quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Aanvoerder is misschien wat snel maar het zou bij mij na Huntelaar en Sneijder de eerste zijn die ik altijd zou opstellen
Als Guidetti het zou doen zou je het fantastisch vinden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:35 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Zijn reactie als hij gescoord heeft, daar heb ik niet zoveel mee.
wat was er nou eigenlijk zo erg aan die reactie dan? bij studio voetbal hadden ze t er ook al even over maar lieten ze t niet meer zien volgensmij en zelf tijdens wedstrijd heb ik niks bijzonders gezienquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als Guidetti het zou doen zou je het fantastisch vinden.
Het is mij ook niet echt opgevallen tbh. Tijdens de wedstrijd ook niemand over gehoord. Gaat volgens weer helemaal nergens over.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:56 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
wat was er nou eigenlijk zo erg aan die reactie dan? bij studio voetbal hadden ze t er ook al even over maar lieten ze t niet meer zien volgensmij en zelf tijdens wedstrijd heb ik niks bijzonders gezienAlleen dat ie met rechte borst en handje omhoog de goal viert ofzo?
quote:Fischer: betere start dan Van Basten, Litmanen en Zlatan
Viktor Fischer (18) greep zondag voor de tweede maal een hoofdrol in een topwedstrijd van Ajax. Waar de Deense tiener eerder schitterde tegen PSV, was hij nu beslissend tegen Feyenoord. Het gaat hard met Fischer.
'Hij heeft het in zich om ooit tot de beste drie spelers ter wereld te behoren.'
Februari 2011. In het Spaanse La Manga ziet John Steen Olsen op een oefentoernooi Denemarken onder zeventien jaar aan het werk. In de aanvalslinie loopt een jongen die wel iets weg heeft van Michael Laudrup, maar dan nog doeltreffender. De Scandinavië-scout die Ajax eerder ook tipte over Christian Eriksen en Nicolai Boilesen, pakt onmiddellijk de telefoon. 'Ik heb er weer een', zegt Olsen tegen Danny Blind, toen de technische man bij Ajax.
Die 'ene' is Viktor Fischer, zestien lentes, maar al veel verder dan zijn teamgenoten. Blind licht hoofdtrainer Frank de Boer in. Naar Zuidoost-Spanje afreizen heeft geen zin meer. Samen bekijken zij de dvd die gemaakt is van Fischer op dat toernooi.
'We waren er al snel uit. Dit was een voetballer met exceptionele kwaliteiten', weet Blind, die Fischer namens Ajax vastlegt voor drie jaar. Het kost de Amsterdamse club 1,3 miljoen euro. 'Hij kon ook naar Palermo en Juventus. Veel clubs zaten achter hem aan.'
Nu, bijna twee jaar later, is Fischer doorgebroken. De Deen schitterde in de topwedstrijd tegen PSV en besliste zondagmiddag de KIassieker tegen Feyenoord. 'Aan Viktor gaan we nog heel veel plezier beleven', stelde aanvoerder Siem de Jong vast. 'Hij heeft dat Laudrup-achtige', zegt Blind. 'In de actie al beslissen waar je gaat schieten. Hij weet al wat de keeper gaat doen. Omspeelt hem dan, zoals zondag, of hij geeft de bal een puntertje, zoals tegen PEC Zwolle. Wat Romario ook had.'
Wat Olsen, Blind én De Boer opviel was de doeltreffendheid van Fischer. Dat liet de Deen in zijn eerste jaar A-junioren al zien, in de competitie én de NextGen Series, de zogeheten mini-Champions League. Maar slagvaardig toont hij zich ook in de hoofdmacht.
Om even een vergelijking te maken met grootheden die hem voorgingen: Zlatan had elf duels nodig voor vijf goals, Van Basten dertien, Litmanen zestien en Bergkamp 22. Fischer deed er tien wedstrijden over en moet alleen Kluivert voor zich dulden.
'Vijf goals is heel knap. Viktor voetbalt nog op intuïtie. Als hij eenmaal met zijn neus naar het doel staat, is hij heel dreigend. Eén-op- één tegen de keeper wordt een lastig verhaal, voor de keeper' zegt landgenoot Lasse Schöne, die zijn land- en ploeggenoot twee maanden terug al zijn debuut zag maken in het Deense nationale team.
Kenneth Perez, analist bij Eredivisie Live en assistent-trainer van de A1 van Ajax, voorspelt een gouden toekomst voor Fischer. 'Hij heeft het in zich om ooit tot de beste drie spelers ter wereld te behoren', zegt de oud-voetballer over zijn talentvolle landgenoot.
'Hij heeft de intelligentie, de persoonlijkheid en mentaal zit het ook goed bij hem. Hij weet waar het om draait, ook op deze jonge leeftijd. Viktor koppelt technische kwaliteiten aan denkvermogen. Dat zag je tegen Feyenoord. Had 'ie een echt 'Laudrup-moment'. Hij kreeg de bal, leek aanvankelijk te willen schieten, maar bedacht zich in een split second en sleepte de bal. Technisch heel goed.'
Perez maakte Fischer dit seizoen een tijdje van nabij mee, toen de voetballer werd 'teruggezet' naar de A1 nadat hij in het duel om de Johan Cruijff Schaal had aangetoond nog niet klaar te zijn voor het grote werk. 'In de A1 was hij af en toe nog wel eens laconiek en dat was best jammer. Maar zijn grote kracht is dat hij heel kritisch naar zichzelf kan kijken. Dat zag je zondag ook.'
Met Fischer 'komt er ook iemand binnen', vindt Pérez. 'Hij is heel bewust van zijn kwaliteiten, maar niet op een arrogante manier. Een open, pure jongen, die nog niet verpest is door de media-molen, haha. Laten we hopen dat dat zo blijft.'
Dusquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:35 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE!!!!!!
Mmh ja misschien wel, maar hij doet dat niet toch wel een significant verschil.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als Guidetti het zou doen zou je het fantastisch vinden.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het is mij ook niet echt opgevallen tbh. Tijdens de wedstrijd ook niemand over gehoord. Gaat volgens weer helemaal nergens over.
Het is niet eens juichen, als je nou 30 bent en je heb er al 300 inliggen vind ik ik het al een ander verhaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze manier van juichen, dat wordt nogal snel gehaat als het niet bij je eigen club is.
Als er een overschatte arrogante kwal is dan is het wel Guidetti.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Mmh ja misschien wel, maar hij doet dat niet toch wel een significant verschil.
Als een baas dus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze manier van juichen, dat wordt nogal snel gehaat als het niet bij je eigen club is.
Arrogant zeker ja. Die toen zo nodig een wave moest inzetten tegen Ajax en een of ander raar trucje moest uithalen tegen nota bene een speler van De Graafschap. Daar zal hij zich ook wel ontzettend aan gestoord hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als er een overschatte arrogante kwal is dan is het wel Guidetti.
bron: http://www.tipsbladet.dk/(...)ylder-viktor-fischerquote:Lucas Andersen shelves Viktor Fischer
Viktor Fischer made two goals last night in the 3-0 victory over Feyenoord. From the stands followed Lucas Andersen peers teammate.
Viktor Fischer's show last night against Feyenoord has not gone quietly at home. The newspapers shelves Fischer and his målnæse in the 3-0 victory over Feyenoord, where he scored the first two goals.
In the stands sat the peers compatriot Lucas Andersen, who was not selected for the squad and therefore today plays struggle for Jong Ajax against Twente. Andersen was impressed with Fischer's performance.
- Viktor showed again yesterday that he is a great player. The start of the game is a little hectic, but then he scored before the game is 10 minutes, and it gives a little quiet on the fight. We have a good grip on them and will shut them down. And then scores Viktor to 2-0, and we run it quietly home. They did not have so much to give, and it was very much our profit. An impressive achievement by the team and well done by Viktor says Lucas Andersen to tipsbladet.dk.
Viktor Fischer has been in Ajax a year longer than Lucas Andersen and is therefore passed through the school, as Andersen is doing. The former AaB'er warn about raising expectations for Fischer too high. Ajax is still in the process of lead Fischer forward, although he has played eight games in a row from the start.
- Viktor has gained much confidence by Frank de Boer, and he is really starting to pay back nicely on it. His many goals is a mark of quality in itself, and as he makes it better and better, rising expectations. But down here they know that it takes time for a young player to move up a level to deliver every time. They know that it takes time, and it provides a great comfort for us young players to know.
- So far, Viktor done extremely well, and all can be shown to agree that he is a great future, says Lucas Andersen, who does not hesitate to say yes, he will be inspired by it, Fischer delivers the time.
- There is no doubt that I dream of doing it, Viktor has done. He has taken hold in the first team, and it's the same way, I will go.
Lucas Andersen is in winter break have been uprooted and have become an integral part of Ajax's first team squad after six years, where he has concentrated on fall and learn playing style and culture in Ajax to know.
Bullshit, Guidetti is een heel integer persoonquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als er een overschatte arrogante kwal is dan is het wel Guidetti.
Het is nog altijd beter dan je tong uitsteken als je gescoord hebt. Dat slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:35 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Zijn reactie als hij gescoord heeft, daar heb ik niet zoveel mee.
quote:Fischer: ‘Ik hoop nog veel meer te laten zien en mee te maken’
Wanneer een talent bij Ajax doorbreekt, duurt het nooit lang voor hij de spotlights vol op zich heeft staan. Zo’n doorbraak voortzetten met een goede serie wedstrijden is echter niet iedereen gegeven. Viktor Fischer, de nieuwste diamant in de verzameling van de recordkampioen, weet dat maar al te goed. Hij zal, ondanks zijn bombastische entree in de Eredivisie, de laatste zijn die zichzelf profileert als de nieuwe aanjager van Ajax. “Ik sta nog maar aan het begin.”
Showmannetje, rasvoetballer, afmaker pur sang: de welluidende termen vliegen Fischer de laatste weken om het hoofd. Zondag deed de pas achttien jaar oude Deen met twee goals aartsrivaal Feyenoord sneuvelen en was hij de gevierde man. Het was de definitieve bevestiging van het talent van de tiener, die vorig seizoen al hard aan de weg timmerde bij de A1 van Ajax. In de NextGen Series was hij de grote man voor het team van Fred Grim en inmiddels kneden Frank de Boer en Dennis Bergkamp hem tot een betere aanvaller. Eén die met Ajax wil praten over de toekomst, want hij voelt zich goed in Amsterdam.
“Ik sta echt nog aan het begin”, geeft Fischer toe. “Ik heb nog niet eens een half seizoen gespeeld. Volgens mij heb ik nu tien, elf wedstrijden gehad voor Ajax en daar wil ik een paar jaar van maken, of meer. Ik hoop nog veel meer te laten zien en mee te maken. De hattricks tegen Molde FK en Liverpool van vorig seizoen bij de A1 waren erg mooi, de twee goals tegen Barcelona ook. Dat vond ik fantastisch en dat was op dat moment het hoogtepunt. Maar in de Eredivisie scoorde ik dit seizoen ook tegen PSV een keer en twee keer tegen PEC Zwolle. Samen met de wedstrijd van zondag tegen Feyenoord zijn dat steeds stapjes omhoog”, aldus de jonge Deense aanvaller.
Hij lacht veel, oogt ontspannen en voelt zich opvallend op zijn gemak voor iemand van achttien. De promotionele activiteiten die hij zojuist voor Nike heeft verricht werkt hij als een professional af; geen twijfel over de juiste pose voor de foto, geen aarzelende blik als presentator Humberto Tan hem vragen stelt over aerodynamica en perfect fit. Fischer krijgt zelfs de zaal aan het lachen als hij ludiek antwoordt op de vraag wat hij op zijn nieuwe Mercurial-schoenen wil laten borduren. Mijn vriendin? Nee, sowieso niet. Het tekent de luchtigheid waarmee Fischer omspringt met het proces waarin hij verkeert: dat van een topvoetballer in wording.
Die luchtigheid heeft hij mede te danken aan Poul Pedersen, zijn grootvader. De tachtigjarige Deen won tijdens de Olympische Spelen van 1960 zilver met zijn land en speelde in totaal vijftig interlands. De liefde voor de bal is overgegaan naar Fischer, die zijn opa zeker niet uitvlakt als inspirator. “Hij heeft me geleerd om altijd met beide benen op de grond te blijven staan. Dat is denk ik het belangrijkste, hij zegt het nog steeds. Hij vindt het ook heel belangrijk dat ik een grap kan blijven maken, anders wordt het allemaal zo saai. Interviews zijn dan niet leuk meer, je moet altijd jezelf blijven. Voetbaltechnisch heb ik minder van hem geleerd, het gaat vooral over de persoon die hij is. Voetbal is nu anders dan in zijn tijd, hè? Hij speelde vijftig jaar geleden, ik nu. Over met druk omgaan kan hij me wel vertellen, maar hij was geen prof. De aandacht is nu veel groter.”
De aandacht die Fischer in de dagen na Ajax-Feyenoord kreeg was buitenproportioneel. Vooral in Denemarken, waar men groots uitpakte met zijn prestatie en driftig schreef dat grootheden als Zlatan Ibrahimovic (10/4), Dennis Bergkamp (10/2) en Jari Litmanen (10/1) niet zó trefzeker in de Eredivisie begonnen als Fischer (10/5). “Ze kunnen daar goed overdrijven”, zegt Fischer lachend. “Misschien zeggen die cijfers iets, misschien ook niet. Zelf durf ik dat niet zo te stellen. Maar er zijn ook voldoende voetballers die bij Ajax net zo goed begonnen als Bergkamp, maar het uiteindelijk nooit zo ver schopten als hij.
In de toekomst kun je pas kijken hoe goed ik ben. Fischer is voor nu gewoon Fischer en komt nog lang niet in de buurt van een Litmanen”, zegt hij stellig. Hij bagatelliseert zijn huidige status volwassen door te kijken naar wat hij buiten het voetbal heeft. “Op dit moment sta ik met niks. Ik heb het gymnasium niet af kunnen maken; als ik was doorgegaan had ik nu op de universiteit gezeten. Dan had ik daarna een hele saaie opleiding gekozen, daarna een saaie baan met saaie collega’s. Ik zou een gezin met kinderen krijgen en elke avond moeten koken”, lacht hij. “Als ik ooit stop, ga ik sowieso reizen. Of het één jaar wordt of twee, zie ik tegen die tijd. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik alles gezien wil hebben. Qua voetbal zou ik dan natuurlijk Barcelona meegemaakt willen hebben, dat heb ik altijd gezegd. Of Manchester United, ook leuk. En als Real Madrid langskomt, zeg ik natuurlijk nee”, knipoogt hij.
Lens toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:12 schreef Devv het volgende:
Wie is die figurant naast Fischer op de laatste foto?
2017 gelijk doen.quote:Viktor Fischer: “Tot 2016 of 2017 bij Ajax is lang genoeg”
Viktor Fischer wordt een grote toekomst toegedicht. Maar de 18-jarige Deense Ajacied laat zich niet gek maken.
Hoe ga jij om met de aandacht rondom jouw persoon?
Ik probeer daar niet zoveel naar te kijken. Ik krijg natuurlijk wel wat mee via vrienden en familie. Soms ben ik wel nieuwsgierig. Dan ben ik benieuwd of ze wel goed opschrijven wat ik gezegd hebt. Af en toe moet ik me wel inhouden, want je wordt er niet altijd vrolijk van. Vooral in Denemarken is er veel aandacht voor mij. Nu las ik weer dingen over mijn contract die niet kloppen.
Dat je er 526 procent op vooruit kunt gaan?
Ja, ik vind dat verschrikkelijk en dan moet ik me zeker inhouden.
Je wilt wel snel met Ajax om tafel, terwijl je vorige maand nog zei geen haast te hebben. Wat is er veranderd?
Ik heb meer gespeeld en heb mijn stempel op bepaalde wedstrijden kunnen drukken. Ik ben nu verder dan een maand geleden. Ik wist dat Ajax met me wilde praten en nu is het daar een mooie tijd voor.
Klopt het dat je niet langer dan tot 2016 wil tekenen?
Tot 2016 of 2017 is lang genoeg. Ik ben dan 20, 21 jaar. Een mooie leeftijd om te kijken waar je staat. Op dit moment is Ajax perfect voor mij. De opleiding is iets bijzonders, net zoals de Eredivisie iets bijzonders is. Er wordt aandacht aan je besteed. Ik speel als 18-jarige voor vijftigduizend man. Noem mij een andere plek waar dit mogelijk is. Als je kijkt naar de echte topclubs, dan spelen daar weinig jongens van 18 jaar. Op dit moment draait het voor mij om beter worden en als ik over twee, drie jaar goed genoeg ben voor een grote club zou dat fantastisch zijn.
Mensen die met je werken zeggen dat je een stabiel en rustig persoon bent. In hoeverre heeft je opvoeding daarmee te maken?
Dat weet ik niet. Wel iets, denk ik. Ik heb een goede opvoeding gehad, maar ik ben ook de persoon die ik ben: doelgericht. Dat zit gewoon in me. Ik heb wel veel van mijn ouders geleerd, dat is zeker.
Jouw opa, Poul Pedersen, is een icoon in Denemarken. Hoe zit dat?
Hij was ook voetballer, won met het Deense team zilver op de Olympische Spelen van 1960 in Rome en was de eerste Deen met vijftig interlands achter zijn naam. Ik genoot altijd van zijn verhalen over vroeger. Maar het mooiste aan mijn opa vind ik het dat ik zie hoezeer hij geniet van een goede wedstrijd. Soms lopen de tranen over zijn wangen. Het is een hele gepassioneerde man, hij leeft erg met me mee. Toen we tegen PSV speelden, reed hij met mijn ouders mee. Een lange, vermoeiende reis van uit het noorden van Denemarken. ‘Rustig aan’, zei hij steeds vanaf de achterbank. Na de wedstrijd kon hij bijna niet meer op zijn benen staan. Ik hoop dat hij snel weer komt kijken, maar hopelijk vliegt hij dan.
Was de wedstrijd tegen PSV voor jou de bevestiging dat je het niveau aankon?
In zekere zin wel. Tijdens de voorbereiding draaide ik goed en dat werd beloond met een basisplek tegen PSV voor de Johan Cruijff Schaal. Die wedstrijd ging het echter niet goed en ik werd teruggezet. Ik heb me teruggeknokt en tegen Zwolle mocht ik weer mee doen en dat ging lekker. Maar PSV... Dat is een grote wedstrijd. Ik was ook zenuwachtig en dacht terug aan de wedstrijd voor de Johan Cruijff Schaal. Misschien kwam die wedstrijd wel te vroeg. Ik ging toen niet uit van mijn eigen kwaliteiten. Nu wel.
quote:Fischer: 'Onderhandelingen gaan goed'
Viktor Fischer vindt dat het de goede kant op gaat in de onderhandelingen over een nieuw contract bij Ajax. De aanvaller gaat vermoedelijk bijtekenen tot 2016 of 2017.
'Het gaat erg goed met de onderhandelingen', laat hij weten aan Sporten.dk. 'Ik denk dat het niet lang meer zal duren. Hoe lang precies weet ik niet, maar ik denk dat het spoedig is afgerond.'
Fischer stelt de fans gerust. 'Ik ben nog jong, moet nog veel leren en kan alleen maar zeggen dat Ajax de goede plek is om veel te leren. Ik hoor en lees inderdaad dat grote clubs belangstelling voor me hebben, maar het is niet iets dat belangrijk is op dit moment.'
'Ik voel me erg op mijn gemak en geïntegreerd bij Ajax. Het is een mooie selectie en ik heb nieuwe vrienden gemaakt en daarnaast meer vertrouwen in mezelf gekregen. Je kan wel zeggen dat het hier bij de nationale ploeg het tegenovergestelde is. Het is totaal nieuw allemaal.'
Fischer verwacht woensdagavond niet te beginnen tegen Macedonie en is het met Morten Olsen eens dat hij geen speler is voor de spitspositie, maar voor op de vleugels en achter de spitsen, op '10'.
Tot slot nog Ajax. 'Ik voel dat ik in een goede periode zit, kan altijd nog meer doelpunten maken en qua spelintelligentie kan het ook nog beter, maar ik speel ook goed. Ik heb goede statistieken, ik zit echt in een goede periode.'
quote:Fischer agrees with Olsen: the 9 is far away
Viktor Fischer agrees with Morten Olsen in that he is currently best suited to space as the left edge.
Coach Morten Olsen said Monday to BT that he currently sees Viktor Fischer as a winger and not as acute attacks or "false 9's", and the position is the protagonist himself agrees in.
- I agree with Morten. At least for the moment. To play 9's are far away for me here and now, I must admit, says Fischer to BT and continues:
- It is very much about my way of playing, and it is now just best left edge or the 10 entirely. "False 9's" I do not feel that I need to play right now.
Fischer is currently assembled with the national team ahead of Wednesday's friendly against Macedonia, and here are trying the young Ajax talent to absorb.
- Here I feel totally new. The new boys and some adults. It's a little different, so you have to get used to. But they are nice and friendly, so it goes quickly, says Fischer.
Viktor Fisher scored once for Ajax in Sunday's 3-0-victory over Venlo.
quote:Morten O: Fischer's left edge
Viktor Fischer scores a lot of goals for Ajax, but the national team, he is not slated to play the leading striker.
- Viktor Fischer is in this context still young. He is only 18 years old, and as many matches he has not played for either Ajax or for our team. Therefore it is a good idea to let him play the position, he immediately suits, and it is in my opinion the left edge, says national coach Morten Olsen to BT.
- But the competition is huge. We have Krohn-Dehli, Nicolai Jørgensen and also Emil Larsen, who also can play the position, says Olsen.
Olsen suggests that these players are spaces players who can play just behind the attackers. Denmark plays Wednesday out against Macedonia in a test match.
quote:Agent: Barca and Real want Viktor Fischer
Viktor Fischer is on the wish list of several major clubs, evaluates his agent.
Viktor Fischer got its breakthrough for Ajax this season, but in the Dutch big club you can probably find it difficult to keep the 18-year-old Dane.
- He's a player that clubs like Barcelona and Real Madrid undoubtedly want on their B team and let him develop there - perhaps to sniff the first team, says the international football agent Ernesto Bronzetti to BT.
In Ajax confirms sports director Edwin van der Sar in fact, that there is interest in Fischer.
- There is already great interest for Viktor, and it is natural. He has done very well, and perhaps longer now than we had hoped and believed he told the newspaper.
Van der Sar believes, however, that Viktor Fischer will have the best of being Ajax and evolve there, before taking the step to test themselves in an even bigger club.
Viktor Fischer took the headlines last month when he scored twice for Ajax in the victory over arch-rivals Feyenoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |