abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 00:08:52 #1
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114552164
Dag SES mensen,

Ik zou graag 3,5 pagina's van een scriptie willen laten nakijken door iemand die er goed in is.
Het gaat meer om de leesbaarheid, spellingsfouten en/of grammaticafouten, gezien ik ontdekt heb dat dat een beetje een zwakte van mij is.

Ik wil er best wat voor over hebben, laten we zeggen 5 euro.

Ik weet niet of zo'n oproep hier gewaardeerd wordt (heb er niks over kunnen vinden in de FAQ), maar als dat niet zo is, alvast mijn excuses.

[ Bericht 1% gewijzigd door fusionfake op 23-07-2012 00:15:28 ]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  maandag 23 juli 2012 @ 00:18:58 #2
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_114552577
Niet dat ik een potentiële nakijker ben maar ben wel benieuwd naar het volgende: waar gaat de tekst over en wat is het niveau er van? Moet iemand zich door een stuk van universitair niveau vol vaktaal heen werken of is het stuk redelijk simpel te lezen?
Is denk ik nog wel belangrijke info voor wie het overweegt?!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 23 juli 2012 @ 00:26:22 #3
28588 BaBy-G
mini me...
pi_114552842
5 hele euro's? :')
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_114552858
ik wil wel hoor kan goed nl dus gwn waar voor je geldt
  maandag 23 juli 2012 @ 00:28:54 #5
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_114552930
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:26 schreef BaBy-G het volgende:
10 halve mag ook heb ik mij net laten vertellen.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  maandag 23 juli 2012 @ 00:30:07 #6
28588 BaBy-G
mini me...
pi_114552967
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:26 schreef Paxcon het volgende:
:')
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  maandag 23 juli 2012 @ 00:30:11 #7
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114552969
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:18 schreef pietkanarie het volgende:
Niet dat ik een potentiële nakijker ben maar ben wel benieuwd naar het volgende: waar gaat de tekst over en wat is het niveau er van? Moet iemand zich door een stuk van universitair niveau vol vaktaal heen werken of is het stuk redelijk simpel te lezen?
Is denk ik nog wel belangrijke info voor wie het overweegt?!
Goed punt, excuus dat ik het vergeten was.

Klinkt misschien moeilijk, maar de inleiding gaat meer om de rol van Dopamine, noradrenaline en andere stoffen.

Nogmaals het gaat niet zozeer om of je begrijpt wat er precies staat maar om de zinsopbouw en (relatief domme) grammatica fouten. Het is wel WO niveau maar het is wel relatief makkelijk te lezen voor een WO'er.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:26 schreef BaBy-G het volgende:
Voor 3,5 pagina's ? Er zijn mensen die daar een uur of meer voor moeten werken, incl. mijzelf :') Als je een beetje spelling en grammatica koning bent ben je veel eerder klaar denk ik.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  maandag 23 juli 2012 @ 00:31:36 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114553013
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:30 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Voor 3,5 pagina's ? Er zijn mensen die daar een uur of meer voor moeten werken, incl. mijzelf :') Als je een beetje spelling en grammatica koning bent ben je veel eerder klaar denk ik.
Dat zijn dan ook niet de mensen die je je scriptie na moet laten kijken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 23 juli 2012 @ 00:32:59 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_114553066
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:26 schreef Paxcon het volgende:
Denk dat ik de spreekbeurt van men zusje nog niet eens door je laat nakijken :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_114553080
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Denk dat ik de spreekbeurt van men zusje nog niet eens door je laat nakijken :')
men :')
  maandag 23 juli 2012 @ 00:37:45 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114553226
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En je zusje zelf?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 23 juli 2012 @ 00:40:48 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_114553335
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:33 schreef Paxcon het volgende:

[..]

men :')
;(
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_114554502
quote:
Dat zijn dan ook niet de mensen die je je scriptie na moet laten kijken.
Het hangt ervan af, bij een goed geschreven stuk kan je aan 5 minuten per bladzijde genoeg hebben, bij een slecht geschreven stuk ben je misschien na 1 uur nog niet klaar.
In mijn ervaring is (tegenwoordig?) de taalvaardigheid van mensen die het nakijken ook niet altijd goed, dat zijn dan ook mensen die geen Nederlandse taal- en letterkunde hebben gestudeerd. Daar moet je misschien ook nog rekening mee houden?

quote:
Klinkt misschien moeilijk, maar de inleiding gaat meer om de rol van Dopamine, noradrenaline en andere stoffen.

Nogmaals het gaat niet zozeer om of je begrijpt wat er precies staat maar om de zinsopbouw en (relatief domme) grammatica fouten. Het is wel WO niveau maar het is wel relatief makkelijk te lezen voor een WO'er.
quote:
Jij spreekt hier over een scriptie maar blijkbaar gaat het om een klein opdrachtje voor een van de vele vakken in de lagere jaren?
Als ik het goed begrijp dan geef jij aan dat jij denkt dat jij het zelf ook wel kan? Doe het dan ook. Je wil toch niet de rest van je leven steeds iemand anders jouw werk laten verbeteren? Als je nu fouten maakt dan krijg je feedback over je gemaakte fouten en leer je ervan. Laat het een ander doen en je leert er niets van. Als je eenmaal werkt dan krijg je niet meer die feedback (hooguit dat het een slecht geschreven stuk is) en dan wordt het dus ook heel wat lastiger om alsnog aan je taalvaardigheid te werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 23 juli 2012 @ 01:21:56 #14
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114554641
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt ervan af, bij een goed geschreven stuk kan je aan 5 minuten per bladzijde genoeg hebben, bij een slecht geschreven stuk ben je misschien na 1 uur nog niet klaar.
In mijn ervaring is (tegenwoordig?) de taalvaardigheid van mensen die het nakijken ook niet altijd goed, dat zijn dan ook mensen die geen Nederlandse taal- en letterkunde hebben gestudeerd. Daar moet je misschien ook nog rekening mee houden?

[..]

[..]

Jij spreekt hier over een scriptie maar blijkbaar gaat het om een klein opdrachtje voor een van de vele vakken in de lagere jaren?
Als ik het goed begrijp dan geef jij aan dat jij denkt dat jij het zelf ook wel kan? Doe het dan ook. Je wil toch niet de rest van je leven steeds iemand anders jouw werk laten verbeteren? Als je nu fouten maakt dan krijg je feedback over je gemaakte fouten en leer je ervan. Laat het een ander doen en je leert er niets van. Als je eenmaal werkt dan krijg je niet meer die feedback (hooguit dat het een slecht geschreven stuk is) en dan wordt het dus ook heel wat lastiger om alsnog aan je taalvaardigheid te werken.
Het gaat om een bachelorscriptie van 5000 woorden in totaal, maar de inleiding die ik zelf geschreven heb is een stuk anders dan de resultaten sectie om maar wat te zeggen. Ik wil ook niet alles laten nakijken door iemand, vandaar die 3,5 pagina, maar de inleiding is waar ik het meest mijn punt probeer te maken en ik wil graag dat die goed leesbaar is. Het zelf verbeteren heb ik voor andere secties ook al gedaan, sterker nog daar ben ik op dit late tijdstip nog aan het doen, maar blijkbaar was dat volgens studiegenoten niet goed genoeg op bepaalde momenten.
Helaas heb ik gemerkt dat ik het zelf helemaal niet zo goed kan dan wat ik dacht.

Tuurlijk klopt het verder dat ik het moet leren, dat heb ik zelf ook beseft na het zien van fouten die door studiegenoten zijn aangeduid. Je kan alleen moeilijk vragen om mijn gehele beheersing van de Nederlandse taal in een week om te gooien. Verder leer je van verbeteringen van anderen ook veel. Taalfouten zie je soms niet eens meer als je al zo lang bezig bent met een stuk in mijn geval, terwijl ze er wel zijn.
pi_114554772
Goed dat je dat even opheldert.
Als je je stuk hier plaatst, eventueel via een website waar je plaatjes kan uploaden, wil ik er wel even naar kijken. Ik neem aan dat je op jouw universiteit wel ergens een scanner kunt gebruiken. Hoewel, op mijn universiteit blijkt de centrale bibliotheek er geen te hebben. :?
#NoDAPL
  maandag 23 juli 2012 @ 01:33:29 #16
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114554936
Dat zou heel fijn zijn! Ik plaats straks (of morgenvroeg) een link hier met het word bestand :)
  maandag 23 juli 2012 @ 12:33:29 #17
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114561777
Heb je een persoonlijk bericht gestuurd :)
pi_114568820
Ik ga dat wel pas later in de week doen.
#NoDAPL
  maandag 23 juli 2012 @ 16:37:31 #19
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114568998
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ga dat wel pas later in de week doen.
Oke prima, ik moet het woensdag inleveren om het te laten inbinden dus kijk maar of je daarvoor nog tijd hebt :)
pi_114569067
Woensdag wordt lastig aangezien ik morgen geen tijd ga hebben. Dan zou ik het toch even aan iemand anders vragen.
#NoDAPL
  maandag 23 juli 2012 @ 17:02:01 #21
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_114569805
Helaas, in ieder geval alsnog bedankt.

Nog andere geinteresseerden?:)
pi_114572523
Ik neem aan dat je je basisschool succesvol hebt afgerond? Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om wat eenvoudige grammaticaregels toe te passen...
  maandag 23 juli 2012 @ 18:44:51 #23
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_114572903
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik neem aan dat je je basisschool succesvol hebt afgerond? Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om wat eenvoudige grammaticaregels toe te passen...
Perfect vervoegen, verwijzen etc. is nog best lastig. Bijvoorbeeld: de auto is kapot. Hij/zij moet naar de garage. In dit geval denk ik dat het hij is, soms is het zij. Nu zou de beoordelaar daar misschien niet meteen over struikelen en zijn zulke zinnen misschien te vermijden. Maar toch: het zal echt niet alleen om d of dt gaan.
I believe i can fly!
pi_114573039
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:44 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Perfect vervoegen, verwijzen etc. is nog best lastig. Bijvoorbeeld: de auto is kapot. Hij/zij moet naar de garage. In dit geval denk ik dat het hij is, soms is het zij. Nu zou de beoordelaar daar misschien niet meteen over struikelen en zijn zulke zinnen misschien te vermijden. Maar toch: het zal echt niet alleen om d of dt gaan.
Bij twijfel over het geslacht van een zelfstandig naamwoord kun je vrijwel altijd voor een zinsconstructie kiezen waarbij dit niet relevant is. In jouw voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een van de onderstaande zinnen:
De auto is kapot en moet naar de garage.
De auto moet naar de garage vanwege een mankement.
  maandag 23 juli 2012 @ 19:00:09 #25
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_114573419
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij twijfel over het geslacht van een zelfstandig naamwoord kun je vrijwel altijd voor een zinsconstructie kiezen waarbij dit niet relevant is. In jouw voorbeeld zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een van de onderstaande zinnen:
De auto is kapot en moet naar de garage.
De auto moet naar de garage vanwege een mankement.
Dat is zo. Die zinnen met twijfel over het geslacht zijn inderdaad te vermijden. Maar dit was gewoon even het eerste voorbeeld dat (of is het: wat)in me op kwam als het gaat om grammatica waarbij je kunt gaan twijfelen. Ik vroeg me af of je een tekst zo kan schrijven dat bijna alle ingewikkelde grammatica vermeden wordt. Misschien kan dat wel...
I believe i can fly!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')