensen die het nakijken ook niet altijd goed, dat zijn dan ook mensen die geen Nederlandse taal- en letterkunde hebben gestudeerd. Daar moet je misschien ook nog rekening mee houden?
[..]
[..]
Jij spreekt hier over een scriptie maar blijkbaar gaat het om een klein opdrachtje voor een van de vele vakken in de lagere jaren?
Als ik het goed begrijp dan geef jij aan dat jij denkt dat jij het zelf ook wel kan? Doe het dan ook. Je wil toch niet de rest van je leven steeds iemand anders jouw werk laten verbeteren? Als je nu fouten maakt dan krijg je feedback over je gemaakte fouten en leer je ervan. Laat het een ander doen en je leert er niets van. Als je eenmaal werkt dan krijg je niet meer die feedback (hooguit dat het een slecht geschreven stuk is) en dan wordt het dus ook heel wat lastiger om alsnog aan je taalvaardigheid te werken.
Oke prima, ik moet het woensdag inleveren om het te laten inbinden dus kijk maar of je daarvoor nog tijd hebtquote:Op maandag 23 juli 2012 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ga dat wel pas later in de week doen.
Perfect vervoegen, verwijzen etc. is nog best lastig. Bijvoorbeeld: de auto is kapot. Hij/zij moet naar de garage. In dit geval denk ik dat het hij is, soms is het zij. Nu zou de beoordelaar daar misschien niet meteen over struikelen en zijn zulke zinnen misschien te vermijden. Maar toch: het zal echt niet alleen om d of dt gaan.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik neem aan dat je je basisschool succesvol hebt afgerond? Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om wat eenvoudige grammaticaregels toe te passen...
Bij twijfel over het geslacht van een zelfstandig naamwoord kun je vrijwel altijd voor een zinsconstructie kiezen waarbij dit niet relevant is. In jouw voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een van de onderstaande zinnen:quote:Op maandag 23 juli 2012 18:44 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Perfect vervoegen, verwijzen etc. is nog best lastig. Bijvoorbeeld: de auto is kapot. Hij/zij moet naar de garage. In dit geval denk ik dat het hij is, soms is het zij. Nu zou de beoordelaar daar misschien niet meteen over struikelen en zijn zulke zinnen misschien te vermijden. Maar toch: het zal echt niet alleen om d of dt gaan.
Dat is zo. Die zinnen met twijfel over het geslacht zijn inderdaad te vermijden. Maar dit was gewoon even het eerste voorbeeld dat (of is het: wat)in me op kwam als het gaat om grammatica waarbij je kunt gaan twijfelen. Ik vroeg me af of je een tekst zo kan schrijven dat bijna alle ingewikkelde grammatica vermeden wordt. Misschien kan dat wel...quote:Op maandag 23 juli 2012 18:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij twijfel over het geslacht van een zelfstandig naamwoord kun je vrijwel altijd voor een zinsconstructie kiezen waarbij dit niet relevant is. In jouw voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een van de onderstaande zinnen:
De auto is kapot en moet naar de garage.
De auto moet naar de garage vanwege een mankement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |