Sinds 2 maand zit ik op kamers en alhoewel het erg goed bevalt en ik het huis waar ik woon ook erg fijn vind heb ik wat problemen met mijn enige huisgenoot.
Meteen de eerste nacht dat ik op mijn kamer sliep kwam hij ermee dat hij zelf de modem altijd uitzette als hij naar bed ging, de modem staat op zijn kamer en dit vindt hij blijkbaar fijner slapen. Ik was het hier niet mee eens en gaf aan dat ik dat ding gewoon aan wil hebben 's nachts.
Na een paar dagen kwam hij met een huilie huilie verhaal van dat hij al nachten slecht sliep en dat hij een verband voelde tussen zijn slaapgebrek en het aanstaan van de modem; hij zou voortaan de modem gewoon weer uitzetten 's avonds.
De huisbaas is hiervan op de hoogte gebracht en hij heeft een aanbesteding gedaan bij Ziggo met het idee de modem gewoon te verplaatsen. Helaas zou dit veel te veel geld gaan kosten (400 euro?!) en nu is er het plan om een houten kastje om de modem heen te bouwen (alsof hij dan geen last heeft van straling of wat het ook is wat hem wakker houdt). In ieder geval; dit is tot op vandaag nog niet geregeld en de modem gaat nog steeds uit terwijl de huisbaas hem ook heeft gevraagd deze aan te houden totdat het probleem opgelost is.
Een paar dagen terug heb ik een mailtje aan mijn huisbaas gestuurd (ik heb ook nog wat andere problemen met deze huisgenoot) en heb daarin laten weten dat ik het absoluut niet fijn vind dat dat ding nog steeds uit gaat 's avonds. Mijn huisbaas mailde terug met dat hij het hem nog eens zou vragen om dat ding aan te laten staan, iets waar mijn huisgenoot zich niks van aan trekt.
Ik heb uiteindelijk zelf mijn huisgenoot nog eens gevraagd om in ieder geval de modem zolang mogelijk aan te laten staan maar hij liet met een kort mailtje weten dat ik het maar met de huisbaas moest regelen.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen, in mijn huurcontract staat dat ik betaal voor internet en dan niet alleen voor internet overdag. Kan ik huur terugvragen aan mijn huisbaas en/of mag mijn huisgenoot de modem eigenlijk wel uitzetten?
Ik wil hier niet weg maar op deze manier is het ook niet meer leuk.
Help?