De vorige keer was het wel een probleem.. Toen het eitje d'r uit was, was Koes binnenstebuiten gekeerd.. De eileider zat nog om het eitje heen zeg maar.quote:Op maandag 5 november 2012 14:05 schreef oh-oh het volgende:
Een van mijn vinkendames heeft zomaar drie eieren gelegd, dat ging probleemloos.
Is het bij parkieten zo moeilijk? Dan hoop ik maar dat Oscar echt een mannetje is.
Ja, bizar. En ze heeft het dus overleefd. De dierenarts heeft het eitje d'r uit gepeuterd en alles weer teruggestopt in Koesquote:
Misschien een gekke vraag, maar geef je eikrachtvoer? Dit schijnt dat wel eens in de hand te werken o.O. Ook wil een bodem wel eens helpen, waar ze geen nestdrang van krijgen.. Hopelijk is het niet zo dat ze het weer in d'r bol krijgt, maar ik denk dat je het zelf ook al goed in de gaten houdtquote:Op maandag 5 november 2012 14:19 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja, bizar. En ze heeft het dus overleefd. De dierenarts heeft het eitje d'r uit gepeuterd en alles weer teruggestopt in Koes
Maar dan haal je het toch niet in je debiele vogelhoofd om weer een eitje te maken? Ik hoop dat ik me vergis
Daar had ik ook over gelezen! Wanneer de omstandigheden ideaal zijn om kleintjes te laten groeien, maken parkieten eitjes/planten ze zich voort. En Koes krijgt eivoer. Eerst altijd een beetje, nu flink meer omdat ze ook aan het ruien is.. Ook vaak komkommer of besjes. Op de bodem heeft ze gewoon zand. Er ligt nu ook een washandje (om d'r eitje op te leggen), maar dat is vooral zodat ze een plekje heeft, mocht het opeens komen.. De vorige keer zat ze namelijk nog op haar stokje toen het eitje er uit kwam..quote:Op maandag 5 november 2012 15:25 schreef joyvke het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar geef je eikrachtvoer? Dit schijnt dat wel eens in de hand te werken o.O. Ook wil een bodem wel eens helpen, waar ze geen nestdrang van krijgen.. Hopelijk is het niet zo dat ze het weer in d'r bol krijgt, maar ik denk dat je het zelf ook al goed in de gaten houdt.
Liieeeff!quote:Hier had ik dus een nieuw parkietje gehaald, welke megabacterie bleek te hebben (en geen staart/ vleugelpennen - misschien van de MB). Lucca en Tico zijn beide van de MB af en getest op PBFD vanwege de rare veren ik vond. Gelukkig geen PBFD, maar ik verzamel dus nog steeds rare veren van Tico om in de gaten te houden of het beter wordt. Waarschijnlijk een kruipertje, maar dat is nog te overkomen. Het is echt een grote kletskous en een ontzettende lieverd.
[ afbeelding ]
(Tico links, Lucca rechts)
Ze zijn zo lief en gelukkig met elkaar. Lucca is totaal veranderd toen Tico bij haar in de kooi kwam. Van een bang bolletje naar een knuffelbolletje. Ook maakt Tico de klemtonen van zijn naam, dus wie weet gaat hij nog wel praten.
Awww! Gezellig huis heb jequote:Op maandag 5 november 2012 15:30 schreef oh-oh het volgende:
Wat een liefjes!
Hoe zien die rare veren er uit?
Ik heb hier een filmpje van Oscar, die niet wil dat je met de camera in zijn kooi komt![]()
Een soort bodemrooster is het beste, je weet van die ijzeren tralies? Dat zou het als het goed is wat tegen moeten werken. Verder heb je van Bogena ruihulp, dat is volgens mij anders dan eikrachtvoer. Ik denk dat als je een klein beetje eivoer door het eten doet dit in principe genoeg moet zijn om ze al te kunnen ondersteunen (ik deed er eerst ook meer in hoor ;p). Ik heb nu van Beaphar eikrachtvoer voor de rui gehaald, maar daar durf ik ook niet teveel van te geven, Succes in ieder geval, hoop echt dat je niet weer die ellende mee hoeft te maken :<.quote:Op maandag 5 november 2012 15:36 schreef warrel het volgende:
[..]
Daar had ik ook over gelezen! Wanneer de omstandigheden ideaal zijn om kleintjes te laten groeien, maken parkieten eitjes/planten ze zich voort. En Koes krijgt eivoer. Eerst altijd een beetje, nu flink meer omdat ze ook aan het ruien is.. Ook vaak komkommer of besjes. Op de bodem heeft ze gewoon zand. Er ligt nu ook een washandje (om d'r eitje op te leggen), maar dat is vooral zodat ze een plekje heeft, mocht het opeens komen.. De vorige keer zat ze namelijk nog op haar stokje toen het eitje er uit kwam..
Lastig.. Ik heb Koes ook elke keer weg laten vliegen als ze krols deed naar me.. Misschien de volgende keer op rantsoen?
[..]
Liieeeff!
Wat een intens gaaf beestje is het!quote:Op maandag 5 november 2012 15:30 schreef oh-oh het volgende:
Wat een liefjes!
Hoe zien die rare veren er uit?
Ik heb hier een filmpje van Oscar, die niet wil dat je met de camera in zijn kooi komt![]()
Oscar is ook echt smaragd groen! Wat een leukerd.quote:Op maandag 5 november 2012 16:04 schreef oh-oh het volgende:
En zo houdt ie zich uren bezig, echt uren![]()
Ik heb er tot pak em beet 5 maanden geleden geen last van gehad. Ik zit door ziekte (neurologische coeliakie) alweer anderhalf jaar thuis, en die ziekte heeft onder andere het "filter" in mijn oren aangetast waardoor alle geluiden HEEL HARD binnenkomen. Dáárom staan Meisje en Mara nu op de kamer hiernaast.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou persoonlijk echt geen andere vogels nemen als ik ze weg bleef doen vanwege het geluid hoor, maar dat is dan weer mijn mening
Hah, een hamster en vooral een kat komen er hier nooit in! M'n moeder is er bang voorquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef warrel het volgende:
Of neem een beestje in overeenstemming met jouw ouders. Dan zijn die beestjes niet afhankelijk van jou en kan er iemand anders voor zorgen wanneer jij je niet zo lekker voelt.
Een kat, hamstertjes? Of gewoon een Tamagotchi.
Soms zijn parkietjes 's avonds vervelend als je moet studeren maar als het echt te erg is gooi je er gewoon een dekentje overheen en zijn ze gelijk doodstil. Als je dan klaar bent met studeren kan je het doek er gewoon weer van af halenquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou persoonlijk echt geen andere vogels nemen als ik ze weg bleef doen vanwege het geluid hoor, maar dat is dan weer mijn mening
Ja, is ook flauw. En ik snap heus dat je graag een huisdier wilt en in dezen een vogeltje. Maar als je er in je eentje voor moet zorgen, moet je dat altijd kunnen. Als je een hond hebt, moet je ook zorgen dat ie uitgelaten kan worden ook al heb je je haar per ongeluk groen geverfd, regent het pijpenstelen of heb je 40 graden koorts..quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hah, een hamster en vooral een kat komen er hier nooit in! M'n moeder is er bang voorIk wil geen andere diersoort dan een vogel(tje) als huisdier/makker hebben, die beestjes zijn veel toffer dan wat dan ook.
Die tamagotchi-opmerking vind ik wel een beetje flauw van je
Zo lees jij het wellicht, maar ik wil die beestjes een leuk leven geven en er plezier voor terug krijgen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:19 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja, is ook flauw. En ik snap heus dat je graag een huisdier wilt en in dezen een vogeltje. Maar als je er in je eentje voor moet zorgen, moet je dat altijd kunnen. Als je een hond hebt, moet je ook zorgen dat ie uitgelaten kan worden ook al heb je je haar per ongeluk groen geverfd, regent het pijpenstelen of heb je 40 graden koorts..
En vogeltjes moeten ook niet worden weggezet met 5 minuutjes aandacht per dag. Zoals je er over praat staan die beestjes 'in dienst' van jou, om leuk en schattig te zijn voor enkel jouw plezier. En dat vind ik niet kloppen.
Dat wil ik ook wel, maar ik wacht al zo langquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:46 schreef warrel het volgende:
Drizzt, klinkt alsof je gewoon geduld moet hebben. Is het niet verstandiger om in ieder geval te wachten tot het beter met je gaat en je geluiden beter kan tolereren?
Ik, ik, ik, ik. Die parkietjes zou je kunnen onderbrengen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel, maar ik wacht al zo langWie weet hoelang het gaat duren tot de boel gerepareerd is en ik mijn meisjes weer op m'n kamer kan hebben? Wat als dat nóg een half jaar duurt? Dan staan ze nóg een half jaar alleen op een kamertje. Dat wil ik ze niet aandoen
Ze zitten niet de hele dag in de kooi, hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:45 schreef oh-oh het volgende:
Maar ik zou ze niet in een voliere zetten en ze dan weer terugwillen, dat zou ook sneu zijn, als ze dan weer in een klein kooitje moeten zitten.
Geweldige muziek en vooral dat einde vind ik mooi.quote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef oh-oh het volgende:
Met Chico, die alles best vindt.
Let niet op de bank, de hoezen van de rugkussens lagen in de was dus die waren er even af![]()
Nee, zo zie ik je zeker niet. Je denkt er duidelijk goed over na en op die medische reden is weinig af te dingen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zie me alsjebleift niet als iemand die zomaar een beestje koopt en dan weer verkoopt, want dat ben ik absoluut niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |