quote:Dan met betrekking tot het onderwijs: kijk naar de docenten. Zitten er "zwaargewichten" bij? Als ik het zo vluchtig bekijk wint Leiden het daar.
In Tilburg kun je kiezen voor het accent indirecte belastingen, in Leiden niet.quote:Daarnaast is het bij fiscaal werk zo dat je er aanleg voor moet hebben. Is dat het geval, dan bieden alle fiscale opleidingen in beginsel goede handvatten, dus ik zou eerder kijken naar het totaalplaatje: waar verwacht jij het meeste uit jezelf en je studententijd te halen?
quote:Op maandag 23 mei 2011 23:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
FR in Tilburg is duidelijk van betere kwaliteit. Ooit, toen de Rijksbelastingacademie in Rotterdam (het opleidingscentrum voor inspecteurs, de enige fiscale opleiding in Nederland) werd opgeheven, was Leiden de eerste die een studie FR aanbood. Veel oudere docenten hebben er gestudeerd, dus de opleiding zal toen best goed geweest zijn. Je had ook een aparte opleiding kostprijsverhogende belastingen - in de omzetbelasting bekende namen als Van Hilten, Van Vliet en Van Kesteren hebben allemaal in Leiden gestudeerd - maar die is inmiddels weg. Voor indirecte belastingen zijn er maar een paar universiteiten - waaronder Tilburg - aangesloten bij http://www.indirecttax.nl/ Voor internationaal belastingrecht is Tilburg weer de enige die meedoet aan http://www.wintercourse.com/
De bachelor in Tilburg is maar matig omdat er best wat vakken tussenzitten waar je niks aan hebt, maar de fiscale component en de volledige master zijn uitstekend; goede begeleiding en enthousiaste en vakbekwame docenten. Het is niet voor niets dat J.K. de Jager de nieuwe wet schenk- en erfbelasting in Tilburg aankondigde.
De eerste 1,5 jaar van de studies Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht zijn in Leiden hetzelfde. Dus studenten van beide opleidingen volgen dezelfde vakken. Ook in Tilburg volgen de studenten Fiscaal Recht en Rechtsgeleerdheid de eerste drie semesters gezamenlijk onderwijs.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:44 schreef MrQQCC het volgende:
Het punt is nu meer dat ik bang ben in Tilburg niet mijn eerste jaar te halen, terwijl dit in Leiden "makkelijk" zou zijn... Maargoed, dit alles is gebaseerd op verhalen van anderen (erg slecht!), dus echt een oordeel geven kan ik niet, maar ik word een kant ingeduwd als het ware.
ik denk dat weinig mensen aan beide universiteiten hebben gestudeerdquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:25 schreef MrQQCC het volgende:
Maar even concreet: zijn er studenten of andere die enigszins weten of er nou werkelijk verschil is tussen Tilburg en Leiden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |