Het gaat hier niet om de all seeing eye op zich, maar om de combinatie met een onafgemaakte pyramide.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:46 schreef BaajGuardian het volgende:
onderschrijft wat ik al zei.
all seeing eye is van de vrijmetselaardij, illuminati zou nooit symboliek gebruiken welk een godheid / bewuste hogere macht zou uitbeelden.
psychose door de wiet imo.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:38 schreef David1979 het volgende:
Nou zeg, lees ik net dit topic voor het eerst door, kom terug op de frontpage, en wat denk je?:
Deus Ex voice-actor bang voor Illuminati
Toeval bestaat niet :p
De huidige "Illuminati" (de namen die wij kennen) aanbidden Lucifer, dus zo gek is de term niet. Het woord lucifer betekent letterlijk dat wat licht brengt.Weishaupt wilde de orde in eerste instantie de orde van de Perfecticibilisten (o.i.d.) noemen, maar heeft hiervan afgezien of heeft na korte tijd de naam veranderd in de orde van de Illuminati. De huidige Illuminati zien waarschijnlijk ook als brengers van licht: zij dienen te heersen over de sheeple, wij dus. De ironie wil dat door hun plannen ze ook daadwerkelijk licht brengen, alleen de mensen die laag in rang zijn begrijpen dat niet. De ellende die we zien dient als katalysator. Het geeft mensen een keuze. Gaan zij er in mee of niet? Voordat zij (Lucifer dus) er was, was er geen geen keuze. De essentie van het plot is dat men deze aardse gevangenis verlaat, maar dat is een een "Eden-achtige" toestand moeilijk mogelijk, omdat men geen stimulans heeft om aan zichzelf te werken. Ik besef me nu dat dit een beetje een TRU-betoog is geworden, maar dat kon niet anders.quote:Op maandag 23 juli 2012 05:23 schreef sientelo het volgende:
het rare is dat illuminati de verlichten betekent... waarom is juist deze term geconditioneerd als de macht die de wereld wil overnemen? das vreemd...
Mooie uitleg.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:15 schreef Biekuh het volgende:
[..]
De huidige "Illuminati" (de namen die wij kennen) aanbidden Lucifer, dus zo gek is de term niet. Het woord lucifer betekent letterlijk dat wat licht brengt.Weishaupt wilde de orde in eerste instantie de orde van de Perfecticibilisten (o.i.d.) noemen, maar heeft hiervan afgezien of heeft na korte tijd de naam veranderd in de orde van de Illuminati. De huidige Illuminati zien waarschijnlijk ook als brengers van licht: zij dienen te heersen over de sheeple, wij dus. De ironie wil dat door hun plannen ze ook daadwerkelijk licht brengen, alleen de mensen die laag in rang zijn begrijpen dat niet. De ellende die we zien dient als katalysator. Het geeft mensen een keuze. Gaan zij er in mee of niet? Voordat zij (Lucifer dus) er was, was er geen geen keuze. De essentie van het plot is dat men deze aardse gevangenis verlaat, maar dat is een een "Eden-achtige" toestand moeilijk mogelijk, omdat men geen stimulans heeft om aan zichzelf te werken. Ik besef me nu dat dit een beetje een TRU-betoog is geworden, maar dat kon niet anders.
waarom ben je hier dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:37 schreef ems. het volgende:
Gezien illuminati ondertussen tot pop culture behoort vind ik het niet vreemd dat het in games verschijnt. Dat ze hun message zouden willen brengen door middel van games vind ik nogal vergezocht, maargoed, ik vind het hele illuminati gebeuren vergezocht.
Ik wist niet dat je overtuigd moest zijn van het illuminati gebeuren om hier te mogen posten? Je hoeft toch ook niet gelovig te zijn om te kunnen meepraten over religie?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:58 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
je zegt dat je het hele illuminati gebeuren vergezocht vindt, waarom hang je hier dan rond?
maar dan zeg je iets wat toch helemaal niet boeit want je gelooft er toch niet in? dan wordt je gewoon als brainwashed bestempeldquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je overtuigd moest zijn van het illuminati gebeuren om hier te mogen posten? Je hoeft toch ook niet gelovig te zijn om te kunnen meepraten over religie?
Verder reageerde ik omdat ik graag games speel en daar inderdaad regelmatig illuminati referenties ben tegengekomen.
Hoeft ook niet. Antagonistische perspectieven zijn ook welkom.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je overtuigd moest zijn van het illuminati gebeuren om hier te mogen posten? Je hoeft toch ook niet gelovig te zijn om te kunnen meepraten over religie?
Wat heel on-topic is.quote:Verder reageerde ik omdat ik graag games speel en daar inderdaad regelmatig illuminati referenties ben tegengekomen.
Dat vind ik ook fascinerend. Het idee dat daar zoveel geheimen liggen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:39 schreef Doublepain het volgende:
Vooral in AC2, dat de paus of het Vaticaan ook verschijnselen heeft van Illuminati, dat kan in het echt best wel kloppen. Vooral omdat er zelf ook weinig bekend is over het Vaticaan + hun ruime archief voor altijd achter gesloten deuren zal blijven.
In dat spel is het niet zo heel opzienbarend, aangezien het er veel mee te maken heeft, een GTA 5 daarintegen heeft er geen reet mee te maken, het is wel een van de meest verkochte spellen allertijden,quote:Op maandag 16 juni 2014 13:39 schreef Doublepain het volgende:
Vooral in AC2, dat de paus of het Vaticaan ook verschijnselen heeft van Illuminati, dat kan in het echt best wel kloppen. Vooral omdat er zelf ook weinig bekend is over het Vaticaan + hun ruime archief voor altijd achter gesloten deuren zal blijven.
Ik snap even niet wat je bedoelt.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
In dat spel is het niet zo heel opzienbarend, aangezien het er veel mee te maken heeft, een GTA 5 daarintegen heeft er geen reet mee te maken, het is wel een van de meest verkochte spellen allertijden,
Assasins creed is meer ten tijde van de oprichting van illuminatie en templer knights en is ook groot onderdeel van het verhaal van de reeks, er word geregeld naar verwezen, maar gta 5 niet.quote:
heb spel veel gespeeld maar illuminatie symbolen? gaat me redelijk snel plus heb vaak krijsende meid naast me dus let meer op haar dan op spelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |